چگونه یک قالب وردپرس مناسب سئو انتخاب کنیم؟

چگونه یک قالب وردپرس مناسب سئو انتخاب کنیم؟

اولین گام پس از راه اندازی وبلاگ تنظیم موضوعی را ایجاد کنید که عالی و رضایت بخش به نظر می رسد. اگرچه وردپرس کتابخانه بزرگی از مضامین دارد، اغلب من افرادی را می بینم که تم های اشتباهی را انتخاب می کنند که می تواند به کل کسب و کار آنلاین آنها آسیب برساند.

اکثر مبتدیان در نهایت تمی را انتخاب می‌کنند که ظاهری خیره‌کننده داشته باشد، بدون اینکه از این واقعیت آگاه باشند که مضامین وردپرس ارتباطی با سئو دارند. من دوستان زیادی دارم که هرگز به جنبه‌های فنی یک موضوع به جای طرح‌بندی نمایشی نگاه نمی‌کنند.

چرا تم شما بخش مهمی از سئو است

بعد از سالها کار با سئو، من معتقدم که تم های وردپرس نقشی در تعیین موفقیت سئوی یک وب سایت دارند، اما نه به طور مستقیم. این چیزی شبیه به نصب تمی نیست که می تواند رتبه های بالاتری به شما بدهد یا یک موضوع خاص که می تواند به سئوی شما آسیب برساند.

اگر تغییرات سیگنال‌هایی را که رتبه‌بندی SEO را تعیین می‌کنند به دقت زیر نظر داشته باشید، می‌توانید ببینید که سیگنال‌های UX وزن بیشتری در سیگنال‌های سئو کلی پیدا می‌کنند. اما یک موضوع چه ربطی به UX یک سایت دارد؟

موضوعات وردپرس بیشترین بخش UX را در یک وب سایت دارند. از انتقال بارگذاری به ساختار محتوا، مضامین بر سیگنال‌های UX تأثیر می‌گذارند، مانند پاسخ‌دهی، بارگذاری سریع، رابط بهینه‌شده، و بسیاری از عوامل دیگر که به زودی بخشی از Core Web Vitals.

همانطور که می دانید سئو روز به روز با سیگنال های تجربه صفحه در حال تغییر است. در اینجا ما به برخی از مواردی که باید هنگام انتخاب یک موضوع برای سایت بهینه شده از نظر سئوی خود بر روی آنها تمرکز کنید، پی برده ایم.

1. خوب کدگذاری شده

همان‌طور که می‌دانید، مضامینی که عالی به نظر می‌رسند، در واقع رشته‌هایی از کد در باطن هستند. ممکن است هزاران خط کد برای تبدیل یک موضوع به واقعیتی که می بینید وجود داشته باشد. به عنوان یک صاحب وب سایت که از مزایای سئو تم WP نیز مطلع است، باید مطمئن شوید که واقعاً به خوبی کدگذاری شده است.

فقط یک تم با کدگذاری مناسب سئو، ایمن و سریع است. اما به عنوان یک مبتدی که ممکن است اصلاً هیچ زبان برنامه نویسی را بلد نباشد، نگاه کردن به کد و کسب بینش در مورد کیفیت دشوار خواهد بود.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که ببینید آیا تم محبوب است، به‌روزرسانی‌های مکرر ارائه می‌دهد، و فقط به شرکت توسعه‌دهنده نگاه کنید تا ببینید آیا آن‌ها با تجربه هستند یا خیر. برای خواندن نظرات یک موضوع نیز کمی وقت بگذارید. بسیاری از اوقات می توانید نظرات توسعه دهندگان دیگر را پیدا کنید که می توانید آنها را در نظر بگیرید.

2. بارگذاری سریع

چه مدت منتظر بارگذاری یک وب سایت هستید؟ شاید 4 یا 5 ثانیه، اما مطالعه نشان داد که 40٪ از خوانندگان اگر وب سایتی بیش از 3 ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، آن را رها کنید. هر لحظه بعد از 3 ثانیه به UX شما آسیب می رساند و احتمال بازگشت کاربران زیاد است.

