سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

چند سال پیش، وقتی ساخت وب‌سایت را شروع کردم، نمی‌دانستم سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) چیستند، یا حتی به این فکر می‌کردم که چرا و آیا وجود دارند یا خیر.

من کار سختی را در یادگیری HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام دادم. سپس شروع به ساختن سایت های استاتیک ساده ای کردم که افتضاح به نظر می رسیدند. مرا سرزنش نکن؛ من یک نواب کامل بودم و بهتر نمی دانستم. سپس چند ماه بعد وردپرس را پیدا کردم و همه چیز هرگز بهتر نبوده است.

کمتر از سه دهه پیش، سیستم های مدیریت محتوا وجود نداشت. وب سایت ها از ابتدا ساخته شده اند. این بدان معناست که شما باید قبل از ایجاد اولین وب سایت خود ابتدا زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید. بدتر از همه، باید ماه‌ها را صرف نوشتن خطوط بی‌پایان کد و حتی روزهای بیشتری برای رفع اشکالات قبل از راه‌اندازی می‌کردید.

سپس وب‌سایت‌ها شروع به تکامل کردند، و با ورود افراد بیشتر و بیشتری به اینترنت، توسعه‌دهندگان به ابزارهایی برای ایجاد وب‌سایت‌هایی نیاز داشتند که قبلاً به پایگاه‌های داده و عملکردهای پیچیده نیاز نداشتند.

از این نیاز، سیستم‌های مدیریت محتوا متولد شدند و زندگی توسعه‌دهندگان وب هرگز آسان‌تر نبوده است.

بنابراین، سیستم مدیریت محتوا چیست؟

یک سیستم مدیریت محتوا (یا به اختصار CMS) اساساً ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌های زیبایی را بدون نوشتن کد ایجاد کنید. گزینه های CMS زیادی وجود دارد، اما می توان آنها را به دو نوع CMS:

  • CMS در محل: اینها به صورت محلی یا بر روی وب سرور شما نصب می شوند، که برخی از برجسته ترین آنها WordPress.org، Drupal، Joomla و Magento هستند.
  • CMS مبتنی بر ابر: اینها توسط ارائه‌دهنده میزبانی می‌شوند (اغلب از شما می‌خواهند یک حساب رایگان یا پولی تنظیم کنید) و شامل گزینه‌هایی مانند WordPress.com، Squarespace و Wix می‌شود.

هر کدام را که انتخاب می کنید، برای استفاده از سیستم مدیریت محتوا، نیازی به یادگیری زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS، JavaScript یا PHP ندارید. شما کد نمی نویسید مگر اینکه کاملاً نیاز داشته باشید (مثلاً مهارت داشته باشید). فقط محتوای خود را از طریق یک داشبورد دوستانه اضافه کنید و یک CMS وب سایت را برای شما ایجاد می کند. ایجاد یک وب سایت با CMS بسیار شبیه ایجاد یک سند در Microsoft Word است.

به سادگی یک CMS را روی سرور وب خود نصب کنید (یا برای یک حساب کاربری در یک ارائه دهنده CMS مبتنی بر ابر ثبت نام کنید)، و بلافاصله شروع به ایجاد وب سایت خود کنید. یک CMS به شما کمک می کند تا وب سایت های برجسته ای را در چند ساعت و نه ماه ایجاد کنید.

به لطف سیستم های مدیریت محتوا، می توانید بدون دانش فنی تخصصی محتوا را در وب سایت خود ایجاد، اصلاح و مدیریت کنید. در واقع، استفاده از CMS برای ایجاد یک وب سایت، کار دانش آموزان کلاس چهارم است.

CMS چگونه کار می کند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سیستم مدیریت محتوا نرم افزاری است که به شما کمک می کند بدون نوشتن کد یا دانش فنی وب سایت هایی را به راحتی بسازید.

می توانید از CMS برای ایجاد انواع وب سایت ها استفاده کنید. به عنوان مثال، وردپرس برای طیف وسیعی از برنامه‌ها مانند فروشگاه‌ها، وبلاگ‌ها، نمونه کارها، سایت‌های تجاری، دوره‌های آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، مجلات و موارد دیگر عالی است.

با این حال، سایر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند Magento برای یک هدف واحد در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال، Magento به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک در هر اندازه ایجاد کنید.

اما یک سیستم مدیریت محتوا چگونه کار می کند؟

برای اینکه به شما نشان دهیم CMS چگونه کار می کند، درایو وردپرس را آزمایش می کنیم. به خاطر داشته باشید که من در مورد طعم و مزه وردپرس موجود در WordPress.org صحبت می کنم و نه نسخه میزبان ابری در WordPress.com.

