نحوه فروش آنلاین موسیقی با وردپرس (3 مرحله آسان)

نحوه فروش آنلاین موسیقی با وردپرس (3 مرحله آسان)

ایجاد و راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین مقداری کار می‌طلبد – این واقعیت وجود ندارد. با این حال، اگر به درستی انجام شود، می توانید فروشگاه آنلاین خود را به یک تجارت بادوام تبدیل کنید. برای دستیابی به این سطح از موفقیت، باید فروشگاه خود را طوری طراحی کنید که با نوع محصولی که می فروشید مطابقت داشته باشد، و اگر قصد دارید موسیقی آنلاین بفروشید، چیزهای بیشتری باید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، فروشگاه شما برای ارائه محصولاتی مانند موسیقی، به جای لباس یا لوازم الکترونیکی، باید راه اندازی متفاوتی داشته باشد. شما به راهی برای فروش آسان فایل های دیجیتال در فروشگاه خود نیاز دارید، مانند افزونه محبوب WooCommerce، و همچنین روشی برای نمایش موسیقی خود به روشی واضح و سازمان یافته.

در حالی که همیشه می‌توانید آهنگ‌های خود را از طریق iTunes یا BandCamp بفروشید، ایده خوبی است که موسیقی، آهنگ‌های جایزه یا حتی یادگاری‌های نسخه محدود (مانند صفحات وینیل سفارشی) را در فروشگاه خود ارائه دهید. در این پست قصد داریم نحوه فروش آنلاین موسیقی با وردپرس را به شما نشان دهیم. به طور خاص، نحوه استفاده از WooCommerce و جدول محصولات WooCommerce پلاگین برای فروش آنلاین موسیقی خود را. بیایید دست به کار شویم!

1. نصب و راه اندازی WooCommerce برای فروش آنلاین موسیقی

قبل از شروع، فرض می کنیم که شما یک سایت وردپرس راه اندازی کرده اید و آماده راه اندازی هستید. وردپرس هم قدرتمند و هم انعطاف پذیر است و به راحتی می توان از آن برای ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک پررونق استفاده کرد.

با این کار، کار بعدی اضافه کردن WooCommerce است به سایت شما. این افزونه ساده اما پر از ویژگی، سایت وردپرس شما را به یک فروشگاه کاربردی تبدیل می‌کند و گزینه‌های آسانی را برای شما به فروش آنلاین موسیقی با وردپرس اضافه می‌کند:

برای شروع، به Plugins > Add New در داشبورد وردپرس خود بروید. از فیلد جستجو برای یافتن «WooCommerce» استفاده کنید و روی دکمه اکنون نصب کنید کلیک کنید:

پس از یک لحظه، دکمه جدیدی با عنوان فعال کردن ظاهر می شود. آن را نیز انتخاب کنید و WooCommerce به طور کامل در سایت شما راه اندازی می شود!

در این مرحله، به یک جادوگر راه‌اندازی مختصر هدایت می‌شوید:

ما شدیداً توصیه می‌کنیم از این چند صفحه کوتاه دیدن کنید. آنها به شما در پیکربندی فروشگاه جدید، ایجاد صفحات مهم و تنظیم عناصر کلیدی مانند قیمت حمل و نقل کمک می کنند. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای کامل ما در مورد نحوه نصب WooCommerce را ببینید.

2. موسیقی خود را به فروشگاه اضافه کنید

وقتی WooCommerce را نصب کردید و جادوگر راه اندازی را انجام دادید، یک فروشگاه خالی در دستان خود خواهید داشت. این بدان معناست که زمان افزودن محصولات فرا رسیده است.

