چگونه یک قالب وردپرس نادرست را عیب یابی کنیم

چگونه یک قالب وردپرس نادرست را عیب یابی کنیم

پلتفرم وردپرس توسط افراد و سازمان ها در سراسر جهان برای میزبانی محتوای وب پویا استفاده می شود. ممکن است حتی متوجه آن نباشید، اما بخش بزرگی از وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری و وبلاگ‌های محبوب بر روی وردپرس اجرا می‌شوند. این CMS محبوب (سیستم مدیریت محتوا چارچوبی برای کار با متن، تصاویر و ویدیو فراهم می کند.

).

این سیستم مدیریت محتوا (CMS) چقدر محبوب است؟ آنقدر محبوب است که حدود را به خود اختصاص داده است. 30٪ از تمام وب سایت ها در اینترنت.

هر نصب وردپرس با یک موضوع شروع می شود. تم ها ظاهر و احساس یک وب سایت را از طریق شیوه نامه هایی که رنگ ها، فونت ها و حاشیه های صفحات وب را تعریف می کنند، کنترل می کنند. می توانید به صورت آنلاین تم های محبوب وردپرس را مرور کنید که برخی از آنها رایگان هستند در حالی که برخی دیگر نیاز به خرید دارند.

اما وقتی می خواهید تم ها را نصب یا تغییر دهید و وردپرس شروع به حذف خطا می کند یا به درستی کار نمی کند چه اتفاقی می افتد؟ نکات زیر را برای پیشنهادات عیب‌یابی بررسی کنید.

1. مهاجرت ایمن

اگر اخیراً از یک موضوع وردپرس به موضوع دیگر تغییر کرده اید، یا قصد دارید در آینده نزدیک این کار را انجام دهید، پس باید منتظر برخی دست اندازها باشید. انتقال بین تم ها می تواند تغییرات زیادی در پیکربندی داشته باشد که ممکن است نیاز به عیب یابی داشته باشد.

برای شروع، مطمئن شوید که در حال جستجوی مضامین جدید از یک منبع معتبر هستید. ما سایت‌هایی مانند دایرکتوری رسمی وردپرس، تم فارست، تم‌های زیبا و غیره را توصیه می‌کنیم. از جستجو و دانلود کپی‌های «رایگان» غیرقانونی تم‌های ممتاز خودداری کنید. این سایت‌ها ممکن است مضامینی را ارائه دهند که سهوا یا عمداً شامل اشکالات یا سایر مشکلات امنیتی شناخته شده باشد.

قبل از ادامه، یک نسخه پشتیبان کامل از سایت و طرح زمینه قدیمی خود قبل از راه اندازی هر گونه فعالیت مهاجرتی تهیه کنید (اگرچه نکات زیادی وجود دارد که می توانید برای با خیال راحت وردپرس خود را تغییر دهیدe).

هنگامی که برای تغییر به تم جدید آماده شدید، به کنسول مدیریت وردپرس خود وارد شوید و به برگه “ظاهر” بروید. بر روی دکمه “فعال سازی” در کنار تم مورد نظر کلیک کنید. توجه داشته باشید که انتقال می تواند زمان قابل توجهی داشته باشد و ممکن است در مراحل به روز شود.

2. بازخوانی پیوندها

وقتی تم جدیدی را در سایت وردپرس خود نصب می کنید، ممکن است شامل تغییراتی در پیکربندی در نحوه مدیریت صفحات فرعی شما باشد. این می تواند منجر به یک قالب URL جدید شود که ممکن است باعث ایجاد خطا برای بازدیدکنندگان شما شود.

برای رفع مشکل URL، به کنسول مدیریت بروید و از برگه “تنظیمات” استفاده کنید. سپس به زیر منوی “Permalinks” بروید. به پایین اسکرول کنید و روی «ذخیره تغییرات» کلیک کنید تا پیوندهای دائمی خود را پاک کنید. این باید همه نشانی‌های اینترنتی صفحات شما را به‌روزرسانی کند تا به درستی به یکدیگر پیوند داده شوند.

3. به روز رسانی تم

را اجرا کنید

برای شاد و سالم نگه داشتن رایانه شخصی و تلفن هوشمند خود، باید به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دوره‌ای را اجرا کنید. اینها ممکن است شامل ترکیبی از ویژگی‌های جدید و پیشرفت‌ها یا وصله‌های امنیتی باشد. نادیده گرفتن به‌روزرسانی می‌تواند شما را در برابر حمله سایبری آسیب‌پذیر کند.

