چگونه یک سایت استیجینگ برای وردپرس بسازیم

چگونه یک سایت استیجینگ برای وردپرس بسازیم

تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که سعی کنید وردپرس یا یک افزونه را به روز کنید تا صفحه سفید مرگ با آن روبرو شوید؟ یا شاید دوست دارید با تم ها و افزونه های جدید آزمایش کنید؟ یا افزودن قابلیت های سفارشی به وب سایت خود و با همین مورد مواجه شده اید؟

مهم نیست که چه موردی ممکن است باشد، در سناریوهای بالا، یک سایت استیجینگ بهترین راه حل است. با یک وب سایت مرحله بندی، یک کپی دقیق از وب سایت خود ایجاد می کنید که در آن می توانید با خیال راحت هر نوع تغییری را آزمایش کنید. این تغییرات فقط در کپی سایت شما قابل مشاهده خواهد بود و نه در نسخه زنده. این بدان معناست که می‌توانید بدون هیچ مشکلی در سایت خود تست کنید.

اما دقیقاً چگونه یک سایت مرحله‌بندی برای وردپرس ایجاد می‌کنید؟

در این پست، پنج روش مختلف برای ایجاد یک سایت مرحله‌بندی برای وردپرس به شما نشان می‌دهیم تا بتوانید بدون ترس از شکستن وب‌سایت خود، با خیال راحت و آسان تغییرات را آزمایش کنید.

گزینه‌های مختلفی برای راه‌اندازی یک سایت استیجینگ برای وردپرس وجود دارد که در زیر بررسی خواهیم کرد. در پایان این مقاله، مزایا و معایب هر روش را خواهید فهمید تا بتوانید بهترین راه‌اندازی سایت استیجینگ را برای خود انتخاب کنید.

1. راه اندازی سایت وردپرس از طریق هاست شما

اولین گزینه برای راه اندازی یک وب سایت وردپرس این است که آن را از طریق هاست خود راه اندازی کنید. اکثر ارائه دهندگان میزبانی مدیریت شده توانایی ایجاد یک محیط صحنه سازی برای وب سایت شما را ارائه می دهند.

این فرآیند نسبتاً آسان است و به طور کامل در داشبورد میزبانی شما ادغام شده است. چند میزبان محبوب که صحنه‌سازی را ارائه می‌دهند عبارتند از:

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ایجاد و راه‌اندازی یک محیط استیجینگ است، زیرا اکثر این شرکت‌های میزبانی به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی آن را با چند کلیک انجام دهید.

تنها کاری که لازم است وارد کردن یک نام برای وب‌سایت استیجینگ خود و انتخاب نام دامنه صحیح وب‌سایتی است که می‌خواهید یک محیط مرحله‌بندی برای آن ایجاد کنید.

هنگامی که یک محیط استیجینگ ایجاد کردید، می‌توانید با خیال راحت هر به‌روزرسانی جدیدی را که وردپرس ارائه می‌کند آزمایش کنید، تم‌های جدید را آزمایش کنید، افزونه‌ها را قبل از نصب آن‌ها در سایت خود آزمایش کنید، و به طور کلی انواع تغییرات را بدون تأثیر بر وب‌سایت زنده‌تان انجام دهید. .

اگر از تغییرات راضی هستید، در بیشتر موارد، می توانید آنها را با کلیک یک دکمه به وب سایت واقعی خود فشار دهید.

اگر شرکت میزبان شما مرحله بندی ارائه نمی دهد، چهار روش دیگر را برای ایجاد یک سایت مرحله بندی برای وردپرس بخوانید.

2. ایجاد یک سایت مرحله بندی با ابزارهای تست سایت

یک گزینه دیگر برای ایجاد یک سایت مرحله‌بندی، استفاده از ابزارهای آزمایش سایت مانند DevKinsta یا محلی. شما این ابزارها را بر روی رایانه خود نصب خواهید کرد و سپس این گزینه را خواهید داشت که وب سایت موجود خود را وارد کنید.