WooCommerce یک نوع پست سفارشی وردپرس ویژه ای را برای افزودن محصولات به سمت شرق ارائه می دهد. انواع پست سفارشی شبیه به افزودن پست های وبلاگ هستند، فقط با گزینه های مختلف مخصوص نوع پست (سایر انواع پست ممکن است شامل نمونه کارها، توصیفات، کارکنان یا تقویم رویدادها باشد). برای افزودن یک مورد جدید WooCommerce از داشبورد خود، به محصولات > افزودن جدید بروید:

در اینجا، می توانید اولین محصول خود را ایجاد کنید. شما می خواهید با دادن عنوان و توضیحات با استفاده از دو فیلد اول شروع کنید. در نوار کناری سمت راست، می‌توانید محصول را به یک یا چند دسته اختصاص دهید، چند برچسب توصیفی به آن بدهید و حتی تصاویر را آپلود کنید.

با این حال، “گوشت” WooCommerce در بخش اطلاعات محصول یافت می شود:

این جایی است که تمام اطلاعات حیاتی مربوط به هر مورد را اضافه می‌کنید. از آنجایی که هدف شما فروش آنلاین موسیقی است، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که هر دو کادر مجازی و قابل دانلود را در بالا بررسی کنید. این گزینه‌هایی را که مشاهده می‌کنید کمی تغییر می‌دهد تا به فروش آنلاین فایل‌های موسیقی به جای محصولات فیزیکی توجه شود:

سپس، می‌توانید قیمت مورد را وارد کنید و فایل(هایی) را که مشتریان پس از خرید دریافت می‌کنند در فایل‌های قابل دانلود آپلود کنید. همچنین می‌توانید پیکربندی کنید که آیا محدودیتی برای بارگیری فایل‌ها وجود دارد یا خیر، و اینکه آیا آنها منقضی می‌شوند.

بقیه تنظیمات در این بخش اختیاری هستند، اگرچه ممکن است بخواهید به هر حال آنها را بررسی کنید. علاوه بر این، قسمت شرح کوتاه محصول را دقیقاً در زیر بررسی کنید. در آنجا می‌توانید پخش‌کننده‌های صوتی تعبیه‌شده را اضافه کنید تا مشتریان بتوانند صدای موسیقی شما را بشنوند.

برای انجام این کار، روی افزودن رسانه کلیک کنید. فایل صوتی را از رایانه خود آپلود کنید، جزئیات آن را پر کنید و مطمئن شوید که Embed Media Player را در زیر Embed or Link انتخاب کنید:

این یک پخش کننده صوتی ساده را به قسمت توضیحات کوتاه اضافه می کند:

هنگامی که راه اندازی اولین محصول خود را انجام دادید، روی دکمه انتشار کلیک کنید تا آن را در فروشگاه خود فعال کنید. سپس، این روند را تکرار کنید تا زمانی که همه آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و غیره را که می‌خواهید بفروشید اضافه کنید.

3. یک جدول محصول برای نمایش موسیقی خود ایجاد کنید

از نظر فنی، دو مرحله اول تمام چیزی است که برای راه اندازی فروشگاه شما لازم است. با این حال، راه اندازی سنتی WooCommerce لازم نیست بهترین راه برای فروش آنلاین موسیقی است.

اگر چیزها را به همان شکلی که هستند رها کنید، مشتریان باید به صفحه هر محصول جداگانه بروید تا تمام موسیقی شما را بررسی کنند، به نمونه‌های آهنگ گوش دهند و آنچه را که می‌خواهند سفارش دهند. این به طور قابل توجهی سرعت آنها را کاهش می دهد که می تواند منجر به از دست دادن فروش شود. علاوه بر این، فایل‌های موسیقی معمولاً به توضیحات پیچیده یا تصاویر بزرگ نیاز ندارند، و طرح‌بندی پیش‌فرض WooCommerce توجه بیشتری را به این عناصر جلب می‌کند.

در عوض، می‌توانید با استفاده از جدول محصول، همه چیزهایی را که در یک صفحه ارائه می‌دهید نشان دهید. این یک روش سازمان یافته و از نظر بصری جذاب برای نمایش موسیقی شما است. مشتریان می توانند همه چیز موجود در فروشگاه شما را به یکباره ببینند، و شما می توانید تمام جزئیات کلیدی را ارائه دهید در حالی که آنها را غرق در اطلاعات نکنید. به علاوه، آنها می توانند هر چیزی را که می خواهند به سبد خرید خود از همین صفحه اضافه کنند. حتی می توانید نمونه پخش کننده های صوتی را مستقیماً در جدول برای هر محصول جاسازی کنید.

