نکات ساده ووکامرس برای افزایش فروش
در حال حاضر در کجای تلاش فروشگاه WooCommerce خود قرار دارید؟ شاید قصد دارید فروشگاه WooCommerce خود را راه اندازی کنید، یا شاید چند سالی است که آن را اجرا می کنید.
مهم نیست در کجا هستید، باید برای افزایش فروش خود سخت تلاش کنید.
از رشد لیست ایمیل خود تا رسانه های اجتماعی بازاریابی، رسانه ها و پلتفرم های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش فروش فروشگاه ووکامرس خود استفاده کنید. با این حال، باید شناسایی کنید که کدام یک از آنها مفیدتر هستند و ROI (بازده سرمایه گذاری) بهتری به شما ارائه دهید.
برای کمک به رشد فروشگاه WooCommerce و افزایش فروش خود، من یک راهنمای ساده WooCommerce را گردآوری کرده ام.
وقتی خواندن این راهنما را به پایان می رسانید، از تاکتیک های مختلف از جمله اینکه چگونه می توانید فروشگاه WooCommerce خود را به منظور افزایش فروش خود بهینه کنید، آگاه خواهید شد.
بیایید وارد شویم!
1. یک تم جذاب WooCommerce
انتخاب کنید
به محض اینکه سرنخهای شما وارد فروشگاه شما میشوند، اولین چیزی که میبینند موضوع و طرح کلی فروشگاه شما است.
اگر آنها آنچه را که می بینند دوست دارند، مطمئناً نگاه دقیق تری دارند و برای مرور فروشگاه شما وقت می گذارند. با این حال، اگر یک چیدمان درهم و گیج کننده ببینند، دکمه خروج را فشار میدهند بدون اینکه نگاهی دوباره به فروشگاه شما بیاندازند.
بازدیدکنندگان فروشگاه تجارت الکترونیک انتظار دارند یک رابط کاربری چشم نواز را ببینند که نه تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه به راحتی قابل پیمایش است. کاربران شما باید بتوانند بدون هیچ گونه سردرگمی با فروشگاه ووکامرس شما تعامل داشته باشند. در مجموع، شما باید یک تجربه آسان و یکپارچه را به مشتریان خود ارائه دهید.
موضوعات WooCommerce، به طور کلی، می توانند در سه دسته طبقه بندی شوند:
- موضوعات WooCommerce رایگان
- موضوعات WooCommerce پولی
- تم های سفارشی WooCommerce
در حالی که باید تمی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب جیب شما باشد، یک نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. البته امکان استفاده از یک تم رایگان WooCommerce یک مزیت اضافی است، با این حال، چنین مضامینی اغلب از نظر طراحی و عملکرد فاقد هستند.
بنابراین، اگر واقعاً میخواهید در تلاش ووکامرس خود به موفقیت دست پیدا کنید، بهتر است تمهای ووکامرس پولی را انتخاب کنید. لزوماً لازم نیست دلارهای زیادی برای خرید یک تم خرج کنید. در واقع، شما باید بتوانید یک تم عالی با قیمت کمتر از 100 دلار دریافت کنید. میتوانید فهرست کامل بهترین قالبهای وردپرس تجارت الکترونیک را بررسی کنید، اما در اینجا تعدادی از موارد دلخواه ما وجود دارد. :
موضوع WooCommerce رایگان فروشگاه
Storefront تم اصلی و بدون شک ایجاد شده توسط WooCommerce است. این طراحی شده است تا برای هر کسب و کاری که یک فروشگاه آنلاین ایجاد می کند عالی عمل کند. بهعلاوه، اگر 0 دلار برای خرج کردن دارید، این گزینه عالی است که میتوانید آن را با چند افزونه رایگان سفارشی کنید تا متناسب با نیازهای شما باشد.
موضوع وردپرس فروشگاه دار
برای یک موضوع ممتاز کمی هزینه دارید؟ سپس چیزی مانند Shopkeeper یک انتخاب عالی است. این طرح زمینه دارای هزاران ویژگی عالی WooCommerce مانند طرحبندی صفحهای با ۴ محصول، پشتیبانی از ویدیوهای محصول، گالریهای محصول با بزرگنمایی و جعبه نور، و هزاران گزینه استایل آسان در سفارشیساز زنده است.