همین سناریو برای هاست ها و تم های وردپرس نیز صادق است. اگر یک اشکال امنیتی در موضوع شما وجود داشته باشد، هکرها ممکن است بتوانند به سیستم‌های بک‌اند شما نفوذ کرده و اطلاعات حساس را به طور بالقوه افشا کنند. توسعه دهندگان به طور مداوم تم های خود را برای بهبود عملکرد و قفل کردن نگرانی های امنیتی به روز می کنند.

وقتی یک به‌روزرسانی جدید برای قالب وردپرس شما در دسترس قرار گرفت، یک حباب اعلان را در کنسول مدیریت خود مشاهده خواهید کرد. به برگه «به‌روزرسانی‌ها» در زیر «صفحه اصلی» بروید و تصمیم خود را برای انتقال به نسخه جدیدی از موضوع انتخابی خود تأیید کنید. برخی از طرح‌های زمینه نیز از بررسی و نصب به‌روزرسانی خودکار پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، اگر از تمی استفاده می‌کنید که از Themeforest خریداری کرده‌اید، افزونه Envato Market یک الزام قطعی است. این افزونه نصب و به روز رسانی تمام تم Envato و خریدهای افزونه از داشبورد وردپرس شما را آسان می کند.

نکته اصلی این است که فقط آخرین نسخه یک تم را نصب کنید یا ممکن است با پیام‌های خطایی در مورد ناسازگاری با پلتفرم وردپرس، افزونه‌ها یا هر دو مواجه شوید.

4. تنظیمات سایت

را بررسی کنید

هنگامی که با موضوع پیچیده ای کار می کنید که در گذشته سفارشی شده است، ممکن است ایجاد ارتباط صحیح با محیط وردپرس با نام دامنه شما چالش برانگیز باشد. دامنه وب‌سایت نشانی اینترنتی اصلی است که برای دسترسی بازدیدکنندگان استفاده می‌شود، به معنی آدرس .com یا .net.

اجرای یک نمونه وردپرس به طور خودکار به شما امکان دسترسی به نام دامنه را نمی دهد. شما باید از طریق یک ثبت کننده وب یک مورد را دریافت کنید. پس از تکمیل تراکنش، می توانید به نام دامنه دستور دهید تا به وب سایت وردپرس شما اشاره کند.

اگر با موضوع وردپرس خود مشکل دارید و در تلاش برای پیمایش آن از طریق مرورگر وب هستید، با باز کردن کنسول مدیریت و رفتن به منوی کلی «تنظیمات». از آنجا، به قسمتی بروید که در آن آدرس‌های وب مورد استفاده را تعریف می‌کنید.

برای قسمت «آدرس وردپرس»، مطمئن شوید که URL یا آدرس IP صحیحی را که به سرور اصلی وردپرس شما اشاره می‌کند وارد کرده‌اید. اگر از یک ارائه دهنده میزبانی مبتنی بر ابر استفاده می کنید، این اطلاعات باید در اختیار شما قرار گیرد. در قسمت “آدرس سایت”، نام دامنه ای را که می خواهید به سایت خود پیوند دهید، وارد کنید. حتماً «https://» (یا حتی بهتر «https://» اگر SSL برای وردپرس اضافه کرده‌اید) در ابتدای آدرس قرار دهید.

5. بررسی استفاده از افزونه

وقتی در عیب یابی یک موضوع وردپرس دچار مشکل می شوید، نگاه کردن به افزونه ها می تواند قدم مفیدی برای برداشتن باشد. افزونه ها اسکریپت ها یا ابزارهای کوچکی هستند که توسط توسعه دهندگان نرم افزار ایجاد می شوند که می توانند با یک کلیک به سایت وردپرس شما اضافه شوند. آنها اغلب ویژگی های مفیدی را اضافه می کنند اما همچنین می توانند پیکربندی یک موضوع را پیچیده کنند.

برای مثال، ممکن است افزونه‌ای را نصب کنید که برای اظهار نظر در پست‌های وبلاگ شما پشتیبانی می‌کند. به عنوان بخشی از فرآیند نصب، سفارشی‌سازی‌های جدیدی برای تم موجود شما انجام می‌شود تا بتوانید نظرات را در یکپارچگی با بقیه سایت نمایش دهید. ممکن است متوجه شوید که این افزونه تأثیر غیرمنتظره ای بر سایر قسمت های نصب وردپرس شما دارد.

برای محدود کردن منبع مشکل، ابتدا همه افزونه‌ها را در سایت خود غیرفعال کنید و سپس آنها را یکی یکی دوباره فعال کنید. پس از اینکه مشخص کردید کدام افزونه مقصر این مشکل است، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را از کنسول مدیریت بررسی کنید تا مشکل برطرف شود. اگر هنوز مشکلی وجود دارد، ممکن است مجبور شوید با برنامه‌نویس تماس بگیرید. بسته به اینکه آیا آنها قادر به کمک هستند یا نه، ممکن است لازم باشد افزونه را به طور کامل از سایت خود حذف نصب کنید.

نکته: برای جلوگیری از خطاهای افزونه، مطمئن شوید که چندین افزونه را برای یک هدف نصب نکنید. در تجربه ما، بیشتر تضادهای پلاگین و تم به دلیل عملکرد تکراری ایجاد می شود. به ازای هر ویژگی که می خواهید به سایت خود اضافه کنید، به یک افزونه پایبند باشید. افزونه‌های سئوی متعدد، لغزنده‌های ممتاز یا سازندگان صفحه فقط باعث ایجاد مشکل می‌شوند.

6. افزایش سرعت عملکرد

اغلب، ممکن است یک تم وردپرس نصب کنید و متوجه شوید که سرعت و عملکرد وب سایت شما تأثیر منفی می گذارد. این ممکن است به این دلیل باشد که چگونه طرح زمینه منابع خود را قبل از نمایش محتوا در مرورگر بازدیدکننده بارگیری می‌کند.

مهم است که یک قدم به عقب بردارید و نحوه میزبانی وب سایت خود را در نظر بگیرید. مدیریت نصب محلی وردپرس می تواند بیش از ارزش آن مشکل ایجاد کند. انجام این کار شما را مجبور می‌کند سخت‌افزار فیزیکی را حفظ کنید و یک شبکه به اندازه کافی سریع را قادر می‌سازد تا تمام ترافیک مورد انتظارتان را مدیریت کند.

طبق آزمایش سرعت انجام شده توسط میزبانی کانادا در بیش از 1000 سایت در ایالات متحده و کانادا ، میانگین زمان بارگذاری بین 226 میلی ثانیه تا 2850 میلی ثانیه بود. بدیهی است که شما می خواهید در سطح پایین آن باشید. از این ابزار رایگان برای بررسی سرعت سایت خود استفاده کنید. اگر بد است، می‌توانید میزبان را تغییر دهید.

نمیدانید از کجا شروع کنید؟ فهرست‌ها و مقالات زیادی وجود دارد که بهترین میزبانی وردپرس را پوشش می‌دهد، اما انتخاب شماره 1 اینجا در WPExplorer موتور WP است. این همان چیزی است که ما (همراه با Cloudflare) برای به دست آوردن سرعت های فوق العاده سریع و امتیاز 100 عالی در Google PageSpeed ​​Insights استفاده می کنیم.

تغییر به یک پلت فرم وردپرس میزبانی شده مشکلات عملکرد سایت شما را از بین می برد و در عین حال در هزینه شما نیز صرفه جویی می کند. سایت شما در فضای ابری قرار دارد و روی سخت افزار مجازی در یک مرکز داده بزرگتر اجرا می شود.

یکی از مزایای بزرگ سایت های وردپرس میزبان ابری، انعطاف پذیری برای افزایش سریع تقاضا است. اگر قالب وردپرس شما به منابع سنگینی نیاز دارد که در هر بازدید بارگیری شود، ارائه‌دهنده ابری شما می‌تواند در صورت نیاز، تامین برق شبکه و سرور را خودکار کند.

اما فقط با میزبانی بهتر وردپرس متوقف نشوید. بسیاری از نکات و ترفندهای دیگر وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به آنها امتحان کنید. وردپرس. ممکن است بخواهید اضافه کردن یک CDN، فشرده سازی تصاویر، محدود کردن بازبینی پست ها یا انتخاب یک موضوع وردپرس بهتر را در نظر بگیرید. همه اینها می تواند به کاهش شدید زمان بارگذاری صفحه شما کمک کند.

7. Caching

را بررسی کنید

متوجه خواهید شد که وقتی به یک تم جدید وردپرس مهاجرت می‌کنید یا آن را به تم قبلی خود سفارشی می‌کنید، ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا تغییرات در آزمایش‌های مرورگر شما منعکس شود. این به دلیل فرآیندی است که به نام حافظه پنهان شناخته می شود. مرورگرها داده های خاصی را به صورت محلی ذخیره می کنند تا در آینده سریعتر بارگیری شوند.

از نظر تم وردپرس، مرورگرها معمولاً اطلاعات شیوه نامه مانند فونت ها، رنگ ها و طرح بندی ها را ذخیره می کنند، زیرا این عناصر کمتر از محتوای متن و تصویر در صفحات تغییر می کنند. اما اگر قصد دارید مجموعه‌ای از تغییرات را در قالب وردپرس خود ایجاد کنید، ممکن است بخواهید به پاک کردن یا غیرفعال کردن موقت کش مرورگر فکر کنید. بسته به اینکه چگونه کش را به سایت وردپرس خود اضافه کرده اید، چند روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد.

کش خود را پاک کنید

اولین قدم شما باید پاک کردن (یا “پاکسازی”) حافظه پنهان پایگاه داده شما باشد. اگر از هاست هایی مانند WP Engine استفاده می کنید، می توانید به راحتی صفحه، CDN و کش اشیاء خود را از داشبورد وردپرس خود پاک کنید. این گزینه در زیر WP Engine > General Settings قرار دارد. فقط روی دکمه «پاک کردن همه کش ها» کلیک کنید.

اگر از افزونه کش استفاده می‌کنید، باید تنظیمات افزونه را پیدا کنید تا حافظه پنهان خود را پاک کنید. به عنوان مثال، کاربران WP Super Cache می توانند به تنظیمات > WP Super Cache رفته و از دکمه “Delete Cache” استفاده کنند.

در مرحله بعد، اگر از CDN شخص ثالث استفاده می کنید، باید آن کش را نیز پاک کنید. به عنوان مثال، اگر از Cloudflare استفاده می کنید، به سادگی وارد حساب خود شوید. سپس بر روی سایت خود و سپس روی گزینه “caching” در منوی ناوبری کلیک کنید. روی دکمه «پاک کردن همه چیز» کلیک کنید. تقریباً 30 ثانیه صبر کنید و سایت و CDN شما باید آماده باشند تا همه صفحات خود را با تغییرات خود ذخیره کنند.

توجه: در حالی که می‌توانید کش را به طور کامل غیرفعال کنید (از طریق افزونه ذخیره‌سازی یا CDN)، توصیه می‌کنیم هنگام ایجاد تغییرات، به سادگی پاکسازی (یا حذف) را به صورت دستی انجام دهید. به این ترتیب می توانید سرعت و عملکرد سایت خود را کاهش دهید.

8. به یک تم اصلی

برگردید

وقتی همه چیز شکست خورد، در نظر بگیرید که وب سایت وردپرس خود را به یک موضوع اصلی برگردانید. یکی بدون تم کودک پیچیده یا سفارشی سازی مبتنی بر افزونه. این مؤثرترین روش برای مشکلات موضوعی است که نمی توانید با استفاده از سایر نکات توضیح داده شده در این مقاله حل کنید. مثل شروع دوباره با یک بوم خالی فکر کنید.

اغلب مشکلاتی از سفارشی‌سازی‌های کدگذاری نادرست یا درگیری‌های افزونه (همانطور که قبلاً ذکر شد) ایجاد می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از این موضوع این است که از همان ابتدا موضوعی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. آیا به پیوندهای اجتماعی در هدر نیاز دارید؟ سپس مطمئن شوید موضوعی که انتخاب می‌کنید شامل آن ویژگی باشد. یک نمونه کار می خواهید؟ دوباره، مطمئن شوید موضوعی که انتخاب می‌کنید شامل یک نوع پست سفارشی نمونه کارها است.

برای انتخاب موضوع به کمک نیاز دارید؟ در اینجا فهرستی از بهترین تم های وردپرس موجود است. اکثراً تم‌های چند منظوره و انعطاف‌پذیر هستند که آن‌ها را برای اکثر جایگاه‌های وب مناسب می‌سازد.

خط پایین

به لطف گزینه‌های سفارشی‌سازی فراوان و فلسفه «plug and play»، وردپرس دنیای طراحی وب‌سایت را در دسترس هر کسی (تقریبا) که می‌تواند رایانه را روشن کند و به اینترنت حرکت کند، آورده است. نقطه ضعف این است که بسیاری از افراد غیر فنی در حال ساخت وب سایت هستند. اما وقتی نرم افزار به درستی عمل نمی کند، نیازی به ناامید شدن نیست.

خوشبختانه، همانطور که در این مقاله سعی کردیم به آن اشاره کنیم، اگر آرام بمانید و فقط یک استراتژی گام به گام را دنبال کنید، شانس خوبی وجود دارد که بتوانید کارهای اساسی مانند نصب یا تغییر را انجام دهید. تم ها با موفقیت از خواندن متشکریم و موفق باشید!

به دنبال نکات بیشتر در مورد عیب یابی موضوع هستید؟ در اینجا 10 مشکلات رایج تم وردپرس به علاوه وجود دارد. چگونه آنها را تعمیر کنیم.

خروج از نسخه موبایل