نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس (راهنمای مبتدیان)

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس (راهنمای مبتدیان)

کاربران اغلب از ما پرسیده‌اند که آیا می‌توانند از سندیکای محتوا برای دریافت بک لینک وب‌سایت یا محتوا استفاده کنند.

اکثر وبلاگ‌های وردپرس از پیوند محتوا استفاده می‌کنند، که یک ویژگی داخلی وردپرس است که اشتراک‌گذاری محتوا را با استفاده از فیدهای RSS.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از نرم‌افزار خبرخوان در وب‌سایت شما مشترک شوند. همچنین وب سایت های دیگر را قادر می سازد تا به طور خودکار محتوای شما را در پلتفرم های مختلف به اشتراک بگذارند.

در این مقاله، به اشتراک گذاری محتوا و نحوه انجام صحیح آن در وردپرس به عنوان یک وبلاگ نویس یا متصدی محتوا بحث خواهیم کرد.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 1

Content Syndication چیست و چرا از آن استفاده کنیم؟

محافظه محتوا زمانی است که سازندگان محتوا و وبلاگ نویسان آثار منتشر شده خود را در دسترس سایر علاقه مندان قرار می دهند تا آنها را مجدداً منتشر کرده و در پلتفرم های خود به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال، اگر وبلاگ دارید ، سپس می توانید مقالات خود را در دسترس دیگران قرار دهید تا در پلتفرم های خود منتشر و به اشتراک بگذارند.

به طور مشابه، اگر می‌خواهید مطالبی را از وبلاگ‌های مختلف در مورد موضوعات خاص مدیریت کنید، می‌توانید این کار را با واکشی محتوای سندیکایی آنها و انتشار آن در سایت خود انجام دهید.

چرا از Content Syndication به عنوان وبلاگ نویس استفاده کنیم؟

اکنون، ممکن است تعجب کنید که چرا کسی می‌خواهد به دیگران اجازه دهد محتوای خود را در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌هایشان به اشتراک بگذارند.

مزایای متعددی برای در دسترس قرار دادن محتوای شما برای پخش همزمان وجود دارد:

  1. مخاطبان گسترده‌تر – اگر وبلاگ جدیدی هستید، پس از آن سندیکا به شما کمک می‌کند محتوای خود را در پلت‌فرم‌های مختلف تبلیغ کنید و مخاطبان جدیدی را برای بازدید از وبلاگ یا وب سایت.
  2. مشارکت بسازید – می‌توانید با استفاده از محتوای خود با سایر پلتفرم‌ها شرایط را مورد بحث و مذاکره قرار دهید، به گونه‌ای که به شما کمک می‌کند با استفاده از ترافیک موجود، نام تجاری خود را تبلیغ و تثبیت کنید.
  3. SEO و بک لینک‌ها – وب‌سایت‌های بیشتری که محتوای اصلی شما را با پیوندی به منبع ذکر می‌کنند به عنوان بهینه سازی موتور جستجو (SEO). برخی از این بک لینک ها بسته به شهرت وب سایت و نحوه اشتراک گذاری محتوای شما می توانند مفید باشند. در عین حال، وب سایت هایی با شهرت ضعیف و هرزنامه مفید نخواهند بود و می توانید درخواست کنید که محتوای شما را به اشتراک نگذارند.
  4. افزایش دسترسی اجتماعی – یک متصدی محتوا خوب محتوایی را که در وب سایت خود به اشتراک می گذارد با استفاده از حساب های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ می کند. اگر آنها به طور مناسب آن را به شبکه های اجتماعی شما نسبت دهند، این می تواند به شما کمک کند فالوورهای جدیدی به دست آورید.

چرا محتوای همبسته را به عنوان متصدی انتشار دهید؟

در زیر برخی از مزایای انتشار محتوای سندیکایی به‌عنوان متصدی ارائه شده است:

  1. ساخت مرجع موضوعی – استناد به محتوای با کیفیت از منابع مختلف در مورد یک موضوع خاص به شما کمک می کند اقتدار و اعتبار را پیرامون آن موضوع ایجاد کنید. این به کاربران امکان می‌دهد محتوای بهتری پیدا کنند و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تمرکز پلتفرم شما بر روی آن جایگاه را درک کنند.
  2. صرفه جویی در زمان و منابع – نوشتن محتوای با کیفیت بالا به زمان نیاز دارد. حتی با کمک ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی، شما همچنان باید همه مقالات خود را ویرایش، بازنویسی و منتشر کنید. مدیریت محتوا به شما کمک می کند تا با به اشتراک گذاشتن محتوای مشابه از سایر منابع معتبر در زمان خود صرفه جویی کنید.
  3. شبکه و مشارکت – به جای واکشی محتوای همبسته بدون اجازه، می‌توانید با منابع تماس بگیرید و برای اشتراک‌گذاری محتوای آنها تأییدیه بخواهید. آنها ممکن است از شما درخواست کنند که محتوای آنها را به روش های خاصی به اشتراک بگذارید، و احترام به این درخواست ها به شما کمک می کند تا شرکای خود را بدست آورید و در صنعت خود شبکه سازی کنید.

همانطور که گفته شد، بیایید به اشتراک محتوا در وردپرس و نحوه انجام صحیح آن نگاه کنیم.

چگونه پیوند محتوا در وردپرس کار می کند؟

WordPress دارای پشتیبانی داخلی برای Syndication با استفاده از RSS (Really Simple Syndication) است.

فیدهای RSS با انتشار آخرین محتوای شما در یک سند XML ساختاریافته کار می کنند. این فید حاوی مقالات کامل یا خلاصه، همراه با ابرداده برای هر مورد، مانند تاریخ، نویسنده، دسته و غیره.

این فید RSS را می توان با افزودن /feed/ در انتهای URL هر وب سایت وردپرس پیدا کرد. به عنوان مثال:

https://www.example.com/feed/

کاربران می‌توانند با استفاده از یک برنامه فیدخوان مانند Feedly در یک فید RSS مشترک شوند. الف>. وب‌سایت‌های دیگر نیز می‌توانند از این برنامه‌ها برای دریافت به‌روزرسانی‌ها و انتشار آن‌ها در وبلاگ یا وب‌سایت خود استفاده کنند.

با توجه به آنچه گفته شد، بیایید کمی عمیق‌تر کاوش کنیم و یاد بگیریم که چگونه محتوا را به درستی پخش کنیم تا حداکثر سود را به عنوان ناشر داشته باشید. بعداً، ما همچنین درباره چگونگی منبع اخلاقی محتوای سندیکایی به عنوان متصدی بحث خواهیم کرد.

نحوه اشتراک گذاری محتوای همبسته به عنوان ناشر/بلاگر

به عنوان یک ناشر و وبلاگ نویس، می خواهید کاربران برای مشاهده محتوای شما از وبلاگ یا وب سایت شما بازدید کنند.

اکنون، اگر وب سایت های دیگر شروع به انتشار محتوای شما کردند، پس چرا کاربران به وب سایت شما می آیند؟

و آیا موتورهای جستجو آن را به عنوان محتوای تکراری حساب نمی کنند؟

چگونه اطمینان می‌دهید که مقالات شما قبل از منابعی که محتوای شما را بازنشر می‌کنند رتبه‌بندی می‌شوند؟

بیایید تمام این خطرات را از بین ببریم تا مطمئن شویم که محتوا و وب‌سایت شما در ترافیک، سئو یا شهرت از دست نمی‌دهد.

1. فقط خلاصه های سندیکایی به جای محتوای کامل

به‌جای اینکه کل مقالات خود را در اختیار سایر وب‌سایت‌ها قرار دهید، می‌توانید وردپرس را فقط به اشتراک‌گذاری خلاصه‌ای از محتوا در فید RSS محدود کنید.

برای انجام این کار، باید به صفحه تنظیمات » خواندن در قسمت مدیریت وردپرس بروید و به گزینه «برای هر پست در فید، شامل» بروید.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 2

از اینجا، “Excerpt” را انتخاب کنید و روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

فید پیوندی وردپرس شما اکنون فقط خلاصه یا گزیده ای از مقاله شما را نشان می دهد. همچنین می‌توانید گزیده های وردپرس را برای مقالات خود سفارشی کنید تا آنها را جذاب تر کنید، مانند یک تیزر برای جلب توجه مخاطب.

2. در فید RSS

پیوندی به مقاله اصلی خود اضافه کنید

متصدیان محتوا اغلب از نرم افزار وبلاگ نویسی خودکار برای واکشی فیدهای وبلاگ و انتشار خودکار آنها در وب سایت هایشان.

