مزایا و معایب اجرای وردپرس در اوبونتو

مزایا و معایب اجرای وردپرس در اوبونتو

اوبونتو یکی از بهترین سیستم عامل ها برای اجرای سایت وردپرس شماست. می دانیم، این یک بیانیه بزرگ است. و در این مقاله سعی می کنیم آن را جمع آوری کنیم. جدا از اینکه به صورت رایگان در دسترس است، همچنین یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس منبع باز است.

اوبونتو در طول سال‌ها نسخه‌های مختلفی از سیستم عامل را منتشر کرده است. برای این مقاله، ما به Ubuntu 18.04.4 LTS اشاره خواهیم کرد، زیرا آخرین نسخه پشتیبانی طولانی مدت فعلی است.  ضروری است نسخه اوبونتو را بررسی کنید ممکن است به محض ورود به سیستم برای اولین بار در حال اجرا باشید.

برخلاف سایر سیستم‌عامل‌ها، اوبونتو معمولاً نسخه جدیدی از سیستم‌عامل را منتشر می‌کند، طعم‌های اوبونتو، در فاصله زمانی شش ماهه و پشتیبانی طولانی مدت هر دو سال یکبار. این یک طرح منحصر به فرد دارد که پنج سال پشتیبانی از نسخه های دسکتاپ و سرور را فراهم می کند. همراه با آن، اوبونتو برنامه پشتیبانی نه ماهه را برای نسخه های استاندارد منتشر شده ارائه می دهد.

اگر یک وب سایت تجاری راه اندازی می کنید یا می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید با اجرای فناوری سرور سیستم عامل اوبونتو، از مزایای اساسی مانند امنیت داده ها و موارد دیگر مطمئن خواهید شد. . ابتدا، اجازه دهید مزایا و معایب اجرای یک سایت وردپرس مجهز به اوبونتو را پوشش دهیم.

مزایای اجرای یک سایت وردپرس در اوبونتو

بیایید بیاموزیم که چه چیزی در مورد اوبونتو بسیار عالی است، که صاحبان وب‌سایت وردپرس باید حتماً آن را به عنوان گزینه‌ای برای اجرای سایت خود در نظر بگیرند.

اوبونتو رایگان است

برای یک مبتدی، لازم نیست نگران داشتن بودجه برای اجرای سایت وردپرس خود در اوبونتو باشید زیرا کاملا رایگان است. بدون نیاز به هزینه مجوز اوبونتو به میلیون ها تاجر، مؤسسه و وبلاگ نویس حرفه ای این امکان را داده است که از خدمات آنها استفاده کرده و وب سایت خود را با کنترل بیشتری در مقایسه با راه حل های میزبانی مشترک راه اندازی کنند.

قابل تنظیم

اگرچه وردپرس را می توان بر روی یک سرور مایکروسافت اجرا کرد، اکثر توسعه دهندگان وب سایت اوبونتو را برای دستگاه های خود ترجیح می دهند. با Ubuntu CLI، که در بخش بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت، سطوح سفارشی سازی باورنکردنی هم در مورد نحوه کنترل و مدیریت سایت خود و هم عملکرد داخلی یا باطن آن دارید.

اوبونتو برای توسعه ایده آل است

برخلاف یک پنجره تمیز که کاربر را ملزم به نصب مجموعه آفیس مایکروسافت، جاوا، پایتون و یک ویرایشگر متن روی دسکتاپ یا رایانه یا هر چیز دیگری می‌کند، نصب اوبونتو تمیز کار را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. این با ویژگی های متمایز پشتیبانی از جعبه طراحی شده است که به برنامه نویس اجازه می دهد تا بلافاصله پس از خرید ماشین ها از آنها استفاده کند. چیزی کم است؟ از دستور apt-get برای دانلود سریع هر آنچه که نیاز دارید با یک خط کد از بسیاری از مخزن‌ها.

با وجود اینکه ویندوز به دلیل توانایی کاربر در انجام چند کار آسان با کمک رابط کاربری گرافیکی بسیار مورد توجه است، مزایای انتخاب اوبونتو بیشتر از آن است زیرا به کاربر در صرفه جویی در زمان کمک می کند. هنگامی که به CLI عادت کردید، می‌توانید با کارایی بیشتر و سریع‌تر توسعه دهید، در حالی که استفاده از منابع سرور را به حداقل می‌رسانید.