تم چند منظوره کل وردپرس
اگر می خواهید بر ظاهر و ظاهر وب سایت خود کنترل کامل داشته باشید، یک تم چند منظوره مانند Total مناسب است. با Total میتوانید هر طرحبندی صفحه را با استفاده از سازنده صفحه کشیدن و رها کردن و لغزندههای برتر ایجاد کنید. بنابراین چه بخواهید یک صفحه فرود ساده بسازید، یک فروشگاه آنلاین یا Plus، تم کاملاً با WooCommerce، Yoast SEO، TranslatePress، WPML و بسیاری از افزونه های محبوب دیگر سازگار است.
در نهایت، اگر بتوانید بودجه زیادی را خرج کنید، می توانید یک تم سفارشی نیز دریافت کنید. اینترنت پر از طراحان تم سفارشی و توسعه دهندگان وب سایت است. هزینهها نیز متفاوت است – اما هزینه هرچه باشد، قطعاً بیش از یک تم ممتاز WooCommerce از قبل وجود دارد.
2. یک تجربه کاربری آسان و دوستانه ارائه دهید
هرچه تجربه کاربری دوستانهتری ارائه دهید، افراد بیشتری به مشتریان دائمی تبدیل میشوند. این کار عاقلانه ای نیست – اگر سرنخ های شما به سختی می توانند در وب سایت شما پیمایش کنند، بدون فکر کردن دوباره آن را رها می کنند. اجازه دهید در اینجا صریح بگویم: فروشگاه شما تنها فروشگاه اینترنتی نیست، لیست رقبای شما بسیار بزرگ است. در مجموع، سرنخ های شما دقیقاً فاقد انتخاب نیستند.
بخش بزرگی از تجربه تجارت الکترونیک کاربرپسند، ناوبری ساده است. این به طور مستقیم به یک محیط راحت برای بازدیدکنندگان شما نسبت می دهد. این امر به راحتی با استفاده از پیوندهای خرده نان و منوهای پیمایش قابل دستیابی است.
WooCommerce Breadcrumbs
به بیان ساده، به شما امکان میدهد خردههای سوخاری پیشفرض WooCommerce را سفارشی کنید. Breadcrumbs ناوبری را نه تنها برای روباتها، بلکه برای مشتریان نیز بهبود میبخشد، زیرا آنها میتوانند به دستههای مرور شده قبلی برگردند. این به آنها کمک می کند تا برای مدت طولانی تری در سایت شما بدون نیاز به زدن دکمه بازگشت هزار بار بمانند و به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را برای رتبه بندی جستجوی بهتر ایندکس کنند. WooCommerce Breadcrumbs به پیمایش بخش فهرستبندی سایت از پیمایش شما کمک میکند و قرار دادن آنها را آسانتر میکند.
SEO WooCommerce
این افزونه Yoast SEO ممتاز، پشتیبانی از WooCommerce، از جمله سوخاری های بهبود یافته را اضافه می کند. لطفاً توجه داشته باشید که Yoast به طور خودکار سایت شما را برای جستجو بهینه نمیکند، بلکه در عوض یک ابزار فوقالعاده برای کمک به شما در بهینهسازی محتوای خود قبل از انتشار آن است. همانطور که Yoast برای پستهای وبلاگ انجام میدهد، در صفحات محصول، نقشههای سایت و ناوبری به کار خود ادامه میدهد.
جدول محصولات WooCommerce
علاوه بر این، می توانید یک جدول محصول را نیز در فروشگاه WooCommerce خود قرار دهید. این به مخاطبان شما کمک میکند تا دید مختصری از توضیحات محصول، قیمت، ویژگیهای مهم و دکمه CTA واضح «افزودن به سبد خرید» داشته باشند.
برای این کار، یکی از بهترین گزینه ها افزونه WooCommerce Product Table توسط Barn2 است. این پلاگین محصولات شما را در لیست هایی سازماندهی می کند که می تواند هنگام جستجو یا فیلتر کردن مشتری در کاتالوگ شما نشان داده شود. این نه تنها به مشتری کمک میکند آنچه را که به دنبالش است پیدا کند، بلکه به موتورهای جستجو کمک میکند هر یک از محصولات شما را فهرستبندی کنند تا راحتتر آنها را پیدا کنند.
3. دکمه های Clear Call to Action (CTA) را اضافه کنید
اکنون بخرید. به سبد خرید اضافه کنید. ثبت نام کنید.
من فکر می کنم همه ما با همه این دکمه های فراخوان آشنا هستیم. اما انگیزه اصلی فقط اضافه کردن دکمه های CTA نیست، بلکه اضافه کردن آنها به گونه ای است که نرخ تبدیل شما را تقویت کند. برای این کار، باید دکمههای CTA خود را در جای مناسب قرار دهید تا فورا توسط سرنخهای شما شناسایی شوند.
