جستجوی صوتی و معنای آن برای سایت وردپرس شما

جستجوی صوتی و معنای آن برای سایت وردپرس شما

از اوایل سال 2016، کارشناسان پیش بینی می کردند که جستجوهای صوتی در نهایت درصد قابل توجهی از جستجوهای Google را در سراسر جهان تشکیل می دهند. اکنون که افراد بیشتری از دستگاه‌های هوشمند مانند Google Home، Alexa و Siri در خانه استفاده می‌کنند، قابلیت جستجوی صوتی در حال تبدیل شدن به یک چیز جدید و بیشتر یک ابزار ضروری برای وب‌سایت‌ها است.

قابلیت‌های جستجوی صوتی در چند سال گذشته بسیار توسعه یافته است. همانطور که پلتفرم‌های جستجو اطلاعات بیشتری را به دست می‌آورند و فناوری‌های تشخیص صدا پیشرفته‌تر می‌شوند، کاربران مطمئن‌تر می‌شوند که جستجوهای صوتی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

اگر سایت وردپرس شما برای جستجوهای صوتی بهینه نشده باشد، ممکن است در آینده ترافیک زیادی را از دست بدهید. اما برای اینکه بدانیم چگونه سایت وردپرس خود را برای جستجوی صوتی موثرتر بهینه کنیم، باید بدانیم که این فناوری چگونه کار می کند و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم.

جستجوی صوتی چگونه کار می کند

جستجوی صوتی رایج شده است. به نظر می رسد که مانند جادو عمل می کند، و فناوری پشت آن چیزی شگفت انگیز نیست. با این حال، قبل از اینکه افراد Google بتوانند بفهمند چگونه می‌توانند گفتار انسان را به یک ماشین بفهمانند و به سؤالات با پاسخ‌های مفید پاسخ دهند، تحقیقات زیادی انجام شد.

فناوری جستجوی صوتی قدیمی بسیار نادرست بود زیرا به تنهایی کلمات کلیدی را در نظر می گرفت و هدف و زمینه کاربر را در نظر نمی گرفت. ارتقاء بعدی الگوریتم‌ها به آن اجازه می‌دهد تا زمینه و هدف را شناسایی و یاد بگیرد، مشابه روشی که انسان‌ها یاد می‌گیرند چگونه به سؤالات با استفاده از سطوح اصلی زبان‌شناسی پاسخ دهند:

ابتدا، Google صدای شما را می گیرد و آن را به متن پردازش می کند، سپس از یادگیری ماشینی برای تشخیص سؤالات و خواسته ها استفاده می کند. هنگامی که فکر می کند متوجه می شود که می خواهید چه کاری انجام دهید، به موتور جستجوی Google متصل می شود تا بهترین سایت های مرتبط را پیدا کند. این کار قدرت پردازش زیادی می‌گیرد، اما اگر بتوانید سایت خود را به درستی بهینه کنید، می‌توانید ترافیک ارزشمند زیادی از جستجوهای صوتی دریافت کنید.

جدا از استفاده از قصد کاربر برای پاسخ به سؤالات فردی، جستجوی صوتی Google اکنون می‌تواند به سؤالات پرسیده شده به ترتیب پاسخ دهد. به عنوان مثال، اگر از گوگل بپرسید “چه کسی مالک فیس بوک است؟”، نتیجه زیر را دریافت می کنید:

است

سپس، هنگامی که یک جستجوی صوتی برای “چقدر ارزش دارد” را اجرا می کنید، پاسخ زیر را دریافت خواهید کرد:

فناوری که Google در اینجا استفاده می‌کند، به نام جستجوی معنایی متوالی، به دستیاران جستجوی صوتی اجازه می‌دهد تا سؤالات را با جستجوهای قبلی مرتبط کنند تا به نتایج مرتبط‌تری برسند. این مانند مکالمه با یک انسان واقعی است.

در حالی که اکثر مردم جستجوهای صوتی مرتبط متوالی زیادی را انجام نمی‌دهند، مثال بالا به ما نشان می‌دهد که فناوری تشخیص صدای Google و جستجوی صوتی از زمان معرفی تا چه حد بهبود یافته است.

چرا باید وردپرس را برای جستجوی صوتی بهینه کنید

فناوری جدید جستجوی صوتی از زمان اعلام به‌روزرسانی مرغ مگس خوار Google در سال 2013 منجر به پذیرش بیشتر کاربران شده است. شما همیشه تبلیغات الکسا و Google Home را مشاهده می‌کنید و اکنون بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر جهان از جستجوی صوتی و دستیار صوتی فعال شده استفاده می‌کنند.

این برای صاحبان سایت چه معنایی دارد؟ تا پایان سال 2022، فروش تجارت صوتی تنها در ایالات متحده به 40 میلیارد دلار خواهد رسید. جدای از تجارت الکترونیک، کاربران جستجوی صوتی موضوعات متنوعی مانند موسیقی، پیش بینی آب و هوا، اخبار، مسیرها، اطلاعات کسب و کار محلی و چیزهای بی اهمیت را درخواست می کنند. در عمل، تعداد زیادی از سایت‌های وردپرسی می‌توانند از افزایش جستجوهای صوتی بهره ببرند، اگر بدانند چگونه سایت خود را به درستی بهینه کنند.

حدود 75٪ از نتایج جستجوی صوتی برتر نیز در جستجوی انجام شده از طریق دسکتاپ در سه نتیجه برتر قرار می گیرند. بنابراین اگر در مورد رسیدن به مخاطبان هدف خود جدی هستید، بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی بسیار منطقی است. .

واضح‌تر شده است که Google به تدریج از جستجوهای تایپ‌شده به جستجوهای صوتی به عنوان منبع اصلی ترافیک خود تغییر می‌کند. به نظر می‌رسد در نحوه رتبه‌بندی گوگل محتوای سازگار با صدا، تعصب زیادی وجود دارد. یا به این دلیل است که محتوای سازگار با صدا نیز ذاتاً برای خزنده‌های Google آسان‌تر فهرست‌بندی می‌شود؟

به هر حال، بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی به رتبه بالاتر سایت شما در جستجوهای دسکتاپ نیز کمک می کند. به عبارت دیگر، این یک برد-برد است! در حالی که برخی از استراتژی ها همیشه ایده خوبی برای هر نوع سئو هستند، آنچه برای جستجوی دسکتاپ کار می کند لزوما برای صدا کار نمی کند. اگر می‌خواهید از جستجوی صوتی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید، باید سایت وردپرس خود را متفاوت بهینه کنید. برای یادگیری نحوه انجام این کار به ادامه مطلب بروید.

چگونه سایت وردپرس خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنیم

اگر می خواهید در آینده ترافیک بیشتری را به سایت وردپرس خود جذب کنید – و مطمئنم که می کنید – باید آن را به خصوص برای جستجوی صوتی بهینه کنید. برای رسیدن به آن هدف، چندین مرحله و کمی زمان و صبر لازم است، بنابراین هر چه زودتر شروع کنید، بهتر است.

در اینجا تغییراتی وجود دارد که می‌توانید در سایت خود ایجاد کنید تا آن را از طریق صوتی قابل جستجو کنید.

محتوای خود را مرتبط و خواندنی آسان کنید

میانگین نتیجه جستجوی صوتی کمی کمتر از 30 کلمه است. این بدان معناست که کاربران جستجوی صوتی گوگل پاسخ های کوتاه و مختصر را به محتوای طولانی ترجیح می دهند. ما حدس می زنیم که این به این دلیل است که اکثر کاربران Google حوصله کافی برای گوش دادن به خواندن تمام صفحات محتوا توسط Google را ندارند.

این بدان معنا نیست که نمی‌توانید محتوایی با 2000 کلمه یا بیشتر منتشر کنید. محتوای طولانی هنوز برای عملکرد کلی سئوی شما مهم است. این فقط به این معنی است که شما همچنین باید روی پاراگراف ها و جملاتی تمرکز کنید که می توانند به تنهایی به سؤالات مخاطبان شما پاسخ دهند.