به روز رسانی آسان

اوبونتو نرم افزار پس زمینه را بدون ایجاد اختلال در اجرای پروژه به روز می کند. به همین دلیل، میلیون‌ها نفر آن را به ویندوز ترجیح می‌دهند، که نیاز به راه‌اندازی مجدد موتور در حین به‌روزرسانی دارد. اگر یک به روز رسانی غیر عمده را اجرا می کنید (به عنوان مثال: از اوبونتو 18.04.03 تا 18.04.04) به روز رسانی سریع، آسان خواهد بود و سایت شما را مختل نمی کند. به‌روزرسانی‌ها نیز بسیار سبک‌تر هستند.

مستندات گسترده

طبیعت منبع باز اوبونتو همان مزیت وردپرس را دارد – فوق العاده خوب مستند شده هر چیزی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، به احتمال زیاد کسی در مورد آن آموزشی تهیه کرده است. کاربران جدید متوجه خواهند شد که موتور جستجوی انتخابی آنها با راه اندازی وب سایت خود بهترین دوست جدید آنها خواهد شد.

منابع دوستانه بیشتر

به دلیل فقدان رابط کاربری گرافیکی، اوبونتو در مقایسه با هر نرم افزار سرور دیگری با منابع سازگارتر است. این کار به جای حفظ سرور و فرآیندهای غیر ضروری پس زمینه آن، فضا را برای اجرای سایت شما آزاد می کند.

این به علاوه به شما امکان می دهد کمی بیشتر ذخیره کنید. می‌توانید سرور مقرون‌به‌صرفه‌تر و با منابع کم‌تری را انتخاب کنید، زیرا در مصرف منابع صرفه‌جویی می‌کنید.

اوبونتو با خط فرمان جلو و مرکز طراحی شده است

اوبونتو با یک رابط خط فرمان عالی طراحی شده است که یادگیری آن به عنوان پشتیبانی پیش فرض برای Bash آن نسبتاً آسان است. جدای از آن، دستورات دیگری نیز دارد که مدیریت سرور، استفاده از فایل های محلی و کار محیط توسعه را ساده می کند.

ایمن

اوبونتو از به‌روزرسانی‌های امنیتی بسیار مکرر برای نرم‌افزار پایه خود لذت می‌برد و در مقایسه با سایر سیستم‌عامل‌ها، هنگام طراحی دیوار آتش عالی برای وب‌سایت خود، انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. اگرچه راه اندازی اولیه ممکن است به تحقیق و زمان نیاز داشته باشد، در پایان روز، به خوبی محافظت خواهید شد.

به مخازن اضافی برای نرم افزارهای اضافی اجازه می دهد

اوبونتو چندین مخزن دارد. از طریق آنها، نرم افزار اضافی را برای سیستم شما فراهم می کند. این مخازن شامل نرم‌افزار آزاد و آزاد است که توسط اوبونتو پشتیبانی می‌شود، دستگاه‌های اختصاصی، رایگان و منبع باز که توسط یک انجمن نگهداری می‌شوند، نرم‌افزاری که توسط اوبونتو پشتیبانی می‌شود.

معایب اجرای یک سایت وردپرس در اوبونتو

بیایید برخی از دلایلی که اوبونتو ممکن است انتخاب مناسبی برای برخی از وب‌مسترها نباشد را بررسی کنیم.

منحنی یادگیری شیب دار

با توجه به اینکه این نرم افزار منبع باز است که بیشتر به سمت کاربران قدرتمند هدف قرار می گیرد، تسلط بر اوبونتو سخت تر است. کاربرانی که تجربه کمی در استفاده از رابط خط فرمان دارند، زمان زیادی را صرف جستجوی آموزش ها در حین انجام وظایف می کنند. همانطور که گفته شد، هنگامی که اصول اصلی پشت آن را درک کردید، فرآیند یادگیری بیشتر بسیار ساده تر است و قطعاً ارزش آن چیزی را که از آن بدست می آورید دارد.

به کارشناسان نیاز دارد

هنگامی که موضوع توسعه یک وب سایت مورد توجه قرار می گیرد، به متخصصی نیاز دارد که بر انواع مختلف دستورات و عملکردها تسلط داشته باشد. یک برنامه وب پیچیده به احتمال زیاد به چندین توسعه دهنده نیاز دارد که پشت آن کار کنند. با این حال، یک کاربر وردپرس باید در حالی که خودش شروع به کار می کند کاملاً خوب باشد.