یک چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که سرنخهای شما نباید صرفاً برای انجام اقدام، صفحات وب را نادیده بگیرند. به عنوان مثال، اگر مشتری قصد دارد محصولی را به سبد خرید خود اضافه کند، دکمه “افزودن به سبد خرید” باید به راحتی در دسترس باشد. آنها نباید در صفحه شما پیمایش کنند یا برای یافتن آن تلاش زیادی کنند.
دکمههای CTA مانند «افزودن به سبد خرید» و «اکنون تسویه حساب» باید در مکانهای برجسته فروشگاه WooCommerce شما اضافه شوند. علاوه بر این، آنها نباید با وب سایت ترکیب شوند. مطمئن شوید که آنها برجسته هستند تا مشتریان شما بلافاصله آنها را از بقیه وب سایت متمایز کنند و به سرعت اقدام کنند. از تمام گزینههای طراحی داخلی که تم وردپرس شما دارد، استفاده کنید. یا از یک ویرایشگر CSS تصویری مانند مداد زرد یا < استفاده کنید یک href="https://www.wpexplorer.com/out/csshero" target="_blank" rel="nofollow noopener">CSSHero برای ایجاد تغییرات بیشتر در سبک تا CTA های شما برجسته شود.
یا بهتر از آن، از یک افزونه خاص WooCommerce مانند WooCustomizer استفاده کنید. با نصب این افزونه می توانید (همانطور که از نامش پیداست) صفحات ووکامرس خود را سفارشی کنید. این شامل توانایی سفارشی کردن دکمه های “افزودن به سبد خرید” و همچنین یک بنر فروش مفید است. فراخوانهای اضافی برای اقدام و ویژگیهای جلب توجه شامل نشانهای «محصول جدید»، تغییر مسیر ورود/خروج کاربر (بنابراین میتوانید آنها را به صفحه فرود تبدیلکننده برتر خود هدایت کنید)، گزینههای سبک سفارشیساز زنده وردپرس و موارد دیگر. همچنین یک نسخه حرفهای وجود دارد که ویژگیهای بیشتری را ارائه میکند (جستجوی آژاکس، حالت کاتالوگ، نمایش سریع محصول، و غیره ).
4. یافتن محصولات را آسان کنید
اگر مشتریان بالقوه شما فقط برای رسیدن به صفحه محصول شما مجبورند صفحات را جستجو کنند، مطمئناً کار اشتباهی انجام می دهید.
هدف نهایی شما باید دسترسی آسان به صفحه محصول فروشگاه تجارت الکترونیکی شما باشد. و مراحل مورد نیاز برای بررسی و تکمیل خرید نیز باید سریع و آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که امکاناتی مانند فیلترها، مرتبسازی قیمت، عناصر منو و غیره را در خود جای دادهاید.
دوباره – مضامین خوب احتمالاً قبلاً شامل این ویژگیها میشوند. اما اگر شما اینطور نیست، افزونه اضافه کنید. کیت YITH WooCommerce Essentials اضافه شده است ویژگیهای جستجوی ajax، فیلترهای محصول، مقایسه محصول، بزرگنمایی تصویر محصول، نمایش سریع، خرید اسکرول بینهایت، فهرست علاقهمندیها، حالت کاتالوگ، افزودنیهای محصول و هزاران چیز دیگر.
علاوه بر یافتن محصولات، خرید واقعی آنها برای شما مشتریان باید آسان باشد. WooCommerce دکمههای خرید بسیار سادهای دارد، اما میتوانید با یک افزونه این فرآیند را حتی بیشتر ساده کنید.
پرداخت X
با Checkout X برای WooCommerce میتوانید روش آسانتری برای پرداخت به مشتریان ارائه دهید. این افزونه یک تسویه حساب بهینه شده برای موبایل اضافه می کند که تکمیل خرید کمتر از 30 ثانیه طول می کشد. لینکهای محصول «اکنون بخر» و صفحه تسویهحساب واحد (با فیلدهای کمتر و پر کردن خودکار) روند را تسریع میکند. اما این همه ماجرا نیست -Checkout X همچنین ایمیلهای سبد خرید رها شده را اضافه میکند که پس از افزایش فروش، تست تقسیم A/B، پرداختهای امن سه بعدی و محافظت در برابر کلاهبرداری هدفگذاری شدهاند. این یک گزینه عالی برای بهبود فروشگاه WooCommerce شما است.
