9 دلیل برای اینکه هرگز هاست رایگان وردپرس را انتخاب نکنید

9 دلیل برای اینکه هرگز هاست رایگان وردپرس را انتخاب نکنید

هنگامی که برای اولین بار یک سایت وردپرس می سازید، بسیاری از ما یک هاست وردپرس پیشنهادی را انتخاب می کنیم، در حالی که برخی ممکن است یک میزبان وردپرس رایگان را در نظر بگیرند. > پس از همه، WordPress.com یک طرح رایگان ارائه می دهد، پس چرا نباید WordPress.org؟

درسته؟ نه چندان.

بیایید یک چیز را روشن کنیم. امروزه، چند هاست رایگان وردپرس وجود دارد که در واقع کار می‌کنند. با این حال، خطر مرتبطبا یک هاست رایگان کاملاً ارزش قیمت صفر را ندارد. برچسب زدن این مقاله به شما می گوید که چرا. من در مورد مشکلات رایج استفاده از میزبان رایگان وردپرس بحث خواهم کرد و برخی جایگزین‌های بدون هزینه را توصیه می‌کنم.

خوب به نظر می رسد؟ بیایید شروع کنیم.

در این بخش، من هر عامل خطر را با مثال‌هایی از شیوه‌های تجاری استاندارد و اکتشافی توضیح داده‌ام. توجه داشته باشید که همه هاست های رایگان همه این مشکلات را ندارند، اما اکثر آنها به احتمال بسیار زیاد حداقل تعداد کمی دارند. مشکلات.

1. آسیب پذیری های امنیتی در هاست رایگان وردپرس

هاست های وردپرس رایگان منابع لازم برای استخدام مهندسان شبکه و کارشناسان امنیت داخلی را ندارند. با داشتن فایروال ضعیف و اقدامات متقابل امنیتی ناکافی، یک میزبان رایگان در برابر حملات شبکه خارجی آسیب پذیر است و آن را به محل تمرینی برای هکرهای تازه کار تبدیل می کند.

ثانیاً، از آنجایی که مانع ورود به هاست رایگان وردپرس تقریباً صفر است (شما حتی برای ثبت نام نیازی به کارت اعتباری ندارید)، کاربران یا ربات‌هایی که قصد مخرب دارند می‌توانند به راحتی برای یک حساب میزبانی رایگان ثبت نام کنند. از آنجایی که نصب وردپرس شما در همان سرور قرار دارد، در برابر حملات داخلی آسیب پذیر هستید.

بدترین نوع حملات، حملات بی‌صدا هستند – حملاتی که وجودشان تا زمانی که خود را آشکار نکنند ناشناخته است. اجازه بدهید مثالی بزنم:

  • یک بدافزار پیچیده را تصور کنید که در سایت شما شناسایی نشده است و همچنین در سایت شما از آن نسخه پشتیبان تهیه می شود. فرآیند پشتیبان گیری وردپرس برنامه ریزی شده.
  • وقتی زمان مناسب باشد، بدافزار حمله می کند. این ممکن است زمانی باشد که تعداد زیادی مشترک خبرنامه جمع آوری کرده اید، یا خدای ناکرده در فروشگاه آنلاین خود مشتریان پولی دارید.
  • این بدافزار داده‌های مشتریان شما (از جمله اطلاعات ورود به سیستم) را می‌دزدد و از آن برای اهداف مخرب بی‌شماری استفاده می‌کند.
  • اگر مشتری از رمز عبور مشابهی در وب‌سایت‌های دیگر استفاده کند، تأثیر آن بدتر است.

همانطور که گفته شد، احتمال راه‌اندازی فروشگاه WooCommerce توسط یک هاست رایگان وردپرس بسیار بعید است. هدف این بود که به شما ایده ای درباره مواردی که ممکن است اشتباه پیش برود، ارائه دهیم و شما را به سرمایه گذاری در وردپرس ترغیب کنیم. امنیت، حتی اگر از میزبان پولی استفاده می‌کنید.

2. مشکلات عملکرد

ما می‌دانیم که میزبان‌های مشترک وردپرس دارای مشکلات عملکردی هستند، به‌خصوص زمانی که ترافیک افزایش می‌یابد. یا شخصی از منابع سرور مشترک سوء استفاده می کند.

حالا موردی را در مورد هاست رایگان تصور کنید، که در آن مطلقاً هر کسی می‌تواند بدون صرف یک سکه یک حساب کاربری دریافت کند. احتمال زیادی وجود دارد که سایت وردپرس شما از کار افتادگی متناوب و عملکرد کلی بسیار ضعیف

داشته باشد.

3. منابع سرور محدود

میزبان‌های مشترک پول خرید سرورهای قدرتمند را دارند و به مستاجران خود (افراد در همان سرور میزبان مشترک) فضای دیسک نامحدود، سهمیه عملیات ورودی/خروجی بالا و پهنای باند نامحدود (مشمول سیاست استفاده منصفانه) را دارند.

هاست های رایگان آن بودجه را ندارند! در نتیجه، شما با فضای دیسک کم (گاهی به سختی برای نصب افزونه های وردپرس شما کافی است)، پهنای باند محدود و (بسیار) حداکثر کم گیر کرده اید. اندازه آپلود فایل.

در نتیجه، ممکن است نتوانید تصاویر بزرگ یا یک فایل رسانه ای مهم (مثلاً یک PDF 5 مگابایتی) را در سایت خود آپلود کنید و تلاش های شما بی فایده شود. و حدس بزنید چه؟ واقعاً نمی توانید شکایت کنید.

هاست‌های رایگان همچنین یک مدل کسب‌وکار جالب دارند که در آن مقدار غیر واقعی را برای ارتقاء ساده از شما دریافت می‌کنند مانند دسترسی به FTP یا افزایش فضای دیسک. این افزایش فروش نامیده می شود که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

4. پشتیبان گیری خودکار وردپرس مستعد شکست هستند

ما همیشه بر اهمیت پشتیبان‌گیری‌های وردپرس تاکید کرده‌ایم و اینکه چگونه می‌توان آنها را نجات داد. در زمان. بیشترین هاست های مشترک توصیه شده مانند BlueHost و SiteGround پشتیبان گیری خودکار R1Soft از حساب میزبانی شما ارائه می دهد. میزبان های رایگان این کار را نمی کنند.

در یک هاست رایگان وردپرس، حتی اگر یک پشتیبان گیری خودکار را با استفاده از مثلاً UpdraftPlus پیکربندی کنید، شانس خوبی است که کار cron (زمان‌بندی) با شکست مواجه شود. حتی اگر زمان‌بندی عبور کند، این احتمال وجود دارد که کار آپلود از راه دور به دلیل خطاهای شبکه یا وقفه‌های زمان اجرای حداکثر PHP با شکست مواجه شود. شما همیشه باید بررسی کنید که آیا نسخه پشتیبان وردپرس واقعاً موفق بوده است یا خیر.

5. پشتیبانی مشتری کم یا بدون

بیایید اینجا واقعی باشیم – میزبان‌های رایگان هیچ نوع پشتیبانی مشتری را به شما بدهکار نیستند. اگر پاسخ ندهند، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید (به جز انتقال به یک میزبان پولی!)

6. خاتمه خدمات اجتناب ناپذیر و غیر قابل برگشت

در طول سال‌ها میزبان وردپرس رایگان زیادی وجود داشته است. CodeInWP مطالعه‌ای انجام داد که در آن آزمایش کردند که آیا میزبان‌های رایگان وردپرس واقعاً کار می‌کنند یا خیر الف>. در کمال تعجب، برخی از آنها این کار را کردند. با این حال، چند سال به جلو تا سال 2019، دو میزبان از این چهار میزبان (50٪) از کار افتاده اند.

وردپرس رایگان میزبان هایی که دیگر در سال 2019 فعال نیستند. منبع تصویر: CodeInWP

و حدس بزنید چیست؟ من تعجب نمی کنم!

بدترین سناریو – این احتمال وجود دارد که هاست رایگان وردپرس شما یک شبه، بدون هیچ اخطار یا ارتباطی ناپدید شود. شما نمی دانید چه زمانی یا حتی اگر آنها برگردند. و اگر خوش شانس باشید – یک نسخه پشتیبان کامل از وردپرس ذخیره شده در یک مکان راه دور خواهید داشت که با استفاده از آن می توانید سایت خود را بازیابی کنید.

7. ایمیل‌های وردپرس و فرم‌های تماس کار نمی‌کنند

یک مشکل عمده در مورد هاست رایگان ارسال ضعیف ایمیل است. به طور خاص، ناتوانی در ارسال ایمیل از سرور میزبان. از آنجایی که هاست های رایگان به هر کسی اجازه می دهد برای یک حساب ثبت نام کند. ، ربات های مخرب از این سرورها برای ارسال تعداد زیادی اسپم استفاده می کنند. در نتیجه، IP های میزبان رایگان توسط ارائه دهندگان اصلی ایمیل در لیست سیاه قرار می گیرند و هر ایمیلی که از این IP ها نشات می گیرد به صورت خودکار به هرزنامه ارسال می شود.

به همین دلیل است که اکثر میزبان‌های رایگان یا امکان ارسال ایمیل از سرورهای خود را غیرفعال می‌کنند، یا در صورت فعال بودن، احتمال رسیدن ایمیل‌ها به صندوق ورودی شما بسیار کم است.

