چگونه نوارهای جانبی وردپرس را برای ترافیک و تبدیل بهتر بهینه کنیم

چگونه نوارهای جانبی وردپرس را برای ترافیک و تبدیل بهتر بهینه کنیم

وقت گذاشتن برای بهینه سازی نوارهای جانبی وردپرس در سایت خود برای ترافیک و تبدیل بهتر، باید یکی از اولویت های اصلی شما علاوه بر ایجاد محتوای قانع کننده برای جذب خوانندگان جدید باشد. ستون‌های کناری اغلب نادیده گرفته می‌شوند زیرا ما عملکرد واقعی آنها را درک نمی‌کنیم. ما آنها را صرفاً لوازم جانبی صفحات وب و پست ها می دانیم. بنابراین، ما نوارهای کناری خود را ابزاری قدرتمند برای تعامل خوب با کاربر نمی‌دانیم.

در این مقاله، من به طور خلاصه به این موضوع می پردازم که نوارهای جانبی برای چه چیزی هستند و عناصر رایج آن. من همچنین نکاتی را برای بهینه سازی نوارهای کناری برای تعامل خوب کاربر ارائه خواهم کرد که می تواند منجر به ترافیک و تبدیل بهتر شود.

عملکرد واقعی نوارهای جانبی وردپرس

نوارهای جانبی وردپرس اطلاعاتی غیر از محتوای اصلی را در یک صفحه وب نشان می‌دهند. این فضاهای محدود در هر دو طرف صفحه یافت می‌شوند و خانه‌ای برای ویجت‌هایی هستند که تبلیغات، منوی پیمایش، تقویم، پست‌های اخیر و غیره ما را نمایش می‌دهند.

با این حال، با وجود فضای محدود، بسیاری از کاربران تمایل دارند نوارهای کناری را با بیشترین تعداد ابزارک پر کنند. یکی از دلایل، پاسخگویی به نیازها و ترجیحات مختلف کاربران سایت است. بنابراین، یک مدیر سایت ممکن است بخواهد که این ویجت ها فقط در صورت نیاز یک خواننده به آنها در دسترس باشد. علاوه بر این، این راحت ترین راه برای انجام این کار است. در پایان، صفحه شلوغ به نظر می رسد. کاربران ممکن است با اطلاعات بیش از حد غرق شوند یا حتی سایت را به عنوان “هرزنامه” تفسیر کنند. نتیجه اغلب منفی است – کاربران می‌روند و برنمی‌گردند.

این وضعیت نشان می‌دهد که چگونه نوارهای کناری وردپرس به یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین بخش‌های یک صفحه وب تبدیل شده‌اند. بنابراین، شما عملکرد واقعی آنها را از دست می دهید. به این معنی که فقط ویجت‌هایی را که بیشتر مرتبط با محتوای اصلی هستند نگه دارید، که در عوض به افزایش تعامل کاربر کمک می‌کند. همه ما می دانیم که تعامل خوب با کاربر به افزایش ترافیک و شانس بهتر برای تبدیل ترجمه می شود.

برای اینکه مطمئن شوید مخاطبان خود را از دست نمی دهید و از نوارهای کناری خود استفاده می کنید، در اینجا چند نکته آسان برای بهینه سازی ستون های فرعی وردپرس در سایت خود آورده شده است.

1. محدودیت تعداد ویجت های نمایش داده شده

برای تصمیم گیری اینکه کدام ویجت ها را باید در نوارهای کناری خود قرار دهید، زمان بگذارید. میدونم ممکنه کمی سخت باشه با وجود بسیاری از ابزارک های وردپرس در دسترس، ممکن است وسوسه شوید که تا جایی که می توانید تعداد زیادی را در نوارهای کناری خود اضافه کنید. بله، این راحت ترین راه برای انجام این کار است. فکر می‌کنید ضرری ندارد، اما آیا از صفحه وبلاگی بازدید کرده‌اید که چندین آگهی، متن و ویجت‌های پیش‌فرض در نوار کناری فشرده شده است؟ اگر چنین است، تجربه چگونه بوده است؟ من خودم صفحات پرجمعیت را بسیار طاقت فرسا می دانم. من صفحه‌ای را ترجیح می‌دهم که نگاه کردن به آن کمی پیچیده‌تر باشد، بنابراین محتوای اصلی را برجسته می‌کند. و محتویات فرعی با این وجود به‌خوبی در جای خود قرار دارند و به راحتی بدون مزاحم بودن قابل دسترسی هستند.

برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی را در نوارهای کناری خود قرار دهید، شاید بهتر باشد به برخی از محبوب ترین سایت ها نگاهی بیندازید و ویجت های مشترک آنها را مشاهده کنید. این دقیقاً همان کاری است که من انجام دادم. من به حدود 75 وب سایت نگاه کردم و متوجه شدم که 43 مورد از آنها که نوارهای فرعی در صفحات وبلاگ خود داشتند معمولاً از ویجت های زیر استفاده می کردند.

