ده دلیل احتمالی که چرا بازدیدکنندگان وب سایت شما را ترک می کنند

ده دلیل احتمالی که چرا بازدیدکنندگان وب سایت شما را ترک می کنند

چند وقت یکبار به هر وب سایتی وارد شده اید و تقریباً بلافاصله دکمه بازگشت را در مرورگر خود فشار داده اید؟ آیا بازدیدکنندگان هنگامی که در صفحات وب شما قرار می گیرند این کار را انجام می دهند؟ اگر نرخ پرش در وب سایت شما در حال افزایش است و نرخ تبدیل در حال کاهش است، وقت آن است که دلایل عدم علاقه بازدیدکنندگان وب سایت شما را پیدا کنید.

پس چرا بازدیدکنندگان دقیقاً ممکن است وب سایت شما را ترک کنند؟ برای یافتن دلایل واقعاً لازم نیست خیلی دنبال کنید. ممکن است از بسیاری از آنها آگاه باشید، اما در اینجا فهرست کوتاهی از مهم‌ترین آنها وجود دارد.

1. سایت شما خیلی کند است

سرعت بارگذاری وب سایت یک معامله بزرگ در اینترنت است. هیچ بازدیدکننده ای نمی خواهد برای بارگیری صفحه اصلی شما منتظر بماند. در واقع، می توانید یک عدد برای آن قرار دهید – دو ثانیه. این زمانی است که بیشتر بازدیدکنندگان انتظار دارند یک صفحه در آن بارگذاری شود. حتی یک ثانیه تاخیر می تواند به کاهش 7٪ در تبدیل تبدیل شود. برای آمازون، یک یک ثانیه تاخیر به معنای زیان سالانه 1.6 میلیارد دلار است.

اما دلیلی وجود ندارد که اینگونه باشد، زیرا کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای هدف سرعت وردپرس خود را افزایش دهید. درست کردن چند مورد از آنها می تواند به شما در بهبود سرعت وب سایت کمک کند.

2. پنجره های بازشو خیلی زیاد

بله، همه ما می دانیم که پنجره های بازشو برای تبدیل عالی هستند، و من نمی گویم که باید همه آنها را از سایت خود حذف کنید. نه به هیچ وجه – فقط به این دلیل است که شما از آنها با احتیاط استفاده می کنید. در غیر این صورت، بازدیدکنندگان شما به احتمال زیاد به سادگی از سایت رقیب خارج می شوند.

اکنون، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای از پاپ آپ ها بدون آسیب رساندن به سئوی سایت خود استفاده کنید. برای شروع می توانید،

  • قبل از اینکه یک پنجره بازشو فلش کنید، مدتی خوانندگان را با محتوای خود درگیر کنید
  • همیشه به آنها یک گزینه آسان برای رد کردن پنجره بازشو بدهید
  • پنهان کردن پنجره‌های بازشو از بازدیدکنندگان بازگشتی

در واقع، Google با پنجره‌های بازشو که مانع از استفاده بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما می‌شوند، مانند تبلیغات چسبناک بزرگ، مهربانی نمی‌کند. پاپ‌آپ‌های قصد خروج برای خواننده چندان آزاردهنده نیستند، و اگر باید از پنجره‌های بازشو استفاده کنید، باید به طور جدی به آن‌ها تغییر دهید.

3. وب سایت شما برای موبایل مناسب نیست

تعداد افرادی که از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند بر تعداد کاربران دسکتاپ سبقت گرفت. پس آیا زمان آن نرسیده است که وب سایت هایی بسازید که برای نمایش در تلفن همراه نیز به خوبی تنظیم شده باشند؟

برای اینکه کاربر تجربه خوبی از سایت شما در تلفن همراه داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که برای مشاهده بهتر، مجبور به کوچک کردن یا بزرگنمایی نیست. CTA و دکمه ها باید به راحتی پیدا شوند، بدون اینکه خیلی نزدیک به یکدیگر قرار گیرند. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی وب سایت خود انجام دهید. در دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر می رسند و عملکرد خوبی دارند. و پس از انجام همه تغییرات، می‌توانید بررسی کنید که آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر. .

