نقشه راه بازاریابی ایمیلی برای صاحبان سایت وردپرس

نقشه راه بازاریابی ایمیلی برای صاحبان سایت وردپرس

بازاریابی ایمیلی برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است. این به شما امکان می دهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. هر چه رابطه با مشترکین شما بهتر باشد، احتمال اینکه آنها به مشتریان پولی تبدیل شوند، بیشتر می شود. همچنین می توانید مشتریان یکبار مصرف را به مشتریان وفادار و سپس حامیان برند تبدیل کنید.

بازاریابی ایمیلی به سادگی ارسال ایمیل به افراد تصادفی نیست. شما باید یک استراتژی داشته باشید. در عین حال، شما به ابزارهایی برای اجرای آن استراتژی نیاز دارید. اگر صاحب سایت وردپرسی هستید، در اینجا همه چیزهایی که برای راه‌اندازی آن کمپین بازاریابی ایمیلی برای جذب مخاطبان و ایجاد فروش باید بدانید، آمده است.

1. اهداف خود را تنظیم کنید

من به دو مورد اشاره کردم که می توانید با بازاریابی ایمیلی انجام دهید: تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان پولی و تبدیل مشتریان یکباره به طرفداران برند. این اهداف معتبر هستند، اما در کمپین بازاریابی ایمیلی. باید اهداف مشخص تری تعیین کنید. این تنها راهی است که می توانید در وهله اول نحوه دستیابی به آنها را تعیین کنید.

برای کمک به شما در شروع کار، به کارهای مختلفی که باید قبل از راه اندازی کمپین خود انجام دهید نگاه کردم. بیایید این را تجزیه کنیم.

در مورد نام تجاری و لحن صدا تصمیم بگیرید

برندینگ برای کسب و کار شما حیاتی است. شما می خواهید ظاهری ثابت ایجاد کنید و ارزش پیشنهادی قدرتمندی را به مخاطبان هدف خود منتقل کنید. ایده این است که از یادآوری و برجسته شدن برند اطمینان حاصل شود.

قبل از اینکه کمپین بازاریابی ایمیلی خود را راه اندازی کنید، دقیقاً به همین دلیل باید در مورد برندسازی تصمیم بگیرید. شیوه ای که می خواهید مخاطبان برند شما را درک کنند باید تعیین کند که همه دارایی های بازاریابی شما چگونه به نظر می رسند.

بنابراین اگر تصمیم دارید که مخاطبان شما را به عنوان یک برند لوکس زیبا ببینند، باید خطوط نازک و یک تایپ تمیز و پررنگ را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید مخاطبانتان برند شما را به‌عنوان یک برند سرگرم‌کننده و پویا ببینند، مانند تصویر صفحه‌نمایش بالا، رنگ‌های با کنتراست بالا و فونت‌های ناهموار را انتخاب کنید.

سپس ایمیل‌های بازاریابی و سایت وردپرس شما باید حاوی همه آن عناصر باشد. شما باید این موارد را نیز در نظر بگیرید، حتی زمانی که یک صفحه فرود ایجاد می کنید که ایمیل بازاریابی شما را به سایت شما متصل می کند.

بیایید به یک مثال نگاهی بیندازیم.

Forever 21، یک خرده فروش مد مستقر در لس آنجلس، کالیفرنیا، در اوایل تصمیم گرفت می خواست مخاطبانش آن را به عنوان یک برند جوان، تازه، بی دغدغه و مد روز درک کنند. نتیجه؟ وب‌سایت Forever 21 به این صورت است:

اکنون، در اینجا نگاهی به ایمیلی از این شرکت داریم:

در نهایت، این صفحه فرود است که با کلیک بر روی یکی از دکمه‌های فراخوان در آن ایمیل به آن می‌رسید:

به عبارت دیگر، همه چیز در دارایی‌های بازاریابی Forever 21 – انتخاب طرح رنگ، فونت، تصاویر و سایر موارد – نشان می‌دهد که این شرکت جوان، تازه، بی‌خیال و مد روز است.