خرید مستقیم WooCommerce
گزینه دیگر خریچ مستقیم WooCommerce است. این افزونه رایگان فریمیوم از سبد خرید صرفنظر می کند و مشتریان را مستقیماً به صفحه پرداخت هدایت می کند. نسخه رایگان یک راه عالی برای شروع است، اما اگر یک طرح ممتاز را انتخاب کنید، همچنین میتوانید دکمه خرید هماکنون (خرید سریع) را در صفحات محصول، مشاهده سریع در صفحات فروشگاه، هشدار افزودن به سبد خرید ajax اضافه کنید. و یک تسویه حساب یک صفحه ای قابل تنظیم.
بهترین راه این است که همه چیز را از طریق لنزهای خریدار ببینید. در واقع، میتوانم بگویم خودتان آن را امتحان کنید و ببینید در مورد فرآیند خرید خود چه احساسی دارید. اگر شما خریدار بودید، فرآیند پرداخت را طی می کردید؟ از خود بپرسید که در مورد آن چه احساسی دارید، آیا به دست آوردن اطلاعات و خرید نهایی آسان است؟
WooCommerce Upsell & Order Bump
علاوه بر اینکه خرید محصولات انتخابی را آسان میکنید، باید از این فرصت برای تبلیغ محصولات مرتبط به مشتریان خود در قالب فروشهای افزایشی و افزودنی استفاده کنید. با افزونه Checkout Upsell & Order Bump از Flycart میتوانید تبلیغات را در صفحه پرداخت خود اضافه کنید، فروشهای پس از خرید ایجاد کنید، بستههای محصول را توصیه کنید، کوپنهای سفارش بعدی را ارائه دهید و موارد دیگر. این یک راه عالی برای آسانتر کردن خرید برای مشتریان است زیرا توصیهها کاملاً بر اساس ترجیحات خرید آنها است.
اشتراک گذاری محصولات را آسان کنید
وقتی مشتریان آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کردند، به اشتراک گذاری محصولات خود را با دوستان و خانواده خود برای آنها آسان کنید. با تبدیل خرید به یک رویداد اجتماعی، میتوانید به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید و حتی تبدیلهای بالاتری را تجربه کنید.
یک راه عالی برای سرگرمکننده کردن محصولات و اشتراکگذاری آسان آنها، Envite است. این افزونه تعاملی یک چت زنده اضافه می کند که مشتریان شما می توانند از آن برای خرید اجتماعی استفاده کنند. مشتریان می توانند با حساب کاربری فیس بوک یا گوگل خود وارد شوند تا با مخاطبین خود به چت، اشتراک گذاری و رای دادن به افزونه ها بپردازند. Envite همچنین یک دکمه اشتراکگذاری سریع ارائه میدهد، به طور یکپارچه با صفحات سبد خرید و تسویهحساب ادغام میشود، و شامل تجزیه و تحلیل داخلی داخلی میشود.
5. تست قابلیت استفاده
را انجام دهید
در پایان، شما در حال ایجاد یک فروشگاه WooCommerce برای مشتریان خود هستید. بنابراین چه آن را دوست داشته باشید یا نه، ترجیحات شخصی شما در رتبه دوم قرار می گیرد که آیا مشتریان شما آن را دوست دارند یا نه.
آزمایشهای قابلیت استفاده مستلزم این است که چندین نفر از وبسایت شما از دیدگاه خریدار استفاده کنند. از آنجا می توانید تعیین کنید که چه چیزی باید تغییر کند و چه چیزی خوب به نظر می رسد. آن را به عنوان یک آزمایش بتا در نظر بگیرید.
آزمایش قابلیت استفاده معمولاً شامل موارد زیر است:
- ناظری که مطمئن می شود تست قابلیت استفاده به درستی کامل شده است.
- و شرکتکنندگان – که شامل تیم توسعه وبسایت شما و کاربرانی هستند که عملکرد وبسایت را از دیدگاه خریدار آزمایش میکنند.