موضوع‌ها یکی از رایج‌ترین دلایل کندی زمان بارگذاری هستند. مضامین آهسته ممکن است هنگام بارگیری جالب به نظر برسند، اما بیشتر اوقات، بازدیدکننده قبلاً برگشته و سایت شما را بدون دیدن صفحه کاملاً بارگذاری شده ترک کرده است.

می‌توانید از GTMetrix یا PageSpeed ​​Insights تا بررسی کنید که طرح زمینه فعلی شما چقدر خوب عمل می کند و مشکلاتی را که باعث کندی زمان بارگذاری می شوند، ببینید. ببینید آیا در کمتر از 3 ثانیه بارگیری می شود یا نه، ممکن است نیاز به یک سوئیچ در نظر بگیرید!

3. پاسخگو

موضوع واکنش‌گرا چیزی است که طرح‌بندی آن را با اندازه و وضوح صفحه تنظیم می‌کند. آنها در صفحه نمایش های کوچکتر و دستگاه های تلفن همراه کاربر پسندتر هستند که در جنبه های SEO امتیازی است.

موضوع‌های واکنش‌گرا معمولاً تجربه کاربری کلی را بهبود می‌بخشند و نقشی در سئو دارند زیرا صفحه‌های سازگار با موبایل در Google رتبه بالاتری دارند. علاوه بر این، طبق یک پست وبلاگ در جستجوی Google مرکزی، آن‌ها بیان کردند: «گوگل طراحی وب واکنش‌گرا را توصیه می‌کند زیرا ساده‌ترین الگوی طراحی برای پیاده‌سازی و نگهداری است».

در سال 2021، دوستی تلفن همراه ضروری است زیرا کاربران تلفن همراه بیش از 80٪ از کل کاربران اینترنت. شما فقط باید به انتخاب تمی با طراحی واکنشگرا فکر کنید که در اندازه های مختلف صفحه نمایش مناسب باشد بدون اینکه چیدمان زشت به نظر برسد!

4. به روز رسانی های منظم

بیشتر تم های محبوب وردپرس به روز رسانی های مکرر ممکن است هر ماه برای بهبود ویژگی های خود و رفع هر گونه اشکال داشته باشند. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت امن و مطمئن ارائه شود، پیدا کردن موضوعی که به‌روزرسانی‌های منظم را ارائه می‌کند، الزامی است.

آیا می‌دانید از میان تمام هک‌های CMS در سال ۲۰۱۸، 90% برای وردپرس بود. به گفته Sucuri، 39٪ از وب سایت های هک شده از نرم افزار قدیمی استفاده می کردند. نه تنها کاربر، بلکه توسعه‌دهنده تم نیز باید به‌روزرسانی‌های منظم را برای بهبود امنیت آن باز کند.

از این رو، آنچه این نتایج به ما نشان می‌دهد این است که شما باید موضوعی را انتخاب کنید که به‌روزرسانی‌های منظم و بهبودهای امنیتی را ارائه می‌دهد که سایت شما را ایمن و سالم نگه می‌دارد!

5. سازگاری افزونه SEO

همانطور که در حال خواندن یک مقاله مرتبط با سئو هستید، مطمئن هستم که یک افزونه SEO را در وبلاگ/سایت خود نصب خواهید کرد. آیا می دانید که همه افزونه ها با هر تم WP سازگار نیستند؟ و اینکه برخی از تم ها ممکن است حتی یک ابزار SEO داخلی داشته باشند؟

اگرچه این ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، گزینه های سئو داخلی اغلب می توانند با سایر افزونه های سئو انتخابی شما تضاد ایجاد کنند. تیم مجرب WPExplorer به جای ابزار سئو داخلی با موضوع خود، استفاده از افزونه SEO را توصیه می کند. به عنوان مثال، توسعه دهندگان تم اغلب در ساخت یا طراحی مضامین عالی هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها SEO را درک می کنند. با این حال، تیم Yoast (به عنوان مثال) در SEO متخصص هستند و دائماً به روز می مانند آخرین دستورالعمل ها بنابراین با استفاده از افزونه آنها می توانید مطمئن شوید که بهترین راه اندازی را برای سئوی وب سایت خود دارید.