داشبورد مدیریت

پس از راه‌اندازی وردپرس در حساب میزبانی خود، اعتبارنامه‌هایی برای ورود به داشبورد مدیریت وردپرس خود دریافت می‌کنید که چیزی شبیه به این است:

شما می توانید بسیاری از وظایف مدیریت وب سایت را از داشبورد مدیریت بالا انجام دهید. برخلاف نوشتن کد از ابتدا، رابط کاربری مناسب برای مبتدیان بالا ایجاد، ویرایش و مدیریت وب سایت شما را مانند یک حرفه ای آسان می کند.

به عنوان مثال، می‌توانید تعداد پست‌ها و صفحاتی را که دارید ببینید، یک پیش‌نویس سریع ایجاد کنید، نظرات اخیر پست‌های خود را بررسی کنید، و کارهای بیشتری را تنها با چند کلیک انجام دهید.

افزودن محتوا

برای افزودن یک صفحه جدید، به عنوان مثال، مانند شکل زیر به صفحات > افزودن جدید بروید.

انجام این کار شما را به ویرایشگر تصویری WYSIWYG (آنچه می بینید همان چیزی است که دریافت می کنید) هدایت می کند که استفاده از آن فوق العاده آسان است:

در داخل ویرایشگر، می توانید صفحه خود را به دلخواه بسازید. در صورت نیاز، می‌توانید ویرایشگر را با نصب صفحه‌سازهای وردپرس گسترش دهید، که ویژگی‌های اضافی و کنترل بیشتری را به شما ارائه می‌دهد. روی طراحی صفحات شما.

به علاوه می‌توانید همه نوع محتوا از جمله متن، نقل قول‌ها، تصاویر، ویدیوها، صداها، دکمه‌ها، CTA، فرم‌های تماس و موارد دیگر را اضافه کنید.

بدون سیستم مدیریت محتوا، باید هر ویژگی را از ابتدا کدنویسی کنید، که دشوار و زمان‌بر است.

وقتی صفحه یا پست شما آماده شد، کافی است دکمه  انتشار را فشار دهید تا محتوای شما پخش شود. ایجاد وب‌سایت‌ها آسان‌تر از این نیست.

بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا دیگر نیز به همین ترتیب کار می کنند. محتوای خود را در ویرایشگر پست و هر عنصری که می خواهید وارد کنید و انتشار را بزنید.

استفاده از سیستم مدیریت محتوا به سادگی A، B، C است. هر کسی می‌تواند یک سیستم مدیریت محتوا را بدون مشکل در چند ساعت نصب، پیکربندی و استفاده کند.

موضوعات

سیستم‌های مدیریت محتوا معمولاً دارای تم‌های از پیش ساخته زیادی هستند که به شما کمک می‌کنند طراحی وب‌سایت خود را سفارشی کنید.

می‌توانید با یک کلیک کل یک تم را تغییر دهید یا طرح‌بندی طراحی، رنگ‌ها، فونت‌ها و دیگر عناصر طراحی یک طرح زمینه موجود را سفارشی کنید.

اگر به یک راه حل سفارشی نیاز دارید، می توانید یک تم سفارشی از ابتدا ایجاد کنید. اگر مهارت‌های لازم را ندارید، باید یک برنامه‌نویس استخدام کنید.

گفته شد، هزاران تم رایگان و ممتاز برای هر هدفی که در ذهن دارید وجود دارد. به این ترتیب، برای به دست آوردن یک موضوع مناسب برای وب سایت خود، نیازی به شکستن بانک ندارید.

به عنوان مثال، WordPress.org هزاران تم زیبا را به صورت رایگان به شما ارائه می دهد:< /p>

اگر محتوای موجود در مخزن رایگان را دوست ندارید، همیشه می‌توانید یک تم ممتاز وردپرس را از فروشگاه‌های تم مستقل یا در بازارهایی مانند جنگل تم:

ساير سيستم‌هاي مديريت محتوا نيز داراي بازارهاي موضوعي هستند، به اين معني كه شما تا حد طراحي مرتب شده‌ايد.

تغییر تم به آسانی پای است. به عنوان مثال، در وردپرس، همانطور که در زیر برجسته می کنیم، به ظاهر > تم ها بروید.

در صفحه بعد، می‌توانید طرح زمینه دیگری را انتخاب کنید یا روی افزودن جدید کلیک کنید تا یک تم جدید نصب کنید:

در مرحله بعد، می توانید یک تم را از رایانه خود آپلود کنید یا یکی از مخزن وردپرس رایگان را انتخاب کنید:

همانطور که می بینید، تغییر موضوع در وردپرس (که محبوب ترین CMS، btw است) فوق العاده آسان است.

سایر سیستم های مدیریت محتوا نیز به همین صورت عمل می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تم مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آن را سفارشی کنید تا زمانی که رها کنید.

