5 مشکل رایج پس از راه اندازی وردپرس

5 مشکل رایج پس از راه اندازی وردپرس

راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید وردپرس هیجان‌انگیز و رضایت‌بخش است و اگر صادق باشیم، بیش از مقداری استرس‌زا است. حتی با یک چک لیست پیش از راه اندازی وب سایت که به راحتی قابل پیگیری است. اما کار هنوز تمام نشده است.

حتی اگر یک فرآیند کنترل کیفیت درجه یک دارید، چند مشکل وجود دارد که تشخیص آنها قبل از راه اندازی یک وب سایت جدید دشوار است. در زیر ۵ مورد از رایج‌ترین مشکلاتی که در سایت‌های وردپرس پس از راه‌اندازی سایت به وجود می‌آیند و نکاتی در مورد چگونگی رفع سریع آن‌ها وجود دارد.

1. ارسال های هرزنامه در فرم های تماس

تعیین سطح حفاظت از هرزنامه قبل از راه اندازی وب سایت دشوار است.  هرزنامه – چه ناخواسته و چه کاملاً مضر – این روزها به قدری در وب گسترده شده است که اجتناب کامل از آن دشوار است، و بسیار معمول است که مالک وب سایت بلافاصله پس از راه‌اندازی با فرم‌های ارسالی هرزنامه غرق شود.

2 راه متداول برای مبارزه با ربات‌های نقطه‌ای وجود دارد: Honeypot و Captcha. Honeypots به روشی برای افزودن فیلدی به فرمی اشاره دارد که برای کاربران پنهان است اما ربات ها آن را پر می کنند. برای سایت‌های وردپرس، افزونه‌های فرم محبوب زیادی مانند Gravity Forms و Contact Form 7 وجود دارد که مراحل ساده‌ای را برای فعال کردن Honeypot ارائه می‌دهند.

یک گزینه دیگر اضافه کردن یک کپچا به فرمی است که کاربر باید یک پازل کوچک را تکمیل کند تا ثابت کند ربات نیست. گزینه‌های Captcha در طول سال‌ها بهبود یافته‌اند و Google recaptcha اکنون ارائه می‌کند یک کپچای نامرئی با تنظیمات مختلف. برخی از وب‌سایت‌ها ممکن است برای کاهش حجم بالای ارسال‌ها به هانی پات و کپچا نیاز داشته باشند (خوشبختانه انواع افزونه‌های ضد هرزنامه وجود دارد. موجود است).

2. عملکرد آهسته به دلیل پیکربندی هاست

از زمانی که سرعت صفحه موبایل به گوگل تبدیل شد، عملکرد یک تمرکز حیاتی برای هر سایت وردپرس بوده است عامل رتبه بندی در سال 2018. زمان بارگذاری و خرابی صفحه ضعیف می تواند تأثیر منفی گسترده ای بر یک وب سایت جدید داشته باشد، اما چندین قدم وجود دارد که می توانید برای کاهش هر گونه آسیب احتمالی انجام دهید.

با اجرای مقدماتی تست‌های سرعت و عملکرد شروع کنید، در حالی که طراحی مجدد وب سایت در سرور تولید. این آزمایش‌های اولیه می‌توانند مشکلات آینده را از بین ببرند، اما آزمایش‌های پس از راه‌اندازی دقیق‌ترین نتایج را به دست می‌آورند، مخصوصاً وقتی صحبت از وب‌سایت‌های پربازدید باشد.

اگر زمان بارگذاری صفحه آهسته است، ابتدا پیکربندی میزبانی را ارزیابی کنید. آیا وب سایت بر روی یک سرور هاست اشتراکی با منابع محدود است؟ آیا سرور می تواند حجم ترافیک را مدیریت کند؟

از آنجایی که اکثر طراحان و توسعه‌دهندگان وب از بهترین شیوه‌ها برای بهینه‌سازی تصاویر پیروی می‌کنند، شما معمولاً این کار را نمی‌کنید. بهینه سازی تصویر را به عنوان مقصر عملکرد برتر در یک سایت جدید پیدا کنید.

