کاهش حجم موجودی نقدینگی در فروشگاه ووکامرس شما

کاهش حجم موجودی نقدینگی در فروشگاه ووکامرس شما

مهم نیست که تجارت الکترونیک خود را تا چه اندازه موفق بازاریابی می کنید، ناتوانی در مدیریت موجودی می تواند به مانعی در مسیر شما برای تصمیم گیری کارآمد برای عرضه تبدیل شود. فرآیند مدیریت موجودی شما تا حد زیادی ناکارآمد می شود زمانی که به موجودی خود دسترسی نداشته باشید یا آن را با صفحات گسترده سازماندهی نشده پیگیری کنید.

برای جلوگیری از سوزاندن وجوه نقد موجودی، باید یک فرآیند مدیریت موجودی پشتوانه داده برای حداکثر خروجی داشته باشید.

در اینجاست که قدرت ابزارهایی مانند WooCommerce ظاهر می‌شود. با یک فروشگاه تجارت الکترونیکی که WooCommerce اجرا می کند، می توانید تقریباً تمام فرآیندهای مربوط به عملیات فروشگاه خود را افزایش دهید.

یکی از قابل اعتمادترین پلتفرم های تجارت الکترونیک، WooCommerce سهولت انجام تجارت آنلاین را برای بسیاری از کارآفرینان تجارت الکترونیک فراهم کرده است. این یکی از مطمئن‌ترین جایگزین‌های Shopify است که مدیریت موجودی ساده‌ای را ارائه می‌دهد.

WooCommerce محدودیت هایی دارد، اما با چند افزونه اضافی می توان کارایی این نرم افزار را افزایش داد. افزودن این افزونه‌های WooCommerce به انجام کارآمد اقداماتی مانند مدیریت موجودی کمک می‌کند.

امروز، ما در مورد برخی از بهترین روش‌های آزمایش شده و آزمایش شده صحبت می‌کنیم که می‌توانید برای جلوگیری از سوزاندن وجوه نقد موجودی در فروشگاه WooCommerce خود استفاده کنید.

بیایید شروع کنیم!

تمایز بین محصولات اصلی و غیر اصلی

محصولات اصلی بخش بزرگی از فروش کلی یک تجارت را بر عهده دارند. این محصولات باید هنگام مدیریت موجودی در لیست اولویت شما باشند. محصولات غیر اصلی درآمد کمی برای کسب و کار و شاید موارد فصلی یا مربوط به تعطیلات به ارمغان می آورند.

انباشت بیش از حد اقلام غیر اصلی در طول سال ممکن است منجر به سوزاندن وجه نقد شود. نرم افزار مدیریت موجودی شما باید داده هایی در مورد بهترین عملکرد و کم عملکردترین محصولات.

همچنین می‌توانید به آمار فروش در داشبورد WooCommerce خود مراجعه کنید تا یک نگاه اجمالی از فروش ایجاد شده هر محصول داشته باشید. WooCommerce یک ویدیوی یکپارچه از فروش بر اساس محصول در مدت زمان مشخص به شما ارائه می دهد.

همچنین می‌توانید به فروش بر اساس دسته نگاه کنید تا در مورد اینکه کدام دسته از محصولات عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند، ایده بگیرید.

تمرکز بر محصولات اصلی به شما کمک می کند تا مشتریان سودآورتری را جذب کنید زیرا محصولاتی که بیشترین تقاضا را دارند همیشه در دسترس خواهند بود. قانون 80-20 اصل پارتو را در ذهن داشته باشید – همیشه بیشتر روی محصولات 20 درصدی تمرکز کنید که 80 درصد درآمد را به همراه دارند.

از داده ها برای دقت در پیش بینی خود استفاده کنید

هیچ‌کس مشتری ناامیدی را نمی‌خواهد که نتواند سفارش دهد زیرا محصول موجود نیست. انتظارات مشتری را بیاموزید، تجزیه و تحلیل کنید که کدام اقلام بیشتر مورد نیاز هستند و در چه مقدار.

با این حال، پیش‌بینی نادرست ممکن است منجر به باقی ماندن سهام استفاده نشده برای مدت طولانی شود. بنابراین، مدیریت موجودی برای تجارت الکترونیک شما مبتنی بر داده مورد نیاز است زیرا ردیابی سهام را روان‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

WooCommerce چندین گزینه برای ردیابی موجودی موجودی خود در اختیار شما قرار می دهد تا همیشه بتوانید در پیش بینی خود دقیق باشید. برای اطمینان از پیش‌بینی دقیق، می‌توانید با مشاهده داده‌های فروش گذشته شروع کنید.