لحن صدا، یا نحوه بیان چیزها، در تمام نسخه های بازاریابی شما باید بر برند شما نیز منعکس شود. همچنین باید به بازار هدف شما بستگی داشته باشد.

بنابراین، اگر حرفه‌ای‌های قدیمی را هدف قرار می‌دهید، باید در تمام دارایی‌های بازاریابی خود سخت‌گیر اما روشن‌تر به نظر برسید. اگر هزاره‌ها را هدف می‌گیرید، کپی خود را سرگرم‌کننده و جذاب کنید.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به نمونه ایمیل بازاریابی Forever 21 در بالا بیندازیم:

باز هم، از آنجایی که می‌خواهد خود را به‌عنوان یک برند جوان، شاداب، بی‌خیال و مد روز به تصویر بکشد، Forever 21 از زبانی سرگرم‌کننده و ساده استفاده می‌کند که با لحنی آرام ارائه می‌شود. لحن صدا دقیقاً مطابق با آنچه بازار جوان هدف Forever 21 می خواهد.

چند وقت یکبار ارتباط برقرار خواهید کرد

اکنون که می دانید دارایی های بازاریابی شما، از جمله ایمیل های بازاریابی شما، چگونه باید به نظر برسد، بیایید در مورد اینکه چند بار باید ایمیل ارسال کنید صحبت کنیم.

متأسفانه، هیچ قاعده سخت و سریعی برای تعداد دفعات ارسال ایمیل های بازاریابی وجود ندارد. با این حال، آنچه مسلم است این است: شما نمی خواهید تعداد زیادی ارسال کنید.

طبق گفته چادویک مارتین بیلی، 69٪ گفتند که دکمه لغو اشتراک را زده اند زیرا آنها ایمیل های زیادی از یک برند دریافت می کردند.

اگرچه هیچ قانونی در مورد تعداد دفعات وجود ندارد، اما تعداد دفعات ارسال ایمیل‌های بازاریابی خود باید به سه چیز بستگی داشته باشد: عادات ایمیل‌خوانی مخاطبان، مواردی که باید به اشتراک بگذارید و مکان آنها.

بیایید ابتدا در مورد عادات خواندن ایمیل افراد صحبت کنیم. طبق آخرین مطالعه ما، به طور کلی، سه شنبه و جمعه ها بهترین روزها برای ارسال ایمیل های بازاریابی هستند اگر می خواهید نرخ باز و کلیک بالا داشته باشید. ایمیل ها در ساعت های 6 صبح، 10 صبح و 5 بعد از ظهر ارسال می شوند. بهترین عملکرد را داشته باشد.

در مورد آنچه باید به اشتراک بگذارید، باید بهتر بدانید و بتوانید بهترین قضاوت خود را به کار ببرید. یک یادآوری پادکست هفتگی، یک گزارش درآمد ماهانه، یک یادآوری فروش جمعه سیاه در روز شکرگزاری – شما این ایده را دریافت می‌کنید.

اکنون چگونه ایمیل‌های بازاریابی را بر اساس موقعیت مکانی مخاطبان هدف خود ارسال می‌کنید؟ ساده. فقط آنها را با در نظر گرفتن منطقه زمانی مخاطب هدف خود ارسال کنید.

پلتفرم‌های محبوب بازاریابی ایمیلی (مانند GetResponse) موقعیت مکانی کاربران شما را هنگام ثبت‌نام ردیابی می‌کنند و می‌توانند به طور خودکار زمان ارسال شما را بر اساس آن اطلاعات بهینه کنند.

و اگر به چنین ابزاری دسترسی ندارید، می‌توانید از افزونه Google Site Kit، که به ویژه برای تعیین اینکه اکثر بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس شما (و در نتیجه مشترکین ایمیل) از کجا آمده اند مفید است.