اکثر آزمایش‌های عملکرد زمان پاسخ‌دهی سرور را از بین می‌برند، و این معیار می‌تواند به تعیین دقیق اینکه آیا نیاز به تغییر تنظیمات یا سرویس‌های میزبانی دارید یا خیر. علاوه بر عملکرد، ممکن است بخواهید یک سیستم نظارت بر زمان کار را برای 30 روز اول پس از راه‌اندازی آزمایش کنید.

3. خطاهای نمایه سازی با کنسول جستجوی Google

مشکلات نمایه سازی اغلب در وب سایت های جدید رخ می دهد، به خصوص برای سایت هایی که تغییرات عمده در ساختار URL و تغییر مسیرهای متعدد دارند. کنسول جستجوی گوگل ابزاری عالی برای یافتن خطاهای نمایه سازی است.

در Google Search Console، گزارش پوشش فهرست را مرور کنید< /a> و به بخش عیب یابی برای هر گونه خطا نگاه کنید. در اینجا برخی از رایج ترین پیام های خطایی که ممکن است پس از راه اندازی یک وب سایت جدید رخ دهد، آورده شده است:

  • صفحات توسط robots.txt مسدود می شوند
  • صفحه بدون فهرست علامت گذاری شد
  • صفحه دارای مشکل خزیدن است
  • نشانی اینترنتی ارسالی نرم افزار 404 است
  • نشانی اینترنتی ارسالی 404 است

برای هر گونه خطای مربوط به robots.txt یا تنظیمات بدون فهرست، همیشه دوبار بررسی کنید که تنظیم کلی خواندن در سایت وردپرس برای “ممانعت موتورهای جستجو از فهرست کردن این سایت” پس از راه‌اندازی، علامت نخورده باشد. این می تواند یک اشتباه ساده اما مهم برای یک وب سایت جدید باشد.

برای نشانی‌های اینترنتی صفحه خاصی که به‌عنوان بدون فهرست علامت‌گذاری شده‌اند، باید تنظیمات وب‌سایت را بررسی کنید و اینکه آیا برخی از صفحات باید فهرستی باقی بمانند یا تنظیم شوند. حل یک مشکل خزیدن در گزارش پوشش شاخص ممکن است دشوارتر باشد. ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی Google بهترین راه برای جمع آوری داده های بیشتر در مورد آنچه ممکن است باعث این مشکل شود.

اگر هر گونه خطای 404 شناسایی شده است، بسیار مهم است که در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. داشتن چندین خطای 404 می تواند به رتبه بندی وب سایت های موجود آسیب برساند. فراتر از این پیام‌های خطای رایج، کنسول جستجوی Google ممکن است داده‌های اضافی مانند خطاهای حرکتی و بررسی عملکرد را نشان دهد که می‌تواند برای ارزیابی پس از راه‌اندازی نیز مفید باشد.

4. تصویر ویژه نادرست برای اشتراک گذاری اجتماعی

راه اندازی یک وب سایت جدید یک فرصت بازاریابی شگفت انگیز است و البته، شما می خواهید سایت زیبای جدید را در رسانه های اجتماعی و کانال های بازاریابی مختلف به اشتراک بگذارید.

قبل از اینکه شما یا هرکسی دکمه اشتراک‌گذاری را فشار دهید، تصویر ویژه صفحه اصلی را بررسی کنید. اشتراک‌گذاری URL وب‌سایت را در یک پلتفرم رسانه اجتماعی آزمایش کنید و ببینید چه تصویر و متنی برای URL نشان داده می‌شود.

اگر تنظیمات اشتراک‌گذاری اجتماعی را بررسی نکرده‌اید، بسیار معمول است که پلتفرمی مانند فیس‌بوک یک تصویر تصادفی را از صفحه اصلی بیرون بکشد و پست هیجان‌انگیز شما را به یک پیش‌نمایش ناامیدکننده از وب‌سایت جدید تبدیل کند.

