چرا و چگونه یک وب سایت استاتیک با وردپرس ایجاد کنیم

چرا و چگونه یک وب سایت استاتیک با وردپرس ایجاد کنیم

چه چیزی را نمی توانید با وردپرس بسازید؟ می‌توانید انواع وب‌سایت‌ها را از وبلاگ‌های کوچک گرفته تا وب‌سایت‌های بزرگ تجارت الکترونیک بسازید.

به همین دلیل است که وردپرس پلتفرم انتخابی برای میلیون‌ها کسب‌وکار در سراسر جهان است، از جمله نام بزرگ مارک ها.

استفاده از وردپرس ساده است و گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیاری در تم‌ها، صفحه‌سازها و افزونه‌ها دارد.

علاوه بر این، این پلتفرم از جامعه مشارکت کنندگان و حامیان بزرگی در سراسر جهان برخوردار است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا وردپرس یک اصلی است، اما ما وارد آن نمی شویم.

در حالی که وردپرس یک چارچوب کاربردی قدرتمند است، نمی‌توانید وب‌سایت‌های ثابت ساده را روی پلتفرم بسازید. منظورم وب‌سایت‌های ساده HTML + CSS + (شاید جاوا اسکریپت) است، و نه این که «صفحه ثابتی را در تنظیمات خواندن تنظیمات خود تنظیم کنید.

من در مورد این صحبت می‌کنم، چیزی که ما در تلاش برای رسیدن به آن نیستیم.

و این همه به این دلیل است که وردپرس آنچه را که ما صفحات وب پویا می نامیم تولید می کند.

اگر گیج کننده به نظر می رسد، دوست من، اینطور است. بنابراین، تفاوت بین یک وب سایت استاتیک و یک وب سایت پویا چیست؟ خوب، برای روشن کردن این موضوع، نحوه کار وردپرس و نحوه عملکرد وب سایت های ثابت را توضیح خواهم داد. خانم ها و آقایان، بیایید با وب سایت های ثابت شروع کنیم.

وب‌سایت‌های استاتیک از HTML ساده و CSS فایل‌ها و احتمالاً برخی جاوا اسکریپت. فایل‌هایی که از ابتدا ایجاد/کد می‌کنید یا با استفاده از برخی نرم‌افزارها مانند CoffeeCup و غیره. خدایا، من از اصطلاحات خاص متنفرم، اما اجتناب از آن سخت است.

اگر بخواهم توضیح دهم، به یک دوره کامل طراحی وب نیاز داریم. وقتی چند دقیقه وقت دارید، برای اطلاعات بیشتر، راهنماهایی را که در بالا پیوند دادم بررسی کنید.

به کنار: برای مبتدیان، HTML ساختار و CSS استایل را ارائه می دهد. جاوا اسکریپت تعاملی را فراهم می کند. من شخصا ترجیح می دهم از ابتدا کد بنویسم تا از CoffeeCup استفاده کنم، زیرا چنین ابزارهایی کدهای متورم ایجاد می کنند. ترجیح می‌دهم با NotePad++ از شانس‌هایم استفاده کنم و همه چیز را از ابتدا بسازم.

از طرف دیگر وردپرس پلتفرمی است که صفحات وب را به سرعت تولید می کند. شما صفحات را از ابتدا کدنویسی نمی کنید. فقط وارد ادمین وردپرس خود شوید، محتوای خود را وارد کنید و دکمه انتشار را فشار دهید.

سپس PHP قادر متعال وارد می‌شود و شما را بازیابی می‌کند محتوای یک پایگاه داده که در MySQL یا چیز دیگری مانند MariaDB. بله، می دانم، اما ادامه دهید.

WordPress از همه چیز مراقبت می کند، و بخش های مختلف را برای ساختن صفحه ای که در مرورگر خود می بینید، گرد هم می آورد.

این بسیار شبیه کاری است که Microsoft Office هنگام ایجاد یک سند انجام می دهد. فقط محتوا را وارد کنید و مایکروسافت آفیس همه چیز را مدیریت می کند. شما سند را از ابتدا کد نمی‌کنید.