این اساساً یک نسخه محلی از وب سایت زنده خود را به شما می دهد که در آن می توانید تم های جدید را آزمایش کنید، کل وب سایت خود را دوباره طراحی کنید، افزونه ها و به روز رسانی ها را بدون ایجاد هیچ تغییری در سایت خود آزمایش کنید.

به عنوان مثال، برای ایجاد یک سایت مرحله‌بندی برای نصب وردپرس خود با Local، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. Local را بارگیری و در رایانه خود نصب کنید
  2. از ابزاری مانند BackUPWP برای یک نسخه پشتیبان از سایت خود ایجاد کنید و آن را در Dropbox، Google Drive یا موارد مشابه ذخیره کنید. همچنین اگر سایت شما نسبتاً کوچک است، می توانید انتخاب کنید که نسخه پشتیبان برای شما ایمیل شود.
  3. پوشه zip نسخه پشتیبان سایت خود را در رایانه خود بارگیری کنید
  4. Local را راه اندازی کنید و سپس پوشه فشرده شده را مستقیماً روی رابط Local بکشید
  5. نام سایت خود را وارد کنید و سپس محیط وردپرس خود را انتخاب کنید. می‌توانید پیکربندی پیش‌فرض را انتخاب کنید یا اگر با آن آشنایی دارید، می‌توانید نسخه PHP و نوع سرور خود را وارد کنید.
  6. منتظر بمانید تا فرآیند راه‌اندازی به پایان برسد و می‌توانید به وب‌سایت مرحله‌ای خود وارد شوید.

پس از انجام تغییرات یا آزمایش عملکرد جدید، می توانید سایت خود را صادر کرده و به صورت دستی آن را در سرور میزبانی وب خود آپلود کنید. اگر سایت شما روی سرورهای WPEngine یا Flywheel میزبانی می‌شود، می‌توانید فوراً این تغییرات را به سایت زنده خود اعمال کنید.

3. ایجاد یک وب سایت مرحله بندی به صورت دستی

راه سوم برای ایجاد یک وب سایت مرحله بندی، ایجاد یک وب سایت به صورت دستی است. قبل از شروع، به شما هشدار داده شود که این فرآیند زمان‌بر است و راه‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد:

  • از فهرست فرعی وب سایت زنده خود استفاده کنید
  • یک زیر دامنه از وب سایت زنده خود ایجاد کنید
  • یک محیط سرور محلی مانند WAMP، LAMP و XAMPP را راه اندازی کنید

مهم نیست کدام یک از این گزینه ها را انتخاب کنید، روند نسبتاً یکسان خواهد بود. ابتدا باید همه فایل‌ها را از وب‌سایت زنده خود با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla. همچنین باید پایگاه داده وب سایت خود را با استفاده از phpMyAdmin یا هر ابزار مدیریت پایگاه داده دیگر دانلود کنید.

سپس باید یک پایگاه داده جدید و یک کاربر پایگاه داده با امتیازات سرپرست برای دامنه، زیر دامنه یا سرور محلی جدید خود ایجاد کنید.

پس از تنظیم پایگاه داده خود، باید فایل wp-config.php را ویرایش کنید. URL سرور جدید و اطلاعات پایگاه داده را وارد کنید.

سپس، فایل‌ها را با برنامه FTP خود در سرور جدید آپلود می‌کنید و پایگاه داده وردپرس خود را وارد می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که این فرآیند می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد، اما می‌توانید با افزونه‌هایی مانند WP Migrate DB یا Duplicator. این افزونه ها کپی کردن وب سایت شما و انتقال پایگاه داده شما به یک منطقه مرحله بندی را تسهیل می کنند. همچنین می‌توانید از این افزونه‌ها برای نصب تغییرات در وب‌سایت زنده وردپرس خود استفاده کنید.

4. مرحله بندی یک وب سایت با پلاگین مرحله بندی

یکی دیگر از روش‌های آسان برای مرحله‌بندی وب‌سایت خود، استفاده از یک پلاگین مرحله‌بندی اختصاصی است. چندین گزینه مانند افزونه WP Staging وجود دارد. استفاده از این افزونه رایگان است. اگرچه دارای یک نسخه پریمیوم است که چند ویژگی اضافی مانند توانایی استفاده از یک پایگاه داده جداگانه، انتقال افزونه ها به وب سایت های زنده و موارد دیگر را ارائه می دهد.

