نحوه انتقال وبلاگ از متوسط ​​به وردپرس

نحوه انتقال وبلاگ از متوسط ​​به وردپرس

Medium ترکیبی بین یک پلت فرم وبلاگ نویسی و یک شبکه اجتماعی است. سوفی مائورا، رئیس شراکت B2B در مدیوم، آن را پلتفرم محتوای اجتماعی می نامد. به قول خودشان، “مدیوم جایی است که کلمات اهمیت دارند” بنابراین جای تعجب نیست که مدیوم مورد علاقه وبلاگ نویسان باشد، اما همچنان از نظر محبوبیت از وردپرس عقب مانده است.

وردپرس همچنان محبوب ترین پلت فرم وبلاگ نویسی با 70 میلیون پست وبلاگ جدید منتشر شده است. در وردپرس هر ماه عدم کنترل و عدم قطعیت انتشار در یک پلتفرم شخص ثالث باعث شده است که مردم از طریق Medium به وردپرس بروند، هر چه باشد، هیچ وبلاگ نویسی نمی خواهد خود را در قسمتی از “آینه سیاه” بدون کنترل بر روی آنها گیر کرده باشد. سرنوشت یا اعمال تعدادی از پیشگامان صنعت از جمله Slack، The Awl، و رد مدرسه فیلم، انتشارات خود را از Medium به وردپرس منتقل کرده اند.

حرکت از متوسط ​​به وردپرس

وبلاگ نویسی با Medium مزایای خود را دارد. این یک کانال توزیع داخلی ارائه می دهد که از یک الگوریتم مبتنی بر تعامل استفاده می کند و دسترسی به مخاطبان جدید را آسان می کند. Medium همچنین یک افزایش بالقوه نتایج جستجو را ارائه می دهد زیرا رتبه دامنه آن 94 است (که حتی از ویکی پدیا پیشی می گیرد). از آنجایی که از قبل برای موبایل بهینه شده است و همچنین دارای یک برنامه اختصاصی است، وبلاگ نویسان لازم نیست نگران طراحی یک وب سایت پاسخگو برای وبلاگ خود. و از آنجایی که Medium یک پلت فرم خود میزبان است، هیچ مهارت فنی لازم نیست. بلاگرها مجبور نیستند با مسائل فنی مرتبط با میزبانی سروکار داشته باشند.

علیرغم مزایای متعدد، مدیوم همه رنگین کمان و تک شاخ نیستند. با انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی که وردپرس ارائه می‌دهد همخوانی ندارد. کنترل بر محتوا و استراتژی‌های کسب درآمد، توانایی طراحی سفارشی CTA برای افزایش اشتراک، افزایش رتبه‌بندی سئو و شانس کمتر حواس‌پرتی بینندگان به محتوای رقبا، دلایل اصلی تغییر به وردپرس از Medium هستند. اگر هر یک از اینها برای شما قابل اجرا به نظر می رسد، راهنمای آینده تنها چیزی است که هنگام تغییر وبلاگ خود به وردپرس نیاز دارید.

WordPress.com یا WordPress.org، و چه تفاوتی دارد؟

WordPress.com سرویس میزبانی وب سایت freemium توسط وردپرس است در حالی که WordPress.org یک سرویس خود میزبان است. طرح رایگان WordPress.com به شما نام دامنه سفارشی خود را نمی دهد و فقط یک زیر دامنه دریافت می کنید. URL سایت شما به صورت name.wordpress.com/ ظاهر می شود که برای خوانندگان حرفه ای به نظر نمی رسد و برند شخصی شما را مختل می کند.

کسب درآمد از وبلاگ WordPress.com نیز به یک چالش تبدیل می شود زیرا نمی توانید هیچ برنامه بازاریابی وابسته را اجرا کنید یا تبلیغات مستقیم را از طریق شبکه های تبلیغاتی مانند Google Adsense ارسال کنید. برای کسب درآمد از ترافیک خود می توانید در برنامه اشتراک سود وردپرس، WordAds ثبت نام کنید. همچنین محدودیت‌هایی برای سفارشی‌سازی و امکان افزودن افزونه‌ها به وبلاگ وجود دارد که ممکن است آنها را محدود کنید.

WordPress.org، از طرف دیگر، قابل اعتمادتر است، به شما امکان می دهد به ویژگی های کاملی که وردپرس ارائه می دهد دسترسی داشته باشید و به شما امکان می دهد مشترکان خود را افزایش دهید و از وبلاگ خود کسب درآمد کنید. بنابراین در این پست نحوه انتقال وبلاگ متوسط ​​خود را به WordPress.org برای آزادسازی قدرت واقعی وردپرس توضیح خواهیم داد (در مقایسه کامل ما با WordPress.com در مقابل WordPress.org).

چگونه وبلاگ متوسط ​​خود را به وردپرس منتقل کنیم؟

Medium یک اکوسیستم مستقل است، بنابراین انتقال محتوای وبلاگ شما از Medium به WordPress یک فرآیند ساده نیست. فرمت فایل صادراتی XML نیست بلکه HTML است. فیلدهای RSS Medium نیز از قراردادهای معمول RSS پیروی نمی‌کنند، اما با ابزارهای مناسب و دانش در آستین شما، می‌توانید با کمترین تلاش ممکن با آن کار کنید.

در اینجا راهنمای گام به گام برای تغییر وبلاگ متوسط ​​خود به وردپرس است.

1. یک نام دامنه سفارشی برای وبلاگ خود دریافت کنید

اولین قدم برای داشتن یک وبلاگ وردپرس خود میزبان، داشتن یک نام دامنه سفارشی است. نام دامنه نشانی اینترنتی است که آدرس وب سایت شما در اینترنت است. از آنجایی که Medium دیگر دامنه های سفارشی ارائه نمی دهد، احتمال اینکه نام دامنه ای برای وبلاگ Medium خود ثبت نکنید وجود دارد.

تعدادی فروشنده وجود دارد که می‌توانید از آنجا یک نام دامنه برای وبلاگ خود خریداری کنید (به عنوان مثال، GoDaddy تبلیغی برای به دام انداختن نام دامنه پریمیوم با تنها 4.99 دلار برای سال اول دارد). اگر قبلاً یک نام دامنه ثبت کرده اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که DNS (سیستم نام دامنه) خود را به سایت وردپرس هدایت کنید. اگر به کمک نیاز دارید، می‌توانید از راهنمای DNS وردپرس ما استفاده کنید.

هنگام انتخاب نام دامنه، ما همچنین پیشنهاد می‌کنیم SSL را اضافه کنید و پروتکل HTTPS را انتخاب کنید تا از امنیت وردپرس خود اطمینان حاصل کنید. سایت. نه تنها وبلاگ شما را قابل اعتمادتر نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند اندکی در رتبه‌بندی جستجوی Google نیز به شما کمک کند.

2. میزبانی وب خود را راه اندازی کنید

سایت وردپرس شما نیاز به فضای سرور برای ذخیره سازی دارد و شرکت های میزبان وب این کار را برای شما انجام می دهند. تعدادی ارائه دهنده هاست سازگار با وردپرس با محدوده قیمت متفاوتی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. این راهنما در مورد گزینه‌های بهترین میزبانی وردپرس انواع مختلف میزبانی و شرکت‌هایی را که WPExplorer برای هر کدام توصیه می‌کند، پوشش می‌دهد.

بیشتر شرکت های میزبانی وب صریحاً به شما می گویند که آیا خدمات آنها با وردپرس سازگار است یا خیر. میزبانی وب سایت وردپرس برای پشتیبانی از میزبانی وردپرس (در زمان نگارش) به PHP نسخه 7.3 و بالاتر و MySQL نسخه 5.6 به بالا نیاز دارد. اگرچه بهتر است برای اطمینان، شرایط فعلی وردپرس را دوباره بررسی کنید. .

برای آسان‌تر کردن زندگی خود، پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان از میزبانی مدیریت شده وردپرس استفاده کنید. با میزبانی مدیریت شده، لازم نیست نگران نصب یا نگهداری وردپرس باشید زیرا شرکت میزبان این کار را برای شما انجام خواهد داد. شرکت‌های میزبان مدیریت شده قابل توجهی که توصیه می‌کنیم عبارتند از WP Engine، < a href="https://www.wpexplorer.com/out/kinsta" target="_blank" rel="nofollow noopener">Kinsta و معبد رسانه.

3. وردپرس

را نصب کنید

اگر تصمیم دارید از میزبانی مدیریت شده وردپرس برای یک برنامه اشتراکی، ابری یا VPS صرف نظر کنید، باید وردپرس را روی سرور خود نصب کنید. اکثر شرکت های میزبان وردپرس به شما امکان نصب وردپرس را با ارائه نصب با یک کلیک در سی پنل می دهند. اگر نه، اسناد آنلاین طرح خود را بررسی کنید یا با تیم پشتیبانی میزبانی تماس بگیرید تا فرآیند نصب مرتب شود.

4. صادرات مقالات از Medium

صادر کردن محتوای وبلاگ Medium شما در قالب HTML و نه XML انجام می شود. این و تفاوت‌های موجود در قراردادهای فید RSS، وارد کردن محتوا به WordPress.org را به یک چالش تبدیل می‌کند و شما باید برای مقابله با ناسازگاری قالب‌ها، رویکردی دوربرگردان داشته باشید.

صادرات محتوا به خودی خود کار آسانی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات کاربر را باز کنید، روی بخش “حساب” کلیک کنید و به پایین بروید و روی “دانلود اطلاعات خود” کلیک کنید. یک فایل زیپ از تمام وبلاگ‌ها و محتوایی که در Medium به اشتراک گذاشته‌اید، پست‌ها و پیش‌نویس‌هایی که دارید، اطلاعات موجود در صفحه نمایه شما به شناسه ایمیل ثبت‌شده شما در قالب فایل‌های HTML ارسال می‌شود.

پیوند به مدت 24 ساعت پس از دریافت ایمیل فعال خواهد بود. Medium همچنین به شما این امکان را می دهد که شناسه ایمیل را هنگامی که محتوای خود را از آن صادر می کنید تغییر دهید.

5. وارد کردن مقالات در وردپرس

برای WordPress.org، می‌توانید فایل Medium را در ابزار واردکننده WordPress به Medium اجرا کنید که فایل را به فرمت آماده وردپرس تبدیل می‌کند. به بخش مدیریت سایت وردپرس خود بروید و بر روی Tools کلیک کنید و import را انتخاب کنید. پس از انتخاب افزونه واردکننده وردپرس و نصب آن، کافی است انجام دهید این است که روی “run importer” کلیک کرده و آن را راه اندازی کنید.

یک راه دیگر برای انجام این کار استفاده از کد خام برای URL فید متوسط ​​شما است. هنگامی که به کد صفحه رسیدید و با کلیک راست روی صفحه آن را در رایانه خود ذخیره می کنید، یک فایل XML ایجاد می شود. با استفاده از افزونه دانلود فایل XML در وردپرس، می توانید تمام محتوای پست های وبلاگ متوسط ​​خود را در وردپرس دریافت کنید.

راه سوم، اگرچه می‌توان از یک دوربرگردان نیز استفاده کرد. می‌توانید فایل‌های Medium را به WordPress.com وارد کنید و سپس فایل‌های WordPress.com (که با فرمت XML هستند) را می‌توان صادر کرد و سپس به WordPress.org وارد کرد. اگر نخواهید از همه حلقه ها عبور کنید و کارها را به این طریق انجام دهید قابل درک است، اما دانستن اینکه این گزینه را دارید ضرری ندارد.

6. محتوای رسانه ای را در وردپرس

دریافت کنید

در حین وارد کردن محتوا، واردکننده وردپرس به شما درخواست می‌دهد که یک نویسنده را اختصاص دهید. می توانید نمایه نویسنده را از رسانه وارد کنید یا یک نمایه جدید ایجاد کنید. انتخاب با شماست.

توجه به این نکته مهم است که فایل صادراتی متوسط ​​حاوی تصاویری نیست که ممکن است در پست‌های وبلاگ خود استفاده کرده باشید. فایل های صادر شده در فرمت HTML با تصاویر ارائه شده با استفاده از CDN خود Medium (شبکه تحویل محتوا) هستند. این بدان معناست که برای میزبانی تصاویر خود در وبلاگ وردپرس خود باید از یک واردکننده خارجی استفاده کنید یا آنها را به صورت دستی در پست های وبلاگ خود آپلود کنید.