گفته شد، شما چند ابزار برای ایجاد نسخه ایستا از وب سایت وردپرس خود دارید. منظورم این است که می‌توانید از یک افزونه یا یک سرویس مبتنی بر ابر استفاده کنید.

این چیزی است که من بیشتر از همه در مورد وردپرس دوست دارم. همیشه یک راه حل وجود دارد شما یا یک پلاگین یا سرویس دریافت می کنید تا شما را مرتب کند. من هنوز مشکلی را پیدا نکرده ام که نتوانم با استفاده از افزونه ها یا خدمات شخص ثالث حلش کنم.

اما قبل از اینکه در همه اینها گم شویم، چرا باید یک نسخه ثابت از وب سایت وردپرس خود ایجاد کنید؟ مزایای آن چیست؟

چرا یک وب سایت ثابت با وردپرس ایجاد کنیم

به طور خلاصه: هر وب سایت وردپرس صدها کار را قبل از ایجاد صفحه ای که در مرورگر خود می بینید انجام می دهد که همه چیز را کند می کند.

وب‌سایت وردپرس شما همچنین بر روی هزاران فایل از هسته وردپرس، موضوع، افزونه‌ها و ادغام‌های شخص ثالث اجرا می‌شود. این همش نیست؛ وب سایت وردپرس شما به چندین نقطه پایانی متصل می شود و حفره های امنیتی متعددی برای هکرها ایجاد می کند.

از طرف دیگر، یک وب سایت ایستا به یک شکل عمل نمی کند. این می تواند بدون اتصال به پایگاه داده اجرا شود، که سرعت آن را افزایش می دهد. علاوه بر این، نقاط پایانی کمی (در صورت وجود) وجود دارد که به این معنی است که امنیت بهتری دارید. به علاوه، شما مستعد خطاهای رایج وردپرس نیستید، مانند خطای معروف “ ایجاد اتصال پایگاه داده” خطا.

اکنون، خواندن طولانی است.

در اینجا دلیل است که یک وب سایت ایستا یک راه حل مناسب است. یادتان باشد، ما نمی‌گوییم که نصب وردپرس خود را کاملاً هسته‌ای کنید. شما فقط در حال ایجاد یک نسخه ثابت هستید تا بتوانید از مزایای زیر بهره مند شوید.

زمان بارگذاری سریعتر صفحه

آیا یک وب سایت وردپرس می تواند بدون پایگاه داده کار کند؟ جواب منفی. آیا وردپرس بدون Apache یا PHP می تواند کار کند؟ باز هم نه وردپرس نمی تواند بدون بسیاری از وظایف سمت سرور اجرا شود که یک وب سایت استاتیک می تواند بدون آن انجام دهد.

اگر از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، جایی که منابع در میلیون‌ها وب‌سایت پراکنده هستند، اوضاع بدتر می‌شود. اگر بازاریابی خود را به درستی انجام دهید و شروع به جذب ترافیک زیادی کنید، وب سایت WP در میزبانی مشترک آسیب خواهد دید.

برای ایجاد صفحه ای که در مرورگر خود می بینید، وردپرس رفت و برگشت های متعددی به سرور انجام می دهد و دستورات PHP زیادی را از جمله موارد دیگر اجرا می کند.

دستورات به علاوه سفرها زمان بر است. ممکن است میلی‌ثانیه باشد، اما وقتی یک وب‌سایت بزرگ (و محبوب) دارید، به اندازه کافی مهم است که سرعت کار را کاهش دهید و باعث نرخ پرش بالا.

وب‌سایت‌های ایستا نیازی به پردازش صفحات پویا ندارند و رفت و برگشت‌ها را حذف می‌کنند که در زمان بارگذاری صفحه شما صرفه‌جویی می‌کند. چه اتفاقی می‌افتد این است که سرعت بارگذاری صفحه سریع‌تر می‌شوید، که همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد، مخصوصاً وقتی Google به وب‌سایت‌های سریع‌تر پاداش می‌دهد. . به‌علاوه، صفحات سریع‌تر تجربه کاربر (UX) را بهبود می‌بخشند و به نرخ تبدیل بهتری تبدیل می‌شوند.

