نکات و بهترین روش ها برای ایجاد دوره آموزش الکترونیک وردپرس

نکات و بهترین روش ها برای ایجاد دوره آموزش الکترونیک وردپرس

اگر یک چیز وجود دارد که بتوانیم بابت آن از همه گیری تشکر کنیم، آن محبوبیت سرسام آور آموزش الکترونیکی و دوره های آنلاین به طور کلی است. اگر بخواهیم منصف باشیم، این مفهوم برای سال‌ها وجود داشته است، اما اکنون بسیاری از این افزایش برای تولید محتوای آموزشی استفاده می‌کنند که هم می‌تواند درآمدزایی داشته باشد و هم مفید.

یک بار دیگر، وردپرس یکی از بهترین پلتفرم ها را برای ایجاد یک سایت یادگیری الکترونیکی جذاب و کاربرپسند ایجاد می کند. این برای شما به عنوان مالک سایت مقرون به صرفه است، و هم برای مدیریت مداوم و هم برای به روز رسانی با محتوای جدید بصری است. 

با این حال، یک نکته وجود دارد: اکنون که افراد زیادی به آموزش الکترونیکی مبتنی بر وردپرس روی آورده‌اند، باید مطمئن شوید که دوره‌های آموزشی خود را برجسته می‌کنید. بیایید به این بپردازیم که چگونه می‌توانید پتانسیل دوره‌های آموزش الکترونیکی خود را برای فروش بهتر و افزایش مخاطبان خود در طول زمان به حداکثر برسانید.

همه چیز با برنامه ریزی سایت و تحقیق شروع می شود

چه نوع ارزشی می توانید برای مخاطبان هدف خود فراهم کنید؟ از کدام فرمت ها برای دوره های شما بیشتر لذت خواهند برد؟ اینها تنها بخشی از سوالات بسیاری هستند که باید در مرحله اول خود به آنها بپردازید: تحقیق و برنامه ریزی. 

تخصص تحصیلی خود را تعریف کنید–این در تعریف روش‌های ارائه، بازاریابی، مخاطبان و هر چیز دیگری که در ادامه می‌آید بسیار مهم است.

وقت خود را صرف کنید تا بفهمید که در این فضای آموزش الکترونیکی چه چیزی وجود دارد. برای مثال، اگر می‌خواهید انگلیسی تدریس کنید، باید بدانید که با دانش موجود و وضعیت فعلی بازار چه چیزی ممکن است. 

آیا می خواهید روی مکالمه انگلیسی تمرکز کنید؟ انگلیسی تجاری؟ در مورد آماده سازی افراد برای آزمون هایی مانند آیلتس و تافل چطور؟ همه این اهداف بسیار متفاوت هستند، حتی اگر آنها تحت یک ایده اصلی قرار می گیرند.

رقابت خود را تحقیق کنید – به احتمال زیاد، آنها از وردپرس نیز استفاده می کنند، و ممکن است ایده بسیار خوبی در مورد اینکه کدام موضوعات آموزش الکترونیکی وردپرس، طرح‌ها و قالب‌ها تنها با مشاهده کارهایی که دیگران انجام می‌دهند بسیار موفق هستند.

نکات و بهترین روش ها برای ایجاد دوره آموزش الکترونیک وردپرس 5

روی رهبران فضایی که انتخاب کرده‌اید تمرکز کنید تا بتوانید از بهترین‌ها بیاموزید. البته، قرار نیست کل خروجی یا استراتژی را کپی کنید. یک تحلیل اساسی رقبا (که با نمودار بافر بالا تجسم شده است) باید به نحوه برخورد آنها با تجارت خود در دنیای آموزش الکترونیکی و آنچه می توانید قبل از شروع ساخت سایت خود از آنها بیاموزید. 

گاهی اوقات، فهمیدن اینکه چه کاری نباید انجام دهید نیز می‌تواند به شما مسیری را بدهد که برای پیدا کردن صدای خود و متمایز کردن خود نیاز دارید.

تعریف مخاطبان و نیازهای فراگیر

تحقیق مخاطب حتینه تنها برای درک مشتریان و نیازهای آنها، بلکه برای همسو کردن کل برند و وب‌سایت شما با اهداف کلی مخاطبان بسیار مهم است. 