7. تغییر مسیرهای URL را در صورت نیاز اضافه کنید

قبلاً Medium به کاربران اجازه می‌داد دامنه‌های سفارشی خود را داشته باشند، بنابراین هدایت پست‌های متوسط ​​به یک سایت وردپرس امکان‌پذیر بود. پس از نشان دادن نام دامنه خود به سرورهای جدید وردپرس خود، فقط باید از یک افزونه تغییر مسیر استفاده کنید. به سادگی URL متوسط ​​را به عنوان URL منبع و URL جدید وردپرس را به عنوان هدف اضافه کنید. افزونه‌هایی مانند Yoast SEO این ویژگی را ارائه می‌کنند، بنابراین مدیریت آن از طریق شما آسان است. داشبورد.

متأسفانه اگر دامنه Medium.com دارید، در حال حاضر هیچ راهی برای تنظیم تغییر مسیرهای URL از وبلاگ Medium به وبلاگ جدید وردپرس خود وجود ندارد.

اکنون که وبلاگ خود را به وردپرس منتقل کرده اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وبلاگ خود را سفارشی کنید با یک موضوع و چند افزونه مفید.

8. طراحی خود را با قالب وردپرس

سفارشی کنید

به‌طور پیش‌فرض، وردپرس طیف گسترده‌ای از تم‌های رایگان وردپرس را ارائه می‌دهد که مستقیماً از داشبورد وردپرس شما (در قسمت ظاهر > تم‌ها) در دسترس هستند. و هزاران تم ممتاز وردپرس وجود دارد که حتی ویژگی های بیشتری دارند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، در اینجا برخی از بهترین انتخاب های ما برای موضوعات وبلاگ نویسی وردپرس برای شما آورده شده است. با.

شروع کنید

در هر صورت، موضوعی را انتخاب کنید که با موضوع وبلاگ شما همخوانی داشته باشد و با هویت برند شخصی شما ترکیب شود. پس از نصب تم، فراموش نکنید که منوی پیمایش و ویجت ها را به نوار کناری یا پاورقی خود اضافه کنید (بسته به موضوع شما). یک منوی پیمایش به خوبی سازماندهی شده برای بازدیدکنندگان برای یافتن راه خود در وبلاگ مفید است.

9. افزونه های مفید را انتخاب و اضافه کنید

در حالی که افزونه‌های زیادی در وردپرس وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید (فقط به پلاگین‌ها > افزودن جدید بروید تا آنها را از داشبورد خود مرور کنید)، جویدن بیشتر از آنچه می‌توانید گاز بگیرید، استراتژی عاقلانه‌ای نیست. تعداد زیاد آن می تواند منجر به تداخل افزونه ها شود که به نوبه خود می تواند سایت شما را خراب کند. بنابراین انتخاب کنید و آن‌هایی را که احساس می‌کنید برای وبلاگ شما کاملاً ضروری هستند.

ما معمولاً توصیه می‌کنیم از یک افزونه بهینه‌سازی مانند Yoast SEO استفاده کنید. فیلتر هرزنامه مانند Akismet، و یک افزونه امنیتی مانند Solid Security یا VaultPress. به غیر از آن، تعداد زیادی افزونه برای تقویم رویدادها، فروشگاه های تجارت الکترونیک، چت زنده و موارد دیگر وجود دارد. کمی فکر کنید و بهترین افزونه ها را برای خود انتخاب کنید.


انتقال وبلاگ از Medium به WordPress ممکن است کاری پیچیده به نظر برسد. اما در پایان روز، وقتی شروع به انجام آن کردید، متوجه خواهید شد که آنقدرها هم سخت نیست – حتی اگر این یک فرآیند دقیق باشد. پس از اتمام کار، یک بررسی کامل از سایت خود انجام دهید. مطمئن شوید که همه پیوندهای داخلی و خارجی در جای خود قرار دارند و به درستی کار می کنند و آماده استفاده کامل از آزادی و انعطاف پذیری وردپرس باشید.

خروج از نسخه موبایل