افزونه ها

سیستم‌های مدیریت محتوا معمولاً دارای یک معماری پلاگین هستند که به شما کمک می‌کند تا CMS را به روش‌هایی غیرقابل تصور گسترش دهید. به عبارت ساده‌تر، افزونه‌ها به شما امکان می‌دهند قابلیت‌های بیشتری را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، تعداد زیادی افزونه رایگان و ممتاز برای بهینه سازی SEO، افزودن فرم های تماس، ، افزودن عملکرد شبکه اجتماعی، و موارد دیگر.

واقعیت جالب: در زمان نگارش، وردپرس با بیش از 58000 افزونه های رایگان برای همه موارد:

نصب و استفاده از افزونه ها، درست مانند تم ها، آسان است. هر CMSی که انتخاب کنید، افزونه‌های زیادی برای افزودن ویژگی‌های جدید به وب‌سایت خود در اختیار خواهید داشت.

موارد بالا تنها چند ویژگی است که سیستم های مدیریت محتوا به اشتراک می گذارند. ویژگی‌های رایج دیگری مانند مدیریت کاربر و زمان‌بندی محتوا وجود دارد، اما جزئی هستند و به راحتی قابل درک هستند.

اکنون که می دانید سیستم های مدیریت محتوا ویژگی های خاصی را به اشتراک می گذارند، چرا وردپرس بهترین است؟ چرا وردپرس قدرت بیش از 30 درصد از تمام وب سایت ها را دارد؟

این بزرگترین سهم بازار را دارد، که برای یک سیستم مدیریت محتوا که فقط یک پلتفرم وبلاگ نویسی آسیاب بود قابل توجه است کمتر از دو دهه ها پیش.

آیا وردپرس بهترین CMS برای شماست؟ این کاملاً به نیازهای منحصر به فرد شما بستگی دارد. با این حال، وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا برای بسیاری از سناریوهای مختلف است.

و دلیل آن اینجاست.

چرا وردپرس بهترین CMS است

تعداد کمی از سیستم های مدیریت محتوا می توانند با وردپرس رقابت کنند. برخی گران هستند و برخی دیگر عملکردهای اولیه را ارائه می دهند. وردپرس، از سوی دیگر، یک CMS همه جانبه را برای طیف وسیعی از وب سایت ها به شما ارائه می دهد.

وردپرس رایگان است

درست است، CMS وردپرس 100٪ رایگان و منبع باز است. این بدان معناست که شما حتی یک سنت هم برای استفاده از وردپرس پرداخت نمی‌کنید یا حتی آن را مطابق با نیازهای مختلف خود سفارشی نمی‌کنید.

با این حال، برای میزبانی یک وب سایت زنده، باید یک بسته میزبانی و یک نام دامنه خریداری کنید. در همان زمان، می‌توانید وردپرس را با استفاده از XAMPP یا WAMP بر روی رایانه خود نصب کنید تا درایو کامل را بدون آزمایش آزمایش کنید. پرداخت یک سکه.

علاوه بر این، وردپرس با تعداد زیادی تم و افزونه رایگان ارائه می شود که ایجاد یک وب سایت را بسیار آسان می کند. بهتر از آن، مضامین و افزونه‌های ممتاز در مقایسه با هزینه‌ای که برای استخدام یک توسعه‌دهنده وب هزینه می‌کند مقرون به صرفه هستند.

استفاده از وردپرس آسان است

اگر استفاده از آن سخت بود، وردپرس بیشترین سهم بازار را در اختیار نداشت. من قبلاً چند سیستم مدیریت محتوا را امتحان کرده‌ام و استفاده از برخی از آنها کاملاً دشوار است.

اما نه وردپرس. نصب وردپرس کمتر از پنج دقیقه طول می کشد و نیازی به تخصص فنی ندارید. در واقع، اکثر شرکت های هاستینگ نصب را با یک کلیک ارائه می دهند.

ایجاد محتوا در وردپرس نیز نسبتاً آسان است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. شما به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارید. اگر از مایکروسافت ورد استفاده کرده اید، ایجاد محتوا در وردپرس بسیار راحت است.

نصب طرح‌های زمینه، افزونه‌ها و افزونه‌ها نیز ساده است که کودک می‌تواند آن را انجام دهد. حتی اگر قبلاً از CMS استفاده نکرده‌اید، کار با وردپرس بسیار آسان است.

وردپرس سئو دوستانه است

ما نمی توانیم ارزش سئو را برای هیچ کسب و کاری کاهش دهیم. سئو یکی از بهترین راه ها برای هدایت ترافیک ارگانیک و مرتبط به وب سایت شما است.

WordPress از ابتدا برای سئو مناسب است. توسعه دهندگان پشت وردپرس بهترین شیوه های سئو و استانداردهای کدنویسی را ترویج می کنند که تضمین می کند محتوای شما در موتورهای جستجو می درخشد.

اگر نیاز به بهبود استراتژی سئوی خود دارید، وردپرس دارای طیف گسترده ای از افزونه های SEO و ارتقاء محتوا است.

به لطف وردپرس، رتبه‌بندی محتوای خود در موتورهای جستجو بدون استخدام متخصصان سئوی گران قیمت بسیار آسان است.

وردپرس انجمن بزرگی دارد

اگر هیچ ایده ای نداشتید، وردپرس توسط مشارکت کنندگان مشتاق از سراسر جهان ایجاد و نگهداری می شود. شما نیز می‌توانید شرکت‌کننده وردپرس بدون توجه به مهارت‌هایتان.

به لطف جامعه عظیمی از مشارکت کنندگان، دریافت پشتیبانی برای هر مشکل وردپرس رایگان و فوق العاده آسان است. وردپرس دارای تالار گفتمان پشتیبانی و مستندات گسترده است.

علاوه بر آن، تعداد زیادی وبلاگ اختصاص داده شده به وردپرس را خواهید یافت که یافتن راه حل ها را آسان می کند.

سفارشی سازی و گسترش وردپرس آسان است

اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوا هستید که سفارشی سازی و گسترش آن آسان باشد، وردپرس شما را ناامید نخواهد کرد.

CMS با تم‌ها، افزونه‌ها، افزونه‌ها و ویجت‌های زیادی عرضه می‌شود که سفارشی‌سازی و گسترش پلتفرم را به سادگی 1، 2، 3 می‌سازد.

هزاران مورد از این تم ها و افزونه ها رایگان هستند و موارد برتر ارزان هستند. همیشه یک افزونه (یا چندین افزونه) برای هر عملکردی که نیاز دارید وجود دارد.

این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود وردپرس برای کسب‌وکارهای کوچک و همچنین مارک‌های معروف مناسب باشد. همچنین وردپرس را برای مبتدیان و توسعه دهندگان عالی می کند.

وردپرس امن است

بر خلاف آنچه بسیاری از مخالفان به شما می گویند، وردپرس در واقع یک سیستم مدیریت محتوای بسیار امن است. بسیاری از افرادی که می گویند وردپرس ایمن نیست معمولاً به دلیل بهداشت ضعیف امنیتی هک می شوند.

اگر کارت های خود را درست بازی کنید، می توانید به راحتی مهاجمان را دور نگه دارید. به عنوان مثال، این مهم است که نصب وردپرس خود را همیشه به روز نگه دارید.

توسعه‌دهندگان اصلی همیشه به‌روزرسانی‌های امنیتی را منتشر می‌کنند تا آسیب‌پذیری‌های شناخته‌شده را مهر و موم کنند. اگر نصب خود را به روز نکنید، این کار را برای هکرها بسیار آسان کرده اید. همین امر در مورد تم ها و افزونه ها نیز صدق می کند.

علاوه بر این، وردپرس با تعداد زیادی افزونه و راه حل های شخص ثالث برای تقویت امنیت شما ارائه می شود. برای اطمینان از ایمن بودن سایت وردپرس خود، لازم نیست کمر خود را بشکنید.

وردپرس برای موبایل مناسب است

ما در دنیایی از تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه زندگی می کنیم. اگر وب سایت شما سازگار با تلفن همراه نباشد، بازدیدکنندگان زیادی را از دست خواهید داد فقط به این دلیل که افراد بیشتری به محتوای شما در دستگاه های تلفن همراه دسترسی پیدا می کنند.

خوب این است که وردپرس یک پلتفرم سازگار با موبایل است. بهترین تم های وردپرس از کلمه go واکنش گرا هستند، به این معنی که نیازی به ایجاد نسخه موبایلی از سایت خود ندارید.


انبوهی از سیستم‌های مدیریت محتوا وجود دارند که همگی ابزارهایی را برای ایجاد وب‌سایت‌ها بدون دانش فنی یا مهارت‌های کدنویسی به شما ارائه می‌دهند.

و بسیاری می‌آیند و می‌روند، اما وردپرس اینجاست تا برای مدت طولانی بماند. می‌توانید انتظار داشته باشید که پلتفرم با هر به‌روزرسانی از هر نظر رشد کند، بنابراین انتظارات زیادی در آینده وجود دارد.

WordPress همیشه سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه من باقی خواهد ماند. این ارزان، آسان برای استفاده، و به اندازه کافی همه کاره برای استفاده روزانه من است.

شما چطور؟ سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه شما کدام است؟ لطفاً در نظرات به ما اطلاع دهید!

خوشحال باشید و ایمن بمانید!

خروج از نسخه موبایل