مخاطبان هدف شما باید به شما در تعیین قالب‌های محتوایی که باید ایجاد کنید، تعداد دفعات ارسال، تاثیرگذارترین تاکتیک‌های بازاریابی و غیره کمک می‌کند. 

این را به مثال قبلی مرتبط می کنیم – اگر به دنبال معلم شدن هستید، آیا دانش آموزان شما دوست دارند دوره های موضوعی اختصاصی با جلسات گاه به گاه زنده داشته باشند؟ تعداد گروه ها چقدر باید باشد؟ کدام منبع برای آنها مناسب تر است؟ 

مستمر و دقیق تحقیق کاربر برای ایجاد نام تجاری و سایت آموزش الکترونیکی و برای افزایش درآمد در طول زمان ضروری است. . این دانش به شما در بهینه‌سازی پس از راه‌اندازی، از جمله تنظیمات فوری و شناسایی فرصت‌های رشد بلندمدت کمک می‌کند. 

  • هدف یافتن مقطعی بین آنچه می‌توانید ارائه دهید که نقاط دردناک مخاطبان شما را حل می‌کند و آنچه به شما امکان می‌دهد UVP خود را بسازید است – اگر قبلاً هم وجود داشته باشد. بسیاری از محتوای موجود در آنجا دقیقاً همین کار را انجام می دهند، ممکن است در رقابت غرق شوید.
  • نکته حرفه‌ای برای مراحل بعدی: مطمئن شوید که حتی پس از راه‌اندازی با استفاده از نظرسنجی‌ها، نظرسنجی‌ها، خبرنامه‌تان و تحقیقات بیشتر در بازار به طور مداوم تحقیق می‌کنید. 

اطمینان از عملکرد و امنیت وب سایت

WordPress وقتی زمان ایجاد پلت فرم آموزش الکترونیکی شما فرا می رسد، زندگی شما را به طور قابل توجهی آسان تر می کند. شما در حال حاضر گزینه های زیادی از نظر قالب ها و افزونه ها دارید، بنابراین باید روی این سه عنصر اصلی تمرکز کنید: عملکرد، عملکرد، و امنیت .

به بهینه‌ترین گزینه میزبانی وردپرس نگاهی بیندازید، شروع به تحقیق در مورد افزونه‌ها و بهینه‌ترین تم‌ها کنید و به مرور زمان آماده ساختن یک وب‌سایت کاملاً کاربردی برای کاربران خود خواهید بود.

در واقع، با توجه به اینکه از فراگیران آینده شما انتظار می رود درگیر شوند، حساب کاربری ایجاد کنند، برای دوره های شما هزینه کنند و احتمالاً جزئیات حساس را به اشتراک بگذارند، مطمئن شوید که امنیت آنها را در اولویت قرار داده اید.

نکات و بهترین روش ها برای ایجاد دوره آموزش الکترونیک وردپرس 6

انجام این کار عملاً عملکرد سایت شما را در مدت طولانی بهبود می بخشد. اجرای اقدامات امنیتی وردپرس مناسب، آرامش شما و همچنین کاربرانتان را تضمین می‌کند. به عنوان مثال، هر موضوعی را که انتخاب کرده اید، مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه وردپرس استفاده می کنید. این بدان معناست که تمام اشکالات و مشکلات قبلاً شناسایی شده رفع و وصله شده اند.

با این حال، فراموش نکنید که به طور مرتب افزونه های خود را به روز کنید و بررسی کنید که آیا سایت شما مطابق با خواسته کار می کند یا خیر. اکثر قالب‌های وردپرس به گونه‌ای ساخته شده‌اند که مدیریت نسبتاً آسانی دارند و به شما امکان می‌دهند روی بهینه‌سازی و به‌روزرسانی‌های به موقع تمرکز کنید.

برگزاری دوره های جذاب و ارزش محور

علاوه بر یک وب سایت وردپرس ایمن و خوش ساخت، موفقیت سایت آموزش الکترونیکی شما به کیفیت محتوای شما بستگی دارد. 

