راهنمای نهایی SEO WooCommerce برای محصولات شما

راهنمای نهایی SEO WooCommerce برای محصولات شما

هر کسب و کاری – کوچک، متوسط ​​یا بزرگ – به SEO نیاز دارد. به این دلیل که بهینه سازی موتور جستجو (یا SEO) یک کانال بازاریابی ضروری است. طبق گزارش‌های ahrefs 68٪ از آنلاین تجربیات با یک موتور جستجو شروع می شود و تنها 0.78٪ از جستجوها در واقع به صفحه دوم می روند و روی یک نتیجه جستجو کلیک می کنند. این بدان معناست که اگر می خواهید ترافیک بیشتری به فروشگاه WooCommerce خود داشته باشید، باید روی بهینه سازی آن برای عبارات جستجوی مرتبط کار کنید.

SEO چیست؟

موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo!، یا Bing، در مورد هدایت کاربران به مرتبط ترین وب سایت ها یا صفحات هستند. آن‌ها برای رتبه‌بندی و فهرست‌بندی وب‌سایت‌ها در یک نتیجه جستجو، چندین فاکتور، فنی و خلاقانه را در نظر می‌گیرند. سئو فرآیند به‌روزرسانی وب‌سایت شما در تلاش برای رتبه‌بندی نتایج جستجوی بالا برای دریافت ترافیک «رایگان» یا «ارگانیک» است.

اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسد، اینطور نیست. نکته خوب این است که تحقیقات زیادی در مورد SEO انجام شده است، و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یافته های متخصص را در فروشگاه WooCommerce خود اعمال کنید تا به رتبه بندی آن کمک کنید!

صفحه و سئو محصول WooCommerce

فروشگاه WooCommerce شما مجموعه ای از محصولات است که هدف خاصی را دنبال می کنند. شما می خواهید محصولات خاصی را هنگامی که کاربر به دنبال آنها جستجو می کند رتبه بندی شوند. به عنوان مثال، فرض کنید شما کلاه می فروشید. شما می خواهید صفحه محصول کلاه آبی شما زمانی که فردی برای “کلاه آبی” جستجو می کند رتبه بندی شود.

اما صدها وب‌سایت وجود دارد که کلاه آبی می‌فروشند. چگونه مطمئن می شوید که وب سایت شما در رتبه اول قرار می گیرد؟ همانطور که گفته شد، موتورهای جستجو به دنبال سیگنال‌های رتبه‌بندی برای تطبیق یک عبارت جستجوی خاص با یک نتیجه مرتبط برای صفحه محصول WooCommerce شما، این سیگنال های رتبه بندی شامل وجود عبارت جستجو در URL صفحه، عنوان و محتوا، سرعت بارگیری صفحه، سرعت بارگیری صفحه در دستگاه تلفن همراه، پیوند به صفحه از وب‌سایت‌های دیگر، شاخص‌های محبوبیت اجتماعی، و بسیاری موارد دیگر.

به‌جای غرق شدن در همه چیز، ابتدا باید با موارد اولیه شروع کنید – آن چیزی که هر صفحه باید انجام دهد – و بعد از اینکه موارد اساسی را فتح کردید به سمت پیچیده بروید.

همه چیز با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود

مهم نیست چه نوع محصولی را می فروشید، درک مجموعه درستی از کلمات کلیدی که صفحه شما برای رتبه بندی نیاز دارد بسیار مهم است. کلمه کلیدی عبارتی است که کاربر هنگام جستجوی محصول شما به احتمال زیاد آن را جستجو می کند.

به‌عنوان مثال، اگر کلاه آبی می‌فروشید، به نظر می‌رسد که کلیدواژه‌های ایده‌آل «کلاه آبی»، «کلاه آبی بخرید» یا «کلاه آبی مردانه» یا چیزی در همین راستا باشد. حدس زدن همیشه آسان نیست. جایگزین عاقلانه تر این است که با کلمات کلیدی گسترده شروع کنید (آنهایی که می توانید به آنها فکر کنید) و سپس از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای اصلاح آنها استفاده کنید.