ابزارک های معمول نوار کناری وردپرس

  1. ویجت انتخاب خبرنامه
  2. منوی پیمایش پیوندهای داخلی
  3. تبلیغات
  4. نمادهای رسانه های اجتماعی
  5. پست های پرطرفدار/پرطرفدار
  6. دسته ها
  7. پست های اخیر/آخرین
  8. فرم جستجو
  9. درباره
  10. پست های مرتبط

البته می توانید از رویه رایج منحرف شوید زیرا آنچه مهم است این است که بر اساس ملاحظات دقیق در مورد نیاز صفحات خود تصمیم بگیرید.

مهم: مطمئن شوید که ابزارک ها اضافی نیستند

برای اینکه مطمئن شوید ویژگی‌های هر ویجت منحصر به فرد است، به دقت مطالعه کنید. شما به 5 ویجت اجتماعی مختلف نیاز ندارید فقط به این دلیل که هر کدام کمی متفاوت به نظر می رسند. یکی زیاد است.

از دیگر مناطق آماده ابزارک (مانند سرصفحه یا پاورقی) استفاده کنید

به این ترتیب، ویجت‌های خود را در نوارهای کناری اشباع نمی‌کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک یا دو ویجت مهم به طور همزمان در نوارهای کناری، سرصفحه و پاورقی ظاهر شوند. کاربران در هر کجای صفحه که هستند به راحتی می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. در غیر این صورت، می توانید آن ویجت های مهم را ثابت، چسبنده و شناور کنید. در ادامه بیشتر در این مورد.

دستگاه هایی را که مخاطبان شما استفاده می کنند در نظر بگیرید

اکثر کاربران وب مرور از طریق دستگاه های تلفن همراه خود را ترجیح می دهند. شما می خواهید مطمئن شوید که صفحات شما توسط ویجت ها در صفحه نمایش های کوچک دستگاه های تلفن همراه شلوغ به نظر نمی رسند. در حالی که بهترین تم های وردپرس باید کاملاً پاسخگو باشند، همیشه می توانید از ابزارهای توسعه دهنده مرورگر وب خود استفاده کنید (در اینجا راهنمای Chrome) یا یک ابزار برتر مانند CrossBrowserTesting برای مشاهده و آزمایش خود سایت. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که ستون‌های کناری وردپرس را در اندازه‌های معمول صفحه نمایش بهینه می‌کنید.

شما نمی خواهید با قرار دادن تعداد زیادی ویجت در صفحات خود شلوغ به نظر برسند. نوار کناری.

2. سفارشی کردن نوارهای جانبی در هر صفحه یا پست

برای تکرار، ارتباط کلیدی است (زمانی که نوارهای جانبی وردپرس را بهینه می‌کنید، و همچنین وقتی صحبت از تقریباً هر جنبه دیگری از سایت شما می‌شود). کدام یک از ویجت های انتخابی شما مربوط به یک صفحه یا پست خاص است؟ آنها باید تنها کسانی باشند که ظاهر می شوند. برای مثال، همه صفحات نباید ویجت پست اخیر را نشان دهند. همه پست‌ها نباید بیوگرافی یک نویسنده خاص را نشان دهند. و شاید همه صفحات باید دارای انتخاب ایمیل شما باشند.

3. از ابزارک های شناور

استفاده کنید

از آن ویجت‌های مهم (یا حتی یک نوار کناری کامل) بخواهید کاربران خود را هنگام حرکت به بالا و پایین صفحه دنبال کنند. این ویجت‌های ثابت، چسبنده و شناور به کاربران این امکان را می‌دهد که هر زمان که احساس نیاز کنند، اقدامی انجام دهند. آنها می توانند بدون توجه به جایی که در صفحه هستند این کار را انجام دهند. دیگر نیازی به پیمایش به سمت نوار کناری یا پایین صفحه برای دسترسی به ابزارک هایی که باید با آنها تعامل داشته باشند، نیست.

امروزه، اکثر صفحات پست وبلاگ دارای ویجت های ثابت هستند، عمدتاً پیوندهای رسانه های اجتماعی و نوارهای ناوبری. همچنین می توانید ویجت های شناور را با قرار دادن آنها در گوشه ای از صفحه به دکمه های فراخوان تبدیل کنید. فقط یک اسلاید یا انیمیشن پاپ آپ را با کلیک اضافه کنید (به جای اینکه آنها را به تنهایی روی محتوای اصلی باز کنید).

به هدف خود در بهینه سازی نوارهای جانبی وردپرس خود به طور موثر دست یابید

اکنون که برخی از راه‌های بهینه‌سازی ستون‌های فرعی وردپرس خود را آموخته‌اید، بیایید به چیزهایی که باید داشته باشید و انجام دهید تا بتوانید آنها را به انجام برسانید نگاهی بیاندازیم.

مرحله 1: درک آنچه مشتریان شما می خواهند و نیازهای کسب و کار شما

می‌دانید که بازدیدکنندگان سایت شما به دنبال چه چیزی هستند، و می‌دانید که آنچه آنها به دنبال آن هستند را دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که نوارهای کناری شما آنها را در حین کاوش در وب سایت شما برای اطلاعات یا محصولات مورد نیازشان راهنمایی می کند. شما نمی خواهید در غیر این صورت آنها را از خود دور کنید.

