شناسایی مخاطبان هدف برای وبلاگ وردپرس شما

شناسایی مخاطبان هدف برای وبلاگ وردپرس شما

چه فقط یک وبلاگ جدید راه اندازی کنید یا شما در حال کار بر روی محتوای هفتگی منظم خود هستید، مهم است که درک روشنی از مخاطبان هدف خود داشته باشید. بنابراین بله، حتی اگر تا این لحظه بدون در نظر گرفتن مخاطب، پست های وبلاگ می نوشتید، هیچ زمانی مانند زمان حال برای کشف آن و ایجاد یک برنامه منسجم برای نحوه انتشار محتوا در جهان وجود ندارد.

ما امروز اینجا را با ارائه چیستی و چرایی مفهوم مخاطب هدف آغاز خواهیم کرد. و از آنجا، در مورد چگونگی تعیین مناسب برای وبلاگ خود و همچنین ارائه چند ابزار مفید برای دستیابی به این اطلاعات بحث خواهیم کرد.

بیایید وارد شویم.

مخاطب هدف چیست؟

به بیان ساده، مخاطبان هدف وبلاگ شما کسانی هستند که برای آنها محتوا تولید می کنید. وقتی چشمان خود را می بندید و فردی را که در حال خواندن وبلاگ شما است و سپس خریدی انجام می دهد یا در خبرنامه ایمیل شما مشترک می شود، تصویر می کنید، چه می بینید؟ یک مادر سی و چند ساله؟ دانشجویی؟ بازنشسته؟ داشتن درک کامل از اینکه برای چه کسی محتوا می نویسید تا حد زیادی می تواند نحوه رویکرد شما به تولید محتوا را هدایت کند. موضوعاتی را که پوشش خواهید داد و همچنین لحن و سبک را نشان می دهد.

برای دقیق تر شدن، مخاطب هدف به گروهی از افراد اشاره می کند که با اطلاعات و رفتار جمعیت شناختی خاص. اطلاعات جمعیتی رایجی که برای اطلاع رسانی به مخاطبان هدف استفاده می شود شامل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد، تحصیلات، وضعیت تاهل، حرفه و اینکه آیا آنها فرزند دارند یا نه.

با این تعریف خارج از راه، اکنون بیایید بررسی کنیم که چرا باید در وهله اول این اطلاعات را بدانید.

چرا باید مخاطب هدف خود را بشناسم؟

سوال خوبی است! با در دست داشتن این اطلاعات، می توانید تصمیمات بهتری در مورد نحوه نوشتن محتوای خود بگیرید. اگر می‌دانید برای چه کسی می‌نویسید، می‌تواند همه چیز را از لحن صدایی که با آن می‌نویسید، واژگانی که استفاده می‌کنید، ارجاعات فرهنگ پاپ که به آن‌ها تکیه می‌کنید و غیره به شما اطلاع دهد. اساساً، شناخت مخاطبان به معنای نوشتن محتوای دقیق‌تر است که بهتر با کسانی که می‌خواهید به آنها دسترسی داشته باشید صحبت کند.

چگونه یک مخاطب هدف بادوام را شناسایی کنیم

برای شناسایی مواردی که بیشترین سود را از محتوا، خدمات، محصول یا همه موارد فوق می‌برند، باید به عبارات خاصی فکر کنید. و این به این معنی است که از خود چند سوال بپرسید.

تفکر عمیق انجام دهید

اول از همه، کلاه فکری خود را بپوشید. محصول یا خدمات شما چه چیزی را ارائه می دهد؟ چه مشکلاتی را حل می کند و چه نقاط دردناکی را برطرف می کند؟ این چیزی است که باید بدانید تا به همه تلاش های بازاریابی خود به درستی نزدیک شوید.

هدف شما در اینجا این است که مشخص کنید محصول یا خدمات شما برای چه کسانی در نظر گرفته شده است. اگر کالسکه کودک می فروشید، جمعیت هدف شما احتمالاً زنان بین 25 تا 40 سال است. دانستن این موضوع به شما کمک می کند محتوایی تولید کنید که مستقیماً نیازهای آنها را بیان می کند. در صورتی که خدمات برنامه ریزی سرمایه گذاری ارائه دهید نیز همینطور است. از خود بپرسید که این خدمات بیشتر به چه کسانی کمک می کند؟ و پاسخ به آن مخاطب هدف شما را مشخص می کند.

رقبای خود را ارزیابی کنید

گام بعدی شما این است که به آنچه رقبای شما انجام می دهند نگاهی بیندازید. این می تواند به سادگی رفتن مستقیم به وب سایت های رقیب و دیدن نحوه نوشتن محتوا باشد. از چه لحنی استفاده می کنند؟ چه نوع فراخوانی برای اقدام؟ آنها چگونه با مردم در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنند؟ تقلید (اما نه کپی کردن) در این روش می تواند واقعاً مفید باشد زیرا گوشه کوچک خود را در وب ایجاد می کنید.