چند نکته برای تصمیم گیری هوشمندانه موجودی کالا بر اساس داده های فروش گذشته:

  • تحلیل فروش گذشته برای محصولات خاص در مدت زمان مشخص. ممکن است الگویی از فروش پیدا کنید، مخصوصاً برای محصولات فصلی یا جشنواره.
  • داده های فروش را در زمان تبلیغات و تخفیف ها به دقت تجزیه و تحلیل کنید. همیشه از قبل برای بهترین محصولات با تخفیف برنامه ریزی کنید.

غیر از مشاهده داده‌های فروش داخلی، تقاضای بازار را مشاهده کنید، تحقیقات بازار را انجام دهید و الگوهای تقاضا و سطوح موجودی مورد نیاز را تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که ایده واضحی از محصولات مورد انتظار دارید، یک نمودار پیش بینی ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید نمودار پیش‌بینی خود را با فروش واقعی مقایسه کنید تا صحت آن را قضاوت کنید و همچنان که ادامه می‌دهید بهبود پیدا کنید.

در مرحله بعد، می‌توانید داشبورد موجودی فروشگاه WooCommerce خود را بررسی کنید تا بیشترین موجودی، اقلام موجود در انبار و همچنین محصولات موجود در انبار کمتر را مشاهده کنید.

این اطلاعات آماری به شما کمک می‌کند تا تصمیمات پیش‌بینی دقیقی اتخاذ کنید، زیرا می‌توانید به‌راحتی در زمانی که به نظر می‌رسد اعداد کاهش می‌یابد، برای سفارش بیشتر در دسترس باشید.

از مدیریت موجودی به موقع (JIT) استفاده کنید

مدیریت موجودی به‌موقع یک تکنیک قدرتمند است که بر خرید اقلام مورد نیاز تنها زمانی تمرکز دارد که برای فروش مورد نیاز هستند.

JIT یک تکنیک ناب است که می تواند به سهام تجارت الکترونیک شما از طرق مختلف از جمله جلوگیری از سوزاندن پول نقد کمک کند. برای کسب‌وکارهای سنتی، اجرای مدیریت موجودی JIT به معنای حفظ یک رکورد فیزیکی یا صفحه‌گسترده از موجودی و فروش است. خوشبختانه، WooCommerce همه چیز را با کمک گزارش ها برای شما ساده می کند.

داده‌های فروش و سهام را در زمان واقعی دریافت می‌کنید و سریع تصمیم می‌گیرید. این منجر به کاهش ضایعات، افزایش کارایی و بهبود جریان نقدی می شود. با اقلامی که در مدت کوتاهی خریداری می‌شوند، می‌توانید از اشغال فضای موجودی فروخته نشده در انبار خود جلوگیری کنید.

شرکت‌هایی مانند تویوتا، کلوگ، اپل، تسلا، زارا و شیائومی از این روش برای کاهش هزینه‌های عملیاتی خود استفاده می‌کنند.

از یک پلاگین برای بهبود مدیریت موجودی WooCommerce استفاده کنید

هر موجودی فروخته نشده ای که برای مدت طولانی در فروشگاه شما بماند می تواند حاشیه سود شما را کاهش دهد. اگر موجودی شما تمام شود، خطر بالقوه از دست دادن فروش وجود دارد. علاوه بر این، ممکن است مشتریانی را از دست بدهید که ممکن است با دریافت نکردن اقلام مورد نظرشان ناامید شوند.

اکوسیستم WooCommerce دارای چندین افزونه و افزونه مفید برای مدیریت موجودی است که دارای گزینه های قابل تنظیم زیادی است. این افزونه ها به شما کمک می کنند در زمان و پول گرانبهای خود صرفه جویی کنید که می تواند برای مدیریت سایر کارهای مهم مانند بهینه سازی فروشگاه خود برای فروش و تمرکز بر تبلیغ فروشگاه خود در رسانه های اجتماعی استفاده شود. در اینجا برخی از مزایای استفاده از افزونه های شخص ثالث برای مدیریت موجودی WooCommerce آورده شده است:

درک بهتر از سهام فعلی

ابزارهای گزارش‌دهی پیشرفته که با این برنامه‌های افزودنی شخص ثالث ادغام شده‌اند، دید پرنده‌ای از سهام فعلی شما ارائه می‌کنند. داشتن درک دقیق از سهام خود می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از فروش ترخیص کالا یا پیشنهادات، موجودی انباشته را پاک کنید.

