انتشار وردپرس 5.0: مرز جدید

انتشار وردپرس 5.0: مرز جدید

در صورتی که اخیراً به اخبار وردپرس توجه نکرده اید، آپدیت 5.0 مورد انتظار (و تا حدودی بحث برانگیز) وردپرس در تاریخ 6 دسامبر 2018 به طور رسمی منتشر شد. درست به موقع WordCamp ایالات متحده.

WordPress 5.0 “Bebo” تغییرات بزرگی را در وردپرس و نحوه وبلاگ نویسی ما به ارمغان می آورد. در اینجا نگاهی به آنچه در WordPress 5.0 جدید است و نظرات شخصی من در مورد تغییرات است.

گوتنبرگ

شاید بیشترین تغییری که در مورد آن صحبت شده است، گوتنبرگ باشد – ایجاد ویرایش مبتنی بر بلوک خود Automattic. در حالی که من شک دارم که گوتنبرگ واقعاً برای رقابتی تر کردن WordPress.com با سازندگان سایت مانند Wix یا Squarespace ایجاد شده است، اما در WordPress.org نیز قرار گرفته و به عنوان آینده وردپرس معرفی شده است. در حالی که ما یک راهنمای گوتنبرگ در دست کار داریم، در اینجا خلاصه ای سریع از ویژگی های ویرایشگر آورده شده است.

مسدود صفحه گوتنبرگ

گوتنبرگ که به‌عنوان یک ویرایشگر بصری طراحی شده است، تعداد انگشت شماری بلوک را برای درج، ویرایش، کلیک و کشیدن برای مرتب کردن مجدد به کاربران ارائه می‌دهد. اینها بیشتر ویژگی‌های TinyMCE قبلی را پوشش می‌دهند (با چند گزینه جدید)، اما به‌عنوان «بلوک‌های» بصری.

در تئوری، کاربران می‌توانند از گزینه‌های گوتنبرگ برای ایجاد پست‌ها/صفحه‌های خیره‌کننده و منحصربه‌فرد استفاده کنند. اما در واقعیت، برای کسانی از ما که یک وبلاگ ساده (مثلاً WPExplorer) داریم، ویرایشگر بلاک جدید می تواند کمی سرعت شما را کاهش دهد (هر چند نگران نباشید – به راحتی با افزونه ویرایشگر کلاسیک).

به نظر من اگر می‌خواهید صفحات واقعاً عالی بسازید، باید از یک صفحه‌ساز معتبرتر استفاده کنید – نه یک ویرایشگر محتوا. ارائه ساده ماژول‌های اصلی گوتنبرگ به سادگی نمی‌تواند با یک صفحه‌ساز قوی مانند Elementor مقایسه شود. /a>. اما این فقط دو سنت من است.

موضوع بیست و نوزده

2018 آنقدر سریع گذشت که حتی تمی با همنام خودش پیدا نکرد. در عوض، ما در سال 2019 پیشروی کرده‌ایم (درست است همه چیز درباره «آینده» وردپرس است؟).

طراحی شده برای کار با گوتنبرگ، در واقع موضوع بیست و نوزدهخیلی زیاد نیست الف>. این یک تم مینیمال سبک سیاه و سفید با استفاده از فونت های سیستم است. یک آرم و منوی پیمایش تراز چپ، با یک ناحیه ویجت در پاورقی وجود دارد. به نظر می‌رسد تنها دو ویژگی منحصربه‌فرد یک منوی نمادهای اجتماعی (افزوده شده به سرصفحه) و یک رنگ تاکیدی اصلی (که در سفارشی‌کننده قابل تغییر است) است که برای پیوندها، جلوه‌های شناور و فیلترهای تصویر استفاده می‌شود.

غیر از آن بیست نوزده یک بوم خالی است. این به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که شما از آن می سازید.

به روز رسانی های قابل توجه دیگر

خب، هیچ کدام وجود ندارد. من ممکن است اشتباه کنم، اما به نظر می رسد که همه اینها هستند. تمرکز 5.0 در واقع فقط ادغام گوتنبرگ با هسته وردپرس بود.

برای توسعه دهندگان، تعداد انگشت شماری از تغییرات وجود دارد (شما واقعاً باید 5.0 یادداشت های توسعه دهنده برای دریافت تصویر کامل) اما بسیاری از آنها مربوط به گوتنبرگ هستند. شامل:

  • اسکریپت های جدید مخصوص وردپرس
  • وابستگی های فروشنده
  • گستره جهانی پیش فرض Lodash
  • دستگاه اسکریپت wp-element جدید برای جایگزینی React برای پسوندهای رابط ویرایشگر
  • به‌روزرسانی‌های REST API: نقطه پایانی ذخیره خودکار اضافه شده برای همه انواع پست، کلاس WP_REST_Search_Controller جدید، نوع پست پنهان wp_block جدید برای بلوک‌های قابل استفاده مجدد، ارائه بلوک سمت سرور، نقطه پایانی حداقل تم برای برگرداندن داده‌هایی که ویژگی‌های تم فعال پشتیبانی می‌کند، و تغییرات به پاسخ‌های REST API (دوباره – اگر به یادداشت‌های توسعه‌دهنده نگاه کنید احتمالاً بهترین کار است)

در حال تکمیل

WordPress 5.0 به سختی وارد سال 2018 شد، اما اینجا است و صرف نظر از احساسات شما در مورد گوتنبرگ، ایده خوبی برای به روز رسانی است (فقط به یاد داشته باشید که از وردپرس پشتیبان تهیه کنید ابتدا در صورتی که با هر گونه ناسازگاری افزونه یا طرح زمینه مواجه شدید).

اگر علاقه دارید می‌توانید مشتری زنده دانلودهای وردپرس 5.0 را تماشا کنید یا ویدیوی اعلامیه را در Youtube بررسی کنید. اما من بیشتر به آنچه در مورد 5.0 فکر می کنید علاقه مند هستم.

نظر شما در مورد WordPress 5.0 چیست؟ آیا خوشحال هستید که بالاخره اینجاست؟ آیا فکر می کنید Automattic باید انتشار را به ژانویه عقب می انداخت؟ آیا پلاگین Classic Editor را نصب خواهید کرد؟ به من اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل