از کدام نوع فایل تصویری برای وردپرس استفاده کنید

از کدام نوع فایل تصویری برای وردپرس استفاده کنید

اگر مدتی است که یک سایت وردپرسی را اجرا می کنید، احتمالاً از خود می پرسید که کدام نوع فایل تصویری برای وب سایت شما بهترین است. آیا باید از JPG یا PNG استفاده کنید؟ شاید بخواهید از نوع فایل تصویری دیگری مانند WebP استفاده کنید اما مطمئن نیستید که چه کاری انجام دهید. اگر اینطور نیست، شاید بخواهید یک تصویر PSD، AI یا INDD آپلود کنید و گیر کرده اید.

مهم نیست چرا اینجا هستید، پست امروز به شما کمک می کند نوع فایل تصویری مناسب را برای وب سایت وردپرس خود انتخاب کنید. چرا انتخاب نوع فایل تصویری مناسب ضروری است؟ ما آن را نیز در پست پوشش می دهیم. علاوه بر آن، ما انواع فایل های تصویری پذیرفته شده، نحوه افزودن انواع فایل های دیگر را برجسته می کنیم و چند تا از بهترین روش های تصویر وردپرس را لمس می کنیم.

اگر عالی به نظر می‌رسد، بیایید لنگر را وزن کنیم و بادبان را حرکت دهیم، زیرا چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

چرا انتخاب نوع فایل تصویری مناسب حیاتی است؟

انتخاب نوع فایل تصویری عالی سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردید، و من متوجه شدم. اما باید به نوع فایلی که استفاده می کنید توجه زیادی داشته باشید زیرا با عملکرد وب سایت شما مرتبط است. بنابراین، چرا مهم است که نوع فایل تصویری را که انتخاب می کنید در نظر بگیرید؟

  • سرعت و عملکرد – برخی از انواع فایل های تصویری فضای بیشتری را نسبت به بقیه اشغال می کنند. اگر از فرمت های تصویر بزرگ استفاده می کنید، سرعت وب سایت خود را کاهش می دهید و هزینه های سرور را افزایش می دهید. به دنبال تصاویر سبکی باشید که سرعت و عملکرد بهتر صفحه را برای تجربه کاربر بهینه (UX) تضمین می‌کنند. .
  • امتیاز SEO – آیا می‌دانستید سرعت صفحه یک سیگنال رتبه بندی مستقیم SEO؟ اگر از تصاویر سنگین یا با کیفیت پایین در وب سایت خود استفاده می کنید، UX بهتر و مزایای سئو مرتبط را از دست خواهید داد. انتخاب تصاویر با کیفیت بالا و آماده سئو، صفحات شما را برای نمرات سئو بهتر می‌سازد.
  • زیبایی شناسی – برخی از فرمت های تصویر، جزئیات را بهتر از بقیه، حتی پس از فشرده سازی، حفظ می کنند. فرمت تصویری می‌خواهید که برای آن ظاهر صیقلی، باکیفیت و حرفه‌ای عالی به نظر برسد 🙂 هر قالب تصویر برای کاربرد خاصی مناسب است، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.
  • طراحی واکنشگرا – امروزه کاربران از وب سایت شما در دستگاه های مختلف با مرورگرها و اندازه های صفحه نمایش متفاوت بازدید می کنند. شما باید به سراغ انواع فایل های عکس واکنشگرا بروید که در اکثر مرورگرها پشتیبانی می شوند. علاوه بر این، به تصاویری نیاز دارید که در انواع صفحه نمایش ها شگفت انگیز به نظر برسند. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع.
  • ثبات – برای حفظ ثبات، پیشنهاد می‌کنیم برای تصاویر خود از یک نوع فایل اصلی استفاده کنید. می‌توانید از فرمت‌های فایل دیگر بر اساس درخواست یا بسته به نیاز خود استفاده کنید، اما یک یا دو فرمت باید زیاد باشد.

به کنار، بیایید در مورد انواع فایل تصویری موجود صحبت کنیم.

انواع فایل تصویری موجود

این واقعیت پنهان از دید بسیاری از مبتدیان است که دنیایی از فرمت‌های تصویر وجود دارد. بله، صدها نوع فایل تصویری وجود دارد که برای آنها به یک کتاب الکترونیکی نیاز داریم همه آنها را بپوشانید هر چند نگران نباشید؛ ما فقط بر روی قالب های تصویری تمرکز می کنیم که برای وب سایت های وردپرس مناسب هستند.

قالب‌های تصویر به دو دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند: تصاویر Raster و Vector.

تصاویر شطرنجی توسط مجموعه‌ای از پیکسل‌ها برای تشکیل یک تصویر ساخته می‌شوند. به همین دلیل، تصاویر شطرنجی معمولاً هنگام فشرده یا کشیده شدن وضوح خود را از دست می دهند.  سه فرمت تصویر محبوب – JPG، PNG، و GIF – تصاویر شطرنجی هستند که بخش عمده‌ای از تمام عکس‌هایی را که آنلاین می‌بینید تشکیل می‌دهند.

تصاویر برداری، از سوی دیگر، با استفاده از فرمول های ریاضی به جای پیکسل ها ساخته می شوند، به این معنی که تا آنجایی که تغییر اندازه مکرر انجام می شود، انعطاف پذیرتر هستند. انواع تصویر برداری محبوب شامل EPS Adobe (پست اسکریپت محصور شده)، SVG (گرافیک برداری مقیاس پذیر)، PDF، WEBP، و فرمت AI Adobe Illustrator و غیره است.

برای استفاده منظم از وب سایت، به سراغ تصاویر شطرنجی بروید. در عین حال، می توانید تصاویر برداری از لوگوهای خود و سایر تصاویری که نیاز به ویرایش مکرر و تغییر اندازه دارند ایجاد کنید. در حالت ایده آل، باید تمام تصاویر برداری را قبل از استفاده در وب سایت وردپرس خود به تصاویر شطرنجی تبدیل کنید.

چرا؟

از آنجایی که تصاویر شطرنجی سبک‌تر هستند و توسط همه مرورگرها پشتیبانی می‌شوند، باید JPG یا PNG را انتخاب کنید. اگر به انیمیشن نیاز دارید، فرمت GIF را دارید. اکنون، از صدها فرمت تصویر موجود، تنها به سه فرمت رسیده ایم.

این سوال پیش می‌آید: اما وردپرس از کدام نوع فایل تصویری پشتیبانی می‌کند؟

انواع فایل تصویری پذیرفته شده

طبق کد، وردپرس JPG، JPEG، PNG، ICO، و فرمت های تصویر GIF به صورت پیش فرض. اگر گیج شده اید، JPEG فقط JPG است و ICO فرمت تصویری است که برای نمادها استفاده می کنید. در یک وب سایت وردپرس، یک نماد معمولا برای فاویکون شما استفاده می شود، نه تصاویر موجود در پست ها یا صفحات شما.

به‌طور پیش‌فرض، فقط می‌توانید JPG و PNG را در صفحات و پست‌های خود آپلود کنید. اگر به هر دلیلی می‌خواهید انواع فایل‌های تصویری دیگر را اضافه کنید، می‌توانید از افزونه‌ای مانند انواع فایل اضافی WP. اگر افزونه‌ها را دوست ندارید، می‌توانید کد زیر را به فایل wp-config.php خود اضافه کنید.

define( 'ALLOW_UNFILTERED_UPLOADS', true );

برای یک روش جایگزین، کد زیر را به فایل functions.php خود اضافه کنید:

کد بالا پشتیبانی از برنامه‌های افزودنی SVG و JSON را اضافه می‌کند. اگر می‌خواهید برای فرمت‌های تصویر دیگر برنامه‌های افزودنی اضافه کنید، کد بالا را مطابق با آن ویرایش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، چگونه برای آپلود انواع فایل های اضافی در وردپرس.

اگر در افزودن انواع فایل های جدید با مشکل مواجه شدید، ابتدا با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید زیرا ممکن است محدودیت هایی داشته باشند. به کنار، بهترین فرمت فایل تصویری برای استفاده کدام است؟

بهترین نوع فایل تصویری برای استفاده کدام است؟

برای بخش زیر، ما سه فرمت تصویر محبوب برای وب سایت ها را در نظر می گیریم. ما JPG، PNG، و GIF را پوشش می دهیم و بهترین فرمت را برای استفاده های مختلف برجسته می کنیم. بیایید با JPG شروع کنیم.