ابزارهای تحقیق کلیدواژه

از میان گزینه‌های موجود، برخی از ابزارها (رایگان و پولی) که می‌توانید استفاده کنید عبارتند از:

  • کلید واژه‌ها در همه جا (رایگان) – برنامه افزودنی مرورگری که فهرست می‌کند محبوبیت یک عبارت جستجوی خاص
  • Ahrefs – مجموعه‌ای از ابزارها را برای کمک به شما ارائه می‌کند کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند و کلمات کلیدی که باید برای آنها رتبه بندی کنید
  • Moz Explorer – ابزار تحقیق کلمات کلیدی از متخصصان SEO خودشان
  • Google Trends (رایگان) – A گزینه ساده برای بررسی محبوبیت یک عبارت جستجوی خاص
  • پیشنهادات جستجوی آمازون (رایگان) – پیشنهادات جستجوی آمازون زمانی که محصولی را تایپ می کنید فهرست می کند
  • پیشنهادات جستجوی Google (رایگان) – گزینه‌های جستجوی جایگزینی که Google در انتهای صفحه فهرست می‌کند، زمانی که یک عبارت جستجو را وارد می‌کنید

مثال: پیشنهادات جستجوی Google

وقتی کلمات کلیدی را فهمیدید، باید یک کلمه کلیدی اصلی خاص را اصلاح کنید و از آن برای به روز رسانی محتوای خود استفاده کنید. می توانید از کلمات کلیدی ثانویه در سراسر محتوای خود استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که پر کردن کلمه کلیدی (استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی) به عنوان یک تمرین مرده است. کلمات کلیدی خود را عاقلانه در سراسر محتوا قرار دهید.

صفحه محصول خود را با مبانی SEO WooCommerce بهبود دهید

هنگامی که یک کلمه کلیدی اصلی دارید، باید مطمئن شوید که در مهمترین بخش های صفحه محصول WooCommerce شما ظاهر می شود. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

1. آدرس محصول

وجود یک عبارت جستجو در یک URL به عنوان یک سیگنال رتبه بندی قوی در نظر گرفته می شود. در واقع، اگر عبارت جستجو در خود نام دامنه وجود داشته باشد، یک صفحه به طور اجتناب ناپذیری رتبه بندی می شود (مگر اینکه هر سیگنال دیگری وجود نداشته باشد). URL محصول در حالت ایده آل باید حاوی کلمه کلیدی تمرکز شما باشد. هنگام ایجاد صفحات جدید می توانید از این روش پیروی کنید. اما برای صفحات موجود، اگر مبتدی بازاریابی هستید، نباید URL را تغییر دهید. تغییر URL می تواند به معنای از دست دادن تمام ارزش SEO است که یک صفحه به دست آورده است و ممکن است بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

نکته حرفه ای: breadcrumbs را در فروشگاه Woo خود فعال کنید تا URL در نتایج جستجو قابل خواندن باشد

2. عنوان محصول

کلمه کلیدی تمرکز باید در عنوان محصول وجود داشته باشد تا به رتبه بندی صفحه کمک کند. بحث زیادی در اینجا وجود ندارد – ادامه دهید و عناوین محصول خود را به روز کنید!

3. توضیحات محصول

افزونه‌های SEO مانند Yoast SEO به شما می‌گویند که محتوا در هر صفحه وب در حالت ایده آل نباید کمتر از 300 کلمه باشد. همین امر در مورد صفحات محصول WooCommerce شما نیز صدق می کند. صفحه محصول شما باید حاوی توضیحات مفصلی از محصول شما باشد که تمرکز یا کلمات کلیدی ثانویه شما 2 تا 3 بار در سراسر محتوا ظاهر می شوند. یک بار دیگر، نکته کلیدی این است که محتوا را به طور طبیعی چارچوب بندی کنید و از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید.

نکته حرفه ای: اگر محصول شما توضیح مفصلی را تضمین نمی کند، موارد ضروری را پوشش دهید. ابعاد، اجزا، دستورالعمل‌های مراقبت، نگرانی‌های مربوط به حمل و نقل و غیره را اضافه کنید یا به سؤالاتی که ممکن است خریداران احتمالی داشته باشند پاسخ دهید.

4. تصاویر و ویدیوها

آیا می‌دانستید گنجاندن یک ویدیو در یک پست می‌تواند تبدیل‌ها را تا ۸۰ درصد افزایش دهد (بر اساس ما راهنمای سئو ویدیو)؟ این بزرگ است! تصاویر و ویدیوهای موجود در صفحه محصول شما به توضیح بهتر محصول و جذب خریدار کمک می کند. تصاویر باید باکیفیت باشند اما بهینه شده باشند تا اندازه صفحه در حداقل باشد. ویدیوها باید روی پلتفرم هایی مانند یوتیوب یا Vimeo میزبانی شوند و سپس در صفحه محصول قرار داده شوند.
به یاد داشته باشید، اضافه کردن متن جایگزین برای تصاویرتان مهم است. این متن باید مشخص کند که تصویر در مورد چیست. موتورهای جستجو از این متن برای “خواندن” یک تصویر استفاده می کنند و در مواردی که تصویر بارگیری نمی شود، این متن در صفحه وب شما نمایش داده می شود. صفحه محصول شما باید حاوی تصاویر با کلمه کلیدی تمرکز در متن جایگزین باشد.