یک چیز مهم این است که بلافاصله به سمت تست قابلیت استفاده نروید. اول از همه، شما باید اهداف روشنی را تعیین کنید. همه چیزهایی را که امیدوارید در پایان آزمون قابلیت استفاده به دست آورید، یادداشت کنید – آیا به دنبال ارائه یک رابط کاربری دوستانه هستید یا بیشتر بر جذابیت بصری تمرکز کرده اید؟
تست قابلیت استفاده به شما کمک میکند تا چیزهای مهمی را پیدا کنید، مانند:
- آیا برای بازدیدکنندگان وب تعامل با وب سایت شما آسان است؟
- آیا وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است؟
- آیا یک سرنخ میتواند صفحه محصول شما را فوراً بدون هیچ مشکلی یا سردرگمی پیدا کند؟
- آیا خیلی به هم ریخته است؟
- آیا همه دکمههای CTA در مکانهای مناسب قرار میگیرند؟
- چرا سرنخهای شما سبد خرید خود را رها میکنند؟
- صفحات وب یا مکانهایی در وبسایت شما که مردم دوست ندارند یا مکانهایی که بیشتر دوست دارند؟
بهترین راه برای انجام تست قابلیت استفاده، انجام آن توسط افرادی است که هیچ تماس قبلی با وب سایت شما نداشته اند. از آنجایی که آنها در فروشگاه WooCommerce شما کاملاً جدید هستند، می توانند دیدگاه ملموس و تازه تری ارائه دهند.
6. تست های A/B
را اجرا کنید
در تست A/B یا معمولاً به عنوان تست تقسیمبندی شناخته میشود، شما دو نوع از همان عنصر وبسایت خود را ایجاد میکنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید کدام نوع نتیجه بهتری را نشان می دهد و منجر به تبدیل بیشتر می شود.
تست A/B به ویژه در صورتی مفید است که قصد دارید ویژگی جدیدی به فروشگاه خود اضافه کنید. در شناسایی بهترین اجرای ممکن یک عنصر بسیار موثر است. به عنوان مثال، شما یک دسته محصول جدید را به فروشگاه WooCommerce خود اضافه می کنید. قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید، باید مطمئن شوید که آیا ایده درستی است یا نه یا از چه طرحبندی باید استفاده کنید – و اینجاست که تست A/B وارد بازی میشود.
تحلیلگران آزمایشی برای رسیدن به نتیجه نهایی نیاز به تجزیه و تحلیل برخی از معیارهای مهم دارند. این معیارها عبارتند از (اما نه محدود به):
- نرخ تبدیل
- بازده سرمایه گذاری
- نرخ پرش
- تعداد خرید
به زبان ساده، آزمایش A/B برای اطمینان از اینکه تغییراتی که به فروشگاه WooCommerce خود اضافه میکنید ارزشمند هستند و بهترین نتایج ممکن را ارائه میدهند، انجام میشود. همچنین به حذف ابهامات از ذهن شما کمک می کند. اکنون با افکاری مبهوت نخواهید شد که شاید چیز دیگری می توانست بهتر عمل کند – شما قبلاً آن را آزمایش کرده اید و بهترین نسخه را انتخاب کرده اید.
یک راه سریع برای آزمایش تغییرات فروشگاه WooCommerce با افزونه Nelio AB Testing است. این ابزار رایگان با WooCommerce سازگار است و می تواند برای آزمایش تغییرات در عناوین، تصاویر و توضیحات شما استفاده شود. بعلاوه این قابلیت شامل تنظیم سفارشات محصول شما به عنوان یک اقدام تبدیل است. بنابراین می توانید به راحتی نرخ تبدیل را برای تست های خود مشاهده کنید.
انجام کل فرآیند تست A/B ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد. با این حال، در نهایت، ارزش تلاشها را دارد و افزایش فروشهایی که احتمالاً شاهد آن خواهید بود، بیاندازه خواهد بود.
همه را جمع کنید
تجربه کاربر قلب فروشگاه WooCommerce شماست — شما باید همیشه این را در ذهن داشته باشید. و به همین دلیل است که این راهنمای قطعی WooCommerce در درجه اول بر این است که فروشگاه شما را کاربرپسند، تمیز، و برای پیمایش آسان کند.
در حین برنامه ریزی برای همه چیز، فراموش نکنید که WooCommerce شما فقط برای جذب سرنخ نیست. در واقع انگیزه اصلی شما نباید فقط فروش یکباره باشد. در عوض، مراقب فروش های تکراری باشید و مشتریان خود را متقاعد کنید که برای خرید بیشتر به این کشور مراجعه کنند. مطمئن شوید که فروشگاه WooCommerce خود را با در نظر گرفتن همه این موارد بهینه کرده اید.
این تاکتیکهای WooCommerce را اجرا کنید و مطمئناً شاهد افزایش قابل توجهی در فروش خواهید بود.