در زمان کارهای تکراری صرفه جویی کنید

به‌روزرسانی مکرر ارزش سهام می‌تواند وقت شما را بگیرد. با وجود یک سیستم کارآمد، می‌توانید موجودی خود را تنها با چند کلیک به‌روزرسانی کنید و به کارهای سازنده‌تر بازگردید.

بهبود کارایی

برای کسب‌وکارهایی که صدها محصول را مدیریت می‌کنند، مدیریت موجودی می‌تواند کاری زمان‌بر باشد. می‌توانید از این افزونه‌ها برای مدیریت سهام عظیم مستقیماً از یک داشبورد استفاده کنید.

کاهش خطاها

مدیریت دستی تعداد زیادی از محصولات ممکن است منجر به خطا شود. یک خطا ممکن است گران باشد زیرا ممکن است در نهایت مقادیر نادرستی از اقلام را خریداری کنید. استفاده از افزونه مناسب می تواند این اشتباهات را کاهش دهد و همچنین در زمان و هزینه گرانبهای شما صرفه جویی کند.

چند افزونه شخص ثالث نیز در کارهای مرتبط مختلف مانند بودجه بندی، پیش بینی، مالیات، و مدیریت موجودی به شما کمک می کنند.

بیایید به محبوب‌ترین افزونه‌های موجودی WooCommerce نگاهی بیندازیم:

WooPos

WooPos یک افزونه مدیریت موجودی کارآمد برای WooCommerce است. این ابزارهای قدرتمند تجارت الکترونیک را برای کمک به شرکت ها در مدیریت فروشگاه ها، فروش، موجودی و مشتریان خود در خود جای داده است. برای خرده فروشان و همچنین مشاغل آنلاین مفید است زیرا WooPos به شما امکان می دهد هر دو را از طریق یک رابط مشترک و یکپارچه مدیریت کنید.

WooPos یک برنامه ایده‌آل است اگر هم در یک تجارت الکترونیکی و هم از طریق WooCommerce در حال اجرا هستید

WooPos به شما امکان می دهد از سیستم های POS (نقطه فروش) در چندین ویترین فروشگاه، تجزیه و تحلیل دقیق و گزارش های قابل تنظیم برای پیش بینی درست استفاده کنید.

این افزونه ابزارهای قدرتمندی را ارائه می دهد که استفاده از آنها آسان است و به شما امکان می دهد تعداد نامحدودی محصول اضافه کنید. شما می توانید تنها با چند کلیک، داده های خود را ویرایش، جستجو، استفاده از فیلترها، وارد کردن و صادرات کنید. سطوح سهام در چندین فروشگاه را می توان در زمان واقعی از طریق یک رابط واحد ردیابی و نگهداری کرد.

یک طراح بارکد سفارشی به شما امکان می دهد بارکدهای با کیفیت بالا و برچسب های پستی سفارشی ایجاد و چاپ کنید. می‌توانید با استفاده از ویژگی شمارش موجودی فیزیکی، یک شمارش کامل، شمارش انتخابی، یا شمارش نقطه‌ای انجام دهید و با در نظر گرفتن شکستگی و هدر رفتن اقلام موجودی خود، تنظیمات موجودی را انجام دهید.

WooCommerce در انبار موجود نیست

این افزونه ساده WooCommerce به شما در مورد سطوح پایین موجودی هشدار می دهد. این افزونه به شما امکان می دهد قوانین آستانه ایجاد کنید که توسط آنها هشدارهای سفارشی برای موارد کم ایجاد می شود. می‌توانید اعلان‌های ایمیلی را برای ارزش سهام کم دریافت کنید و این اعلان‌ها را می‌توان به چندین گیرنده تعمیم داد.

برای تسهیل فرآیند، می‌توان یک ویجت سفارشی به داشبورد وردپرس اضافه کرد تا بتوانید موارد را در سطوح پایین سفارشی ویرایش و تغییر دهید.

به‌علاوه، می‌توانید در انبار، بدون موجودی، بالاتر از سطح موجودی سفارشی و زیر سطح موجودی سفارشی در صفحه محصول سفارشی کنید. WCOSM با اکثر نسخه های قدیمی وردپرس نیز سازگار است.

