Matomo Analytics: تجزیه و تحلیل وردپرس خود میزبان رایگان

Matomo Analytics: تجزیه و تحلیل وردپرس خود میزبان رایگان

ترافیک شریان حیات یک وب سایت موفق است. بدون ترافیک، شما یک وب سایت خوب برای هیچ چیز دارید، مهم نیست که چقدر پیشنهاد یا محصول شما خوب است. و این فقط هر ترافیکی نیست، بلکه نوع مناسبی از ترافیک است. به عبارت دیگر، برای رشد وب‌سایت خود و از این رو کسب‌وکار، به ترافیک هدفمند نیاز دارید.

اما برای هدایت ترافیک هدفمند، باید کاربران خود را درک کنید. و برای درک کاربران خود، به یک راه حل تحلیلی نیاز دارید. معمولاً ما عمدتاً به Google Analytics اجرا می‌کنیم زیرا – ذهنیت جمعیت.

اما آیا گوگل آنالیتیکس بهترین پلتفرم تحلیلی موجود است؟ نه لزوما، به خصوص از آنجایی که این یک سرویس شخص ثالث است که شما هیچ کنترلی روی آن ندارید. به علاوه، پیکربندی آن برای مبتدیان و حرفه ای ها به طور یکسان می تواند کمی سخت باشد. و اخیراً آنها شروع به پنهان کردن برخی از کلمات کلیدی کردند.

Matomo Analytics را وارد کنید و همه چیز برای کاربران وردپرس در سراسر صفحه جستجو می‌شود. . Matomo Analytics یک افزونه تجزیه و تحلیل رایگان است که در سایت وردپرس خود میزبانی شده خود نصب می کنید.

این بدان معناست که شما مالک تمام داده های تجزیه و تحلیل خود هستید و هیچ کس کلمات کلیدی را از شما پنهان نمی کند. راه اندازی کل چیز فوق العاده راحت است. چند دقیقه دیگر راه اندازی خواهید شد.

برای کاربران قدرتمند، Matomo Analytics طیف وسیعی از افزونه‌های ممتاز را به شما ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید مشتریان خود را بهتر درک کنید. اکنون، لازم نیست به خدمات تجزیه و تحلیل شخص ثالث، به عنوان مثال، تکیه کنید. Google Analytics، برای درک بازدیدکنندگان وب خود.

در بررسی امروز Matomo Analytics، ما کارهای معمولی را که در سایر بررسی‌ها انجام می‌دهیم انجام می‌دهیم. ما آنچه را که با آن کار می‌کنیم (Matomo Analytics)، ویژگی‌ها (تعداد زیادی وجود دارد) را پوشش می‌دهیم و در نهایت افزونه را نصب می‌کنیم (معمولاً قسمت سرگرم‌کننده). امیدوارم به شما خوش بگذرد.

Matomo Analytics چیست؟

Matomo Analytics یک افزونه رایگان وردپرس است که به شما کمک می کند ترافیک وب سایت خود را به سرعت ردیابی کنید. به گفته توسعه دهندگان، Matomo Analytics “… جایگزین شماره 1 Google Analytics مورد استفاده است که طیف قدرتمندی از ویژگی ها، امنیت را ارائه می دهد و از حریم خصوصی کاربران شما محافظت می کند.”

این یک راه حل عالی تجزیه و تحلیل وردپرس است که به شما کنترل کامل بر داده های تجزیه و تحلیل خود را می دهد. “با میزبانی تجزیه و تحلیل وب بر روی سرورهای خود، هیچ شخص ثالثی مالکیت نمی کند، هیچ فروش مستقیمی از داده ها وجود ندارد، و کسی به دنبال آن نیست.”

این عالی است، درست است؟

این همه چیز نیست، Matomo Analytics به راحتی پیکربندی می شود (برخلاف Google Analytics) و دارای مجموعه ای عالی از ویژگی ها است. با یک رابط کاربری که در زمان صرفه جویی می کند، بازدیدکنندگان خود را بهتر درک می کنید و یاد می گیرید که چگونه سایت خود را در کمترین زمان ممکن بهبود بخشید.