JPG

JPG (همچنین به عنوان JPEG شناخته می شود) مخفف Joint Photographic Experts Group است. تصاویر JPG برای سطوح فشرده‌سازی بالا مناسب هستند و می‌توانند میلیون‌ها رنگ را نمایش دهند و برای عکس‌ها و تصاویر با رنگ‌های زنده عالی هستند.

این فرمت تصویر از فشرده‌سازی با اتلاف پشتیبانی می‌کند که پس از بهینه‌سازی، کیفیت تصویر را اندکی کاهش می‌دهد. با این حال، شما می توانید سطح فشرده سازی را کنترل کنید تا مطمئن شوید که بهترین کیفیت و عملکرد را دریافت می کنید. تصاویر JPG از پس‌زمینه شفاف پشتیبانی نمی‌کنند.

PNG

PNG مخفف Portable Network Graphics است، یک قالب تصویری که در ابتدا برای انتقال تصاویر از طریق اینترنت طراحی شده بود. تصاویر PNG میلیون ها رنگ را نمایش می دهند، اما می توانند سنگین تر از JPG باشند. آنها برای اسکرین شات ها، آرم ها، اینفوگرافیک ها و گرافیک های سرصفحه اصلی که یک برند را شناسایی می کنند، فوق العاده هستند.

PNG از فشرده‌سازی بدون تلفات پشتیبانی می‌کند به این معنی که هیچ داده‌ای در طول بهینه‌سازی از بین نمی‌رود. به این ترتیب، تصاویر PNG پس از فشرده سازی، واضح تر و واضح تر از تصاویر JPG هستند. علاوه بر این، نوع فایل تصویری PNG از پس‌زمینه شفاف پشتیبانی می‌کند.

GIF

GIF مخفف Graphics Interchange Format است. این یک فرمت تصویری است که از تصاویر متحرک و ثابت پشتیبانی می کند. اکثر انیمیشن هایی که در شبکه های اجتماعی می بینید تصاویر GIF هستند. برخلاف JPEG و PNG، نوع فایل تصویری GIF تنها از 256 رنگ پشتیبانی می‌کند و برای عکس‌های رنگی و سایر تصاویر با گرادیان رنگی نامناسب است.

GIF از فشرده سازی بدون اتلاف برای کاهش اندازه فایل بدون از دست دادن کیفیت بصری استفاده می کند. علاوه بر این، GIF از برچسب‌های متنی و پس‌زمینه شفاف پشتیبانی می‌کند، که این قالب را برای انیمیشن‌های ساده و ویدیوهای با وضوح پایین عالی می‌کند.

بنابراین، از بین این سه مورد، کدام یک را باید استفاده کنید؟ این همه به نیاز شما بستگی دارد. PNG برای لوگوها، اسکرین شات ها، نمودارها، اینفوگرافیک ها و تصاویر برند با کیفیت بالا عالی است. JPEG برای تصاویر کوچک در وب سایت شما و همچنین عکس هایی که رنگ های زنده دارند عالی است. GIF برای انیمیشن ها و ویدیوهای ساده شگفت انگیز است.

اما اگر در نهایت از تصاویر بی دقت استفاده کنید، انتخاب نوع فایل تصویر کافی نیست. در بخش بعدی، چند نکته و بهترین شیوه تصویر وردپرس را کشف می کنیم.

بهترین شیوه های تصویر وردپرس

بهترین شیوه ها و نکات تصویر زیر را دنبال کنید تا بهترین استفاده را از تصاویر خود ببرید. ما به طور مختصر مواردی مانند اندازه تصویر، حداکثر اندازه آپلود، سئوی تصویر، بهینه سازی و نحوه استفاده از Google Analytics برای اطلاع رسانی استراتژی تصویر وردپرس را پوشش می دهیم.

اندازه تصویر

ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که اندازه تصاویری که استفاده می‌کنید می‌تواند بر سرعت وب‌سایت شما تأثیر بگذارد. به این ترتیب، شما باید از تصاویر نور استفاده کنید. در عین حال، هنگام تلاش برای ایجاد تصاویر سبک، کیفیت بصری را نادیده نگیرید، به این معنی که باید مراقب فشرده سازی باشید.