امنیت بهتر

تزریق SQL یک تهدید بزرگ است که سایت به سایت را به میلیون ها نفر می برد. و وردپرس در امان نیست زیرا بر روی پایگاه داده ای اجرا می شود که از تزریق SQL مصون نیست، اگر امنیت وردپرس خود را سخت تر کنید.

علاوه بر این، برخی از افزونه های وردپرس ممکن است سایت شما را در معرض خطرات امنیتی قرار دهند (مانند حملات XSS)، به خصوص اگر افزونه ها را از منابع مشکوک دانلود کنید یا به روز رسانی های منظم را اجرا نکنید.

نسخه ایستا از وب سایت شما این آسیب پذیری را ندارد زیرا هیچ افزونه ای برای هک وجود ندارد. به علاوه، هیچ کد PHP (که روی سرور اجرا می شود) اجرا نمی شود. همچنین نیازی به اتصال به پایگاه داده ندارید 🙂

به هر حال، نسخه وردپرس سایت شما همچنان این مشکلات امنیتی را دارد، اما می‌توانید با استفاده از فایل htaccess. وردپرس را از مهاجمان مخفی کنید.

فقط نسخه وردپرس را پشت رمز عبور .htaccess پنهان کنید و وب سایت استاتیک را در جای خود ارائه دهید. و سپس به ایجاد محتوا در وردپرس و فشار دادن تغییرات به سایت ثابت ادامه دهید.

نکته حرفه ای: با رعایت بهداشت بهتر سایت (مقاله لینک شده در بالا را بررسی کنید) و فعال ماندن با پشتیبان گیری از سایت وردپرس.

نیازی به گفتن نیست که هیچ دارایی دیجیتال (خواندنی، وب‌سایت‌ها، برنامه‌های تلفن همراه و غیره) 100٪ در برابر حملات مصون نیست، بنابراین مراقب باشید.

مدیریت و نگهداری کمتر

مدیریت یک وب سایت کار آسانی نیست. راه اندازی یک وب سایت وردپرس سالم حتی سخت تر است. همانطور که در چک لیست نگهداری وردپرس دیدیم، بسیاری از چرخ‌دنده‌های در حال اجرا نیاز به روغن کاری مداوم دارند.

برای شروع، باید نصب وردپرس خود را به روز نگه دارید، در غیر این صورت افراد بد را مورد محاکمه قرار خواهید داد. علاوه بر این، تم ها و افزونه های جدیدتر به آخرین نسخه وردپرس نیاز دارند، به این معنی که ویژگی های عالی را از دست می دهید.

ن/ب: اگر نمی‌دانستید، مضامین و افزونه‌های قدیمی سایت شما را در معرض دید مهاجمان قرار می‌دهند، به خصوص اگر آسیب پذیری های امنیتی شناخته شده.

علاوه بر این، باید صفحات خود را برای سرعت بارگذاری سریع‌تر بهینه کنید، که می‌تواند هنگام کوچک‌سازی فایل‌ها یا استفاده از شما را دچار مشکل کند. افزونه های کش وردپرس و CDN. اگر مبتدی هستید، سخت است. میدانم؛ من آنجا بوده ام.

با یک وب سایت ثابت، هیچ کدام از آن ها را ندارید. شما نیازی به به روز رسانی هسته وردپرس، تم ها، یا افزونه ها ندارید، که به معنای تعمیر و نگهداری کمتر از جانب شماست.

به کنار: اما باید به به‌روزرسانی هسته، تم‌ها و افزونه‌های وردپرس خود ادامه دهید، حتی اگر نصب محلی روی رایانه شخصی خود داشته باشید. این بهداشت امنیت سایت خوبی است.

همچنین لازم نیست نگران سرعت بارگذاری صفحه باشید، حتی اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید. علاوه بر این، نسخه ایستا از وب سایت شما امنیت بهتری دارد، همانطور که قبلاً ذکر کردیم، که نگرانی کمتری در مورد آن وجود دارد.

