Crowd پروژه های خود را با وردپرس تامین مالی کنید

Crowd پروژه های خود را با وردپرس تامین مالی کنید

Crowdfunding در سال‌های اخیر با موفقیت سایت‌هایی مانند Kickstarter و ایندیگوگو.  اگر تا به حال از یک سایت تامین مالی جمعی (چه به عنوان سازنده یا پشتیبان) استفاده کرده باشید، می دانید که چقدر می توانند برای دریافت بودجه مفید باشند. با این حال، شما در نهایت برای جلب توجه با هزاران پروژه زنده دیگر رقابت می کنید.

چرا به جای جوکی برای موقعیت در میان دیگران، یک سایت وردپرسی برای پروژه خود ایجاد نکنید و به مخاطبان خود اجازه دهید مستقیماً آن را تأمین مالی کنند؟ آنقدرها هم که انتظار دارید سخت نیست. تنها چیزی که نیاز دارید نصب وردپرس خود میزبان و یک افزونه رایگان است.

در این پست، مزایای استفاده از سایت وردپرسی شما برای تامین مالی پروژه ها یا خدمات شما را مورد بحث قرار خواهیم داد. سپس در مورد نحوه استفاده از یک افزونه رایگان برای تبدیل سایت خود به پلتفرم جذب سرمایه صحبت خواهیم کرد. بیایید شروع کنیم!

Crowdfunding چیست (و چگونه برای شما مفید است)

Crowd پروژه های خود را با وردپرس تامین مالی کنید 9

Crowdfunding شما را قادر می‌سازد تا با پذیرش کمک‌های مالی از طرف حامیان، پول مورد نیاز برای ایجاد یک محصول یا خدمات را جمع آوری کنید. این یک فرآیند نسبتاً ساده است که در آن ابتدا پروژه خود را مطرح می‌کنید و افراد یا کسب‌وکارها (حامیان یا سرمایه‌گذاران) می‌توانند پول مورد نیاز برای راه‌اندازی آن را فراهم کنند.

استفاده از این روش مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • برای کمک به توسعه محصول یا خدمات خود وجوه اولیه دریافت می کنید.
  • کارآمدتر از بودجه سنتی است.
  • شما می‌توانید برای محصول یا خدمات خود اثبات اجتماعی و جذابیت ایجاد کنید.
  • این طوفان فکری را از طرف حامیان و اهداکنندگان امکان می‌دهد تا به شما کمک کند ایده اصلی پروژه خود را اصلاح کنید.
  • شما اغلب در معرض دید رسانه ای و بازاریابی بهتری برای پروژه خود قرار می گیرید.

انواع بسیاری از پروژه ها وجود دارد که می توانند از سرمایه گذاری جمعی بهره مند شوند. بدیهی است که محصولات فیزیکی برای این فرآیند عالی هستند. با این حال، می‌توانید از هر چیزی، از محصولات دیجیتالی مانند بازی‌ها یا برنامه‌های تلفن همراه گرفته تا پروژه‌های فیلم و تلویزیون، سرمایه‌گذاری جمعی کنید.

معرفی افزونه WP Donation وردپرس

WP Crowdfunding یک افزونه مبتنی بر WooCommerce است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از وردپرس یک سایت تامین مالی جمعی ایجاد کنید. این افزونه به صورت رایگان در دسترس است، و همچنین شامل یک نسخه پولی است که قابلیت های بیشتری را باز می کند.

مزیت اصلی این افزونه این است که شما را از هزاران افزونه دیگر که در سایت‌های عمده تامین مالی جمعی رقابت می‌کنند جدا می‌کند. این بدان معناست که شما تمام جنبه‌های فرآیند را کنترل می‌کنید و مجبور نیستید با رقبای احتمالی در یک پلتفرم سروکار داشته باشید.