علاوه بر طول محتوا، گوگل برای نوشتن ساده نیز ارزش قائل است (هدف را برای سطح خواندن تقریباً نهم در نظر بگیرید). لحن محتوای شما باید محاوره ای باشد، و تمام اطلاعات مرتبط باید در خود متن باشد، نه اینکه در تصاویر یا کد HTML پنهان شود (اگرچه ما همچنین اضافه کردن متن جایگزین به تصاویر را برای بالا بردن رتبه جستجوی Google Images خود توصیه می کنیم).

بیش از همه، اطلاعاتی که ارائه می‌دهید باید با کلمات کلیدی مرتبط باشد که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی شوید. گوگل آنقدر باهوش است که بداند چه زمانی سعی می کنید الگوریتم را بازی کنید (مانند پر کردن کلمات کلیدی، پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی نامرتبط یا جمع آوری بک لینک های بد) و در جریمه کردن سایت شما در زمانی که شما را در تلاش برای یواشکی بودن گرفتار می کند دریغ نمی کند.

کلمات کلیدی طولانی را به محتوای خود اضافه کنید

به‌روزرسانی مرغ مگس خوار به این معنی است که Google دیگر برای تعیین نتایج جستجوی خود تنها به کلمات کلیدی متکی نیست. در عوض، رویکرد محاوره‌ای بیشتری برای جستجوی صوتی دارد، شبیه به فناوری مورد استفاده در دستیارهای شخصی مانند Alexa، Google Home، و Samsung Bixby.

این بدان معناست که با وجود اینکه هنوز می‌توانید از کلمات کلیدی ساده استفاده کنید، باید کلید واژه‌های کلیدی طولانی را نیز وارد کنید. اگر می خواهید محتوای شما شانسی برای رتبه بندی داشته باشد. این کلمات کلیدی به سیستم Google زمینه لازم را می‌دهند تا کلمات شما را به هم متصل کند و نتایج مرتبط با سؤال شما را به دست آورد.

یعنی تمرکز بر کلمات کلیدی که شبیه جملات کامل و سؤالات واقعی است که شخص می‌پرسد.

به عنوان مثال، اگر وبلاگی راه اندازی کنید که در آن دستور العمل ها را به اشتراک می گذارید، ممکن است بخواهید رتبه بندی کنید برای “چگونه تاکو درست کنیم” به جای تمرکز بر یک اصطلاح عمومی مانند “تاکو” یا حتی “دستور پخت تاکو”. این بدان معناست که محتوای شما باید از کلمه کلیدی دم بلند به درستی استفاده کند.

جای تعجب نیست که سه کلیدواژه رایج در عبارات جستجوی صوتی «چگونه»، «چه چیزی» و «بهترین» هستند: این کلمات به ایجاد زمینه کمک می‌کنند. و وقتی نوبت به جستجوهای صوتی می‌رسد، زمینه همه چیز است.

به یک تم مناسب برای موبایل بروید

بر کسی پوشیده نیست که سرعت بارگذاری صفحه بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد. همچنین نقش مهمی در نتایج جستجوی صوتی دارد. Backlinko اخیراً بیش از 10000 جستجوی صوتی Google Home را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که نتایج جستجوی صوتی معمولی 52٪ سریعتر از صفحات متوسط ​​بارگیری می شود. این بدان معناست که شما می‌خواهید برای کاهش زمان پاسخگویی سرورتان اگر می خواهید محتوای شما شانس رتبه بندی داشته باشد.

گوگل همچنین اعلام کرد که شاخص جستجوی تلفن همراه خود سرعت صفحه را در نظر می گیرد. از آنجایی که اکثر جستجوهای صوتی از طریق دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شوند، باید مطمئن شوید که سایت شما کاملاً سازگار با موبایل است تا زمان بارگذاری شما پایین بماند و موقعیت رتبه‌بندی شما افزایش یابد.