نکته حرفه ای: همیشه هسته، تم ها و افزونه های وردپرس خود را به روز کنید تا از مجرمان سایبری جلوتر بمانید و بهترین عملکرد را داشته باشید. برای سرعت بهتر صفحه، نحوه کاهش زمان بارگذاری صفحه وردپرس را بررسی کنید.

مقیاس پذیری

همه ما می خواهیم وب سایت هایی ایجاد کنیم که تعداد زیادی بازدیدکننده را جذب کند. به هر حال، ترافیک شریان حیات هر وب سایت موفقی است.

بدون ترافیک، وب سایت شما عملاً مرده است. شما یک وب سایت ایجاد کردید تا دنیا بتواند شما و کسب و کارتان را پیدا کند، و این خوب است.

اکنون، وردپرس یک پلت فرم کاملا مقیاس پذیر است. این می تواند هر چیزی را که به آن می پردازید، مدیریت کند، چه صاحب یک کسب و کار کوچک با ده ها بازدیدکننده وب یا یک خط تجارت الکترونیکی عظیم با میلیون ها بازدید در ماه.

اما اگر ترافیک شما افزایش یافته است و به عنوان مثال از میزبانی مشترک استفاده می کنید، وب سایت وردپرس شما با مشکل مواجه می شود زیرا بسیاری از وظایف در پس زمینه در حال اجرا هستند (کارهایی که یک بسته میزبانی مشترک نمی تواند انجام دهد).

بسیاری از بازدیدهای همزمان از وب سایت وردپرس شما به طور همزمان می تواند سرور یا پایگاه داده شما را از بین ببرد زیرا بسیاری از فرآیندها در حال اجرا هستند.

از سوی دیگر، یک وب‌سایت استاتیک می‌تواند به راحتی مقیاس شود که آیا ده یا یک میلیون بازدید در آن واحد داشته باشید. چرا؟ زیرا هیچ رفت و برگشتی به سرور و پایگاه داده وجود ندارد.

به عبارت دیگر، عملاً هیچ فرآیند سنگین سرور در حال اجرا نیست، به این معنی که بسیاری از بازدیدها در یک زمان شما را از کار در نمی‌آورند. ممکن است هنوز هم اتفاق بیفتد، اما نه به اندازه یک وب سایت وردپرس، زیرا – رفت و برگشت و فرآیندها.

این بدان معناست که شما می توانید به راحتی در هاست های ارزان قیمت یا حتی رایگان در GitHub (یا سایر هاست های رایگان) بدون هیچ مشکلی میزبانی کنید. وب سایت ایستا شما همچنان کار می کند حتی اگر ترافیک شما افزایش پیدا کند، که ممکن است وب سایت وردپرس شما را در همان بسته میزبانی حذف کند.

نکته حرفه ای: توصیه می شود از همان ابتدا با یک شرکت میزبان وردپرس عالی همراه باشید. میزبانی مدیریت شده وردپرس و میزبانی ابری دو گزینه قابل اجرا هستند اگر بخواهید بدون زحمت مقیاس را انجام دهید.

اینها برخی از مزایای ایجاد یک نسخه استاتیک از وب سایت وردپرس شما هستند. حال، اجازه دهید به بخش سرگرم کننده حرکت کنیم. ایجاد یک نسخه ثابت از وب سایت وردپرس خود.

من چند افزونه را امتحان کردم، و همه آنها به طرز بدی شکست خوردند. برخی از آنها سال ها به روز نشده اند، و برخی دیگر نیاز به کامپایل کد منبع Github دارند، که قطعا برای مبتدیان نیست. خیلی خسته کننده بود تا اینکه StaticPress2019 را پیدا کردم و می توانم دوباره لبخند بزنم.

نحوه ایجاد یک وب سایت ثابت با وردپرس

برای برخی زمینه‌ها، من با سایت نمونه زیر کار می‌کنم، که یکی از دموهای آماده‌ای است که با تم وردپرس Total ارائه می‌شود. :

سایت نمایشی وردپرس در اینجا زندگی می کند: design.vistamedia.xyz.