روش های مختلفی برای تنظیم این تنظیمات وجود دارد. فیس بوک و چندین پلتفرم از پروتکل باز نمودار استفاده می کنند. می‌توانید از ابزار اشکال‌زدایی نمودار باز فیسبوک برای مشاهده اطلاعات فعلی استفاده کنید. وقتی URL صفحه اصلی به اشتراک گذاشته می شود، پلتفرم از آن استفاده می کند. پس از تنظیم پروتکل نمودار باز در صفحه اصلی خود، می توانید از ابزار اشکال زدایی برای پاک کردن حافظه پنهان فیس بوک برای URL استفاده کنید.

Yoast SEO ابزار مفید دیگری برای تنظیمات اشتراک‌گذاری اجتماعی است. این افزونه رایگان شامل بخش رسانه های اجتماعی برای فیس بوک و توییتر است. از آنجایی که این دو پلتفرم اصلی رسانه‌های اجتماعی هستند، اصلاح تنظیمات این پلتفرم‌ها اغلب تضمین می‌کند که وب‌سایت در صورت اشتراک‌گذاری در سایر پلتفرم‌ها عالی به نظر می‌رسد. یا می توانید از این نکات برای ایجاد تصاویر قابل اشتراک گذاری برای رسانه های اجتماعی استفاده کنید (به صورت دستی یا با کمک افزونه).

5. کدهای ردیابی گم شده یا نادرست

بیشتر پلتفرم‌های تحلیلی و کمپین‌های تبلیغاتی برای جمع‌آوری داده‌ها در وب‌سایت شما به کدهای رهگیری متکی هستند. هنگام طراحی مجدد یک وب سایت موجود، ممکن است متوجه نشوید یا به یاد نیاورید که این کدهای رهگیری در گذشته تنظیم شده اند و ممکن است فراموش کنید آنها را به وب سایت جدید منتقل کنید.

ممکن است همزمان با راه اندازی سایت جدید، از چندین کمپین بازاریابی استفاده کنید. داشتن کدهای ردیابی نادرست یا فراموش کردن اضافه کردن آنها می‌تواند باعث مشکلات متعددی شود، از جمله نقص عمده در جمع‌آوری داده‌ها درست زمانی که به آن بیشتر نیاز دارید.

اگر از Google Tag Manager برای انجام تمام ردیابی های خود استفاده می کنید، اغلب کد برچسب Google را در سایت و همه کدهای ردیابی اضافی را در مدیر برچسب خواهید داشت. با این حال، اگر کد Google Tag Manager را در وب‌سایت جدید از دست داده باشید، ممکن است منجر به از دست دادن داده در پلتفرم های ردیابی متعدد.

به‌عنوان یک چک لیست پس از راه‌اندازی، به هر نرم‌افزار تحلیلی یا ردیابی، مانند Google Analytics، بلافاصله پس از راه‌اندازی و سپس دوباره 30 روز بعد نگاهی بیندازید. به دنبال بی نظمی و کاهش داده ها باشید. اکثر کدهای رهگیری به هدر وب سایت اضافه می شوند، بنابراین می توانید کدهای سرصفحه را برای هر کد موجود یا گمشده بررسی کنید.

از دردسرهای پس از راه اندازی پرهیز کنید

و شما آن را دارید: 5 کار کنترل کیفیت پس از راه اندازی که به شما کمک می کند تا حد امکان از دردسرهای پس از راه اندازی جلوگیری کنید.

به هر حال، راه‌اندازی یک سایت موفقیت بزرگی است، و بدون شک شما ترجیح می‌دهید به جای سر و صدا کردن با مشکلات قابل اجتناب، از سفر آرام لذت ببرید.

آیا پس از راه اندازی سایت خود با مشکل دیگری مواجه شده اید؟ یا نکات اضافی بعد از راه اندازی دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

خروج از نسخه موبایل