فقط افزونه رایگان را نصب کنید. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید برای تنظیم کیت سایت Google بررسی کنید. سپس می توانید به آن داده ها در Google Analytics در داشبورد وردپرس خود دسترسی داشته باشید.

بنابراین فرض کنید متوجه شدید که اکثر مخاطبان شما در توکیو هستند. اگر یک شرکت مستقر در نیویورک هستید، می توانید ایمیل های بازاریابی خود را در ساعت 8 صبح، 1 بعد از ظهر یا 5 بعد از ظهر ارسال کنید. به وقت توکیو.

KPI های خود را تنظیم کنید

شما باید تعیین کنید که چه چیزی در کمپین ایمیل مارکتینگ شما موثر است و چه چیزی کارساز نیست تا بتوانید در آینده کمپین های بهتری ایجاد کنید. به همین دلیل است که باید KPI یا شاخص‌های کلیدی عملکرد خود را قبل از راه‌اندازی کمپین خود تنظیم کنید.

اگرچه KPI های بازاریابی ایمیلی زیادی وجود دارد، در اینجا ۹ مورد از مهم ترین آنها وجود دارد، با توجه به:

  • نرخ ارسال ایمیل: درصد ایمیل‌های ارسال شده تقسیم بر تعداد ایمیل‌های ارسال شده.
  • نرخ باز شدن منحصربفرد: تعداد ایمیل‌های باز شده تقسیم بر تفاوت بین ایمیل‌هایی که ارسال کرده‌اید و بازخوردها.
  • نرخ کلیک: کل کلیک‌ها تقسیم بر ایمیل باز شده شما ضربدر ۱۰۰.
  • نرخ کلیک برای باز کردن: تعداد کلیک‌ها تقسیم بر تفاوت بین تعداد کل ایمیل‌هایی که ارسال کرده‌اید و تعداد ایمیل‌هایی که برگشته‌اند.
  • نرخ لغو اشتراک: تعداد لغو اشتراک تقسیم بر تعداد پیام‌هایی که تحویل داده‌اید.
  • نرخ شکایات هرزنامه: میزان شکایت مشترکین شما از ایمیل‌های شما به ارائه‌دهندگان ایمیل شما.
  • نرخ پرش: تعداد ایمیل هایی که نمی توانید به گیرنده تحویل دهید تقسیم بر کل گیرندگان ضرب در 100. می خواهید نرخ پرش خود را کاهش دهید.
  • نرخ رشد فهرست: تعداد مشترکین جدید منهای انصراف و جزئیات نادرست.
  • نرخ تبدیل: تعداد گیرندگان ایمیلی که اقدام مورد نظر شما را برای یک ایمیل بازاریابی خاص انجام دادند.

KPIهایی که انتخاب می کنید باید به هدف یا اهدافی که از قبل تعیین کرده اید بستگی داشته باشد. بنابراین اگر هدف کمپین بازاریابی ایمیلی شما افزایش تعامل است، یکی از KPIهای شما می تواند نرخ کلیک باشد. اگر هدف کمپین ایمیل شما افزایش لیست مشترکین شماست، KPI شما می تواند نرخ رشد لیست، نرخ لغو اشتراک و حتی نرخ پرش شما باشد.

در صورتی که هدف شما تولید سرنخ باشد، نرخ تبدیل یک KPI خوب است. می‌توانید Google Analytics را حتی بدون افزونه به سایت وردپرس خود اضافه کنید تا تعداد آنها را ردیابی کنید. افراد پس از کلیک بر روی ایمیل های بازاریابی شما از وب سایت شما بازدید می کنند.

2. ارتقای محتوای مرتبط

ایجاد کنید

اکنون زمان ایجاد دارایی های بازاریابی است که برای کمپین خود استفاده می کنید. محتوا یکی از این موارد است.