یک وب‌سایت ثابت ایجاد می‌کنیم که در یک زیر دامنه متفاوت (یعنی static.vistamedia.xyz) میزبانی می‌کنیم که در حال حاضر به شکل زیر است:

نگران نباش. این فقط یک دایرکتوری خالی در سرور من بدون هیچ فایل وب سایت است. اینجاست که ما نسخه ثابت وب سایت وردپرس خود را ذخیره می کنیم.

N/B: من از دامنه‌های فرعی فقط برای مصورسازی استفاده می‌کنم. می توانید از هر دامنه یا URL دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

اما قبل از اینکه ادامه دهیم، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. برای شروع، این راه حل برای همه وب سایت های وردپرس نیست.

برای وب‌سایت‌های ساده، مانند:

عالی است

  • بروشورهای آنلاینی که به عملکرد پیچیده نیاز ندارند
  • پورتفولیوهای اساسی
  • وب سایت های صرفا اطلاعاتی
  • صفحات و صفحات فرود به زودی
  • سایت هایی که مستعد حملات هستند، به عنوان مثال، سایت های سیاسی و افراد مشهور
  • وب سایت هایی که باید واقعا سریع باشند

و این به این دلیل است که تبدیل یک وب سایت وردپرس به یک وب سایت استاتیک عملکردهای سمت سرور را از بین می برد، مانند:

  • افزونه های تجارت الکترونیک
  • بیشتر افزونه های کشویی
  • فرم‌های پیش‌فرض نظرات وردپرس
  • فرم های تماس سمت سرور
  • همه افزونه هایی که از فرم ارسال استفاده می کنند
  • افزونه های رویداد
  • افزونه های عضویت
  • ویجت‌های نوع

  • پرطرفدارترین پست‌ها
  • فیدهای RSS
  • و هر افزونه دیگری که برای عملکرد به سرور نیاز دارد

یک سایت تجارت الکترونیکی که در WooCommerce اجرا می‌شود، وقتی آن را به یک وب‌سایت ثابت تبدیل می‌کنید، آسیب می‌بیند زیرا WooCommerce صفحات پویا ایجاد می‌کند که به PHP و عملکرد سمت سرور نیاز دارند.

با این حال، راه‌حل‌های زیادی برای دستیابی به عملکرد مورد نیاز شما وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید از Disqus برای نظرات، Algolia برای جستجو و Snipcart برای تجارت الکترونیک استفاده کنید. راه‌حل‌هایی برای سایر ویژگی‌ها وجود دارد، اما باید بپرسید که آیا ارزش زمان و تلاش را دارد یا خیر.

گفته شد… اجازه دهید ببینیم افزونه StaticPress2019 چه کاری می تواند انجام دهد.

نحوه ایجاد یک وب سایت ثابت با افزونه StaticPress2019

StaticPress2019 در مخزن افزونه وردپرس موجود است، به این معنی که می‌توانیم آن را در داشبورد مدیریت وردپرس نصب کنیم.

وارد ادمین وردپرس خود شوید و به افزونه ها > افزودن جدید بروید:

بعد، StaticPress را در کادر جستجوی کلمه کلیدی وارد کنید، و هنگامی که افزونه را پیدا کردید، روی اکنون نصب کنید کلیک کنید:

پس از آن، افزونه را فعال کنید. تا اینجای کار، خیلی خوب است، شما خوب کار می کنید.

بعد، روی StaticPress2019 Options در منوی مدیریت وردپرس خود، همانطور که در زیر برجسته می‌کنیم، کلیک کنید.

بعد، URL و ریشه سند وب سایت استاتیک خود را وارد کنید و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

در مورد من، به ترتیب از static.vistamedia.xyz و /home/vistxxxx/static.vistamedia.xyz استفاده می‌کنم. از مقادیر قابل اعمال در مورد خود استفاده کنید.