اهداف دوره خود را مشخص کنید تا مطمئن شوید که کاربران شما دقیقاً می دانند که از دوره های شما چه انتظاری دارند. این همچنین انتخاب چند قالب محتوا را برای شما آسان‌تر می‌کند که به شما کمک می‌کند دوره‌های خود را به جذاب‌ترین شکل ممکن ارائه دهید.

ویدئوهای داخل برنامه درسی شما 

محتوای ویدیویی قطعاً توجه را به خود جلب کرده است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند با مطالب بصری درگیر شوند، یا حداقل مطالب بصری همراه با کتاب‌های الکترونیکی دوره خود داشته باشند. با این حال، مطمئن شوید که یک اسکریپت آماده دارید—شاید نیازی نباشد که همه چیز را با تمام جزئیات سنجاق کنید، اما نکات اصلی به شما برای هر ضبط کمک می کند.

قبل از انتشار تمرین کنید–موثرترین زوایا، کادربندی و حتی سرعت ارائه درس خود را تا زمانی که نقطه شیرین ضرب المثل را پیدا کنید، بیابید. همچنین، حتما بررسی کنید که ویدیوها چگونه در سایت شما منتشر می‌شوند و آیا می‌توانید در صورت لزوم بدون تأخیر، به راحتی پخش مستقیم پخش کنید.

یکی دیگر از مزایای محتوای ویدیویی، تطبیق پذیری آن است. می‌توانید فرمت‌های مختلف، گزینه‌های مختلف مدت زمان ویدیو، جزئیات افزوده‌شده را آزمایش کنید – هر چیزی که جذاب‌تر شود. 

یک راه عالی برای استفاده از محتوای ویدیویی برای دوره‌های آنلاین، ساخت یک ویدیوی تقسیم‌بندی صفحه است. که به شما کمک می کند خود را به عنوان معلم و همچنین مطالب دوره معرفی کنید. 

همچنین می‌توانید جلسات ضبط را با دانش‌آموزان سازماندهی کنید، پادکست‌های آموزشی با ضبط صفحه تقسیم‌شده و موارد دیگر ارائه دهید. به این ترتیب، زبان آموزان شما لزوما فقط به شما نگاه نمی کنند. آنها همچنین می توانند روی مطالب تمرکز کنند و همزمان از ارائه شما لذت ببرند.

بازاریابی موثر سایت آموزش الکترونیکی

اگر منصف باشیم، این بخش از مقاله با توجه به پیچیدگی و پیچیدگی آن، شایسته یک وبلاگ کامل است. بازاریابی صحیح وب سایت شما نیمی از نبرد کسب درآمد دانش آموزان و حفظ شهرت شما در صنعت است.

نکات و بهترین روش ها برای ایجاد دوره آموزش الکترونیک وردپرس 7

در اینجا برخی از اصول بازاریابی برای سایت آموزش الکترونیکی شما آورده شده است که باید هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی خود در نظر داشته باشید:

  • محتوای ارگانیک و همچنین تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی، گوگل و سایر موتورهای جستجو
  • پست های بهینه سازی شده برای سئو که ترافیک را به وب سایت شما می آورند
  • یک خبرنامه ایمیلی که افراد را علاقمند و مطلع می کند
  • همکاری هایی که به شما بیشتر در معرض دید قرار می دهند

همچنین بسیار ارزشمند است که در جریان موثرترین روندهای بازاریابی باشید. اگر به ایده‌های تازه نیاز دارید و می‌خواهید استراتژی خود را بهینه کنید، می‌توانید از به‌روزرسانی‌های بازاریابی دیجیتال MarketingFOMO و سایر کانال‌های صنعتی استفاده کنید. منابع معتبر بهترین گزینه برای مقابله با محتوای قدیمی و همچنین تاکتیک های بازاریابی ناکارآمد هستند. 

مثل هر صنعت دیگری، مشتریان ترجیحات خود را تغییر می‌دهند و هیچ چیز راکد نمی‌شود، به این معنی که شما باید آگاه باشید و اهداف و منابع خود را به طور مداوم تنظیم کنید.