در حالی که اجرای تغییرات در سایت خود مانند کاهش اندازه فایل های تصویری و حذف کدهای HTML استفاده نشده هوشمندانه است، تغییر به یک تم مناسب برای موبایل بیشترین تأثیر را در کل خواهد داشت. برخی از محبوب‌ترین تم‌های واکنش‌گرا در WPExplorer عبارتند از Total و Divi.

بسیاری از تم‌های واکنش‌گرا همچنین به شما امکان می‌دهند چت زنده را به سایت خود اضافه کنید و به مشتریان خود امکان دیگری را بدهید. گزینه ای برای تماس با شما و ارائه راه دیگری برای تعامل با آنها و کمک به آنها برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند.

فهرست Google My Business خود را به‌روزرسانی کنید

بسیاری از جستجوهای صوتی شامل سؤالات ساده ای مانند مسیرها یا ساعات کاری کسب و کارهای محلی است. علاوه بر به‌روزرسانی محتوای وب‌سایت خود برای گنجاندن ارجاعات بیشتر به موقعیت مکانی خود، می‌توانید فهرست Google برای کسب و کار من. نتایج «Google برای کسب‌وکار من» اغلب اولین مواردی هستند که در جستجوهایی که شامل «نزدیک من» یا یک کلمه کلیدی خاص مکان هستند نشان داده می‌شوند. اگر هنوز فهرست خود را درخواست نکرده‌اید، ممکن است ترافیک زیادی را از دست بدهید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در فهرست Google برای کسب و کار من به‌روزرسانی کنید:

  • شماره تلفن: کد منطقه خود را وارد کنید تا به کاربران کمک کنید مکان شما را به درستی پیدا کنند.
  • آدرس: قبل از به‌روزرسانی نمایه GMB خود، بررسی کنید که آیا می‌توانید آدرس خود را در Google Maps پیدا کنید.
  • آدرس ایمیل
  • ساعات کاری
  • رده کسب و کار: قرار دادن در دسته بندی مناسب به مشتریان کمک می کند شما را پیدا کنند. ماهیت کسب و کار خود را نشان دهید، نه آنچه را که می فروشد یا کاری که انجام می دهد. “رستوران مکزیکی” یک دسته خوب است، در حالی که “tacos و horchata” می تواند بهتر عمل کند.

علاوه بر «Google برای کسب‌وکار من»، می‌توانید حساب Google Ads خود را برای استفاده از تبلیغات جستجوی محلی Google Maps و برنامه‌های افزودنی موقعیت مکانی خود نیز به‌روزرسانی کنید. به این ترتیب، مشتریانی که می خواهند از کسب و کاری مانند شما بازدید کنند، تبلیغات شما را می بینند و بلافاصله کسب و کار شما را پیدا می کنند.


در پایان… در حالی که بسیاری از کاربران هنوز با تایپ کردن در دستگاه خود از جستجوی مبتنی بر کلیدواژه استفاده می کنند، جستجوی صوتی در حال رشد است و روش جستجوی آنلاین ما را تغییر می دهد. پرسش‌های جستجو طولانی‌تر می‌شوند و بیشتر شبیه الگوهای گفتاری زبان طبیعی می‌شوند، و موتورهای جستجو شروع به اولویت‌بندی پاسخ‌های کوتاه و ساده به سؤالات کرده‌اند.

اگر می‌خواهید از جستجوهای صوتی استفاده کنید تا سایت وردپرس خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید، باید فوراً شروع کنید. محتوای مختصر و مرتبط با ترکیبی خوب از کلیدواژه‌های کوتاه و بلند ایجاد کنید، با پیاده‌سازی قالب وردپرس واکنش‌گرا یک تجربه موبایلی بی‌نقص ایجاد کنید، و سئوی محلی خود را با ادعای فهرست کسب‌وکار من در Google بهبود دهید.

چگونه قصد دارید سایت وردپرس خود را برای جستجوی صوتی آماده کنید؟  لطفا نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

خروج از نسخه موبایل