بعد، روی StaticPress2019 کلیک کنید:

در صفحه بعد، همانطور که در صفحه نمایش زیر نشان داده شده است، روی دکمه Rebuild کلیک کنید.

منتظر بمانید تا فرآیند اجرا شود. بسته به اندازه وب سایت شما ممکن است زمان ببرد.

هنگامی که فرآیند به پایان رسید، می توانید حباب را باز کنید زیرا تمام چیزی که برای آن وجود دارد همین است 🙂

اما صبر کنید. فراموش نکنید که وب سایت استاتیک خود را به طور کامل آزمایش کنید! می توانید وب سایت استاتیک جدید خود را در قسمت جلویی مشاهده کنید.

در اینجا نتیجه نهایی ما در static.vistamedia.xyz که قبلاً به این شکل بود…

…اکنون به نظر می رسد:

شما نمی توانید تفاوت را تشخیص دهید. حواستون باشه این بسیار سریعتر از نسخه وردپرس در همان بسته میزبانی است 🙂 و همه چیز وجود دارد، از جمله عکس‌ها و پست‌های وبلاگ، طراحی واکنش‌گرا و غیره.

افزونه StaticPress2019 برای ایجاد وب سایت های ثابت از وب سایت های جدید و قدیمی وردپرس عالی است.

به خاطر داشته باشید: اگر وب سایت وردپرس خود را به روز می کنید، باید به StaticPress2019 بروید و روی دکمه Rebuild کلیک کنید، همانطور که چند مورد انجام دادیم. چند ثانیه پیش. انجام این کار تغییرات را به نسخه ثابت وب سایت شما فشار می دهد 🙂

اگر یک وب‌سایت وردپرس جدید ایجاد می‌کنید که می‌خواهید بعداً آن را به یک وب‌سایت ثابت تبدیل کنید، می‌توانید از یک سرویس پولی استفاده کنید (فقط «WordPress static site generator» را جستجو کنید و گزینه‌های زیادی پیدا خواهید کرد) . چنین خدماتی وب‌سایت‌های ثابت و راه‌حل‌های داخلی را برای نظرات و فرم‌های جستجو، معمولاً همراه با میزبانی، با هزینه ماهانه ارائه می‌دهند.

همانطور که قبلاً گفتیم، هنگام استفاده از افزونه‌هایی مانند StaticPress2019، همیشه راه‌حل‌هایی برای چنین ویژگی‌هایی وجود دارد. این بدان معناست که شما مجبور نیستید برای ایجاد نسخه ایستا از وب سایت وردپرس خود هزینه ای بپردازید، به خصوص زمانی که این امر ساده باشد.


ایجاد یک وب سایت ثابت با وردپرس مزایا و معایب خود را دارد. شما از سرعت بارگذاری صفحه بیشتر، امنیت بهتر، وظایف مدیریت کمتر و گزینه های میزبانی بیشتری در اختیار دارید.

به طور همزمان، وب‌سایت‌های استاتیک برای همه وب‌سایت‌های وردپرس ایده‌آل نیستند، مانند سایت‌های تجارت الکترونیکی که به شدت به WooCommerce متکی هستند.

و این به این دلیل است که وقتی یک وب سایت وردپرس را به یک وب سایت ثابت تبدیل می کنید، عملکرد سمت سرور از بین می رود. مواردی مانند فرم‌های تماس، فرم‌های سفارش، نظرات و سبد خرید کار نمی‌کنند.

در حالی که راه‌حل‌هایی برای دستیابی به عملکرد مورد نیاز شما وجود دارد، همیشه مهم است که در نظر بگیرید که آیا واقعاً به یک وب‌سایت ثابت نیاز دارید یا خیر. مطمئناً ایجاد آن آسان است، اما آیا برای مثال، بهتر است با یک وب سایت وردپرسی که بر روی هاست ستارگان اجرا می شود؟

چرا StaticPress2019 را امتحان نمی کنید و نظر خود را در بخش نظرات به ما اطلاع نمی دهید؟ ایجاد مبارک و ایمن بمانید!

خروج از نسخه موبایل