همچنین می‌توانید هشتگ‌های پرکاربرد صنعت خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب جستجو کنید. مردم چه می گویند؟ چه چیزی را به اشتراک می گذارند؟ شما رقبا در این فضا چه می کنید؟ برای یادداشت برداری زیاد آماده باشید. اگر این اطلاعات به خوبی استفاده شوند، می توانند طلایی شوند.

ارزیابی تجزیه و تحلیل

تحلیل‌ها می‌توانند چیزهای زیادی در مورد مخاطبان هدفتان به شما بگویند. به این ترتیب، داشتن یک سایت برای مدتی می‌تواند مفید باشد زیرا می‌توانید از داده‌های جمع‌آوری‌شده برای تصمیم‌گیری بهتر درباره نحوه هدف‌یابی محتوای خود در آینده استفاده کنید. همچنین نشان می‌دهد که هرگز زمانی وجود ندارد که نتوانید تلاش‌های هدف‌یابی خود را بهبود بخشید.

Google Analytics، به طور خاص، در اینجا بسیار ارزشمند است، زیرا می تواند گزارش های دقیقی ارائه دهد که حاوی جزئیات جمعیت شناختی درباره افرادی است که قبلاً از وبلاگ شما بازدید کرده اند. با استفاده از آن می توانید سن، جنسیت و موقعیت مکانی کسانی را که بازدید کرده اند مشاهده کنید. این همچنین به شما امکان می‌دهد آمار رسانه‌های اجتماعی را در مورد افرادی که بیشترین تعامل را با پست‌های شما دارند و همچنین زمانی از روز که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند، مشاهده کنید.

یک کلمه دیگر در مورد رسانه‌های اجتماعی: ارزیابی داده‌های تحلیلی یا بینش شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نگاهی متفاوت به نوع افرادی که در هر پلتفرم با هم تعامل دارند به شما بدهد. افراد مختلف در هر شبکه با محتوای وبلاگ شما تعامل خواهند داشت.

به عنوان مثال، افراد مسن تر تمایل به تعامل بیشتر در فیس بوک دارند. توییتر معمولاً مخاطبان جوان تری دارد. اینستاگرام یک کیسه مختلط است. اما بررسی تجزیه و تحلیل‌های خود در اینجا به شما این حس را می‌دهد که چه کسی با پست‌های شما تعامل دارد، چه کسی روی وبلاگ شما کلیک می‌کند، مردم چه چیزی را بیشتر دوست دارند، چه نوع پست‌هایی بهترین عملکرد را دارند و غیره. اساساً، این می‌تواند وضعیت تقریباً ثابتی در مورد وبلاگ و کسب‌وکارتان به شما بدهد و به شما این امکان را می‌دهد که همیشه استراتژی بازاریابی خود (و استراتژی محتوای خود) را برای برآورده کردن نیازهای همیشه در حال تحول مخاطبان خود تطبیق داده و تنظیم کنید.

پرسونای خریدار یا خواننده

ایجاد کنید

هنگامی که مقدار زیادی داده در مورد مخاطب هدف خود جمع آوری کردید، می توانید شروع به ایجاد شخصیت های خواننده کنید. این تقریباً مشابه شخصیت خریدار است، فقط برای خوانندگان وبلاگ و نه مشتریان. ممکن است این دو تا حد زیادی با هم تلاقی پیدا کنند، اما من پرت می‌شوم.

توسعه شخصیت خواننده شامل استفاده از اطلاعاتی است که درباره افرادی که وبلاگ شما را می‌خوانند و ارائه محتوای شما به آن فرد می‌دانید. و برای دقیق تر بودن، به این معنی است که فکر کنید محتوای شما چگونه می تواند مشکلات شما را حل کند. وقتی خوانندگان در حال مرور محتوای وبلاگ شما هستند با مواجه می شوند. اغلب، شخصیت خواننده و شخصیت خریدار یکی هستند، به خصوص که وبلاگ ها با فراوانی فراوانی به عنوان مکمل فروشگاه های تجارت الکترونیک یا فروشگاه های رسانه های دیجیتال استفاده می شوند.

وقتی تحقیقات رقبا را جمع‌آوری کردید و نحوه تعامل خوانندگان خود را در رسانه‌های اجتماعی مشاهده کردید، می‌توانید شخصیت خوانندگان کوچکی ایجاد کنید. بنابراین، اگر وب‌سایتی دارید که الگوهای بافتنی می‌فروشد و وبلاگی برای حمایت از این تلاش که نکات و ترفندهای بافتنی را ارائه می‌دهد، شخصیت خواننده ممکن است «نینا نینا، مادری که می‌خواهد ایده‌های پروژه‌ای سریع دارد که بتواند در حین تماشای تلویزیون تکمیل کند» باشد. سپس محتوای وبلاگ شما می تواند حول محور برآوردن نیازهای این شخص متمرکز شود.