بارگیری و استفاده از افزونه اصلی رایگان است، اما توسعه دهندگان طیف وسیعی از افزونه‌های ممتاز را به شما پیشنهاد می‌کنند که افزونه‌های تحلیلی قدرتمند را گسترش می‌دهند. Matomo Analytics یک پلت فرم تحلیلی مناسب برای انواع وب سایت های وردپرسی است، از تجارت الکترونیک تا وبلاگ های شخصی و وب سایت های تجاری به شبکه های اجتماعی، در میان دیگران.

اکنون که می دانید با چه چیزی کار می کنیم، اجازه دهید برخی از ویژگی های Matomo Analytics را ارائه دهیم.

ویژگی های Matomo Analytics

Matomo Analytics دارای تمام ویژگی‌هایی است که برای ردیابی ترافیک، درک نیازهای مشتریان و بهبود سایت خود به آن نیاز دارید. بیش از 1 میلیون وب سایت برای نظارت بر ترافیک به پلتفرم Matomo Analytics متکی هستند، به این معنی که شما در دستان امن هستید.

پس از نصب Matomo Analytics، انتظار ویژگی‌هایی مانند:

را داشته باشید

  • تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک – شما به راحتی می توانید رفتارهای خرید مشتریان خود را درک کنید تا بتوانید فروش و درآمد خود را به طور موثر افزایش دهید. می‌توانید به سرعت مکان‌های محبوب، کانال‌هایی که بهترین عملکرد را دارند، دستگاه‌های مورد استفاده کاربران، میزان مشارکت مشتریان و بسیاری موارد دیگر را بگویید. به راحتی کل درآمد، تعداد سفارشات، نرخ تبدیل، کلمات کلیدی کمپین، سبد خریدهای رها شده و موارد دیگر را مشاهده کنید.
  • ردیابی کمپین – به راحتی نتایج کمپین های خود را ردیابی کنید زیرا به لطف ابزار Matomo Analytics URL Builder می توانید به سرعت URL های قابل ردیابی ایجاد کنید. URL ها شامل پارامترهایی هستند که برای تجارت الکترونیک و تبدیل هدف مفید هستند. اکنون می توانید فوراً بگویید که کدام روش کسب بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می آورد. آیا گوگل ادوردز است؟ فیس بوک؟ بازاریابی ایمیلی؟ Matomo Analytics پاسخ ها را دارد.
  • نمایه‌های بازدیدکننده – Matomo Analytics یک برگه بازدیدکنندگان را به شما ارائه می‌کند که اطلاعات زیادی درباره بازدیدکنندگان به شما می‌دهد. شما می توانید مخاطبان هدف خود و مناطق با عملکرد بالا را برای کسب و کار خود شناسایی کنید که در آن می توانید مشتریان خود را به حداکثر برسانید. Matomo Analytics به شما اجازه می دهد تا سفر طول عمر هر بازدیدکننده را مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید اقداماتی را که کاربران هنگام حضور در وب‌سایت شما انجام می‌دهند، مشاهده کنید.
  • مدیر برچسب – این افزونه دارای یک مدیر برچسب قدرتمند است که به شما امکان می دهد کدهای ردیابی مختلف را با سهولت نسبی اجرا کنید. به لطف پلتفرم متمرکز Matomo، می توانید بدون افزودن کد مستقیماً به سایت خود برچسب اضافه کنید.