برای شروع کار با WP Staging، وارد وب‌سایت وردپرس خود شوید و به افزونه‌ها > افزودن جدید بروید. افزونه را جستجو کنید، آن را نصب کنید و آن را فعال کنید.

پس از نصب افزونه، گزینه ایجاد یک وب سایت مرحله بندی جدید را مشاهده خواهید کرد. روی دکمه آبی کلیک کنید و در صفحه بعدی نامی به سایت استیجینگ بدهید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که کدام پایگاه‌های داده و پوشه‌ها باید در وب‌سایت مرحله‌بندی در این صفحه کپی شوند.

آخرین مرحله فرآیند این است که دکمه آبی شروع شبیه سازی را فشار دهید و منتظر بمانید تا فرآیند به پایان برسد. پس از اتمام فرآیند، می‌توانید با همان نام کاربری و رمز عبوری که برای وب‌سایت زنده خود استفاده می‌کنید، به وب‌سایت مرحله‌بندی خود وارد شوید.

5. مرحله بندی سایت با یک حساب آزمایشی اختصاصی

در نهایت، آخرین روش برای راه اندازی یک سایت می تواند راه اندازی یک حساب میزبانی اختصاصی باشد. این روش مشابه راه اندازی یک نصب وردپرس محلی در وب سایت شما است. به جز در این مورد، به دو نام دامنه جداگانه و نصب وردپرس نیاز دارید.

شما باید یک حساب میزبانی جدید راه اندازی کنید و سپس فایل های وب سایت و پایگاه داده را دانلود کنید. سپس یک پایگاه داده جدید بر روی سرور میزبان خود برای وب سایت وردپرس زنده خود ایجاد می کنید و از برنامه FTP برای انتقال فایل ها استفاده می کنید.

ایجاد یک سایت استیجینگ برای وردپرس: کدام روش را باید انتخاب کنید؟

بنابراین اکنون پنج راه مختلف برای ایجاد یک سایت مرحله‌بندی برای وردپرس می‌دانید و احتمالاً از خود می‌پرسید که کدام روش بهترین است. ساده ترین روش استفاده از ابزارهای استیجینگ هاست در صورت ارائه آنهاست. این سریعترین راه برای ایجاد وب سایت استیجینگ شما و ایجاد تغییرات در وب سایت زنده شما است.

اگر هاست شما ابزارهای استیجینگ را ارائه نمی دهد، بهترین کار این است که از افزونه ای مانند WP Staging برای ایجاد یک سایت استیجینگ خودتان استفاده کنید. این یک روش نسبتاً کم فناوری برای ایجاد یک سایت استیجینگ است. بعلاوه راه‌اندازی آن زمان زیادی را نمی‌گیرد.

اگر بیشتر در زمینه فناوری اطلاعات دارید، راه‌اندازی یک سایت استیجینگ محلی با ابزارهایی مانند WAMP یا استفاده از یک حساب آزمایشی اختصاصی با یک شرکت میزبان دیگر راه خوبی است. این به شما کنترل بیشتری بر روی اینکه چه کسی می‌تواند به سایت شما دسترسی داشته باشد و چه چیزی از آن کپی می‌شود، می‌دهد.


همانطور که می بینید، راه های مختلفی برای ایجاد یک وب سایت مرحله بندی برای سایت وردپرسی شما وجود دارد. با این حال، برخی از روش ها بهتر از روش های دیگر هستند. ایجاد دستی سایت استیجینگ یا استفاده از یک حساب آزمایشی اختصاصی می تواند مستعد خطا و زمان بر باشد. به این ترتیب، بهترین کار شما این است که از ابزارهای استیجینگ ارائه شده توسط میزبان خود، با استفاده از ابزارهای تست سایت یا استفاده از یک افزونه استیجینگ استفاده کنید.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک روش را انتخاب کرده و سایت مرحله‌بندی خود را ایجاد کنید! سپس می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تغییرات و به‌روزرسانی‌ها بر وب‌سایت زنده شما تأثیر نمی‌گذارند. موفق باشید!

خروج از نسخه موبایل