برای راه‌اندازی صفحه‌ای مانند این، به WooCommerce Product Table:

این ابزار برای کار روان با WooCommerce بهینه شده است و به شما امکان می دهد دقیقاً ظاهر جدول محصول خود و نحوه عملکرد آن را سفارشی کنید. پس از خرید افزونه، می توانید آن را مانند هر افزونه شخص ثالث دیگری نصب کنید. به Plugins > Add New بروید و فایل افزونه‌ای را که دانلود کرده‌اید انتخاب کنید. افزونه را فعال کنید، tپس، به WooCommerce > تنظیمات در داشبورد خود بروید. به برگه محصولات بروید و جدول محصول را انتخاب کنید تا کلید مجوز خود را وارد کنید:

تنظیمات زیادی که در اینجا ارائه می شود به شما امکان می دهد نحوه عملکرد جدول محصول خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، در زیر ستون‌ها، می‌توانید دقیقاً اطلاعاتی را که نمایش داده می‌شوند سفارشی کنید:

حتماً یک تصویر برای هر مورد و همچنین توضیحات کوتاه داشته باشید (بنابراین پخش‌کننده‌های رسانه شما گنجانده شود).

فیلتر کشویی یکی دیگر از تنظیمات مهم است:

با فعال کردن این، منوهای کشویی را در بالای جدول خود قرار می دهید که به مشتریان امکان می دهد آن را بر اساس ویژگی های کلیدی مانند دسته ها مرتب کنند. این کار باعث می‌شود که آن‌ها به راحتی آنچه را که می‌خواهند به سرعت پیدا کنند.

در نهایت، کادر با عنوان کدهای کوتاه در جدول را علامت بزنید. اگر می‌خواهید پخش‌کننده‌های رسانه تعبیه‌شده شما به درستی کار کنند، لازم است:

برای اطلاعات بیشتر در مورد همه تنظیماتی که می‌توانید تغییر دهید، می‌توانید به مستندات افزونه.

وقتی کارتان تمام شد تغییرات خود را ذخیره کنید، سپس یک صفحه جدید باز کنید (از طریق صفحات > افزودن جدید). روی نماد Toolbar Toggle کلیک کنید، سپس Insert Product Table را انتخاب کنید. این یک کد کوتاه در صفحه شما قرار می دهد:

این کد کوتاه تمام تنظیماتی را که به تازگی سفارشی کرده‌اید وارد می‌کند و جدول محصول شما را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند. می‌توانید با استفاده از دکمه پیش‌نمایش ببینید:

اگر دوست دارید، می توانید به اصلاح جدول محصول خود ادامه دهید تا زمانی که درست شود. سپس، ادامه دهید و آن را منتشر کنید! شما آماده فروش موسیقی آنلاین هستید. سپس مشتریان می‌توانند از آن برای دیدن همه موسیقی‌هایی که در دسترس دارید استفاده کنند و به راحتی خرید کنند.

نتیجه گیری

بهترین فروشگاه ها برای مطابقت با نوع محصولاتی که ارائه می دهند بهینه شده اند. به عنوان مثال، زمانی که قصد فروش آنلاین موسیقی با وردپرس را دارید، باید فروشگاه خود را با دقت طراحی کنید. WooCommerce یک نقطه شروع عالی است، اما شما همچنین می خواهید راهی ساده برای کاوش موسیقی و انتخاب موسیقی خود و همچنین اضافه کردن افزونه های WooCommerce برای ویژگی ها و عملکردهای بیشتر.

آیا در مورد نحوه تنظیم موارد WooCommerce یا طراحی جدول محصول خود سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر سوال کنید!

خروج از نسخه موبایل