موارد بیشتری وجود دارد…

  • داشبورد بصری – استفاده از Matomo Analytics به لطف داشبوردهای بصری که اطلاعات زیادی را در یک نگاه به شما ارائه می‌دهند، بسیار آسان است. می‌توانید به سرعت اطلاعات عمیقی در مورد نحوه تعامل کاربران با کسب و کارتان پیدا کنید.
  • تقسیم بندی – Matomo Analytics تقسیم مخاطبان بزرگ خود را به گروه های کوچکتر برای هدف گیری لیزری بسیار آسان می کند.
  • گزارش‌های ترافیک بی‌درنگ – Matomo Analytics به شما نشان می‌دهد چه کسی در وب‌سایت شما در زمان واقعی است. اگر پیشنهادات حساس به زمان دارید و نیاز دارید ترافیک خود را در زمان واقعی ردیابی کنید، این ویژگی بسیار مفید است. اگر محصول یا ویژگی جدیدی را عرضه می‌کنید، می‌توانید به سرعت بگویید کاربران چگونه اخبار را دریافت می‌کنند.
  • گزارش‌های گسترده موقعیت جغرافیایی – به لطف گزارش‌های دقیق که همراه با نقشه‌ها ارائه می‌شوند، می‌توانید به سرعت مکان بازدیدکنندگان خود را مشخص کنید. می‌توانید قاره‌ها، کشورها، شهرها، مناطق، زبان مرورگر و ارائه‌دهندگان اینترنت محبوب را با یک کلیک ببینید.

سایر ویژگی ها عبارتند از:

  • ویژگی‌های واردات/صادرات – Matomo Analytics به شما این امکان را می‌دهد که گزارش‌های Google Analytics خود را وارد کنید. علاوه بر این، می‌توانید گزارش‌های Matomo Analytics خود را با یک کلیک صادر کنید.
  • گزارش مقایسه‌ها
  • پشتیبانی از WP REST API و سایر APIها
  • نقش‌های کاربر خاص، بازدیدکنندگان و صفحاتی که ردیابی نمی‌شوند را به راحتی درج کنید
  • به همکاران اجازه دسترسی به گزارش‌های شما را بدهید
  • پشتیبانی از WP Multisite

ویژگی های پولی:

  • نقشه های حرارتی و ضبط جلسات
  • تجزیه و تحلیل فرم
  • تجزیه و تحلیل رسانه
  • قیف ها
  • ویژگی های SEO
  • گزارش سفارشی
  • گروه ها
  • جریان کاربر

موارد بالا فقط نمونه کوچکی از ویژگی‌ها است، Matomo Analytics با صدها ویژگی دیگر ارائه می‌شود که برای پوشش همه آنها به یک پست وبلاگ کامل نیاز داریم.

با وجود ویژگی‌های خارج از راه، اجازه دهید Matomo Analytics را نصب کنیم.

نحوه نصب Matomo Analytics در وردپرس

نصب و پیکربندی Matomo Analytics به آسانی A، B، C است. بسیار ساده تر از پیکربندی Google Analytics است. اما قبل از هر چیزی، Matomo Analytics چند حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای روان دارد:

  • محدودیت حافظه PHP = 128 مگابایت، 256 مگابایت توصیه می شود
  • PHP 7.2 و بالاتر
  • اگر وب سایتی با ترافیک بالا دارید یا وب سایت های زیادی را با چند سایت وردپرس اجرا می کنید، توسعه دهندگان را توصیه می کنند. Matomo On-Premise یا Matomo Cloud و افزونه WP-Matomo در عوض

به هر حال، اجازه دهید Matomo Analytics را نصب کنیم. این یک افزونه رایگان است که در WordPress.org موجود است، بنابراین می‌دانید که آسان خواهد بود.

به Plugins > Add New بروید:

بعد، “Matomo Analytics” را در کادر جستجوی کلمه کلیدی وارد کنید، و هنگامی که افزونه را پیدا کردید، دکمه اکنون نصب را فشار دهید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

پس از آن، افزونه را فعال کنید:

فعال کردن افزونه یک مورد Matomo Analytics را به داشبورد مدیریت وردپرس شما اضافه می‌کند. سپس، همانطور که در زیر برجسته می‌کنیم، به Matomo Analytics > شروع کنید بروید.

در صفحه شروع به کار، اطلاعات زیادی دریافت می کنید. در مرحله بعد، همانطور که در زیر نشان داده شده است، روی دکمه فعال کردن ردیابی اکنون کلیک کنید.

همانطور که در صفحه بالا مشاهده می شود، می توانید کد کوتاه [matomo_opt_out] را به صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند از ردیابی منصرف شوند.