این به شما اعتبار مناسبی نمی دهد، و برای برخی از کلمات کلیدی با رتبه پایین، این خراش دهنده های محتوا حتی می توانند از شما بالاتر باشند.

برای رفع این مشکل، به همه در نیاز دارید یک سئو برای وردپرس. این بهترین افزونه سئوی وردپرس که به شما امکان می دهد فیدهای پیوندی محتوا را به نفع خود هک کنید.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 3

توجه: همچنین یک نسخه رایگان All in One SEO. با این حال، ما توصیه می کنیم به نسخه پریمیوم ارتقا دهید، که تمام ویژگی های پیشرفته را باز می کند.

پس از فعال‌سازی، باید به All in One SEO » تنظیمات عمومی در داشبورد وردپرس خود بروید و به برگه «محتوای RSS» بروید.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 4

از اینجا، می‌توانید هر محتوایی را که می‌خواهید قبل یا بعد از هر مقاله در فید RSS خود ظاهر شود، اضافه کنید.

به‌طور پیش‌فرض، All in One SEO پیوندی به مقاله اصلی شما در قسمت RSS After Content اضافه می‌کند.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 5

وقتی از محتوا راضی بودید، فقط روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

برای جزئیات بیشتر، ممکن است بخواهید آموزش ما را در نحوه شخصی سازی کامل فیدهای RSS.

3. به درستی از URL های Canonical

استفاده کنید

نشانی‌های اینترنتی متعارف اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو اینطور نیستند وقتی URL های مختلف به یک محتوا اشاره می کنند، گیج می شوند.

به‌طور پیش‌فرض، محتوای وردپرس شما ممکن است در سراسر وب‌سایت شما در دسته‌بندی، برچسب، نویسنده و سایر صفحات آرشیو ظاهر شود.

بعلاوه، گاهی اوقات، ممکن است عمداً یک محتوا را در URL های مختلف برای اهداف بازاریابی منتشر کنید. به عنوان مثال، ممکن است این کار را زمانی انجام دهید که ساخت صفحات فرود برای کمپین های تبلیغاتی و تبلیغات مختلف.

یا فرض کنید یک پست وبلاگی در مورد فروش خدمات سئوی خود دارید و صفحه دیگری در وب سایت خود که آن خدمات را با محتوای بسیار مشابه یا یکسان فهرست می کند.

وقتی یک وب سایت خارجی محتوای شما را به اشتراک می گذارد، اطلاعات پست شما را به اشتراک می گذارد. اما از آنجایی که می‌خواهید موتورهای جستجو محتوای شما را نسبت به وب‌سایت شخص ثالث اولویت‌بندی کنند، می‌توانید یک پیوند متعارف به صفحه خدمات اضافه کنید.

وردپرس به طور خودکار برچسب‌های URL متعارف را به مقالات شما اضافه می‌کند تا اطمینان حاصل کند که موتورهای جستجو می‌توانند بفهمند کدام URL اولویت دارد.

اگر نیاز به داشتن دو نشانی وب برای یک محتوا دارید، می‌توانید URL متعارف را با استفاده از همه در یک سئو برای وردپرس.

به سادگی پست/صفحه ثانویه ای را که نمی خواهید ایندکس شود ویرایش کنید و سپس به کادر تنظیمات AIOSEO در زیر ویرایشگر پست بروید.

از اینجا، به برگه «پیشرفته» بروید و URL ترجیحی را به فیلد «URL متعارف» اضافه کنید.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 6

فراموش نکنید که پست یا صفحه خود را برای ذخیره تنظیمات جدید ذخیره کنید.

4. ایجاد و ارسال نقشه سایت RSS

برای بهبود دید و نمایه سازی جستجوی وب سایت خود، باید نقشه های سایت XML را در کنسول جستجوی گوگل و سایر ابزارهای وب مستر ارسال کنید.

موتورهای جستجو همچنین اضافه کردن نقشه سایت RSS را به سایت خود توصیه می کنند.

نقشه سایت RSS حاوی مقالات اخیر شما است. این یک فایل کوچکتر است و موتورهای جستجو می توانند برای کشف محتوای جدید بیشتر به آن دسترسی داشته باشند.

با استفاده از نقشه سایت RSS، محتوای شما قبل از اینکه در وب سایت های دیگر پیدا شود ایندکس می شود. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند کدام منبع اول ظاهر شده است و باید اصلی در نظر گرفته شود.

برای افزودن نقشه سایت RSS، به همه در یک سئو » نقشه سایت بروید و سپس روی برگه «نقشه سایت RSS» کلیک کنید.

می‌توانید ببینید که کلید «فعال کردن نقشه سایت» در کادر «نقشه سایت RSS» قبلاً فعال شده است.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 7

برای مشاهده و کپی URL نقشه سایت RSS سایت خود می توانید بر روی دکمه “باز کردن نقشه سایت RSS” کلیک کنید.

پس از آن، می‌توانید نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

5. تجزیه و تحلیل وب سایت خود را ردیابی کنید

ردیابی تجزیه و تحلیل وب سایت به شما کمک می کند منابعی را که بیشترین ترافیک را به وب سایت شما ارسال می کنند تجزیه و تحلیل کنید. مهمتر از آن، همچنین شما را قادر می سازد تا هرگونه کاهش ترافیک را زیر نظر داشته باشید و اقدام فوری انجام دهید.

ساده ترین راه برای ردیابی تجزیه و تحلیل در وردپرس استفاده از MonsterInsights است. . این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است که به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس نظارت کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که را نصب و فعال کنید پلاگین MonsterInsights. برای جزئیات بیشتر، به آموزش ما در نحوه نصب افزونه WordPress.

توجه: همچنین یک عنوان نسخه رایگان MonsterInsights. با این حال، توصیه می کنیم برای باز کردن پتانسیل کامل افزونه، آن را به نسخه پریمیوم ارتقا دهید.

پس از فعال‌سازی، افزونه شما را در مراحل راه‌اندازی راهنمایی می‌کند. کمک خواستن؟ همچنین می‌توانید آموزش ما را در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس برای دستورالعمل های کامل راه اندازی.

پس از راه‌اندازی، می‌توانید با مراجعه به صفحه اطلاعات » گزارش‌ها گزارش‌های ترافیک وب‌سایت را مشاهده کنید.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 8

صفحه گزارش‌دهی اطلاعات سریعی را در قالب قابل خواندن برای انسان به شما می‌دهد، با نموداری در بالا که عملکرد ترافیک وب‌سایت شما را نشان می‌دهد.

می‌توانید گزارش‌های ترافیک وب‌سایت را بررسی و بیشتر بررسی کنید تا بفهمید ترافیک شما از کجا می‌آید و به دنبال نشانه‌هایی از کاهش ترافیک باشید.

برای جزئیات بیشتر، به آموزش ما در مورد عنوان نحوه ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت در وردپرس با استفاده از MonsterInsights.

نحوه اشتراک گذاری محتوای همبسته به عنوان متصدی

به‌عنوان متصدی، می‌توانید از محتوای سندیکایی برای ایجاد تجربه‌ای جذاب برای کاربران خود استفاده کنید.

با این حال، راه مناسب برای انجام این کار بدون حذف شدن به دلیل نقض حق نسخه برداری یا جریمه شدن توسط موتورهای جستجو برای محتوای تکراری چیست؟

در اینجا چند نکته تخصصی در مورد به اشتراک گذاری محتوای سندیکایی به عنوان متصدی ارائه شده است.

1. یافتن محتوای همبسته

پیدا کردن محتوای مناسب برای انتشار به شما کمک می‌کند دیدگاه‌های منحصربه‌فردی را به مخاطبان خود ارائه دهید. همچنین به شما کمک می کند تا از جریمه های تکراری محتوا توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید.

به عنوان مثال، اکثر وبلاگ های محبوب در حال حاضر در بسیاری از پلتفرم ها به اشتراک گذاشته شده اند. مدیریت محتوا فقط از منابع برتر در صنعت شما باعث می‌شود وب‌سایت شما کاملاً شبیه سایر پلتفرم‌های مدیریت‌شده به نظر برسد.

در عوض، می‌توانید منابع مختلفی را بر اساس کیفیت انتخاب کنید تا مطمئن شوید که فهرست انتخاب‌شده شما ترکیب متفاوتی از محتوا را ارائه می‌دهد.

2. اجازه اشتراک بخواهید

داشتن فید RSS به این معنا نیست که یک وب سایت به شما اجازه داده است تا محتوای خود را به طور خودکار در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.