مرحله 2: بهترین ابزارها را برای ایجاد یک وب سایت بسیار جذاب انتخاب کنید

افزونه‌هایی را انتخاب کنید که به شما در صرفه‌جویی در زمان طراحی و برنامه‌نویسی هر قسمت از وب‌سایت، از جمله نوارهای کناری، کمک می‌کنند. در حالی که مطمئناً می‌توانید یک توسعه‌دهنده را برای ایجاد چیزی سفارشی ارتقا دهید، در حال حاضر گزینه‌های بسیار خوبی در دسترس است. از میان مجموعه گسترده ای از افزونه های موجود در مخزن وردپرس، می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. افزونه‌هایی برای مدیریت نوارهای جانبی و ابزارک‌های وردپرس شما وجود دارند که کار کدنویسی کمتری دارند یا اصلاً کار نمی‌کنند.

برای مثال، افزونه‌ای به نام Widget Options که به‌صورت رایگان در مخزن وردپرس در دسترس است، به شما امکان می‌دهد وظایف مدیریتی ساده و پیچیده ویجت را انجام دهید – از کنترل دید (صفحه، پست، دستگاه‌ها و محدودیت‌های کاربر)، استایل‌سازی، انیمیشن، به پشتیبانی از صفحه ساز.

به راحتی ویجت را در هر یک از صفحات وردپرس خود پنهان یا نمایش دهید.

یکی از ویژگی‌های اصلی گزینه‌های ویجت، کنترل نمایان بودن ویجت در صفحات و پست‌ها است. با استفاده از این ویژگی، می توانید تعداد ویجت های نمایش داده شده را فقط به موارد مرتبط محدود کنید، بنابراین نوارهای کناری خود را در هر صفحه یا پست سفارشی کنید. علاوه بر این، این افزونه رایگان همچنین نمایان بودن ویجت ها را در هر نوع دستگاه – موبایل، تبلت یا دسکتاپ کنترل می کند. زمانی که مجبور هستید تعداد ویجت‌ها را برای نمایش در صفحه‌نمایش‌های کوچک دستگاه‌های همراه کنترل کنید، بسیار مفید است.

برای ویژگی‌های قوی‌تر (و پشتیبانی)، ارتقا را به گزینه‌های ویجت Premium در نظر بگیرید. این شامل گزینه‌های اضافه شده برای استایل ویجت، ویجت‌های چسبنده، حافظه پنهان، پیوندهای ویجت سفارشی، گزینه‌های مجوزها و موارد دیگر است.

چرا باید از افزونه مدیریت نوار کناری و ابزارک استفاده کنید؟ زیرا تجاری باید خلق محتوا و ارتقاء محصول را جدی بگیرند. طراحی وب سایت متناسب با برندینگ و بازدیدکنندگان سایت یکی از اولویت های اصلی شماست. شما باید راهی برای دستیابی به هدف خود در ارائه وب سایت های بسیار جذاب از نظر زمان و هزینه پیدا کنید.

تعداد زیادی افزونه وردپرس با هزینه یا به صورت رایگان در دسترس هستند، و بیشتر آنها به گونه ای طراحی شده اند که به شما امکان می دهند سایت های وردپرس خود را با کار کدنویسی کمتر یا اصلاً مدیریت کنید. روزهایی که مجبورید ساعت‌های طولانی را صرف برنامه‌نویسی هر بخشی از وب‌سایت‌هایتان کنید، گذشته است. علاوه بر این، پلاگین هایی با یک یا تعداد محدودی از توابع خارج شده اند. پلاگین های همه کاره وجود دارند. به این دلیل است که استفاده از این نوع افزونه ها به معنای هزینه کمتر و عدم جابجایی از یک افزونه به پلاگین دیگر است. بنابراین استفاده از یک افزونه برای بهینه‌سازی ستون‌های فرعی وردپرس در کل سایت شما بسیار ارزشش را دارد.

مرحله 3: یک چیدمان برای عملکرد و سبک انتخاب کنید

مردم ساده‌ترین و سریع‌ترین راه را برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود می‌خواهند. با توجه به نوارهای کناری، چه یک نوار کناری 2، یک نوار کناری یا بدون نوار کناری را انتخاب کنید، در نظر بگیرید که چنین انتخابی چگونه بر عملکرد کلی صفحات شما تأثیر می گذارد. به یاد داشته باشید، نوارهای کناری باید به کاربران سایت کمک کنند تا درگیر شوند. اگر طرح‌بندی بدون نوار کناری را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آن ویجت‌ها را با دقت قرار دهید تا به کاربرانتان کمک کنید به راحتی سایت شما را کاوش کنند.

واژه های پایانی در مورد نحوه بهینه سازی نوارهای جانبی وردپرس

از اینکه خواندید متشکرم! امیدوارم این مقاله به درک این نکته کمک کند که نوارهای کناری وردپرس فقط لوازم جانبی صفحات وب ما نیستند. آنها نقش حیاتی در دستیابی به ترافیک و تبدیل بهتر دارند.

خروج از نسخه موبایل