محتوا به عنوان آهنربای اصلی عمل می کند تا بتوانید لیست ایمیل خود را بسازید. شما در ازای آدرس ایمیل بازدیدکنندگان سایت، آهنربای خود را به بازدیدکنندگان ارائه می دهید. ارتقای محتوای شما باید ارزشی برای بازدیدکنندگان وب سایت شما ایجاد کند.

آهنربای سربی شما می تواند به اشکال مختلف باشد. برای مثال، کاغذ سفید مورد علاقه بازاریابان است. شما می توانید یک چک لیست رایگان، یک گزارش یا یک کتاب الکترونیکی، از جمله موارد دیگر، نیز ارائه دهید.

برای بهبود نرخ تبدیل خود، یک آهنربای سرب منحصر به فرد برای هر پست وبلاگ ارائه دهید. Backlinko، از ارتقاء محتوای مرتبط برای رشد فهرست ایمیل خود استفاده کرد. این به افزایش نرخ تبدیل او از 0.54٪ به 4.82٪ کمک کرد (به بالاپر/ارتقای جدید برایان مراجعه کنید).

تصور کنید که در حال خواندن یک پست وبلاگ در مورد نحوه انجام یک ارتباط با ایمیل سرد هستید. بی خطر است که فرض کنید به موضوع علاقه مند هستید. وقتی می بینید که می توانید یک قالب ایمیل سرد را به صورت رایگان در همان صفحه در ازای آدرس ایمیل خود دانلود کنید، پس چه می کنید؟ شما به طور طبیعی آدرس ایمیل خود را برای استفاده از این پیشنهاد می دهید.

در نهایت، مطمئن شوید که آهنربای سرب شما با ماهیت کسب و کار شما نیز مرتبط است. اگر اینطور نیست، در نهایت فقط سرنخ هایی دریافت خواهید کرد که به کمپین بازاریابی ایمیلی شما و در نتیجه به کسب و کار شما بی ربط هستند.

3. فرم ثبت نام خود را طراحی کنید

وقتی محتوای خود را ارتقا دادید، باید فرم انتخاب خود را طراحی کنید. اکثر فرم‌های انتخابی دارای عناصر زیر هستند:

  • سرفصل
  • توضیح
  • فیلدهای فرم
  • دکمه ارسال

ایجاد فرم انتخاب برای وب سایت های وردپرس آسان است.

برای مثال افزونه Optinmonster وردپرس به شما امکان می‌دهد گرفتن فرم های انتخابی که تبدیل می شوند. همچنین گزینه های هدف گیری قدرتمندی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد فرم های سفارشی برای پست ها، دسته ها و موارد دیگر ایجاد کنید. فرم‌های انتخابی سازگار با موبایل هستند، بنابراین حتی زمانی که از یک صفحه نمایش کوچک تلفن همراه دیده می‌شوند، ظاهر خوبی خواهند داشت. ما همچنین یک افزونه وردپرس را برای مشتریان GetResponse ایجاد کرده‌ایم که به کاربران امکان می‌دهد ایجاد کنند. فرم های جذاب optin.

افزونه دیگری برای وردپرس وجود دارد که در صورت کمبود بودجه می توانید از آن استفاده کنید. Optin Forms یک افزونه رایگان است که با پنج طرح زیبا ارائه می‌شود. . شما می توانید هر یک از این طرح ها را به دلخواه شخصی سازی کنید.

طبق پیام راست:

  • ارتباط: توضیح دهید که پیشنهاد شما تا چه حد با کاری که شخص در وب سایت شما انجام می دهد مرتبط است.
  • ترس از دست دادن یا FOMO: توضیح دهید که چرا بازدیدکننده اگر پیشنهاد شما را قبول نمی‌کند، فرصت را از دست می‌دهد.
  • ویژگی: مشخص کنید که بازدیدکنندگان وب سایت شما در صورت شرکت در آن چه چیزی را دریافت خواهند کرد.

شما باید نشان دهید که نیازهای بازدیدکنندگان وب سایت شما را نیز درک می کنید. همچنین نشان دهید که چگونه آن شخص از پیوستن به لیست ایمیل شما سود می برد.

4. ایجاد توالی ایمیل

توالی ایمیل مجموعه ای از ایمیل ها است که بر اساس فواصل زمانی از پیش تعیین شده یا اتوماسیون مبتنی بر راه اندازی یا هر دو ارسال می شوند.

شما می توانید، و در برخی موارد، باید یک دنباله ایمیل را برای همه مشترکین ایمیل خود ارسال کنید.

با ارسال دنباله های ایمیلی که مخصوص علایق مخاطبان شما هستند، شروع کنید. برای مثال، شخصی که در ازای تقویم تحریریه بازاریابی محتوا شرکت کرده است، باید مقالات بیشتری در مورد بازاریابی محتوا دریافت کند. . دیگری که آدرس ایمیل خود را در ازای یک راهنمای رایگان در مورد نحوه انجام بازاریابی ایمیلی داده است، باید محتوای بیشتری در مورد بازاریابی ایمیلی دریافت کند.

هر پیام در قیف ایمیل شما< /a> همچنین باید به شما کمک کند تا مشترک خود را به اقدام نهایی مورد نظر خود نزدیک کنید (اینفوگرافیک GetResponse در بالا را ببینید). اگر هدف کمپین ایمیلی شما افزایش فروش باشد، اقدام نهایی مورد نظر برای آنها خرید است.

بر اساس آن، در اینجا یک دنباله نمونه وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید:

  • اولین ایمیل: ارزش پیشنهاد. ممکن است یک هدیه ارائه دهید که مکمل ارتقای محتوایی باشد که ارائه کرده‌اید در ازای شرکت کردن آنها.
  • دومین ایمیل: خود را به عنوان یک مرجع معرفی کنید. سرنخ های خود را با مقالات یا مطالعات موردی بیشتر پرورش دهید. موضوعات، مجدداً، باید بر اساس نوع ارتقاء محتوایی باشد که در وهله اول از آن استفاده کرده اند.
  • سومین ایمیل: شامل یک نسخه فروش و یک تماس برای اقدام است. یک صفحه فرود مناسب برای این کار ایجاد کنید. به عنوان مثال، Elementor به شما اجازه می دهد صفحات فرود را در سایت وردپرس خود به راحتی ایجاد کنید. شما نیازی به دانستن کد ندارید.

توالی را بسته به پاسخ مخاطب خود تنظیم کنید.

چند توالی ایمیل مختلف وجود دارد که می توانید و باید تنظیم کنید. آنها عبارتند از؛ یک دنباله ایمیل خوش آمدگویی برای مشترکین جدید، یک دنباله رها کردن سبد خرید اگر در حال اجرای یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید و یک دنباله تعامل مجدد برای افرادی که باز کردن ایمیل های شما را متوقف می کنند.

برای اطمینان از مرتبط بودن ایمیل هایی که ارسال می کنید، اقدامات مشترکین خود را پیگیری کنید. هرچه بیشتر درگیر محتوای شما باشند، چیزی که به راحتی می توانید آن را مرور کنید، مدت بیشتری در لیست ایمیل شما باقی خواهند ماند.

5. اولین کمپین خود را راه اندازی کنید

اکنون که اهداف خود را تعیین کرده اید، رویکرد خود را مشخص کرده اید، محتوای ارتقا یافته و دنباله های ایمیل خود را ایجاد کرده اید، وقت آن است که کمپین خود را راه اندازی کنید. این بیت می تواند کمی ترسناک باشد. اگر از ارسال اولین ایمیل خود عصبانی هستید، قابل درک است.

بازاریابی ایمیلی به معنای دادن قول به مخاطبان و تلاش برای ارائه ارزش است. روشی که من در مورد ارزش یک ایمیل قضاوت می کنم ساده است. آیا خوشحال می شوم که این ایمیل را در صندوق ورودی خود دریافت کنم؟

اگر از کیفیت کپی خود ناراضی هستید، یا در نهایت به جای سه شنبه یک ایمیل در روز چهارشنبه ارسال می کنید، نگران نباشید. اگر مخاطبانتان احساس کنند که از محتوایی که ارائه می‌دهید ارزش دریافت می‌کنند، از اینکه چقدر بخشنده خواهند بود شگفت زده خواهید شد.

احتمالاً بار اول آن را درست متوجه نخواهید شد. همه ما اشتباه می کنیم. نکته مهم این است که ما تمام تلاش خود را می کنیم و از تجربه درس می گیریم.

6. نتایج را مرور کنید و رشد خود را مقیاس کنید

چند روز پس از ارسال ایمیل، نتایج را مرور کنید و یادداشت بردارید. نتایج کمپین را با اهداف کمپین بازاریابی ایمیلی و KPI خود نیز بررسی کنید. آیا به آن اهداف رسیدید؟

روی نقاط قوت تمرکز کنید و آنها را در کمپین بعدی خود تکرار کنید.

شاید یک ایمیل خاص دارای نرخ باز شدن بالایی باشد. این می تواند بینشی در مورد اثربخشی یک موضوع خاص به شما ارائه دهد. شما می توانید با استفاده از آن خط موضوع یک الگو ایجاد کنید و آن را به بخشی دائمی از دنباله ایمیل خود تبدیل کنید. آیا یک صفحه فرود یا صفحه انتخابی خاص نرخ تبدیل بالایی داشته است؟ آنها را در کمپین بعدی خود نیز حفظ کنید.

همزمان با اجرای کمپین های خود، می توانید لیست مشترکین خود را نیز تقسیم بندی کنید. به عنوان مثال، آنها را بر اساس محصول یا خدماتی که خریداری کرده اند یا نخریده اند تقسیم کنید.

عناصر کمپینی را که انجام نداده‌اند دور بیندازید و تغییراتی ایجاد کنید تا بتوانید A/B آن‌ها را آزمایش کنید. به عنوان مثال، اگر یک دکمه CTA عمل نکرد، رنگ آن را تغییر دهید تا بتوانید نحوه عملکرد آن را بررسی کنید. ایده این است که جنبه هایی از کمپین بازاریابی ایمیلی خود را پیدا کنید که بهترین نتایج را ایجاد می کند.

نظرات پایانی

بازاریابی ایمیلی برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. اما برای کمپین بازاریابی ایمیلی خود به دو چیز نیاز دارید تا نتایج مورد نظرتان را به دست آورید: ابزار مناسب و استراتژی مناسب.

خبر خوب این است که سایت‌های وردپرس به شما این امکان را می‌دهند که همه آن ابزارهایی را که نیاز دارید داشته باشید. Elementor می تواند به شما در ایجاد صفحات فرود وردپرس که تبدیل می شوند کمک کند. افزونه Optinmonster می تواند به شما در ایجاد فرم های انتخاب برای مشترکین جدید کمک کند. حتی می‌توانید معیارهای مهم را با استفاده از افزونه Google Site Kit ردیابی کنید.

ابزارهای دیگری وجود دارد که می توانید استفاده کنید. کلید این است که فقط به دنبال آنها بگردید.

در رابطه با استراتژی، اهداف خود را تعیین کنید و ارتقاء محتوای مرتبط ایجاد کنید. فرم ثبت نام و توالی ایمیل خود را نیز طراحی کنید. در نهایت، اجرا و مقیاس.

همه این کارها را با استفاده از ابزارهای مربوطه انجام دهید و از مزایای کمپین های بازاریابی ایمیلی با سایت وردپرس خود بهره مند شوید. موفق باشید!

خروج از نسخه موبایل