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای ایجاد برند

علاوه بر حضور دانش‌آموزان در ویدئوهای صفحه‌نمایش تقسیم‌شده، می‌توانید و باید افراد را به اشتراک‌گذاری محتوای خود در وب‌سایت آموزش الکترونیکی خود ترغیب کنید. برخی از ایده‌هایی که باید امتحان کنید عبارتند از:

  • بررسی ها و توصیه ها، که در صورت لزوم می توانید آنها را تشویق کنید
  • تالارهای گفتگو که در آن کاربران می توانند هر از چندگاهی با هم تعامل داشته باشند، آنچه را که در دوره های شما مفیدتر می دانند به اشتراک بگذارند و از مطالب شما به روش های مختلف استفاده کنند
  • وبلاگ های ایجاد شده توسط کاربر که می توانید در سایت خود قرار دهید
  • مطالعات موردی نشان می دهد که دانش آموزان شما چه دستاوردهایی داشته اند
  • گروه های مطالعه که دانش آموزان را به هم متصل می کند
  • راههای فریبنده برای دانش آموزان برای به اشتراک گذاشتن یادداشت ها و فلش کارت های مطالعه خود و تگ کردن شما در پست ها

علاوه بر استفاده از UGC برای تبلیغ نام تجاری خود، همچنین باید نظرسنجی هایی در وردپرس ایجاد کنید برای جمع آوری مرتبط ، بازخورد مفیدی که به شما امکان می دهد محتوای دوره خود را بهبود بخشید.

تولید پیشرو از طریق محتوای ارزش محور رایگان

بله، شما اساساً محتوایی را ایجاد و منتشر خواهید کرد که مردم باید برای آن هزینه بپردازند، به عنوان راه اصلی کسب درآمد از تخصص خود. با این حال، یکی از ارزشمندترین استراتژی‌ها برای رشد سایت‌های آموزش الکترونیکی در واقع شامل ایجاد محتوای رایگان است که به شما کمک می‌کند:

  • خود را به عنوان یک مرجع معتبر و قابل اعتماد در حوزه کاری خود قرار دهید
  • قطعه‌هایی ارائه کنید که به افراد کمک می‌کند تشخیص دهند که آیا دوره‌های شما واقعاً برای نیازهای آنها مناسب است یا خیر

به این دو دلیل ساده، می‌توانید با تمرکز بر انتشار منظم محتوای ارزش‌محور و رایگان – که به عنوان آهن‌ربای سرب نیز شناخته می‌شود، برای دوره‌های خود سرنخ ایجاد کنید (تجسم شده با نمودار از Podia در زیر).

نکات و بهترین روش ها برای ایجاد دوره آموزش الکترونیک وردپرس 8

واژه‌نامه‌های رایگان، کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها، رویدادهای اجتماعی (آنلاین یا آفلاین، بسته به جایگاه شما)، و راهنماها روش‌های عالی برای ارائه ارزش بدون هزینه هستند. 

اگر امکان سفارشی کردن برخی از محتوا وجود داشته باشد، برای زبان آموزان شما بهتر است. وقتی مطالب مطالعه رایگانی را که به طور خاص برای فرد طراحی شده است ارائه می دهید، احتمال اینکه آنها وفادار و متعهد باقی بمانند بسیار بیشتر خواهد بود.

برای مؤثرتر کردن فرآیند، باید از فرم‌های تماس ساده در وردپرس استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد جمع‌آوری کنید. اطلاعات ارزشمندی مانند آدرس ایمیل می‌توانید فهرست مشترکین خود را ایجاد کنید و با ارسال هر از گاهی موارد رایگان و مطالب آموزشی، از حفظ یادگیرنده اطمینان حاصل کنید.


برای کسانی از شما که قصد ایجاد یک وب‌سایت آموزش الکترونیکی معتبر و سودآور در وردپرس را دارید، حتماً این نکات را قبل از سال 2024 در دسترس داشته باشید. 

و مهمتر از همه، مطمئن شوید که رویکردی متناسب با اهداف شما ایجاد می‌کنید، به طوری که از همه چیزهایی که وردپرس برای ارائه دارد و رشد آموزش الکترونیکی در سال‌های آینده حداکثر استفاده را ببرید. 

هیچ ایده مفیدی دارید که می خواهید با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید؟ ما دوست داریم آنها را در نظرات زیر بخوانیم.

خروج از نسخه موبایل