ویژگی های کلیدی:

  • ثبت نام کاربر اختصاصی
  • امکان اعلام هدف تامین مالی و تعریف قیمت های توصیه شده
  • گزینه‌هایی برای نمایش پشتیبان‌ها در یک صفحه، یا فهرست کردن آنها به صورت ناشناس
  • یک سیستم کیف پول بومی برای محاسبه، ثبت و توزیع وجوه (حق بیمه)
  • سیستم‌های پرداخت جایگزین، مانند PayPal Adaptive و Stripe Connect (حق بیمه)

قیمت: این افزونه رایگان است و می‌توانید آن را از فهرست افزونه‌های وردپرس دانلود کنید. برای ویژگی‌های بیشتر، نسخه ممتاز با قیمت 149 دلار موجود است.

نحوه استفاده از افزونه WP Crowdfunding (در 3 مرحله)< /h2>

قبل از ایجاد هر گونه تغییر، توصیه می کنیم از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. سپس برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید!

مرحله 1: دانلود و نصب WP Crowdfunding

ابتدا، شایان ذکر است که این دستورالعمل‌ها برای نسخه رایگان افزونه است، اگرچه روند استفاده از نسخه پریمیوم مشابه است.

در داشبورد وردپرس خود، Plugins > Add New را انتخاب کنید. جستجو برای «تامین مالی جمعی» و WP Crowdfunding باید اولین نتیجه باشد. هنگامی که آن را پیدا کردید روی Install Now کلیک کنید. پس از نصب افزونه، فعال کردن را انتخاب کنید.

بعد از اینکه افزونه را فعال کردید، در داشبورد خود اعلانی برای نصب WooCommerce مشاهده خواهید کرد، اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید. این برای اینکه WP Crowdfunding به درستی کار کند ضروری است زیرا یک افزونه WooCommerce است، بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید WooCommerce را نصب و فعال کنید.

مرحله 2: تنظیمات افزونه WooCommerce و WP Crowdfunding

وقتی هر دو افزونه را فعال کردید، دو آیتم منوی جدید را در داشبورد خود خواهید دید: یکی برای WooCommerce و دیگری برای Crowdfunding. ما به شدت توصیه می کنیم ابتدا WooCommerce را راه اندازی کنید، زیرا در اینجا ارز، مکان، تنظیمات حمل و نقل و از همه مهمتر تنظیمات پرداخت خود را تعریف می کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مراحل لطفاً به راهنمای راه اندازی WooCommerce ما مراجعه کنید.

اما هنگامی که WooCommerce آماده شد، می توانید به تنظیم ip WP Crowdfunding بروید.

تنظیمات عمومی

Funds Manager شما را قادر می سازد تا کنترل کننده تجارت الکترونیک خود را انتخاب کنید. از آنجایی که این افزونه بر روی پلتفرم WooCommerce ساخته شده است، باید آن را به عنوان پلتفرم پیش فرض خود تنظیم کنید. در اینجا خلاصه‌ای از تنظیمات عمومی وجود دارد که می‌خواهید بررسی کنید:

  • وضعیت کمپین پیش‌فرض: پیش‌نویس پیش‌فرض یا وضعیت منتشر شده را برای پروژه‌های جدید تنظیم کنید.
  • حداقل قیمت: حداقل مبلغ کمک مالی را تعیین می کند.
  • حداکثر قیمت: حداکثر مبلغ کمک مالی را تعیین می کند.
  • قیمت توصیه شده: مقدار کمک مالی توصیه شده را تعیین می کند.
  • روش پایان کمپین: انتخاب کنید چه چیزی باعث پایان کمپین شما می شود (هدف، تاریخ، هر دو، هرگز).

هنگام نصب، این افزونه به طور خودکار یک داشبورد و یک صفحه ارسال پروژه ایجاد می کند. اگر می خواهید به جای آن از صفحات سفارشی شده استفاده کنید، باید آنها را با استفاده از دو منوی کشویی زیر در این بخش مشخص کنید:

  • انتخاب صفحه داشبورد: صفحه ای را برای نگه داشتن قسمت جلویی داشبورد خود انتخاب کنید.
  • صفحه فرم WooCommerce را انتخاب کنید: صفحه فرم ارسال سفارشی خود را انتخاب کنید.

ویرایش تنظیمات Campaign Creator برای شما نیز مهم است اگر چندین کاربر به پشتیبان وب سایت خود دسترسی دارند. برای ایجاد و ویرایش کمپین های تامین مالی جمعی، کافی است نقش های کاربری را که می خواهید به آنها دسترسی داشته باشید، انتخاب کنید.