غیر از آن، می‌توانید انتخاب کنید که دیگر هرگز صفحه شروع به کار نشان داده نشود و درباره Matomo Analytics بیشتر بدانید. در همان صفحه، می‌توانید به راحتی از طریق راهنماهای کاربر، تالارهای انجمن، انواع برتر پشتیبانی از طرح‌ها و موارد دیگر.

بیایید ادامه دهیم.

پس از کلیک بر روی دکمه فعال کردن ردیابی اکنون، Matomo Analytics آماده است. اکنون اجازه دهید برخی از گزینه های موجود را پوشش دهیم.

من ادامه دادم و با استفاده از یک ربات، مقداری ترافیک شبیه سازی شده را به سایت آزمایشی خود ارسال کردم، فقط برای اینکه بررسی کنم که آیا افزونه همانطور که تبلیغ شده است کار می کند یا نه، و حدس می زنم چه چیزی؟ کار می کند! وقتی به سایت نمونه دسترسی پیدا کردم، هم ترافیک ربات و هم نمونه های من را ثبت کرد. این عکس صفحه است:

برای دسترسی به صفحه بالا، مانند شکل زیر به Matomo Analytics > Reporting بروید.

برای دسترسی به Matomo Analytics Tag Manager (به طوری که بتوانید کدهای ردیابی شخص ثالث را اضافه کنید)، به Mamoto Analytics > Tag Manager بروید، همانطور که در زیر برجسته می‌کنیم.

با انجام این کار به صفحه زیر هدایت می شوید:

در صفحه بالا، می‌توانید همانطور که در مقاله قبلی انجام دادیم یک برچسب ایجاد کنید. روال به همان صورت باقی می ماند.

برای دسترسی به تنظیمات Matomo Analytics، به Matomo Analytics > تنظیمات بروید، همانطور که در زیر توضیح می‌دهیم.

افزونه های رایگان و ممتاز Matomo Analytics

Matomo Marketplace به شما امکان می‌دهد تعداد زیادی افزونه رایگان و ممتاز نصب کنید، بنابراین می‌توانید Matomo خود را به سطح بعدی ببرید:

برای نصب افزونه‌های Matomo در مدیریت وردپرس، ابتدا باید افزونه Matomo Marketplace for WordPress را نصب کنید.

چطور؟ به Matomo Analytics > Marketplace بروید و روی دکمه «دانلود Matomo Marketplace برای WordPress» مانند شکل زیر کلیک کنید.

افزونه Matomo Marketplace را در رایانه خود ذخیره کنید.

بعدی، به افزونه‌ها > افزودن جدید بروید:

بعد، روی افزونه آپلود کلیک کنید، افزونه Matomo Marketplace را که دانلود کرده‌اید انتخاب کنید و دکمه Install Now را بزنید:

پس از آن، برای فعال کردن Matomo Marketplace کلیک کنید. پس از فعال شدن افزونه Matomo Marketplace for WordPress، شما آماده هستید تا مهمانی را شاد کنید. بیایید با افزونه های رایگان شروع کنیم.

نصب افزونه های رایگان Matomo Analytics

نصب افزونه های Matomo Analytics رایگان ساده است. به Matomo Analytics > Marketplace بروید و روی برگه نصب افزونه‌ها کلیک کنید:

به سادگی روی پیوند نصب در کنار افزونه مربوطه کلیک کنید (تصویر بالا را ببینید). Matomo Analytics در مجموع 66 افزونه رایگان در زمان نوشتن ارائه می دهد.

نصب افزونه های Matomo Analytics Premium

برای نصب افزونه های پرمیوم، ابتدا باید مجوز Matomo Analytics خود را فعال کنید. ابتدا به حساب Matomo Analytics خود وارد شوید و روی دانلودها کلیک کنید:

به پایین صفحه بروید و پیوند برای نمایش مجوز خود کلیک کنید را انتخاب کنید:

به یاد داشته باشید که کلید مجوز خود را کپی کنید زیرا برای قسمت بعدی به آن نیاز داریم.

به داشبورد مدیریت وردپرس خود برگردید. به Matomo Analytics > Marketplace بروید و روی برگه اشتراک‌ها کلیک کنید. پس از آن، مجوز خود را جایگذاری کنید و روی دکمه ذخیره مجوز مجوز کلیک کنید:

پس از فعال‌سازی موفقیت‌آمیز مجوز، Matomo Analytics شما را به برگه Install Plugins هدایت می‌کند، جایی که افزونه‌های رایگان و ممتاز را خواهید یافت.

بعد، به سادگی روی پیوند نصب در زیر افزونه ممتازی که می‌خواهید نصب کنید ضربه بزنید. در این جلسه، Matomo نه افزونه ممتاز ارائه می‌کند.

من ادامه دادم و افزونه های برتر را امتحان کردم. در زیر، توضیحات کوتاهی از کارهایی که هر افزونه ممتاز انجام می‌دهد بیابید.

همگروه ها

منبع: Cohorts: Matomo

شما همیشه می‌خواهید که بازدیدکنندگان برای محتوای بیشتر و محصولات عالی شما به وب‌سایت شما بازگردند. مهمتر از آن، شما می‌خواهید بازدیدکنندگانتان در اطراف خود بمانند، زیرا هرچه بیشتر این کار را انجام دهند، تأثیر بیشتری خواهید داشت و درآمد بیشتری خواهید داشت.

افزونه Matomo Analytics Cohorts به شما کمک می‌کند تلاش‌های حفظ بازدیدکنندگان خود را در طول زمان پیگیری کنید، بنابراین می‌توانید آنها را درگیر نگه دارید و برای اطلاعات بیشتر بازگردید. به شما این امکان را می دهد که ببینید بازدیدکنندگان وب شما در تاریخ و پس از آن چگونه رفتار می کنند. به عبارت دیگر، Cohorts به شما کمک می کند:

  • ببینید چه مدت بازدیدکنندگان جدید قبل از خروج از سایت شما در اطراف خود باقی می مانند.
  • مشاهده دوره های زمانی خاص که در آن تعامل کاهش می یابد
  • بدانید که چرا برخی از بازدیدکنندگان فروشگاه شما حتی پس از چندین بار بازدید خرید نمی‌کنند
  • مصرف برنامه خود را تعیین کنید و
  • به طور کلی، تلاش‌های حفظ خود را دنبال کنید

گزارش‌های سفارشی

شما نیازها و اهداف تجاری دارید، یعنی ترافیک خود را ردیابی می کنید. ما با گفتن اینکه درست ترافیک، شریان حیات هر وب‌سایتی است، شروع کردیم، و برای مشخص کردن مخاطبان هدف خود، مهم است که بینش‌ها و معیارهای عملی را دریافت کنید. با اطلاعات صحیح، می‌توانید با تنظیم دقیق برنامه یا وب‌سایت خود، اصطکاک در فرآیند خرید را از بین ببرید.

اکنون، Matomo Analytics یک ابزار قوی است که مجموعه فوق العاده ای از گزارش های استاندارد را به شما ارائه می دهد. با این حال، مانند هر ابزار دیگری، ممکن است برخی از اطلاعات حیاتی را از دست بدهید. در گذشته، یا باید اطلاعات را نادیده می گرفتید، یا صفحات گسترده را به صورت دستی ایجاد می کردید، که وقت گیر و مستعد خطا بود.

اما Matomo همه اینها را با گزارش‌های سفارشی تغییر می‌دهد، افزونه‌ای ممتاز که به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی را که دوست دارید از ترافیک خود استخراج کنید. شما بیش از 200 معیار مختلف دارید تا دقیقاً بینش مورد نیاز خود را بدست آورید. بله، 200، به علاوه شما می توانید گزارش های خود را به طور گسترده با تجسم ها و فیلترها سفارشی کنید.

تجزیه و تحلیل فرم

من شرط می بندم که پول من حداقل یک فرم در جایی در وب سایت یا برنامه وب خود دارید. فرم ها می توانند از فرم های نظر، فرم های سفارش، اشتراک خبرنامه، فرم های تماس، صفحات استخدام و غیره متفاوت باشند. و چرا فرم ها دوباره مهم هستند؟ بله، درست است، این یک نقطه ارتباطی مهم با بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه شما است.

اکنون، آیا نمی‌خواهید تصویر بهتری از نحوه تعامل مشتریان و خوانندگان با فرم‌های شما داشته باشید؟ به این فکر کنید که با همه این داده ها چه چیزی می توانید به دست آورید. شما می‌دانید که مشتری‌تان چه مشکلاتی دارد و چگونه با فرم‌های آنلاین شما ارتباط برقرار می‌کند. حتی می توانید تبدیل فرم ها را ردیابی کنید و کارهای بیشتری انجام دهید. همه به لطف Forms Analytics.

قیف ها

بگویید می خواهید مشتری احتمالی به صفحه اصلی شما برسد، روی دکمه “تماس با ما” کلیک کنید، فرم تماس خود را پر کنید و دکمه ارسال را فشار دهید. پس از آن، ممکن است بخواهید مشتری بالقوه را به یک صفحه تشکر، وبلاگ یا هر چیز دیگری هدایت کنید. هر اقدامی که مشتری برای تماس با شما انجام می دهد، بخشی از یک قیف است.

برای تجارت با شما، باید بازدیدکنندگانتان یک «مسیر» از پیش تعریف‌شده را در وب‌سایت یا برنامه‌تان دنبال کنند. این وظیفه شماست که بازدیدکنندگان را از نقطه ورود به سمت هدف هدایت کنید. و برای استفاده حداکثری از این “مسیر”، باید به طور کامل درک کنید که بازدیدکنندگان چگونه به سمت پایین قیف شما حرکت می کنند.

این یک ویدیوی عالی Matomo است که نحوه عملکرد یک قیف را شرح می‌دهد:

لذت ببرید 🙂

Heatmap & Session Recording

منبع: روی Heatmap: Matomo کلیک کنید

Matomo Analytics هدیه‌ای است که هرگز از دادنش باز نمی‌ماند. با افزودنی ممتاز Heatmap & Session Recording، می‌توانید «…واقعاً بازدیدکنندگان خود را با دیدن مکان‌هایی که کلیک می‌کنند، شناور می‌کنند و اسکرول می‌کنند، درک کنید». این مانند ردیابی چشم است اما ارزان‌تر و آسان‌تر نصب می‌شود.

Heatmaps به شما نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان وب کجا کلیک کرده‌اند، تا چه اندازه پیمایش کرده‌اند و کجا ماوس را حرکت داده‌اند. همه این داده‌ها به دانستن اینکه آیا محتوای شما جذاب است یا خیر کمک می‌کند و مشخص می‌کند که کاربران به کجا توجه می‌کنند.

Session Recordings، از طرف دیگر، به شما امکان می دهد اسکرول ها، حرکات ماوس، کلیک ها، تعاملات فرم ها و غیره را ضبط کنید. بعداً، ویدیو را دوباره پخش می کنید تا ببینید بازدیدکنندگان در وب سایت شما چه می کنند. چقدر شیرین است؟

تجزیه و تحلیل رسانه

استفاده از ویدیو با افزایش چشمگیر بازاریابان به دنبال افزایش ترافیک، بازدید از صفحه، تبدیل و در نهایت فروش افزایش یافته است. همین امر در مورد صوتی مانند پادکست، کتاب صوتی و غیره نیز صدق می کند. و چند رسانه ای به جایی نمی رسد.

اما آیا می دانید مخاطبان شما چگونه ویدیوهای شما را تماشا می کنند؟ چگونه به صدا گوش می دهند؟ آیا می توانید به وضوح بین میزان استفاده از رسانه و سایر معیارهای ترافیک ارتباط برقرار کنید؟ چه کسی ویدیوهای شما را تماشا می کند؟ برای چه مدت؟ اینها تنها بخشی از سوالاتی هستند که افزونه Media Analytics به شما در پاسخ به آنها کمک می کند.