می‌توانید گزیده‌ای از وب‌سایت آنها را با استفاده منصفانه به اشتراک بگذارید. با این حال، صاحبان وب سایت ممکن است احساس نکنند که اشتراک شما واجد شرایط استفاده منصفانه است.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، همیشه باید از ناشران اصلی اجازه بگیرید. این نه تنها به شما امکان شبکه‌سازی را می‌دهد، بلکه ممکن است بتوانید فراتر از اشتراک‌گذاری محتوا، شراکت‌های تجاری ایجاد کنید.

3. از نرم افزار وبلاگ نویسی خودکار

استفاده کنید

گزینه‌های نرم‌افزار وبلاگ‌نویسی خودکار زیادی وجود دارد که می‌توانید برای مدیریت محتوای وب‌سایت خود از آنها استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم از Feedzy. این به شما امکان می دهد فیدهای RSS را دریافت کنید و محتوا را به طور خودکار در وب سایت خود منتشر کنید.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 9

همچنین به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید کدام محتوا واجد شرایط انتشار است. به عنوان مثال، ممکن است فقط محتوایی را منتشر کنید که با کلمات کلیدی خاصی مطابقت داشته باشد.

Feedzy شامل یک ادغام با ChatGPT و سایر نرم افزارهای هوش مصنوعی، به شما این امکان را می دهد که مطالب را قبل از انتشار آن را بازنویسی کنید. با این حال، باید مراقب باشید که چگونه این کار را از نظر اخلاقی و قانونی بدون نقض حق چاپ انجام دهید.

برای جزئیات بیشتر، به آموزش ما در مدیریت خودکار محتوا در وردپرس.

4. درخواست حذف محتوا را آسان کنید

به‌عنوان متصدی محتوا، اشتراک‌گذاری مقالات از منابع دیگر، وب‌سایت شما را در برابر اعلامیه‌های حق نسخه‌برداری و درخواست‌های حذف DMCA آسیب‌پذیر می‌کند.

اگر ایجادکننده‌ای از اشتراک‌گذاری بخشی از محتوای سندیکایی‌اش ناراضی است، ممکن است بخواهد از شما بخواهد آن را حذف کنید.

شما باید با افزودن یک فرم تماس به وب سایت خود، انجام چنین درخواست هایی را برای آنها آسان کنید.

اگر این کار را آسان نکنید، آن سازندگان ممکن است درخواست‌های حذف خود را مستقیماً با موتورهای جستجو ارسال کنند، که سپس می‌توانند وب‌سایت شما را جریمه کنند. حتی بدتر از آن، آنها ممکن است از ارائه دهنده میزبانی وب سایت شما بخواهند که آن را حذف کند و وب سایت شما را غیرقابل دسترسی کند.

ساده‌ترین راه برای راه‌اندازی فرم «درخواست حذف محتوا» استفاده از WPForms. این است. بهترین افزونه فرم تماس وردپرس که به شما امکان می دهد انواع فرم ها را برای وب سایت خود ایجاد کنید.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس (راهنمای مبتدیان) 10

توجه: همچنین یک نسخه رایگان WPForms، که برای افزودن یک فرم تماس ساده به اندازه کافی خوب است. با این حال، توصیه می کنیم از افزونه پولی با ویژگی ها و قالب های بیشتر استفاده کنید.

WPForms دارای بیش از 1500 قالب قدرتمند و یک فرم ساز ساده با کشیدن و رها کردن برای ایجاد فرم شما است.

نحوه انجام پیوند محتوا در وردپرس راهنمای مبتدیان 11

بعد از آن، می توانید به راحتی آن فرم را در هر نقطه از وب سایت خود با استفاده از بلوک WPForms جاسازی کنید.

برای جزئیات بیشتر، فقط به آموزش ما در نحوه ایجاد فرم تماس در وردپرس.

WPForms همچنین دارای افزونه هایی برای پست های ارسال شده توسط کاربر، که به کاربران امکان می دهد محتوای خود را مستقیماً برای انتشار به وب سایت شما ارسال کنند.

امیدواریم این مقاله به شما درک خوبی از syndication محتوا و نحوه استفاده صحیح از آن در وردپرس داده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد ارائه ایده های پست وبلاگ یا آموزش ما در استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا در وردپرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل