چگونه از وردپرس کمک بگیریم

چگونه از وردپرس کمک بگیریم

کاربران عادی وردپرس می دانند که یادگیری و استفاده از آن بسیار آسان است. اما چه مبتدی یا حرفه ای باشید، مواقعی پیش می آید که در مورد وردپرس به کمک نیاز دارید.

نگران نباشید، نکته خوب در مورد وردپرس این است که یک انجمن بزرگ و دوستانه دارد که آماده کمک هستند. نه تنها این، اینترنت پر از تعدادی وبلاگ با کیفیت، آموزش های وردپرس (مانند این یکی) و منابعی است که می تواند به رایج ترین مسائل وردپرس پاسخ دهد. این پست برخی از بهترین مکان‌هایی را که می‌توانید از وردپرس کمک بگیرید به شما نشان می‌دهد.

مراحل قبل از تماس با پشتیبانی

اما صبر کنید – حتی قبل از اینکه به دنبال کمک خارجی بگردید، چند قدم اولیه را توصیه می کنیم. اینها تکنیک‌های عیب‌یابی ساده‌ای هستند که می‌توانید منبع مشکل خود را بیابید تا بدانید بهترین راه برای درخواست کمک چیست.

بررسی کنید که آیا تداخل افزونه است

اغلب، مشکلاتی به دلیل تضاد بین یک افزونه با هسته وردپرس، موضوع یا با افزونه دیگری ایجاد می‌شود. عیب‌یابی این کار آسان است.

ابتدا، همه افزونه‌های خود را غیرفعال کنید. اگر مشکل برطرف شد، می‌دانید که یک مشکل افزونه است.

اکنون، پلاگین‌های خود را یکی یکی فعال کنید تا مشکل‌ساز را پیدا کنید. این ممکن است کمی طول بکشد، و ممکن است لازم باشد اگر دو افزونه متناقض وجود دارد، سعی کنید با هم افزونه ها را فعال کنید. وقت خود را صرف کنید و به پایان برسانید، زیرا هنگامی که افزونه(های) را پین کردید، دو گزینه دارید.

یکی این است که به سادگی از افزونه صرفنظر کنید یا به دنبال جایگزین بهتری بگردید. که بیشتر کارساز است، اما همچنان گزینه خوبی برای رفع سریع است.

دوم، با توسعه‌دهنده افزونه‌ای که مشکل شما را ایجاد کرده تماس بگیرید (مرحله ۳ را در زیر ببینید).

چگونه بفهمیم موضوع شما مشکل است یا نه

برای آزمایش مشکل تم کافی است از یک تم متفاوت به جای قالب وردپرس موجود خود استفاده کنید.

برای انجام این کار، به Appearance > Themes بروید و یکی از تم های پیش فرض وردپرس (مانند Twenty Twenty Four) را فعال کنید. اکنون به سایت خود نگاهی بیندازید.

اگر مشکل شما برطرف شد، برای دریافت راهنمایی با توسعه‌دهنده طرح زمینه تماس بگیرید (دوباره به مرحله 3 در زیر مراجعه کنید).

تست کنید آیا مشکل شما به دلیل سرور/هاستینگ است یا خیر

همچنین می‌توانید برای یافتن بررسی‌های ساده سایت را انجام دهید ” rel=”noopener”>چرا وب سایت وردپرس شما از کار افتاده است.

یعنی، اگر در دسترسی به سایت وردپرس خود مشکل دارید، ممکن است از محدودیت حافظه خود فراتر رفته باشید، مجوزهای فایل نادرست داشته باشید یا ممکن است سرور شما در آخرین به روز رسانی هسته وردپرس شما تمام شده باشد.

برای مشکلات مربوط به سرور یا میزبانی معمولاً یک پیام خطا را در صفحه نمایش خود مشاهده خواهید کرد.

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 14

این می‌تواند ماهیت مشکل را نشان دهد و می‌توانید از این کلمات به‌عنوان عبارات جستجو استفاده کنید تا خودتان درباره موضوع تحقیق کنید، یا خطا را به ارائه‌دهنده میزبانی خود منتقل کنید (مرحله 5 را ببینید).

بنابراین، با در نظر گرفتن تمام این موارد، در اینجا مکان هایی وجود دارد که می توانید در مورد وردپرس کمک بیابید.

1. دکمه راهنما

اگر در پیمایش وردپرس یا استفاده از ویژگی های اصلی مشکل دارید، یک دکمه راهنما در گوشه سمت راست بالای هر صفحه داشبورد وردپرس وجود دارد. روی آن کلیک کنید – شما را به اطلاعات مربوط به صفحه نمایشی که در آن هستید هدایت می کند. این دکمه راهنما از اسناد مرتبط وردپرس استفاده می‌کند و به احتمال زیاد می‌توانید فوراً راه‌حل خود را در اینجا پیدا کنید.

2. سوالات متداول وردپرس Codex

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 15

برای سؤالات عمومی وردپرس، سؤالات متداول WordPress Codex حاوی سؤالات متداولی است که به طور مرتب طبقه بندی شده اند. . به دنبال بخشی باشید که برای مشکل شما منطقی تر است. به عنوان مثال، اگر نیاز به توضیح در مورد نقش های کاربر دارید، می توانید به بخش «سؤالات متداول کار با وردپرس» بروید. یا برای سؤالات ورود به سیستم، «پرسش متداول امنیت» را بررسی کنید.

اگر پاسخی برای سؤالی پیدا کردید که فهرست نشده بود و می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید، می‌توانید به صفحه کاری سؤالات متداول برای ارسال سؤالات متداول خود برای افزودن.

3. پشتیبانی از پلاگین یا تم

اگر به این نتیجه رسیدید که یک افزونه یا طرح زمینه مشکل ایجاد کرده است، راه حلی را در صفحه رسمی مورد بررسی کنید. توصیه می کنیم همیشه ابتدا اسناد را بررسی کنید. اما اگر نمی توانید پاسخی بیابید، همیشه می توانید مستقیماً با توسعه دهنده تماس بگیرید. چه کسی بهتر از تیمی که آیتم را ایجاد کرده کمک می کند؟

افزونه ها و تم های رایگان از WordPress.org

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 16

اگر از افزونه رایگان WordPress.org استفاده می‌کنید، برگه‌هایی برای نصب و پشتیبانی وجود دارد. ممکن است آنها از قبل راه حلی برای مشکلی که شما دارید فهرست کرده باشند. اگر نه، می‌توانید موضوع جدیدی را در بخش برگه پشتیبانی ارسال کنید تا سؤال خود را بپرسید.

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 17

برای یک تم رایگان WordPress.org، معمولاً یک پیوند سریع به صفحه اصلی تم (جایی که معمولاً می‌توانید اسناد را پیدا کنید) و همچنین دکمه‌ای در نوار کناری صفحه تم به وجود دارد. مشاهده انجمن پشتیبانی.

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 18

پشتیبانی در WordPress.org به شما امکان می دهد مشکلی را پست کنید و توسعه دهنده و سایر کاربران می توانند پاسخ دهند. فقط به یاد داشته باشید که تم ها و افزونه های موجود در مخزن وردپرس رایگان هستند و پشتیبانی ممکن است چند روز طول بکشد. پس مؤدب و صبور باشید.

یا اگر اکنون به کمک نیاز دارید (یا اگر درخواست سفارشی دارید که خارج از محدوده پشتیبانی رایگان است) می‌توانید ببینید که آیا نسخه پریمیوم وجود دارد یا خیر. اگر بخواهید ارتقا دهید، بسیاری از توسعه دهندگان کمک فوری و جامع تری ارائه می دهند.

پلاگین‌ها و طرح‌های زمینه ممتاز

صحبت از Premium – از اینکه شما یک تم یا افزونه خریداری کرده اید که معمولاً به پشتیبانی دسترسی دارید. اغلب 6 ماه تا 1 سال پشتیبانی همراه با خرید شما در نظر گرفته شده است (البته نه همیشه، بنابراین حتماً چاپ دقیق را بررسی کنید).

بیشتر توسعه دهندگان با پیوند دادن به آن در صفحه مورد، یافتن کمک را آسان می کنند.

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 19

به عنوان مثال، در Themeforest می‌توانید این اطلاعات را در برگه پشتیبانی مورد پیدا کنید. در اینجا توضیحی درباره مواردی که پشتیبانی از آیتم ها شامل می شود و همچنین پیوندی به سایت اسناد و پشتیبانی مورد را خواهید دید.

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 20

برخی از توسعه دهندگانی که فروش را از طریق سایت خود مدیریت می کنند، ممکن است یک پایگاه دانش یا سیستم بلیط داخلی داشته باشند. برای مثال، اگر به Elementor Pro ارتقا داده‌اید، می‌توانید از مرکز راهنمای Elementor برای جستجوی پاسخ‌ها یا تماس مستقیم با پشتیبانی استفاده کنید. برای پشتیبانی یک به یک، معمولاً به یک مجوز فعال برای طرح زمینه یا افزونه خود نیاز دارید، بنابراین ممکن است لازم باشد قبل از باز کردن بلیط، آن را تمدید کنید.

بیشتر توسعه دهندگان خوشحال هستند که به شما در استفاده از محصولاتشان کمک می کنند یا هر گونه خطا/اشکالی که ممکن است در ارتباط با محصولاتشان با آنها مواجه شوید را برطرف کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که سفارشی‌سازی‌ها یا درخواست‌های ویژگی جدید پشتیبانی محسوب نمی‌شوند. برای این کار، استخدام یک فریلنسر (یا پرسیدن اینکه آیا توسعه دهنده برای کارهای سفارشی در دسترس است) انتخاب بهتری است.

4. انجمن های پشتیبانی WordPress.org

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 21

تالارهای رسمی اسناد و پشتیبانی در WordPress.org مکانی عالی برای درخواست کمک از اعضای داوطلب انجمن وردپرس است. تو با مشکلت کنار اومدی این به ویژه برای تازه کارها عالی است، که ممکن است یک راه حل آماده در موضوعات موجود پیدا کنند. اگر نه، به عنوان یک کاربر ثبت نام شده، می توانید یک موضوع جدید نیز باز کنید.

در هنگام درخواست، مراقب ارائه اطلاعات مختصر و مرتبط باشید. تلاش‌هایی را که تاکنون انجام داده‌اید توضیح دهید، نام‌های تم و افزونه‌ها را به اشتراک بگذارید، اسکرین‌شات‌هایی از مشکل را در فضای ابری آپلود کنید و پیوندهایی در تاپیک ارائه دهید و غیره. در صورت تمایل، درباره نحوه یک درخواست پشتیبانی بنویسید.

نکته ای سریع که باید به آن توجه داشت – شما نمی توانید از تالارهای گفتمان WordPress.org برای پرسیدن سوالات در مورد محصولات برتر (یا “تجاری”) استفاده کنید. همچنین همانطور که در قسمت قبل برای پشتیبانی از قالب و افزونه رایگان ذکر شد، انجمن های وردپرس رایگان هستند و توسط اعضای فعال انجمن نگهداری می شوند. تمام تلاش خود را بکنید که هنگام جستجوی کمک با وردپرس در اینجا مودب و صبور باشید.

WordPress.TV

علاوه بر تالارهای گفتمان پشتیبانی، وردپرس همچنین راهنماهای ویدیویی را از طریق WordPress.TV ارائه می‌کند که تقریباً هر روز ویدیوهای جدید اضافه می‌شوند. ممکن است بخواهید قبل از گسترش جستجوی خود، این آموزش ها را بررسی کنید.

اتاق چت IRC (توسعه دهندگان)

سؤال وردپرس سطح بالاتری دارید؟ اتاق چت IRC کمکی زنده برای توسعه دهندگان وردپرس فراهم می کند. بسیاری از صحبت‌های اینجا ممکن است برای کاربران مبتدی وردپرس بسیار فنی باشد، اما اگر سؤالات پیچیده یا مرتبط با کد دارید، اینجا جایی است که باید بروید.

5. ارائه دهنده هاست شما

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 22

اگر مشکلی در رابطه با سرور دارید، حتما باید با میزبان خود تماس بگیرید. فقط خطای مشاهده سایت خود را توضیح دهید و آنها باید بتوانند به شما کمک کنند.

علاوه بر این، برخی از خدمات میزبانی مدیریت شده مانند WPEngine، فلایویل یا Kinsta تیم متخصصان وردپرس خود را دارد. بنابراین حتی برای سایر مشکلات وردپرس، می‌توانید یک بلیط یا چت زنده باز کنید تا از تیم پشتیبانی آنها کمک بگیرید.

یک نکته این است که هاست ها واقعاً در عیب یابی هاست و هسته وردپرس شما بهترین هستند. اگرچه آنها می توانند در مورد برخی از مشکلات افزونه یا طرح زمینه کمک کنند، معمولاً سریعاً از شما می خواهند که برای کمک بیشتر با برنامه نویس افزونه یا طرح زمینه تماس بگیرید.

6. منابع آنلاین با کیفیت

اگر در مورد موضوع وردپرس خاصی به کمک نیاز دارید، وبلاگ ها و وب سایت های آموزشی فوق العاده زیادی در رابطه با وردپرس وجود دارد. آنها نحوه برخورد با اشتباهات رایج وردپرس یا مسائلی مانند 404 را پوشش می‌دهند. خطاها، مشکلات حافظه تمام شده، مشکلات خرابی پایگاه داده، نمایش صفحه خالی وردپرس و موارد دیگر.

چند مورد از موارد دلخواه ما عبارتند از:

  • WPExplorer، خانه این راهنمای مبتدیان وردپرس فوق العاده آسان، روش کار، فهرست افزونه ها، بررسی محصول و موارد دیگر
  • Tuts+ مجموعه گسترده ای از آموزش ها را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وردپرس ارائه می دهد
  • WPTavern بیشتر یک وبلاگ خبری وردپرس است، اگرچه آنها خلاصه های عالی مربوط به نسخه های جدید هسته وردپرس و افزونه های مختلف را به اشتراک می گذارند
  • SolidWP (یا دقیق‌تر وبلاگ آن‌ها) مکانی است که باید برای همه چیزهای امنیتی وردپرس، به‌علاوه آسیب‌پذیری تم معمولی و افزونه آن‌ها بروید. گزارش ها یادآور خوبی برای به روز نگه داشتن سایت وردپرس شما هستند

و برای منابع بیشتر، یکی از این بهترین وبلاگ‌های مربوط به WordPress را امتحان کنید. وبلاگ های وردپرس زیادی در وب وجود دارد، اما این ها سایت هایی هستند که ما به آنها اعتماد داریم.

WordPress Stack Exchange (توسعه دهندگان)

مشابه اتاق چت IRC که در بالا ذکر شد، WordPress Stack Exchange گزینه دیگری برای کمک کند اما برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است. این رایگان است و می توانید بدون ثبت نام در سایت سؤالات خود را مطرح و پاسخ دهید. از آنجایی که پاسخ های دارای رتبه برتر به بالا منتقل می شوند، می توانید به سرعت بهترین پاسخ را پیدا کنید. بحث را در اینجا بیشتر مربوط به کد وردپرس می‌بینید.

7. استخدام راهنما

در صورت شک، به یک متخصص مراجعه کنید. برای کمک می توانید در یک سرویس پشتیبانی ممتاز وردپرس سرمایه گذاری کنید. این خدمات اغلب گزینه های پشتیبانی یکباره را علاوه بر برنامه های پرمیوم ارائه می دهند. در این صورت آنها تعمیر و نگهداری سایت شما را بر عهده می گیرند و هر مشکلی را که ممکن است با آن روبرو باشید برطرف می کنند. در اینجا چند مورد است که ما توصیه می کنیم.

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 23

WP Buffs، یک سرویس که از سرعت، امنیت، پشتیبان گیری و به روز رسانی هر تعداد از وب سایت وردپرس شما مراقبت می کند. آنها 24/7 برای نظارت و ویرایش وب سایت شما در دسترس هستند. این برنامه ها از 79 دلار در ماه شروع می شود و برای این WP Buffs وب سایت شما را نظارت، پشتیبان گیری و بازیابی می کند. وب سایت شما در تمام طول روز، هر روز به طور کامل مدیریت می شود.

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 24

پشتیبانی فنی WP نگهداری و خدمات جامع وردپرس را ارائه می‌کند برنامه ها چه به یک تعمیر اضطراری سریع (با شروع از 110 دلار) یا یک برنامه تعمیر و نگهداری استاندارد (55 دلار در ماه، که شامل پشتیبان‌گیری، به‌روزرسانی و امنیت است) نیاز داشته باشید، آنها می‌توانند کمک کنند. تیم متخصص وردپرس آنها برای کمک به هر یک از نیازهای سایت شما کاملا مناسب است.

چگونه از وردپرس کمک بگیریم 25

هدف

WP Site Care ارائه پشتیبانی کامل از وردپرس است. خدمات به مشاغل کوچک و وبلاگ نویسان حرفه ای. آنها وب سایت شما را برای سرعت بهینه می کنند و به شما کمک می کنند ترافیک خود را افزایش دهید. ممیزی امنیتی، پشتیبان گیری و حل سریع مسائل پشتیبانی در بسته ها گنجانده شده است. شروع برنامه ها از 185 دلار در ماه است و 30 روز ضمانت بازگشت پول وجود دارد.

در نهایت، می‌توانید از میان فریلنسرهای کوچک در سایت‌هایی مانند Fiverr و Upwork نیز انتخاب کنید. اگرچه ممکن است ارزان‌تر باشد، ما عمدتاً این مسیر را برای کار سفارشی‌سازی وب‌سایت به جای پشتیبانی توصیه می‌کنیم.


WordPress نرم افزار منبع باز است که جامعه ای قوی از آن پشتیبانی می کند. علاوه بر این، منابع زیادی به صورت آنلاین در دسترس است.

دفعه بعد که با صفحه وردپرس روبرو شدید و متوجه نشدید، وحشت نکنید. آرام بمانید و با استفاده از منابع پیشنهاد شده در این پست راه خود را مشخص کنید. یا یک نظر در زیر برای ما بگذارید – شاید بتوانیم کمک کنیم!

خروج از نسخه موبایل