  1. این امر به ویژه زمانی مشکل ساز است که ایمیل های سیستم وردپرس، مانند ایمیل های بازنشانی رمز عبور و پاسخ های فرم تماس، به صندوق ورودی شما تحویل داده نمی شوند. در زیر دو راه حل وجود دارد:
  2. می‌توانید از طریق تنظیمات افزونه در داشبورد وردپرس به پاسخ‌های فرم تماس دسترسی پیدا کنید.
  3. همچنین می‌توانید با استفاده از یک افزونه اختصاصی SMTP مانند WP Mail SMTP، که ایمیل‌های سیستم وردپرس را از طریق سرویس SMTP مانند SendGrid یا Mailgun ارائه می‌دهد.

8. زیر دامنه ها، تبلیغات و سئو

بیشتر ارائه دهندگان میزبانی رایگان وردپرس فقط به شما اجازه می دهند از یک زیر دامنه استفاده کنید تا تلاش برند خود را حفظ کنند. اگر می‌خواهید یک دامنه سفارشی را پیوند دهید، این یک ارتقاء پولی خواهد بود.

ماهیت تبلیغات نیز همین است. هاست های رایگان تبلیغات خود را در سایت وردپرس شما نمایش می دهند (چرا نباید؟) و به شما اجازه نمی دهند تبلیغات خود را اجرا کنید. حتی اگر این کار را انجام دهند، شما هرگز توسط یک شبکه تبلیغاتی بزرگ (مانند Google AdSense) با استفاده از وب سایتی که URL آن یک دامنه فرعی است تأیید نخواهید شد.

در نهایت، وقتی نوبت به جستجوی وردپرس می رسد، در اینجا چند راه وجود دارد که یک هاست رایگان وردپرس به شما آسیب می رساند. سئو:

  1. سایت شما در یک زیر دامنه با DA ضعیف میزبانی شده است. دیده شدن موتور جستجو در اینجا از بین رفته است.
  2. سرورهای پربار منجر به زمان بارگذاری بیشتر صفحه می‌شوند که امتیاز SEO شما را با مشکل مواجه می‌کند.
  3. امکان یک مزرعه پیوند وجود دارد، جایی که دامنه اصلی شما دارای صدها، اگر نگوییم هزاران پیوند خروجی به سایر دامنه های مشکوک/بی اعتبار. نتیجه – تأثیر بسیار منفی بر سئوی شما.
  4. (این کیک را می گیرد) اگر Google بدافزار شناخته شده را در سایت شما شناسایی کند، به طور خودکار آن را در لیست سیاه قرار می دهد. هنگامی که در لیست سیاه قرار گرفت، این آخرین میخ در تابوت SEO است. می توانید با آن سایت خداحافظی کنید! تنها گزینه شما شروع مجدد با یک دامنه جدید و (امیدوارم) یک میزبان وردپرس پولی است.

9. فروش های گران قیمت و مهاجرت دشوار

  • یکی از راه‌های اصلی (و قانونی) کسب درآمد میزبان‌های رایگان از طریق فروش‌های بالا است. اساساً، آنها برای ارتقاهای جزئی مانند افزایش فضای دیسک یا پهنای باند انتقال، مقادیر گران قیمتی را دریافت می کنند.
    • کسب درآمد کمتر قانونی شامل فروش داده‌های مشتری مانند فهرست‌های ایمیل به ارسال‌کنندگان هرزنامه یا «خریداران فهرست» است.
  • در نهایت، اگر یا زمانی که تصمیم دارید وب سایت خود را از میزبان رایگان مهاجرت کنید، ممکن است فرآیند مهاجرت به طور غیر ضروری پیچیده است.

جایگزین های بهتر برای هاست رایگان وردپرس

در ابتدای این مقاله، اشاره کردم که جایگزین های بهتری را برای میزبانی رایگان وردپرس به اشتراک خواهم گذاشت، که آنها نیز رایگان هستند. در اینجا چند مورد وجود دارد:

WordPress.com (رایگان)

باور کنید یا نه، یک سایت WordPress.com رایگان است یک انتخاب بسیار بهتر نسبت به استفاده از هاست رایگان وردپرس. دو محدودیت عبارتند از:

  1. فقط برای یک حساب رایگان WordPress.com از زیر دامنه پشتیبانی می کند.
  2. تبلیغات گهگاه در سایت شما نمایش داده می شوند.

خبر خوب این است که شما یک وب‌سایت بسیار قابل اعتماد، زمان آپدیت و عملکرد، دسترسی به ده‌ها تم رایگان عالی و بهترین از همه دارید – شما از قبل در اکوسیستم وردپرس هستید! تمام کاری که باید انجام دهید تا سایت خود را به یک سایت حرفه ای تبدیل کنید (و تمام محدودیت ها را کنار بگذارید) این است که:

  1. ارتقا به یک طرح پولی، از 5 دلار در ماه یا
  2. مهاجرت به یک سایت وردپرس خود میزبان، که از حدود 2.95 دلار در ماه شروع می شود

توصیه شده برای: WordPress.com رایگان برای سایت های نمونه کار کوچک، وبلاگ نویسان معمولی، علاقمندان و برای اشتراک گذاری به روز رسانی های عمومی با دوستان و خانواده عالی است.

میزبانی مشترک وردپرس – BlueHost (2.95 دلار در ماه)

BlueHost یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان میزبانی وردپرس است ، توصیه شده توسط WordPress.org. این بیش از 2 میلیون سایت وردپرس را نیرو می دهد و یکی از مقرون به صرفه ترین خدمات میزبانی مشترک را در بازار ارائه می دهد.

توصیه شده برای: افرادی که مایل به سرمایه گذاری اندکی در پروژه خود هستند و یک سایت وردپرس جدید به روش توصیه شده بسازند.  واقعیت جالب – اگر پول بگذارید، به احتمال زیاد به پروژه خود متعهد خواهید بود!

میزبانی VPS – DigitalOcean (5 دلار در ماه)

اگر می خواهید با وردپرس سر و کار داشته باشید یا به کمی قدرت اضافی نیاز دارید، یک DigitalOcean VPS (همچنین به عنوان قطره شناخته می شود) یک میزبان عالی است.

توصیه شده برای: افرادی که به دنبال قدرت میزبانی اضافی با بودجه کم (یک فنجان قهوه) هستند.

Cloudways – میزبانی ابری مدیریت شده (10 دلار در ماه)

میزبانی کردن سایت وردپرس خود در سایت‌های رایانش ابری مانند AWS یا Google Cloud ممکن است برای برخی کمی دشوار باشد. اینجاست که Cloudways وارد می‌شود. سرور ابری شما را مدیریت می‌کند و تضمین می‌کند که شما سایت وردپرس در شرایط درجه یک.

توصیه شده برای: افرادی که به دنبال میزبانی وردپرس با کارایی بالا هستند، با توانایی انتخاب ارائه دهنده میزبانی ابری به انتخاب خود.

جایگزین های غیر وردپرس

امروزه صدها جایگزین رایگان و پولی برای وردپرس وجود دارد. بسیاری از آنها میزبانی freemium با پشتیبانی تبلیغاتی مشابه WordPress.com ارائه می دهند، در حالی که سایرین یک CMS هستند، مشابه WordPress.org.

هر یک از این جایگزین‌های رایگان از ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از دامنه سفارشی و امکان نمایش تبلیغات پشتیبانی می‌کنند. ما از چند مورد از این پلتفرم‌ها استفاده کرده‌ایم و Blogger، Tumblr، Dribbble، Adobe Portfolio (رایگان در صورت داشتن اشتراک فعال Adobe Creative Cloud)، Wix و Weebly را توصیه می‌کنیم.


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی از مردم هاست رایگان وردپرس را انتخاب می کنند؟ در اینجا دو دلیل وجود دارد که می توانم به آن فکر کنم:

  1. بسیاری از مردم به انتخاب یک هاست رایگان فکر می کنند زیرا آنها سرگرمی هستند و در مورد طول عمر پروژه مطمئن نیستند. در نتیجه، آنها نمی خواهند به یک برنامه پولی متعهد شوند. در چنین مواردی، همیشه بهتر است یک جایگزین پیشنهادی، مانند سایت رایگان WordPress.com انتخاب کنید.
  2. برخی افراد ممکن است به سادگی بخواهند یک سایت وردپرس خود میزبانی شده را امتحان کنند، بدون اینکه واقعاً یک برنامه میزبانی خریداری کنند. میزبان‌های ابری مانند DigitalOcean و AWS یک دوره آزمایشی سخاوتمندانه را ارائه می دهد که برای چنین برنامه هایی عالی است.

Lowdown

به طور خلاصه، پولی که فکر می کنید با یک هاست رایگان وردپرس پس انداز خواهید کرد، در واقع یک فریب است. مقدار زمانی که برای رفع مشکلات مربوط به امنیت سایت، عملکرد و قابلیت اطمینان کلی صرف می‌کنید، در نهایت هزینه بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت. چیزی به نام ناهار رایگان وجود ندارد، و همیشه همینطور است. با میزبانی رایگان وردپرس.

اگر در مورد سایت وردپرس خود جدی هستید و می خواهید به آن متعهد شوید، همیشه بهتر استبا یک میزبان وردپرس توصیه شده. قیمت آنها از حدود 3 دلار در ماه شروع می شود که کمتر از قیمت یک فنجان قهوه است.

آیا در گذشته از هاست رایگان وردپرس استفاده کرده اید؟ تجربه شما چه بود؟ در نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل