بهینه ساز سئوی تصویر برای موتورهای جستجو

بهینه ساز سئوی تصویر برای موتورهای جستجو

تصاویر نقش های حیاتی زیادی در وب سایت های وردپرس ایفا می کنند. برای شروع، آنها به شما کمک می کنند تا بلوک های طولانی متن را تقسیم کنید، که خوانایی و در نتیجه تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

دوم، تصاویر زیبا به پست‌های کسل‌کننده رنگ و جان می‌بخشند و محتوای شما را جذاب‌تر می‌کنند. و آنها به محتوای متنی شما معنا می بخشند، اما تنها در صورتی که از تصاویر مرتبطی استفاده کنید که از هر نقطه ای که می خواهید عبور کنید پشتیبانی می کند.

آخرین و مهمتر از آن، می‌توانید از تصاویر برای افزایش رتبه‌بندی موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت مورد علاقه‌تان استفاده کنید. و چه کسی ترافیک رایگان نمی خواهد؟

در پست امروز، ما بر آخرین مزیت تمرکز می کنیم. یعنی بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و برای کمک به شما در انجام کارها، بهینه ساز سئوی تصویر قدرتمند را به شما معرفی می کنیم. .

طبق معمول، بهینه‌ساز SEO چیست، ویژگی‌هایی که افزونه را به یک افزونه سئوی تصویر فوق‌العاده تبدیل می‌کند، و در نهایت، افزونه را نصب و تست درایو می‌کنیم. امیدوارم تا آخر لذت ببرید.

بدون هیچ مقدمه ای، اجازه دهید به زمین بزنیم.

Image SEO Optimizer چیست؟

قبل از هر چیز دیگری، منطقی است که کمی بیشتر در مورد آنچه با آن کار می کنیم بیاموزیم. بنابراین، خانم ها و آقایان، Image SEO Optimizer چیست؟

خب، Image SEO Optimizer یک افزونه خوب وردپرس است که به شما کمک می کند متن جایگزین خود (متن جایگزین یا برچسب های جایگزین) و نام فایل های تصویری را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

هدف اصلی این افزونه این است که به شما کمک کند تصاویر خود را برای سئو بهینه کنید تا بتوانید ترافیک ارگانیک بیشتری را از Google Images، Bing Images، و Yahoo Images و غیره به طور خودکار ایجاد کنید.

علاوه بر این، Image SEO Optimizer به شما کمک می کند تا با استفاده از پروتکل Open Graph، تصاویر رسانه های اجتماعی چشمگیر را به طور خودکار تولید کنید.

به لطف پیش نمایش پست های سفارشی که با این افزونه ایجاد می کنید، می توانید نرخ کلیک خود را در فیس بوک، توییتر، لینکدین و پینترست به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

این بدان معناست که افزونه Image SEO Optimizer به غیر از ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک به شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری را از شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی به راحتی جذب کنید.

بیشتر به من بگو…

بهترین بخش این است که می‌توانید از این افزونه برای بهینه‌سازی تصاویر خود در هنگام آپلود یا انبوه استفاده کنید، که باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود. اکنون، لازم نیست متن جایگزین بنویسید، نام فایل‌ها را تغییر دهید، و پیش‌نمایش رسانه‌های اجتماعی را بر اساس عکس اضافه کنید.

در حالی که Image SEO Optimizer از هوش مصنوعی برای به‌روزرسانی خودکار ویژگی‌های تصویر استفاده می‌کند، اگر می‌خواهید تنظیماتی را برای امتیازات سئو یا دسترسی بهتر انجام دهید، می‌توانید تصاویر را به صورت دستی ویرایش کنید.

این یک افزونه سئوی تصویر سبک و در عین حال قدرتمند است که همانطور که تبلیغ می شود کار می کند. این باعث صرفه جویی در زمان و سردرد ناشی از به روز رسانی دستی همه تصاویرتان می شود.

اگر نگران مشکلات سازگاری با سایر افزونه ها و تم ها هستید، مطمئن باشید که Image SEO Optimizer به خوبی با ابزارهای مورد علاقه شما بازی می کند.

این افزونه به طور یکپارچه با افزونه های مورد علاقه شما مانند NextGEN Gallery، Real Media Library، WooCommerce، WP Rocket، All in One SEO، Yoast، WPML، Polylang، SEOPress و تقریباً تمام پلاگین ها و مضامین موجود در فهرست کار می کند.< /p>

علاوه بر آن، Image SEO Optimizer از فرمت های اصلی تصویر مانند JPEG، PNG، WebP، و GIF و غیره پشتیبانی می کند.

Image SEO Optimizer برای چه کسی است؟

این افزونه یک راه حل عالی برای صاحبان آژانس های دیجیتال است، اما برای عکاسان، هنرمندان، دراپ شیپینگ، صاحبان فروشگاه های الکترونیکی، مجلات الکترونیکی، وب سایت های خبری، وبلاگ نویسان، دایرکتوری ها و هر کس دیگری که مایل به ویرایش تصویر است نیز عالی است. ویژگی‌ها مانند برچسب‌های alt، عناوین متا، نام فایل‌ها و تگ‌های og به طور خودکار.

بهینه ساز سئوی تصویر برای شما بسیار مفید است وقتی در نظر داشته باشید که بیش از 20 درصد جستجوهای Google از Google Images انجام می شود. ما به طور فعال تمام تصاویری را که در وبلاگ WPExplorer می بینید بهینه می کنیم، بنابراین می توانید به راحتی تصاویر و در نتیجه مقالات ما را از عبارت جستجوی تصویر پیدا کنید.

به هر حال، اجازه دهید برخی از ویژگی‌های اصلی را که هنگام استفاده از Image SEO Optimizer انتظار دارید، بررسی کنیم.

ویژگی های Image SEO Optimizer

Image SEO Optimizer WordPress همه چیز را ساده نگه می دارد. استفاده از آن بسیار آسان است، اما همچنان به اندازه کافی قدرتمند است تا ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند. این چیزی است که باید انتظار داشت:

  • یکپارچه‌سازی کامل با وردپرس
  • به طور خودکار متن های جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید
  • به سرعت بررسی کنید که چه تعداد از تصاویر متن جایگزین ندارند
  • ویژگی های داده را برای Facebook، Twitter و Pinterest بهینه کنید
  • پشتیبانی کامل از تصاویر ویژه
  • سازگاری با WooCommerce
  • به طور کامل با افزونه های گالری وردپرس سازگار است
  • پشتیبانی از نوع پست سفارشی تصاویر
  • تصاویر را هنگام آپلود یا انبوه بهینه کنید
  • پشتیبانی استثنایی از مشتری به خصوص در نسخه حرفه ای
  • پیوندهای قابل اشتراک گذاری زیبا با تصاویر شما (برای رسانه های اجتماعی عالی است!)
  • ImageSEO API در صورتی که بخواهید از این سرویس در یک برنامه غیر CMS استفاده کنید
  • پشتیبانی چند زبانه
  • مولد کلمات کلیدی
  • سازگاری با مضامین و افزونه های اصلی
  • مستندات دقیق برای شروع مسیر درست

اکنون که نگاهی اجمالی به آنچه انتظار دارید دارید، اجازه دهید سر از پا در بیاییم و کثیف شویم. معمولا قسمت مورد علاقه من (خدایا، من عاشق سرهم کردن با پلاگین ها هستم، مثل یک اعتیاد است 🙂)، ما Image SEO Optimizer را نصب می کنیم و بعد از آن ویژگی ها را آزمایش می کنیم. من قبلاً یک حساب آزمایشی روی خودم دارم، بنابراین سرگرم کننده خواهد بود!

نحوه نصب Image SEO Optimizer

نصب فوق العاده آسان است. افزونه رایگان Image SEO Optimizer در مخزن رسمی WordPress.org موجود است که یعنی ما می توانیم آن را در داخل ادمین وردپرس نصب کنیم.

به افزونه‌ها > افزودن جدید بروید، همانطور که در زیر برجسته می‌کنیم:

بعد، “imageseo” را در کادر جستجوی کلمه کلیدی وارد کنید، و هنگامی که افزونه ظاهر شد، دکمه  اکنون نصب را فشار دهید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

پس از آن، دکمه فعال کردن را فشار دهید تا مهمانی شروع شود:

هنگامی که Image SEO Optimizer را فعال کردید، این افزونه مورد Image SEO را به داشبورد مدیریت وردپرس شما اضافه می کند. بیایید پیش برویم و افزونه را پیکربندی کنیم تا بتوانیم تصاویر شما را برای سئو بهینه سازی کنیم.

نحوه پیکربندی Image SEO Optimizer

پیکربندی Image SEO Optimizer چیز ساده ای است. همانطور که در صفحه نمایش زیر برجسته می‌کنیم، به SEO تصویر > تنظیمات بروید.

با انجام این کار به داشبورد تنظیمات Image SEO Optimizer هدایت می‌شوید، جایی که ابتدا باید کلید API خود را فعال کنید. تصویر زیر را ببینید.

در صفحه بالا، می توانید:

  1. یک حساب SEO رایگان برای دریافت یک کلید API ایجاد کنید
  2. یک کلید API موجود را وارد کرده و تأیید کنید

من قبلاً یک حساب ImageSEO و یک کلید API داشتم، بنابراین گزینه دوم را انتخاب کردم. کلید API خود را وارد کرده و تأیید کردم. همه چیز سرراست است؛ من انتظار ندارم که شما با هیچ مشکلی مواجه شوید.

پس از به دست آوردن و تأیید کلید API خود، به پایین صفحه بروید و روی دکمه  ذخیره تغییرات کلیک کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

با فعال شدن کلید API، آماده ی راک اند رول هستید. اکنون، اجازه دهید به برخی از گزینه‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا سئوی تصویر در وب‌سایت وردپرس خود را افزایش دهید، نگاه کنیم.

گزینه های بهینه ساز سئوی تصویر

گزینه های Image SEO Optimizer زیر به شما کمک می کنند تا تصاویر خود را تنها با چند کلیک بهینه کنید. همچنین می توانید برای سئوی بهتر اعتبار سنجی دستی را انتخاب کنید.

بهینه سازی انبوه تصویر

بهینه ساز SEO به شما امکان می دهد تصاویر خود را به صورت انبوه بهینه کنید. این افزونه از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) برای پر کردن متن جایگزین و به روز رسانی عناوین متا استفاده می کند. برای اجرای بهینه‌سازی انبوه، همانطور که در تصویر زیر به تفصیل می‌پردازیم، به جستجوی تصویر > تنظیمات > بهینه‌سازی انبوه بروید.

روی دکمه بهینه سازی انبوه کلیک کنید، همانطور که در بالا نشان داده شده است، شما را به صفحه زیر هدایت می کند:

در صفحه بالا، می‌توانید گزینه‌های بهینه‌سازی انبوه خود را به شرح زیر انتخاب کنید. شما می توانید:

  • انتخاب کنید که آیا نتایج به صورت دستی تأیید شوند یا خیر
  • زبانی را که افزونه برای نوشتن نام فایل ها و متن جایگزین استفاده می کند انتخاب کنید
  • تصمیم بگیرید که آیا می خواهید همه تصاویر را بهینه کنید یا فقط تصاویر را بدون متن جایگزین
  • متن جایگزین خود را برای سئو و دسترسی بهینه کنید
  • نام تصاویر خود را برای سئو بهینه کنید

پس از انتخاب گزینه‌های خود، به پایین صفحه بروید و روی دکمه شروع بهینه‌سازی انبوه جدید کلیک کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

بعد، تأیید کنید که تنظیمات درست را دارید و دکمه بله، بیایید برویم را فشار دهید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

در صفحه بعدی، منتظر فرآیند بهینه‌سازی انبوه باشید تا دوره آن بدون وقفه اجرا شود:

در صفحه بالا، می‌توانید به‌صورت دستی نام‌های تصویر را آن‌گونه که مناسب می‌دانید ویرایش کنید و نتایج را تأیید کنید.

ما به سرعت در حال حرکت هستیم.

بهینه سازی کارت های اجتماعی

برای بهینه‌سازی کارت‌های اجتماعی برای شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، همانطور که در تصویر زیر مشخص می‌کنیم، به Image SEO > Social Card Optimizer بروید.

با انجام این کار به صفحه زیر هدایت می شوید:

در صفحه بالا، می‌توانید الگوی کارت اجتماعی خود را به دلخواه طراحی کنید. در کارت اجتماعی خود، می توانید:

  • نمایش نویسنده و قیمت از WooCommerce – نمایش قیمت محصول یا نویسنده بسته به صفحه
  • زمان خواندن مقاله یا تعداد نظراتی که محصول شما دارد را نشان دهید
  • نشان دادن رتبه بندی ستاره برای محصولات WooCommerce شما
  • نمایش نماد نویسنده برای پست های خود
  • ظاهر و احساس کارت اجتماعی خود از جمله رنگ متن، تراز و رنگ پس زمینه را سفارشی کنید
  • لوگوی خود را به کارت اجتماعی اضافه کنید
  • در صورتی که صفحه یا پست شما تصویری نداشته باشد، یک تصویر پس‌زمینه پیش‌فرض تنظیم کنید

هنگامی که کارتان تمام شد، به پایین صفحه بروید و روی دکمه  ذخیره پیکربندی کلیک کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

و بس! شما نصب، پیکربندی و نحوه استفاده از افزونه Image SEO Optimizer برای بهینه سازی تصاویر خود برای موتورهای جستجو را آموخته اید.

نتیجه گیری

افزونه وردپرس Image SEO Optimizer یک راه حل فوق العاده برای بهینه سازی تصاویر شما برای جستجو است. موتورها می روند این کل فرآیند را خودکار می‌کند و باعث می‌شود با استفاده از تصاویر، ترافیک مرتبط به وب‌سایت شما بسیار آسان شود.

افزونه را با محتوای متنی آماده سئوی فوق العاده همراه کنید، و فرمولی برنده برای ایجاد ترافیک هدفمند در خلبان خودکار خواهید داشت.

نظرات شما چیست؟ چگونه تصاویر خود را برای سئو بهینه می کنید؟ آیا از افزونه استفاده می کنید یا به صورت دستی آن را انجام می دهید؟ لطفا نظرات، نگرانی ها و پیشنهادات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!

خروج از نسخه موبایل