فراموش نکنید، Google اگر فکر می‌کند وب‌سایت شما برای تلفن‌های همراه کاربر پسند نیست، هیچ کاربر تلفن همراهی را راه شما نمی‌فرستد. این بیش از نیمی از کاربران اینترنت هستند، بنابراین می بینید که اگر سایت شما سازگار با موبایل نباشد، چه چیزی را از دست خواهید داد.

به‌علاوه، Google به شاخص موبایل اول. این بدان معنی است که در هر جستجویی که در یک دستگاه تلفن همراه شروع می شود، Google صفحات تلفن همراه شما را قبل از نسخه دسکتاپ بررسی می کند.

اگر می‌دانید که اکثر بازدیدکنندگان از طریق تلفن همراه به وب‌سایت شما دسترسی دارند، ممکن است ایده خوبی باشد که برای طراحی وب‌سایت خود رویکرد اول تلفن همراه را در نظر بگیرید.

4. پخش خودکار صدا/فیلم در حال بارگیری

مطمئنا، همه ما گوش دادن به موسیقی را دوست داریم، اما برای هر چیزی زمان و مکانی وجود دارد. چند بار تا به حال وب سایتی را باز کرده اید که به طور غیرمنتظره ای با صدای بلند مواجه شوید؟ در یک مکان عمومی، این می تواند نسبتاً مزاحم باشد. حتی در غیر این صورت، می تواند حواس شما را از کار در حال انجام منحرف کند.

آنچه می‌تواند بدتر باشد این است که تعدادی برگه باز داشته باشید و نتوانید برگه‌ای را که صدا از آن پخش می‌شود شناسایی کنید. و، باور کنید، دسترسی بازدیدکننده شما به دکمه بازگشت یا بستن آسان‌تر از جستجوی دکمه بی‌صدا است. این بازدیدکننده دیگری است که شما از دست داده اید.

همچنین، تبلیغاتی که به‌طور غیرمنتظره صدا پخش می‌کنند ممکن است توسط مسدودکننده تبلیغات داخلی Chrome مسدود شده است.

5. طراحی وب شما جذاب تر از کاربردی است

تمرکز اصلی هر وب سایتی باید ارائه محتوا به شیوه ای دلپذیر باشد. در عین حال، کاربران باید بتوانند به صورت شهودی با آن تعامل داشته باشند، بدون اینکه با ترفندهای جلب توجه زیادی مانند GIF و انیمیشن ها حواسشان پرت شود.

سایت‌های جذابی که استفاده از آن‌ها سخت است، می‌توانند بازدیدکنندگانی را برای اولین بار جذب کنند، اما وقتی متوجه می‌شوند هیچ چیز در سایت شما آنطور که باید کار نمی‌کند، مطمئناً باز نمی‌گردند.

در حین طراحی وب سایت خود، ایده خوبی است که:

  • روندهای مدرنی را که کاربران اینترنت با آن آشنا هستند دنبال کنید
  • در طراحی در کل وب‌سایت ثابت باشید، بدون اینکه در هر صفحه شگفتی ایجاد کنید
  • به فونت ها توجه کنید (از اصرار برای افزودن چند تایپ فونت)، رنگ ها، فضاهای سفید و طرح بندی توجه کنید
  • بلاک‌های نوشتاری را کوچک نگه دارید، یک صفحه شلوغ با متن‌های فراوان راهی مطمئن برای فرستادن بازدیدکننده به سرعت است
  • از اسلایدرها فقط در موارد مرتبط استفاده کنید و تعداد تبلیغات را در حد معقول نگه دارید

تبلیغاتی که وقتی کاربر برای خلاص شدن از شر آن روی “X” کلیک می‌کند، به وب‌سایت آن باز می‌شود، مطمئناً یک شماره بزرگ است. این معادل فریب دادن یک بازدیدکننده است، و او با مهربانی به آن برخورد نمی‌کند.< /p>

در عوض، باید سعی کنید ویژگی‌های کاربرپسند مفیدی مانند “بازگشت به بالا” را در یک صفحه طولانی یا گزینه مفید “جستجو” اضافه کنید.

6. تصاویر شما خسته کننده هستند

اگر وب‌سایتی را برای مدت طولانی راه‌اندازی کرده‌اید، باید بدانید که تصاویر بخش عمده‌ای از هر وب‌سایت خوب را تشکیل می‌دهند. پس چرا تصاویر مناسب، منحصر به فرد و جذاب برای سایت خود پیدا نمی کنید؟ تصاویر استوک همیشه خوب نیستند، به خصوص اگر اولین تصویر مناسبی را که با آن روبرو می شوید انتخاب کنید. این احتمال وجود دارد که بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر از آن‌ها استفاده می‌کنند، و این باعث نمی‌شود که وب‌سایت شما در بین کاربران اینترنت برجسته شود.

ما لیستی از مکان‌هایی که می‌توانید در آنها پیدا کنید، گردآوری کرده‌ایم بهترین عکس‌های استوک برای سایت شما، اما می‌توانید قدمی فراتر بردارید و عکس‌های خود را نیز ایجاد کنید. از عکس های افراد واقعی اطراف خود استفاده کنید یا تصاویر خود را بسازید. علاوه بر این، اگر مشتری پولی برای وب‌سایت‌هایی هستید که تصاویر را ذخیره می‌کنند، احتمالاً تصاویری را خواهید یافت که در اینترنت چندان رایج نیستند.

7. محتوا تا حد مجاز نیست

یک وب سایت فقط بستری برای محتوایی است که در خود نگهداری می کند. مردم برای هدف اصلی مصرف محتوای شما به وب سایت شما دسترسی دارند. بنابراین اطلاعاتی که در آنجا دارید باید منحصر به فرد، مفید و به صورت مکالمه ارائه شود.

از نظر عملی، این می تواند به این معنی باشد:

  • بدون محتوای تکراری. این مورد توسط گوگل جریمه می شود، بنابراین مهم است که محتوای شما نباید از داخل وب سایت شما و همچنین در سراسر اینترنت تکرار شود
  • به طور مشابه، پر کردن کلمات کلیدی نیز توسط گوگل نادیده گرفته می شود
  • عناوین و سرفصل‌های شما چیزی است که نظر خواننده را جلب می‌کند و او را وادار به خواندن بیشتر می‌کند. هنگام نوشتن عناوین جذاب، مطمئن شوید که آنچه در داخل است با عنوان مطابقت دارد
  • یک صفحه “درباره” به خوبی ساخته شده، محتوا را به محتوا می‌دهد و آن را برای بازدیدکننده قابل اعتمادتر می‌کند

علاوه بر این، اطلاعات مربوط به وب سایت باید گنجانده شود و در صورت اهمیت، در مکان های مناسب نمایش داده شود. به عنوان مثال، در یک سایت تجارت الکترونیک، قبل از اینکه آن را به سبد خرید اضافه کنم، می خواهم هزینه آن را بدانم. یا، اگر قبل از پرداخت، تحویل رایگان در دسترس باشد. همچنین اگر اطلاعات غیر ضروری مانند موقعیت مکانی یا سن بازدیدکننده را نپرسید، خوب است. منظورم این است که برای نقشه های گوگل یا یک سایت تجارت الکترونیک منطقی است که این را بپرسند، اما برای بسیاری از وب سایت های دیگر اینطور نیست.

بسیاری از خوانندگان وقتی وب‌سایت‌ها از آنها می‌خواهند مسدودکننده‌های آگهی را غیرفعال کنند، آزاردهنده می‌شوند. مطمئنا، درک اینکه چرا آنها این کار را می کنند آسان است. اما در بیشتر موارد، کاربران می‌توانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند در سایت رقیب بدون غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات پیدا کنند.

8. ناوبری سایت شما وجود ندارد

آیا پیمایش وب سایت شما سخت است؟ آیا بازدیدکنندگان در این فکر هستند که بعد از رسیدن به وب سایت شما روی کدام دکمه کلیک کنند؟ بازدیدکننده دیگری می رود که احتمالاً هرگز باز نخواهد گشت.

پیمایش در یک وب‌سایت باید بصری باشد و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا محتوای مورد نظر خود را به راحتی در وب‌سایت شما پیدا کنند. WordPress تعدادی گزینه دارد در مورد کمک شما ناوبری را درست دریافت می کنید. به طور کلی، منطقی است که با روش های ناوبری آزمایش شده و آزمایش شده ای که اکثر کاربران اینترنت با آن آشنا هستند، بمانیم. همچنین، به خاطر داشته باشید که یک عملکرد جستجو همیشه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

همچنین باید مطمئن شوید که همه پیوندها – اعم از داخلی و خارجی – به خوبی کار می کنند. مطمئناً پیوندهای خرابی وجود ندارد.

9. سایت شما امن نیست

آیا به “https” در ابتدای URL در این صفحه توجه کرده اید؟ این بدان معنی است که WPExplorer یک گواهی SSL دریافت کرده است و تمام ارتباطات بین مرورگر شما و این وب‌سایت رمزگذاری شده است. این امر باعث می‌شود اشخاص ثالث نتوانند به مکالمه گوش دهند یا با آن درگیر شوند. این به کاربران این اطمینان را می دهد که با سایت شما تعامل داشته باشند، به خصوص اگر سایتی باشد که اطلاعات شخصی حساس را جمع آوری می کند یا پرداخت های آنلاین را می پذیرد. می‌توانید در راهنمای HTTPS قبلی ما اطلاعات بیشتری در این مورد بخوانید.

نه تنها این، وب سایت شما خطر برچسب “غیر امن” اگر گواهینامه SSL نداشته باشد. اکنون با بیایید رمزگذاری کنیم، گواهینامه امنیتی را به وب سایت خود اضافه می کنیم نسبتا آسان است.

10. چه چیزی در بالای صفحه در صفحه اصلی شما وجود دارد؟

همچنین ایده خوبی است که مهم ترین جزئیات وب سایت خود را بلافاصله پس از ورود به صفحه اصلی شما برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده قرار دهید. نام وب‌سایت شما، یک برچسب که نشان می‌دهد درباره چیست و منویی که به محتوای وب‌سایت منتهی می‌شود، باید برای بازدیدکنندگان در هنگام ورود به صفحه اصلی شما، بدون نیاز به پیمایش آشکار باشد. به این ترتیب شما کمک می کنید و بازدیدکننده بلافاصله می داند که وب سایت شما چیست.

تنها در صورت لزوم از منوهای همبرگر استفاده کنید. آنها در تلفن های همراه منطقی هستند، اما در دسکتاپ چندان معنی ندارند. ممکن است برخی از خوانندگان گیج شده باشند و نمی‌خواهند روی چه چیزی کلیک کنند.

در حال تکمیل

وب سایت شما حتی زمانی که خواب هستید برای شما کار می کند. درک کمی ترجیحات مخاطبان و تطبیق با آنها باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتر با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند و آنها را از دور زدن عجله باز می دارد. شما کمتر از دو ثانیه فرصت دارید تا تأثیر اولیه خوبی داشته باشید، و باید تمام تلاش خود را برای برآورده کردن انتظارات کاربر انجام دهید.

خروج از نسخه موبایل