5. بررسی ها و رتبه بندی ها

بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های مشتریان فاکتورهای اعتماد هستند و توسط موتورهای جستجو رتبه بسیار بالایی دارند. وجود نظرات در صفحه محصول شما می تواند به رتبه بندی آن برای جستجوهای مرتبط کمک کند. بخش خوب این است که WooCommerce مراقب نمایش رتبه بندی محصول در نتیجه جستجو برای افزودن ارزش SEO به صفحه است.

همانطور که گفته شد، یک افزونه SEO مانند Yoast ضروری است و می تواند به شما کمک کند تا حفره هایی را در صفحه محصول خود پیدا کنید. Yoast را با افزونه WooCommerce خود برای ابرقدرت نهایی SEO، همراه کنید. .

تاکتیک های پیشرفته سئو برای افزایش رتبه بندی صفحه محصولات WooCommerce

اگر احساس ماجراجویی می‌کنید و به دنبال کنار گذاشتن نکات اولیه هستید، می‌توانید برای بهینه‌سازی آن، تغییرات پیشرفته‌ای را در فروشگاه خود امتحان کنید.

علاوه بر محتوایی که در صفحه محصول شما وجود دارد، موتورهای جستجو چندین عامل دیگر را بررسی می کنند تا به تصمیم گیری در مورد رتبه بندی صفحه کمک کنند. این موارد عبارتند از:

  • کلمات کلیدی در متای صفحه محصول – محتوایی که یک صفحه محصول را توصیف می کند و معمولاً در زیر عنوان صفحه در نتیجه جستجو نمایش داده می شود، متای صفحه است. یک افزونه SEO به شما کمک می کند متا صفحه را برای محصولات خود اضافه کنید. وجود کلمه کلیدی در متای صفحه به عنوان عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود.
  • بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه – با توجه به افزایش تعداد جستجوهایی که از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، این واقعیت که صفحه محصول WooCommerce شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر، تأثیری بر سئو دارد. این به این معنی است که صفحه را واکنش‌گرا کنید و از نسخه‌های AMP (صفحات موبایل شتاب‌دار) صفحه خود برای کمک به بارگیری آن استفاده کنید. در دستگاه های تلفن همراه سریع تر است.
  • افزودن محتوای تازه – تازگی صفحه شما (هر چند وقت یکبار به روز می شود) یک عامل مهم سئو است. یک راه آسان برای تازه نگه داشتن صفحات خود، بررسی است. آنها منبع طبیعی محتوای اضافه شده در طول زمان هستند. به طور مشابه، می توانید بخش های مرتبط دیگری را به محصولات WooCommerce خود اضافه کنید. این می‌تواند تعداد محصولات فروخته‌شده (که در زمان واقعی به‌روزرسانی می‌شود)، بخش پرسش‌های متداول که در آن مشتریان علاقه‌مند می‌توانند سؤالاتی را برای پاسخ به شما بپرسند، بخش داستان مشتری، توصیف‌های ویدیویی و بسیاری موارد دیگر باشد.< br/>
  • پیوندهای برگشتی – این کمی مشکل است زیرا باید به درستی انجام شود. بک لینک زمانی است که با لینک دادن به وب سایت های دیگر پیوندی را به صفحات محصول شما اضافه می کند. این می تواند از طریق فهرست های دایرکتوری، پست های وابسته، ذکر محصول و غیره اتفاق بیفتد. بک لینک ها یک عامل اعتماد هستند و نشان می دهند که محصول به اندازه کافی خوب است که لینک شود. هر چه تعداد بک لینک ها بیشتر باشد شانس رتبه بندی محصول شما بیشتر می شود. این مهم است که بک لینک ها طبیعی به نظر برسند و از طریق نظرات تصادفی در وب سایت های محبوب ایجاد نشوند *ahem ahem*

غذای آماده

بهینه سازی موتور جستجو در مورد اطمینان از رسیدن ترافیک مناسب به صفحه محصول شما است. هرچه تعداد خریداران بالقوه ای که به صفحه شما می رسند بیشتر باشد، شانس تبدیل بیشتر است.

علاوه بر اجرای موارد فوق، ممکن است بخواهید ووکامرس را برای عملکرد بهینه کنید، از برخی نکات بهبود فروشگاه WooCommerce و سرمایه گذاری در HTTPS (از جمله موارد دیگر) به ووکامرس امن. برای مطالعه بیشتر در مورد سئو، راهنمای WPExplorer را در SEO WordPress، راهنمای Moz برای SEO، یا راهنمای Ahref برای SEO تجارت الکترونیک.

بهینه سازی صفحات محصول WooCommerce برای موتورهای جستجو یک فرآیند مداوم است. به یاد داشته باشید، شعار SEO – بهینه سازی، تجزیه و تحلیل، به روز رسانی و تکرار!

خروج از نسخه موبایل