نحوه برندسازی سایت وردپرسی

نحوه برندسازی سایت وردپرسی

هنگام ساختن وب‌سایت خود، بسیار مهم است که هم برندسازی چشم‌نواز و هم محتوای جذابی را در خود جای دهید. از این گذشته، وقتی مشتری از سایت شما بازدید می کند، می خواهید که تصور مثبتی از شرکت شما ایجاد کند و بعداً آن را به خاطر بسپارد. با این حال، گفتن این کار آسان تر از انجام آن است.

خبر خوب این است که وردپرس خود میزبانی شده (انواع .org) موارد زیادی دارد ابزارهای عالی برای ساختن یک وب سایت با برند قوی. تنها کاری که لازم است چند مرحله ساده است، مانند انتخاب موضوع مناسب، پیاده‌سازی یک لوگوی سفارشی، و ترکیب کانال‌های تماس واضح.

در این پست، روند ساخت یک سایت وردپرسی را که به طور موثر برند شما را نشان می‌دهد، مرور خواهیم کرد. بیایید به آن برسیم!

چرا مهم است که یک نام تجاری قوی برای وب سایت خود بسازید

یک نام تجاری قوی به مخاطبان شما کمک می کند تا شرکت شما را به خاطر بسپارند. اگر نام تجاری شما ثابت و واضح باشد، به مشتریان جدید اجازه می‌دهد بدانند چه انتظاری داشته باشند و به مشتریان قبلی کمک می‌کند محتوا و محصولات شما را در جاهای دیگر تشخیص دهند.

علاوه بر این، وب سایت شما بخش مهمی از برند شما است. به این ترتیب، باید شامل همه عناصر برندسازی مشابهی باشد که در سایر اشکال رسانه‌ها و حتی در مواد فیزیکی استفاده می‌کنید. برای مثال، برند فیس بوک هویت خود را نه تنها با لوگو، بلکه با استفاده از سایه خاصی از آبی.

وقتی کسی این لوگو و ترکیب رنگ را می‌بیند، احتمالاً به فیس‌بوک فکر می‌کند. البته این فقط یک مثال است. همچنین می‌توانید وب‌سایت Apple را در نظر بگیرید.

Apple به دلیل نام تجاری ساده و واضح خود شناخته شده است. این وب سایت دارای تصاویر قابل توجهی است که با فضای منفی زیاد جبران می شوند. علاوه بر این، محتوای آن به راحتی قابل پیمایش است، به خصوص با توجه به طیف وسیعی از محصولات آن.

حفظ یک نام تجاری قوی مانند این در همه پلتفرم ها، از جمله وب سایت شما، می تواند درآمد را تا 23% افزایش دهد (طبق گفته افراد Small Biz Genius). و چه چیزی بیشتر، بر اساس گزارش Salesforce 76٪ از مصرف کنندگان هر زمان که با نام تجاری خود مواجه می شوند، انتظار تجربه مشابهی را داشته باشید، به این معنی که شما آنچه را که می خواهند به آنها می دهید.

به عبارت دیگر، برای وب سایت شما بسیار مهم است که نشان دهنده برند شما باشد. اگر به درستی اجرا شود، نه تنها شما را از رقبا متمایز می کند، بلکه به شما کمک می کند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و روابط پایدار ایجاد کنید.

چگونه یک وب سایت وردپرس مارک دار بسازیم (در 5 مرحله)

خوشبختانه، وقتی صحبت از برندسازی وب‌سایت شما می‌شود، وردپرس کار را آسان‌تر از آنچه انتظار دارید می‌کند. قبل از شروع، ابتدا باید یک وب سایت وردپرس راه اندازی کنید اگر قبلاً این کار را نکرده اید.

البته می‌توانید با نسخه رایگان در WordPress.com استفاده کنید، اما ما واقعاً انعطاف‌پذیری که WordPress.org خود میزبان ارائه می‌دهد را ترجیح می‌دهیم.

وقتی این کار را انجام دادید، می‌توانید شروع به اضافه کردن برخی از عناصر کلیدی نام تجاری، با شروع با موضوع خود کنید.

مرحله 1: انتخاب یک تم با گزینه‌های نام تجاری فراوان

هنگام انتخاب یک موضوع برای وب سایت خود، مهم است که تمی را انتخاب کنید که دارای گزینه های نام تجاری مناسب باشد. با در نظر گرفتن موضوع مناسب، می توانید به راحتی عناصر برند مورد نظر خود را ترکیب کنید. البته، با انتخاب های بسیار زیاد، تصمیم گیری در مورد یکی می تواند سخت باشد.

هزاران تم وردپرس برای انتخاب وجود دارد که در حال حاضر بیش از 5000 تم در زمینه وردپرس فهرست شده است. دایرکتوری به صورت رایگان.

گزینه های بسیار خوبی در اینجا وجود دارد، از جمله سلام – یک گزینه ساده موضوعی که به راحتی می تواند برای تقریباً هر وب سایت یا کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد. و از آنجایی که برای استفاده با صفحه ساز رایگان Elementor طراحی شده است، برای ایجاد و برندسازی سایت خود با استفاده از عناصر سازنده ردیف ها، نمادها، دکمه ها و موارد دیگر مشکلی ندارید.

اما، اگر به دنبال یک تم ممتاز غنی از ویژگی‌ها هستید، یک مکان عالی برای شروع تم کلی ما خواهد بود. الف>. تقریباً هر چیزی را که نیاز دارید ارائه می دهد، از جمله قرار دادن لوگو و صفحات از پیش ساخته شده تیم و درباره ما.

علاوه بر آن، توتال گزینه های سفارشی سازی مورد نیاز برای ایجاد نام تجاری منحصر به فرد را دارد. به عنوان مثال، می توانید از نوار لغزنده در صفحه اصلی برای نمایش تصاویر اعضای تیم، محصولات یا مکان کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین در مورد رنگ‌ها، فونت‌ها، طرح‌بندی‌ها و غیره، انتخاب‌های طراحی زیادی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید.

پس از انتخاب تم، می توانید آن را در سایت وردپرس خود نصب کنید. با رفتن به ظاهر > تم ها و سپس انتخاب افزودن جدید در بالای صفحه شروع کنید.

در صفحه بعدی می‌توانید یک تم رایگان (مانند Hello) جستجو کنید، یا می‌توانید روی دکمه آپلود تم کلیک کنید تا یک فایل فشرده برای یک تم ممتازی که خریداری کرده‌اید (مانند جمع). سپس فقط دستورات روی صفحه را دنبال کنید تا آن را نصب و فعال کنید. پس از آن، می‌توانید مستقیماً به سفارشی کردن تم وردپرس خود بپردازید تا نیازهای خود را برآورده کنید!

مرحله 2: ایجاد و پیاده سازی یک لوگوی سفارشی

شاید مهمترین عنصر برندسازی لوگوی شما باشد. برای یک رسانه بصری مانند یک وب سایت، این امر به ویژه صادق است. لوگوی شما یکی از اولین چیزهایی است که بازدیدکنندگان جدید مشاهده خواهند کرد، و عنصری است که به احتمال زیاد حتی پس از خروج از سایت شما به خاطر می آورند.

وقتی نوبت به ایجاد یکی می‌رسد، می‌توانید یک حرفه‌ای استخدام کنید یا خودتان یک لوگو طراحی کنید. در واقع، بسیاری از شرکت ها از لوگوهای متنی یا سایر عناصر بسیار ساده، از جمله خود وردپرس استفاده می کنند.

اگر مسیر DIY را انتخاب کنید، ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. برای مثال، می‌توانید از فونت‌های وب رایگان و یک برنامه گرافیکی مانند GIMP، یا حتی یک لوگو در کانوا. البته، این روش نیاز به خلاقیت دارد و می تواند زمان بر باشد، بنابراین بهترین راه حل برای همه نیست.

یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای ساخت لوگو، استفاده از خدمات سازنده لوگو است. در اینجا چند گزینه با توجه به قیمت وجود دارد:

  • رایگان: برای لوگوی سریع، ساده و کاملا رایگان Hatchful توسط Shopify عالی است.
  • 20 یورو+: با قیمت مناسب، لوگوی جدید من و Looka هر دو نشان‌های تولید خودکار اما قابل تنظیم را ارائه می‌دهند تا نشان‌واره شما کمی باشد منحصر به فرد تر.

با این ابزارها، شما به سادگی نام شرکت خود را وارد کرده و ترجیحات سبک خود را انتخاب می کنید، و گزینه های آرم سفارشی را برای شما ایجاد می کند. از آنجا، اگر از یک سرویس ممتاز استفاده می‌کنید، می‌توانید موارد دلخواه خود را تا زمانی که درست شود تغییر دهید و سفارشی کنید. این کار مقرون به صرفه تر از استخدام یک طراح است و همچنان به شما امکان می دهد تغییرات سفارشی خود را ایجاد کنید.

در نهایت – اگر بودجه شما اجازه می دهد، می توانید از 99Designs استفاده کنید. این یک مکان فوق العاده برای داشتن یک طراح گرافیک واقعی (یا چند طراح) است که یک لوگوی سفارشی را فقط برای شما ایجاد کند. بسته‌های برندینگ از 599 دلار شروع می‌شوند، و اگرچه این گزینه فوری نیست، اما قطعا ارزش صبر کردن را دارد و در نهایت به لوگویی که دوست دارید خواهید رسید.

هنگامی که لوگوی خود را دارید، باید آن را در وب سایت خود قرار دهید. برای انجام این کار، در داشبورد وردپرس خود به ظاهر > سفارشی کردن بروید. این شما را به سفارشی ساز وردپرس می برد. از آنجا، به Header > Logo بروید (توجه داشته باشید که گزینه های شما در اینجا ممکن است بر اساس موضوعی که استفاده می کنید متفاوت باشد).

در اینجا می‌توانید فایل لوگوی خود را انتخاب یا آپلود کنید (و همچنین اگر ترجیح می‌دهید یک نشان‌واره متنی را سفارشی کنید) تا در هدر سایت شما ظاهر شود. البته، همچنین می‌توانید لوگوی خود را به مکان‌های کلیدی دیگر، از جمله قسمت‌های ویجت مانند پاورقی و نوار کناری سایت خود اضافه کنید.

مرحله 3: ساخت صفحات مهم برای افزایش اعتبار برند

اگرچه نام شرکت و لوگوی شما مهم هستند، برند شما بسیار فراتر از این موارد است. همچنین داستان و محتوای شماست.

به همین دلیل است که بسیاری از برندها حول دلایل خاصی جمع می‌شوند یا تمرکز خود را بر حل مشکلات خاص معطوف می‌کنند. اگر مشتریان بتوانند به نوعی با برند یا بنیانگذاران آن ارتباط برقرار کنند، احساس نزدیکی بیشتری به برند دارند. به عنوان مثال، اگر شرکت خود را در یک گاراژ راه اندازی کرده اید یا شروع های فروتنانه دیگری داشته اید، می خواهید در مورد آن به مشتریان خود بگویید. همه عاشق داستان موفقیت هستند.

به همین دلیل، صفحه درباره ما شما یکی دیگر از موارد مهم دیگری است که می تواند به برند شما ارزش بیافزاید. این به ایجاد اعتبار کسب و کار شما کمک می کند و به عنوان یک سیگنال اعتماد عمل می کند (که افراد واقعی پشت برند شما هستند).

به عنوان مثال، صفحه درباره ما در وب‌سایت چیپس‌های سیب‌زمینی کتری توضیح می‌دهد که چگونه این شرکت با یک ون شروع به کار کرد.

صفحات مهم دیگری که باید در وب سایت خود قرار دهید عبارتند از:

  • صفحه تماس
  • وبلاگ
  • نمونه کارها یا محصولات (بسته به کسب و کار شما)

برای هر صفحه کلیدی، به دقت در مورد اینکه چگونه محتوای آن با نام تجاری شما مطابقت دارد فکر کنید. به طرح رنگ خود پایبند باشید و فقط محتوایی را در نظر بگیرید که با پیام و ارزش های برند شما مطابقت داشته باشد.

وقتی نیاز به ایجاد یک صفحه جدید در وردپرس دارید، به صفحات > بروید افزودن جدید. از آنجا، شما آزاد هستید که آن را تا جایی که می خواهید سفارشی کنید.

حتماً عنوان صفحه‌ای را که در حال ایجاد آن هستید، وارد کنید، مانند درباره ما. سپس می‌توانید داستان نام تجاری خود را در زیر تعریف کنید، و تعداد زیادی تصاویر و سایر تصاویر را اضافه کنید.

مرحله 4: راه‌هایی را برای تماس بازدیدکنندگان وارد کنید

برای بازدیدکنندگان سایت شما بسیار مهم است که همیشه راه روشنی برای برقراری ارتباط با شما داشته باشند. این یکی ممکن است برای یک وب سایت تجاری بدیهی به نظر برسد، اما ممکن است از اینکه چگونه بسیاری از وب سایت ها آن را به درستی انجام نمی دهند شگفت زده شوید. به علاوه، این بخش کلیدی از استراتژی کلی برندسازی شما است.

البته، اکثر وب سایت ها دارای یک صفحه تماس هستند که در سرصفحه یا منوی اصلی به آن پیوند داده شده است. با این حال، گنجاندن بیش از این یک عنصر می تواند یک تکنیک موثر باشد. برای مثال، نیل پاتل راه‌های مختلفی را برای دسترسی به او ارائه می‌کند، مانند دکمه های Call to Action (CTA) در وسط صفحات مهم.

این به آسان‌ترین فرآیند برای بازدیدکنندگان شما کمک می‌کند. می‌توانید راه‌های مختلفی را برای برقراری تماس، مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن و گزینه‌های چت زنده اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید ویژگی‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی، فرم‌های تماس، و حتی یک خبرنامه را برای بازاریابی ایمیلی در نظر بگیرید.

برای افزودن عناصری مانند اینها به وب سایت وردپرس خود، به یافتن یک افزونه اختصاصی کمک می کند. برای مثال فرم تماس 7 ابزار رایگانی است که می توانید برای ایجاد یک راه ساده و در عین حال شیک برای تماس بازدیدکنندگان استفاده کنید. پس از نصب و فعال سازی افزونه، یک گزینه تماس با جدید در نوار کناری مدیریت وردپرس خود خواهید داشت.

ایجاد کنید

برای افزودن یک عنصر به فرم تماس خود، مکان نما خود را در نقطه مورد نظر قرار دهید و سپس آنچه را که می خواهید از گزینه های بالا اضافه کنید، انتخاب کنید.

در این صفحه، می‌توانید ویژگی‌های فیلدی را که به فرم تماس خود اضافه می‌کنید نیز پیکربندی کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی درج برچسب کلیک کنید. سپس ذخیره را انتخاب کنید و یک کد کوتاه ایجاد می‌شود که می‌توانید آن را در هر کجای وب‌سایت خود کپی و جای‌گذاری کنید.

مرحله 5: نام تجاری خود را با محتوا، محتوا، محتوا هدایت کنید

محتوا نیروی محرکه بسیاری از برندها است. وقتی صحبت از راه اندازی یک وب سایت موفق به میان می آید، می توان از محتوای شما برای جذب مشتریان بالقوه و همچنین برای بهبود سئو استفاده کرد. .

به همین دلیل است که بسیاری از وب‌سایت‌ها یک وبلاگ را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای برندسازی درج می‌کنند. وبلاگ یک راه عالی برای تولید محتوای تازه و آوردن ترافیک به سایت شما است. می توانید با ایجاد یک صفحه وبلاگ در وب سایت خود شروع کنید، که اگر از وردپرس استفاده می کنید بسیار ساده است.

در واقع، بیشتر تم ها دارای یک صفحه از پیش طراحی شده برای وبلاگ شما هستند. برای سفارشی کردن آن، از داشبورد وردپرس به ظاهر > سفارشی کردن بروید. سپس روی بخش وبلاگ کلیک کنید تا سفارشی سازی را شروع کنید.

با استفاده از Total به عنوان مثال، تعداد زیادی گزینه داخلی برای سفارشی کردن آرشیو و ورودی های وبلاگ اصلی شما وجود دارد (هنگامی که به yoursite.com/blog می روید یا زمانی که شبکه پست های وبلاگ را وارد می کنید یا چرخ فلک با استفاده از صفحه‌ساز تم)، و همچنین طرح‌بندی‌های صفحه تک پست شما.

تا جایی که به محتوا مربوط می شود، سعی کنید پست هایی بنویسید که با برند کلی شما هماهنگ باشد. شما می توانید این کار را با ایجاد محتوای با کیفیتی که مخاطبان هدف شما دوست دارند بخوانند، انجام دهید. یک راه خوب برای محدود کردن موضوعات این است که از رسانه های اجتماعی برای الهام گرفتن استفاده کنید، یا اگر یک ابزار حسابرسی SEO مانند ahrefs دارید. می توانید گزارشی را برای مشاهده شکاف های محتوایی خود اجرا کنید.

از دیگر راه‌های بهبود محتوای خود می‌توان به پیاده‌سازی استراتژی قوی کلمه کلیدی و استفاده از Google Keyword Planner برای یافتن عباراتی که هم رقابتی و هم مرتبط با نام تجاری شما هستند.


برندسازی وب سایت شما یکی از مؤثرترین راه ها برای ایجاد ارتباط با مشتریان است. به هر حال، برند شما چیزی است که آن‌ها به خاطر خواهند آورد، و چیزی است که باعث می‌شود در صورت نیاز به انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، به کسب و کار شما بازگردند.

آیا در مورد نحوه ساخت یک وب سایت وردپرس با برند قوی سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر سوال کنید!

خروج از نسخه موبایل