تنظیمات WooCommerce

بعد، اجازه دهید به برگه تنظیمات WooCommerce نگاه کنیم:

در اینجا باید گزینه های مخصوص راه اندازی WooCommerce خود را پیکربندی کنید. ابتدا، انتخاب کنید که آیا پروژه تامین مالی جمعی در صفحه فروشگاه WooCommerce شما نمایش داده شود یا خیر.

از آنجا، می‌توانید با تنظیم صفحات فهرست و ثبت‌نام، سفارشی‌سازی فرم ارسال خود با فیلدهای متنی مختلف، و تصمیم‌گیری در مورد اینکه صفحات شما چه شکلی هستند و شامل چه مواردی می‌شوند، تنظیمات متعددی را انجام دهید. اگر شک دارید، تنظیماتی را که فکر می کنید می خواهید انتخاب کنید، سپس قسمت جلویی سایت خود را بررسی کنید تا ببینید چگونه ظاهر می شوند.

تنظیمات سبک

آخرین برگه موجود برای گزینه های سبک اولیه است. از گزینه های داخلی برای طرح رنگ (که یک رنگ برجسته است) و استایل دکمه استفاده کنید تا بیشتر صفحات و فرم های تامین مالی جمعی خود را سفارشی کنید.

تنظیمات اشتراک گذاری اجتماعی

افزونه WP Crowdfunding همچنین گزینه‌هایی برای فعال کردن اشتراک‌گذاری اجتماعی از طریق توییتر، فیس‌بوک، Google+، Pinterest و لینک‌دهی ارائه می‌دهد. کافی است کادرهای پلتفرم‌های اجتماعی را که می‌خواهید استفاده کنید علامت بزنید.

پس از انجام این ترفندها، باید آماده ایجاد کمپین خود باشید (توجه – گزینه‌های اضافه‌شده برای ایمیل‌ها، reCAPTCHA و Wallet و همچنین دسترسی به گزارش‌های عملکرد کمپین فقط با نسخه برتر موجود است از افزونه).

مرحله 3: ایجاد یک کمپین WP Crowdfunding

برای شروع، کمپین ها را خودتان مستقیماً از طریق WooCommerce اضافه کنید. فقط نوع داده محصول “Crowdfunding” را انتخاب کنید و اطلاعات خود را اضافه کنید.

مرحله 4: کد کوتاه WP Crowdfunding

شما باید یک صفحه جدید به سایت وردپرس خود اضافه کنید. از منوی کشویی Shortcode، نوع فرمی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید:

سپس، در قسمت جلویی می‌توانید پیکربندی کمپین را شروع کنید:

Crowd پروژه های خود را با وردپرس تامین مالی کنید 10

علاوه بر اطلاعات کلی در مورد پروژه، می توانید مبالغ تعهد و پاداش را در اینجا قرار دهید. وقتی همه چیز مرتب شد، روی ارسال کمپین کلیک کنید.

قبل از پایان، لازم به ذکر است که WP Crowdfunding به موضوع تخصصی نیاز ندارد. بنابراین اگر قبلاً سایت وردپرسی دارید، دیگر نگران تغییر ظاهر آن نخواهید بود. با این حال، نسخه پریمیوم شامل یک تم رایگان است که به طور خاص برای این افزونه توسعه یافته است، که ارزش بررسی دارد.


ایجاد یک وب‌سایت تأمین مالی جمعی به شما امکان می‌دهد تا کمپین‌های کوچک یا بزرگی را که می‌خواهید ایجاد کنید و کنترل کاملی بر هر جنبه داشته باشید. با کمک WP Crowdfunding، می‌توانید وب‌سایت جمع‌آوری سرمایه خود را داشته باشید که جامعه شما را تشویق می‌کند تا پروژه شما را تأمین مالی و تبلیغ کند.

آیا در مورد استفاده از WP Crowdfunding برای ایجاد وب سایت پروژه خود سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

توجه: این یک پست به‌روزرسانی شده است که قبلاً افزونه Crowdfunding توسط Astoundify را پوشش می‌داد که دیگر وجود ندارد.

خروج از نسخه موبایل