اسناد تبدیل چند کاناله

برای یک وب سایت یا برنامه، ترافیک می تواند از منابع مختلف باشد. شاید شما ترافیک را از تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک، جستجوی ارگانیک و ارجاعات اجتماعی هدایت کنید. چگونه می‌دانید کدام منبع ترافیک بیشترین نتایج را از نظر تبدیل، در میان معیارهای دیگر به ارمغان می‌آورد؟

این مهم است که بدانید بودجه بازاریابی خود را به کجا هدایت کنید. اگر جستجوی ارگانیک ترافیک باکیفیتی برای شما به ارمغان می آورد، بهتر است منابع را به سمت آنچه که کار می کند، مثلاً سئو، هدایت کنید. اکنون لازم نیست تعجب کنید که کدام منبع ترافیک بهترین تبدیل را دارد. شما در اختیار دارید Matomo Multi-Channel Conversion Attribution.

عملکرد کلمات کلیدی موتور جستجو

یک کلمه کلیدی – جام مقدس ترافیک موتورهای جستجو. چه کاری انجام نمی دهید تا همه کلمات کلیدی را که مشتریانتان در گوگل و بینگ استفاده می کنند، در میان بگذارید؟ اگر کلمات کلیدی خود را می دانید، می توانید محتوای بسیار هدفمند و مرتبط و پیشنهادهایی ایجاد کنید که مانند جادو عمل می کنند. قبلاً بارها انجام شده است و شما هم می توانید آن را انجام دهید.

افزونه عملکرد کلمات کلیدی موتور جستجو همه کلمات کلیدی را که مشتریان احتمالی شما استفاده می کنند به شما نشان می دهد. می توانید موتورهای جستجوی محبوب، کلمات کلیدی متنی، کلمات کلیدی ترکیبی، کلمات کلیدی تصویری و کلمات کلیدی ویدئویی را مشاهده کنید. این افزونه به شما امکان می دهد نیازهای مخاطب هدف خود را در یک مکان مشاهده کنید.

جریان کاربران

و در آخر، ما افزونه پریمیوم User Flow را داریم. این افزونه نمایشی بصری از مسیرهایی است که کاربران از طریق وب سایت یا برنامه شما طی می کنند. کاربران جریان به شما اجازه می دهد تا به سرعت نیازهای کاربران را تعیین کنید زیرا می توانید ببینید که کاربران چگونه در وب سایت شما حرکت می کنند.

در یک نگاه، می توانید ببینید که کاربران از کجا خارج می شوند و سایر عواملی که ممکن است به نرخ تبدیل شما آسیب بزنند. گزارش‌هایی که از «جریان کاربران» دریافت می‌کنید، می‌توانند در بهینه‌سازی وب‌سایت، برنامه یا محصولتان کمک زیادی به شما کنند. این افزونه به شما امکان می دهد ترافیکی را که از یک صفحه خاص عبور کرده است را به دقت بررسی کنید.

و بس. حالا چی؟

در منوی Matomo Analytics، صفحات تشخیص و درباره را دارید که نیازی به پوشش آنها نداریم. پیکربندی و استفاده از افزونه Matomo Analytics آسان است.

نصب Matomo Analytics در سایت‌های وردپرس بسیار آسان است (و شامل ویرایش فایل‌های تم شما نمی‌شود)، ناگفته نماند که خود افزونه با بیش از 100 ابزار مورد علاقه شما ادغام می‌شود.

احساس می‌کنم Google Analytics را از دست نخواهید داد، زیرا Matomo Analytics ویژگی‌های بیشتر و روش ساده‌تری برای دسترسی به داده‌های ترافیک ارائه می‌دهد که شما همچنین می‌توانید آن را حفظ کنید.


چگونه ترافیک سایت وردپرس خود را ردیابی می کنید؟ در مورد افزونه وردپرس Matomo Analytics چه می گویید؟ قبلا استفاده کردی؟ آیا چیزی را کنار گذاشتیم؟ اگر اکنون در حال نصب و آزمایش این افزونه هستید، دیدگاه شما چیست؟

لطفاً در نظرات به ما اطلاع دهید.

خروج از نسخه موبایل