واقعاً عاقلانه است که بررسی کنید آیا افزونه به افزونه‌های SEO اجازه می‌دهد یا خیر تا هنگام انتخاب موضوع وردپرس مناسب تصمیمی آگاهانه بگیرید. دریافت برترین افزونه سئو می‌تواند به ما جلوتر از دیگرانی که در آن غایب هستند، بپردازیم، این یک حرکت آسان است!

6. مرورگر متقابل تست شده

دریافت یک تم تست شده بین مرورگرها بسیار مهم است زیرا می تواند اطمینان دهد که سایت شما به روشی مورد انتظار در همه مرورگرها در سیستم عامل ها، دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه بارگیری می شود.

به‌عنوان یک مالک وب‌سایت، این مسئولیت شماست که بررسی کنید آیا طرح زمینه شما با مرورگر متقاطع آزمایش شده است یا نه، به طوری که اگر مخاطبان خود از مرورگرهای وب دیگر باشند، هیچ یک از مخاطبان خود را از دست ندهید. امروزه اکثر تم ها با مرورگر متقابل آزمایش می شوند، اما همیشه بهتر است از این موارد احمقانه مراقبت کنید.

هنگام انتخاب موضوع، فقط به جزئیات نگاهی بیندازید تا ببینید آیا توسعه دهنده مرورگرهای سازگار یا آزمایش شده را فهرست کرده است. یک تم خوب باید در مرورگرهای مدرن (از جمله فایرفاکس، سافاری، اپرا، کروم و اج) کار کند تا بتوانید مخاطبان خود را بدون اینکه از آنها بخواهید مرورگر یا دستگاه خاصی را باز کنند، به سایت خود برسانید!

نمونه ای از تم دوستدار SEO چیست؟

همانطور که به نکته بالا اشاره کردم باید در هنگام یافتن موضوعی که برای سئو بهترین است به آن توجه شود، اما اگر مثالی اضافه نکنم، مقاله کامل نخواهد شد. در اینجا یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای سایت خود امتحان کنید: تم Total.

Total یکی از بهترین تم های Drag and Drop برای وردپرس است که توسط WPExplorer توسعه یافته است. همانطور که قبلاً گفته شد، این موضوع نمونه کاملی است که در آن همه نکات بالا با هم تلاقی می‌کنند. ساخته شده توسط تیم مجرب WPExplorer، با Total، شما در شرکت خوبی هستید!

تم Total با بیش از 40 نسخه نمایشی از پیش ساخته و بیش از 500 گزینه استایل ارائه می شود که می تواند باعث شود سایت شما جلوتر از بقیه باشد. با استفاده آسان Drag and Drop سازنده، می توانید سایت خود را بدون هیچ زحمتی ایجاد کنید. در حال حاضر، بیش از 47000 مشتری خوشحال وجود دارد که از Total راضی هستند. اکنون می توانید تم کل را با قیمت 59 دلار دریافت کنید!

در حال تکمیل

دریافت تعداد زیادی ترافیک رویای هر صاحب وب سایت است، اما ارائه تجربه بهتر به بازدیدکننده حتی بهتر است و این چیزی است که SEO و UX وارد بازی می شوند. من دوست دارم توضیح دهم که سئو بیشتر به معنای ایجاد محتوا برای کاربر است تا برای موتورهای جستجو.

یکی از عوامل مهمی که تجربه صفحه را تعیین می کند، موضوع سایت شما است. شما باید آن را تمیز، پاسخگو، سریع، ایمن و سازگار کنید، مانند تم وردپرس کل توسط WPExplorer که نمونه کاملی از SEO است. -موضوع بهینه شده.

از این رو، تم های وردپرس ارتباط زیادی با سئو دارند. یک تم خوب بهینه شده برای سئو پیدا کنید و آن را فعال کنید تا نگران این نباشید که موضوع شما باعث کاهش رتبه بندی موتور جستجوی شما شود!

خروج از نسخه موبایل