ممکن است متوجه شوید که باید بیش از یک شخصیت خواننده ایجاد کنید، زیرا بیش از یک «نوع» از وبلاگ شما بازدید می‌کنند. این ما را به بخش بعدی هدایت می کند:

اگر بیش از یک مخاطب هدف داشته باشم چه می شود؟

گاهی اوقات، این اتفاق می افتد! و کاملاً اشکالی ندارد. هرچه بیشتر به جزئیات افرادی که وبلاگ شما را می‌خوانند بپردازید، بیشتر متوجه خواهید شد که ممکن است نیاز به نوشتن برای بیش از یک نوع شخصیت داشته باشید. این به معنای ایجاد نمایه‌ها یا شخصیت‌های خواننده برای چندین نفر است. بنابراین، شما قبلاً شخصیت “Knitty Nina” را شکل داده اید. اما ممکن است “Purl Pearl” را نیز داشته باشید، مادربزرگی که عاشق الگوهای پیچیده و توری است و به آموزش ها و ایده هایی در این زمینه نیاز دارد. یا در مورد «ند با هم بافتنی»، پسری که سرگرمی بافندگی دارد و دوست دارد لوازم جانبی برای اهدا بسازد، چطور؟

اگرچه ممکن است ایجاد محتوا برای همه این شخصیت‌ها عملی نباشد (مخصوصاً اگر آنها خارج از جایگاه کلی شما باشند)، انجام این کار می‌تواند سودمند و حتی پرسود باشد، به خصوص اگر متوجه شوید این نوع افراد هستند. در حال حاضر از وبلاگ شما بازدید می کند. تصور کنید اگر شروع به تولید محتوا به طور خاص برای آنها کنید چقدر ارزش، قدردانی و مراقبت از آنها احساس می شود؟ با این نوع تلاش، خوانندگان به احتمال زیاد مشترک، بازدیدکنندگان معمولی و حتی مشتری خواهند شد.

ابزارهایی برای یافتن مخاطب هدف

ما در واقع چند مورد از ابزارهایی را که برای عبور به آنها نیاز خواهید داشت ذکر کرده‌ایم، اما در اینجا فهرست مفیدی از ابزارهایی وجود دارد که شناسایی مخاطبان هدف شما را سریع می‌کند.

Google Analytics

Google Analytics با تلاش شما برای شناسایی یک هدف ارزشمند خواهد بود. مخاطبان وبلاگ شما همانطور که قبلاً بحث کردیم، می‌توانید از آن برای بررسی جزئیات نحوه تعامل افراد با محتوای شما، پست‌هایی که بیشترین طنین‌اندازی دارند، مواردی که به اشتراک گذاشته می‌شوند و همچنین کشف اطلاعات جمعیتی استفاده کنید. این ضروری است، و با افزونه Google Site Kit حتی می توانید مستقیماً از داشبورد وردپرس خود به گزارش خود دسترسی داشته باشید. .

Facebook Insights

تحلیل یا بینش رسانه های اجتماعی نیز منبعی حیاتی در اینجا خواهد بود. Facebook Insights می‌تواند اطلاعات دقیق جمعیتی را به شما بگوید. اما باید جزئیات عملکرد حساب‌های اجتماعی شما را بررسی کنید. Twitter Analytics برای هر کسی که از این پلتفرم استفاده می‌کند در دسترس است. تجزیه و تحلیل دقیق نیز برای کسانی که حساب های حرفه ای در اینستاگرام دارند در دسترس است. قبل از پرداخت پول نقد برای یک سرویس تجزیه و تحلیل مبتنی بر اشتراک، از آنچه به صورت رایگان به شما داده می شود استفاده کنید. از اینکه چقدر اطلاعات می توانید به صورت رایگان جمع آوری کنید شگفت زده خواهید شد.

پاسخ عمودی

VerticalResponse یک سرویس نظرسنجی است که به شما امکان می دهد بازخورد جمع آوری کنید از مخاطبان هدف شما در زمان واقعی. می‌توانید این نظرسنجی‌ها را برای کسانی که قبلاً در وبلاگ شما مشترک شده‌اند ارسال کنید تا اطلاعاتی درباره نوع محتوایی که می‌خواهند ببینند جمع‌آوری کنند. می توانید از آنها بخواهید که به محتوای موجود شما امتیاز دهند و اساساً نظرات آنها را در مورد هر چیزی که مربوط به وبلاگ شما است دریافت کنید.


امیدواریم اکنون درک واضح تری از آنچه برای شناسایی مخاطبان هدف وبلاگ خود لازم است داشته باشید. نکات ارائه شده در اینجا نشان می دهد که داشتن این اطلاعات چقدر مهم است و همچنین نگاهی دقیق به نحوه پیدا کردن آن برای خودتان ارائه می دهد. چه در حال تحقیق در مورد رقبا باشید و چه در حال گوش دادن به رسانه های اجتماعی، یک چیز قطعی است: اطلاعاتی که جمع آوری می کنید قیمتی ندارد.

خروج از نسخه موبایل