Veeqo

Veeqo برای مشاغل بزرگتر و چند کاناله، نرم افزاری چند پلتفرمی است که با WooCommerce، Amazon و eBay سازگار است. این افزونه منحصر به فرد به شما امکان می دهد تا با همگام سازی موارد با WooCommerce، موجودی را مدیریت و ارسال کنید.

همچنین می توانید برای فروشگاه WooCommerce خود فاکتورهای چاپ سفارشی طراحی کنید، سفارشات عمده فروشی ایجاد کنید، پرداخت های آنلاین دریافت کنید و از ویژگی های اتوماسیون برای جلوگیری از کارهای تکراری مانند چاپ قالب ها استفاده کنید.

Veeqo یک سیستم مدیریت انبار داخلی دارد که برای مشاغل بزرگ مفید است. از ویژگی های اتوماسیون سیستم می توان برای برداشت و بسته بندی دیجیتال استفاده کرد. نرم افزار Veeqo با برنامه های گوشی هوشمند Veeqo که توسط اعضای تیم انبار استفاده می شود همگام سازی می شود. سپس برنامه ها به سخت افزار سفارشی Veeqo متصل می شوند. با وجود قوانین و برچسب‌های خودکار، موارد پس از فیلتر کردن آن‌ها از طریق دسته‌ای جمع‌آوری می‌شوند، دقت و سرعت فرآیند اجرای شما باعث کاهش مداخله انسان می‌شود.

مدیریت موجودی ATUM

ATUM یک ابزار مدیریت موجودی رایگان است که دارای ویژگی های غنی مانند آمار داشبورد و مرکز سهام شگفت انگیز است.

ATUM به شما این امکان را می دهد که به راحتی هر ویژگی مربوط به موجودی، تامین کنندگان، مکان ها، قیمت ها و وزن خود را ویرایش کنید. این برنامه کاربرپسند در داشبورد وردپرس شما قرار دارد و دسترسی سریع به موجودی شما را فراهم می کند.

از طریق پیوندهای سریع در صفحه اصلی به آسانی به اسناد، تجزیه و تحلیل تجاری و پشتیبانی پیمایش می کنید. طرح‌بندی بصری هر بخش برای ارتقای تجربه کاربری صاحبان فروشگاه و تسهیل مدیریت سهام طراحی شده است که به بهینه‌سازی زمان و منابع کمک می‌کند.

ATUM Export PRO افزونه‌ای است که به شما امکان می‌دهد گزارش‌های دستی یا خودکار تولید کرده و آنها را صادر کنید. ATUM Action Logs افزونه ای است که به شما کمک می کند تا کنترل کاملی بر موجودی WooCommerce خود داشته باشید.

ATUM همچنین ارائه می دهد:

  • ویژگی‌های کنترل و نظارت بر موجودی پیشرفته.
  • صادرات کامل موجودی در PDF مستقیماً از مرکز سهام.
  • اقدامات انبوه محصول برای فعال یا غیرفعال کردن مدیریت موجودی در سطح محصول.
  • ویژگی تامین کنندگان را اضافه کنید که از طریق آن می توانید تامین کنندگان جدیدی را اضافه کنید و داده های آنها را برای مدیریت و سفارش بهتر موجودی ذخیره کنید.

چاپ فاکتور و لیست بسته بندی WooCommerce

این ابزار نهایی فاکتورها و لیست های بسته بندی را در فروشگاه WooCommerce شما مدیریت می کند و قسمت صورتحساب و بسته بندی شما را روان و سریع می کند. می‌توانید سفارش‌های تکی یا انبوه را مستقیماً از صفحه سفارش‌ها چاپ کنید، و مشتریان شما می‌توانند فاکتورهای خود را از بخش «حساب من» مشاهده کنند.

لیست‌های بسته‌بندی و فهرست‌های انتخاب ترکیبی انعطاف‌پذیری را برای مرتب‌سازی بر اساس دسته‌بندی محصول فراهم می‌کنند، که منجر به فرآیند تکمیل سریع و انتخاب و بسته‌بندی کارآمد می‌شود. این برنامه صورتحساب شما را سریع، کارآمد و قوی می کند تا بتوانید روی موجودی خود تمرکز کنید و تصمیمات درستی را برای مدیریت موجودی بگیرید.

Shipwire

آخرین مرحله فروش شما حمل و نقل و تحویل است. افزودن Shipwire به افزونه WooCommerce شما کارها را در این زمینه برای شما آسان‌تر می‌کند، زیرا این برنامه افزودنی دارای ویژگی‌های چشمگیری مانند نرخ ارسال بی‌درنگ، ردیابی موجودی زنده، به‌روزرسانی موجودی زنده، و پردازش خودکار برای انجام سفارش است.

مشتریان شما می‌توانند در حین تسویه‌حساب، نقل‌قول‌های ارسال بی‌درنگ را دقیقاً روی صفحه‌شان بررسی کنند، و هنگامی که مشتری سفارش را تکمیل کرد، Shipwire به‌طور خودکار آنها را در فهرست موجودی و اطلاعات سفارش به‌روزرسانی می‌کند. بنابراین، لازم نیست نگران ایجاد تغییر در موجودی یا ردیابی سفارش باشید زیرا برنامه این مسئولیت‌ها را بر عهده خواهد گرفت.

همچنین به شما این آزادی را می دهد که وضعیت هر سفارش ثبت شده را به همراه اطلاعات ردیابی در صفحه “ویرایش سفارش” بررسی کنید. چند ویژگی مهم Shipwire عبارتند از:

  • از تقسیم سفارشات پشتیبانی می کند تا بتوانید محصولات خود را مدیریت کنید.
  • به انتخاب کشورهای خاص برای صادرات سفارش خودکار اجازه می دهد.
  • اگر سفارشی صادر نشود یا به دلیل خطا ارسال نشود، اعلان ایمیل خودکار.
  • به برنامه‌های افزودنی FedEx یا UPS نیاز نیست زیرا Shipwire می‌تواند به‌طور خودکار نرخ‌های ارسال را به‌روز کند.
  • گزینه هایی برای شامل ردیابی و/یا تأیید تحویل برای اقلام گران قیمت.

مدیر هوشمند برای ووکامرس

Smart Manager دارای ویژگی‌های قدرتمندی است که به شما در افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند. صفحه‌گسترده تک صفحه‌ای شبیه یک کاربرگ اکسل است و می‌توانید به راحتی موجودی را افزایش یا کاهش دهید، وضعیت سفارش، قیمت را تغییر دهید، اعتبار کوپن را افزایش دهید، و بسیاری از کارهای دیگر را از رابط کاربر پسند.

Smart Manager for WooCommerce در نسخه رایگان و حرفه ای موجود است. تعدادی از ویژگی هایی که نسخه رایگان به شما ارائه می دهد عبارتند از:

  • واسط صفحه نمایش برای جستجو و مدیریت محصولات، پست‌های وبلاگ، سفارش‌ها و کوپن‌ها.
  • ویرایش مستقیم رکوردها از شبکه.
  • انواع پست را با استفاده از فیلترهای جستجو، فیلترهای تاریخ و فیلترهای ستون ویرایش کنید.
  • با استفاده از کلمات کلیدی، ویژگی‌ها، دسته‌ها یا هر قسمت دیگری جستجو کنید.
  • سرصفحه چسبنده به طوری که هنگام پیمایش در میان صدها رکورد، از سرصفحه های مختلف ستون آگاه شوید.

نسخه Pro ویژگی های اضافی مانند:

را ارائه می دهد

  • ویرایش انبوه سوابق – سفارش‌ها، اشتراک‌ها، محصولات، تغییرات، رسانه‌ها، کوپن‌ها، رزروها، فیلدهای متای سفارشی، و مشتریان.
  • عملکردهای انبوه را در افزودن، پیش‌نمایش، گسترش و کاهش انجام دهید.
  • گزینه‌های جستجوی پیشرفته مانند – چندین AND، چند OR، مفاد AND + OR برای دریافت نتایج بسیار دقیق.

غذای آماده

WooCommerce یکی از بهترین ابزارهای تجارت الکترونیک برای کسب و کار شما است، اما ویژگی های داخلی عملکردهای بسیار اساسی را ارائه می دهند که ممکن است محدودیت های خاصی داشته باشند. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، باید مدیریت موجودی مناسبی برای مدیریت و حفظ موجودی خود در سطوح بهینه داشته باشید.

نکات به اشتراک گذاشته شده در این پست مطمئناً به شما کمک می کند تا تلفات را به حداقل برسانید و کارایی مدیریت موجودی خود را به حداکثر برسانید. اگر قصد دارید چند کاناله شوید و می‌خواهید در دیگر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون شروع به فروش کنید، این نکات نیز مفید هستند.

مدیریت موجودی کارآمد یکی از قوی‌ترین استراتژی‌های هک رشد برای فروشگاه آنلاین شما است. بهینه سازی آن را از امروز شروع کنید!

خروج از نسخه موبایل