مشکلات احتمالی مهاجرت

اگر در نظر دارید یک سایت وردپرس میزبانی شده بر روی سرویس های میزبانی مشترک را تغییر دهید، ممکن است هنگام مهاجرت وردپرس با مشکلاتی مواجه شوید. سایت به سروری که توسط سیستم اوبونتو پشتیبانی می‌شود.

نکاتی برای اجرای اوبونتو

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند اوبونتو را به عنوان سایت در حال اجرا خود انتخاب کنید که شما را در مسیر درست نگه می دارد.

سیستم عامل خود را فوراً و به طور منظم به روز کنید

بعد از نصب اوبونتو در دستگاه خود، به روز رسانی سیستم عامل باید قبل از تمرکز بر پروژه خود در اولویت قرار گیرد. توصیه می شود به روز رسانی آخرین نسخه سیستم عامل موجود در بازار را اجرا کنید. اگر کسی نتواند پس از نصب سیستم عامل اوبونتو را به روز کند، احتمال اینکه هنگام نصب مخازن یا نرم افزار با مشکل مواجه شود، بسیار زیاد است.

پشته برگزیده خود را انتخاب کنید

تحقیق کنید و تصمیم بگیرید کدام پشته وب سرور برای شما مناسب است. دو گزینه رایج LEMP و LAMP هستند.

بیایید آنچه را که هر کدام از آنها شامل می شود را تجزیه کنیم:

  • LEMP – این پشته سرور از Linux، Nginx، MySQL و PHP تشکیل شده است.< /li>
  • LAMP – گزینه محبوب دیگر جایگزین Nginx با Apache می شود. ، و شامل Linux، MySQL و PHP نیز می باشد.

جایگزین‌های دیگری نیز وجود دارد، اما با انتخاب بین این دو، مدیریت سایت آسان‌تر را تضمین خواهید کرد، زیرا آنها مستندترین پشته‌های موجود هستند.

شروع به تحقیق کنید

شروع به تحقیق در رابط خط فرمان کنید، محبوب ترین دستورات مورد نیاز را بیاموزید و یک روش اتصال ترجیحی را انتخاب کنید. به طور معمول، هنگام استفاده از VPS مجهز به اوبونتو، باید از طریق SSH به سرور متصل شوید. اگر کاربر Microsoft Windows هستید، PuTTY را امتحان کنید. در همین حال، اگر از لینوکس یا iOS استفاده می کنید، می توانید از طریق ترمینال به سرور خود متصل شوید.

یادگیری میانبرهای صفحه کلید

این یکی از مزایای اجرای وردپرس در اوبونتو است. این انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد میانبرهای دلخواه خود را تنظیم کند که به شما در باز کردن آسان برنامه‌ها، تعویض پنجره‌ها و غیره کمک می‌کند. چه از ویرایشگر نانو یا جدا کردن صفحات با TMUX، ضروری است که با میانبرهای صفحه کلید مختلف آشنا شوید که به مدیریت بهتر سرور شما کمک می کند.


کاملاً واضح است که تا به حال، مزایا و معایب اجرای یک سایت وردپرس در اوبونتو را درک کرده اید. تصمیم در نهایت با شماست. وقتی نوبت به انتخاب میزبان وب ایده آل برای سایت شما می رسد، باید به چیزهای زیادی فکر کنید.

قبل از تصمیم گیری نهایی، مهم است که زمان بگذارید و گزینه های موجود را بررسی کنید. به عنوان یک کاربر مبتدی وردپرس، مهم است که اهداف واقع بینانه داشته باشید و در نظر داشته باشید که تجربه ای که دارید و اهداف وب سایتی که دارید به شما کمک می کند تا رویای خود را زنده نگه دارید و بهترین تصمیم را بگیرید.

اگر به دنبال یک هاست رایگان و ساده هستید که به دردسر زیادی نیاز ندارد، توصیه می کنم سایت وردپرس خود را در اوبونتو اجرا کنید. بدون بودجه، مطمئناً از آن سود خواهید برد. این یک مکان عالی است که در آن می توانید یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید و آن را بدون سر و صدا رشد دهید.

خروج از نسخه موبایل