علاوه بر این، اندازه تصاویر را با استفاده از HTML یا CSS تغییر ندهید. اگر به یک تصویر 300 پیکسل در 300 پیکسل نیاز دارید، از تصویری با ابعاد 400 پیکسل در 400 پیکسل استفاده نکنید. علاوه بر این، میزبان وردپرس با کیفیت بالا را انتخاب کنید، حافظه پنهان و یک CDN را پیاده سازی کنید تا سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

حداکثر اندازه آپلود

گاهی ممکن است به دلایلی نیاز به استفاده از یک فایل تصویری بزرگ داشته باشید. اما ممکن است برای آپلود فایل خود مشکل داشته باشید زیرا وردپرس دارای حجم آپلود پیش فرض 2 مگابایت است. با این حال، نگران نباشید، زیرا می توانید به سرعت حداکثر اندازه آپلود خود را افزایش دهید.

در بسیاری از موارد، ارائه دهندگان میزبانی تنظیمات داخلی را ارائه می دهند که می توانید آن را ویرایش کنید تا اندازه آپلود فایل خود را خودتان افزایش دهید. برای مثال، در Cloudways شما فقط باید وارد حساب خود شوید، پیمایش کنید به مدیریت سرور بروید و بخش Settings & Packages را انتخاب کنید (همانطور که در بالا مشاهده می کنید). از اینجا می‌توانید به صورت دستی محدودیت حجم آپلود فایل خود را با ویرایش اندازه مجاز مگابایت افزایش دهید.

اما این می تواند و می تواند بسته به میزبان متفاوت باشد. GoDaddy از گزینه ای در سی پنل خود استفاده می کند، معبد رسانه شما باید فایل های php.ini را تغییر دهید، و با موتور WP باید با تیم پشتیبانی آنها تماس بگیرید تا درخواست افزایش دهید.

SEO تصویر

آیا می‌دانستید به غیر از ارسال پیام و زیبا جلوه دادن سایت خود، می‌توانید از تصاویر برای افزایش امتیاز سئو استفاده کنید؟ درست است؛ می توانید از جستجوی تصویر برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود استفاده کنید. چگونه؟ برای شروع، تصاویر خود را به درستی نامگذاری کنید. به عنوان مثال، به جای "picture001.png"، از "how-to-image-seo.png" و غیره استفاده کنید. علاوه بر این، پس از آپلود، متن های جایگزین را به همه تصاویر خود اضافه کنید. به لطف متن‌های جایگزین، موتورهای جستجو و صفحه‌خوان‌ها می‌توانند تصاویر شما را «ببینند».

افزونه های مفید بهینه سازی تصویر وردپرس

WordPress به لطف افزونه ها CMS بسیار آسان برای استفاده است. در حالی که بهینه سازی تصاویر خود با استفاده از نرم افزارهای دستکاری تصویر (به عنوان مثال، فتوشاپ) قبل از آپلود مفید است، می توانید از افزونه ها برای بهینه سازی استفاده کنید. تصاویر شما پس از آپلود.

افزونه های قابل توجه بهینه سازی تصویر وردپرس عبارتند از Smush، EWWW Image Optimizer و تصویربرداری، در میان دیگران. افزونه‌ای را انتخاب کنید که برای نیازهای شما مناسب است، زیرا هر کدام دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند.

از Google Analytics

استفاده کنید

وقتی همه چیز انجام شد، می‌خواهید بهترین تجربه کاربری را که می‌توانید ارائه دهید. برای این کار، باید بازدیدکنندگان خود و دستگاه هایی را که برای دسترسی به وب سایت شما استفاده می کنند، بشناسید. به این ترتیب، می توانید فرمت ها و اندازه های تصویر عالی را انتخاب کنید. برای مثال، اگر بیشتر بازدیدکنندگان شما از مرورگر Apple Safari استفاده می‌کنند، باید پشتیبانی بیشتری از ارائه دهید. از فایل های تصویری WEBP در وردپرس استفاده کنید.


انتخاب نوع فایل تصویری مناسب برای وب‌سایت وردپرسی شما تا آنجا که سرعت، تجربه کاربری، عملکرد وب‌سایت، سئو و ثبات بسیار مهم است.

شما نمی توانید اجازه دهید این منطقه بدون مراقبت از بین برود زیرا زمانی که یک استراتژی تصویر خوب ایجاد می کنید سود خواهید برد. راهنمای سبک شما باید دستورالعمل های تصویری را به همه کاربران ارائه دهد.

در نهایت، برای دستیابی به تعادل کامل بین کیفیت و عملکرد، تصاویر خود را فشرده و بهینه کنید.

آیا در مورد انواع فایل های تصویری سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل