سلامت

چرا زنان سیاه پوست با خطرات بیشتری برای زایمان روبرو هستند؟

چرا زنان سیاه پوست با خطرات بیشتری برای زایمان روبرو هستند؟

میزان مرگ و میر نوزادان و مادران در ایالات متحده بسیار بالاتر از سایر کشورهای توسعه یافته است. در سال 2022، ایالات متحده بیش از پنج مرگ نوزاد را به ازای هر 1000 تولد ثبت کرد. و تخمین زده می شود که سالانه 700 تا 900 زن در ایالات متحده به دلیل عوارض بارداری یا زایمان جان خود را از دست می دهند – که بسیاری از آنها قابل پیشگیری هستند – از جمله بیماری های قلبی، عفونت ها، خونریزی، بیماری های مرتبط با فشار خون، لخته شدن خون و سکته.

این بحران بهداشت عمومی به طور نامتناسبی بر زنان و نوزادان سیاه پوست تأثیر می گذارد. زنان سیاه پوست در ایالات متحده سه برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در معرض خطر مرگ ناشی از بارداری هستند. این نابرابری بدون توجه به پیشینه اجتماعی-اقتصادی یا تحصیلی مادر وجود دارد. علاوه بر این، احتمال مرگ نوزادان سیاه‌پوست در سال اول دو برابر بیشتر از نوزادان سفیدپوست بر اثر مشکلاتی مانند نارس بودن، نقص‌های مادرزادی، وزن کم هنگام تولد و ناگهانی است. مرگ غیرمنتظره نوزاد (SUID).

چرا زنان و نوزادان سیاه پوست با نرخ بالاتری می میرند؟

ریشه این نابرابری‌ها نژادپرستی نهادی، از جمله بی‌عدالتی‌های تاریخی در پزشکی است. افراد سیاه پوست، و به خصوص زنان جوان سیاه پوست، به احتمال زیاد تعامل منفی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی را تجربه می کنند، مانند عدم گوش دادن یا تشخیص اشتباه. همه این‌ها به بی‌اعتمادی جامعه پزشکی در میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار منجر شده است، و آنها را کمتر به دنبال مراقبت می‌برد و منجر به نتایج ضعیف‌تری برای مادران و نوزادان سیاه‌پوست می‌شود.

عوامل دیگری که جوامع آفریقایی آمریکایی را با نرخ‌های بالاتر تحت تأثیر قرار می‌دهند عبارتند از عدم دسترسی به مراقبت‌های مقرون به صرفه و با کیفیت، زندگی در محله‌هایی با نرخ فقر بالاتر و استرس مزمن.

پر کردن شکاف

پرداختن به این نابرابری‌های بهداشتی در میان زنان و کودکان سیاه‌پوست نیازمند رویکردی چندوجهی است. پرداختن به مسائل سیستمی مانند فراهم کردن دسترسی بهتر به مراقبت در محله ها و جوامع سیاه پوست و ارائه آموزش و منابع برای خانواده ها که می تواند به بهبود نتایج سلامت کمک کند، مهم است.

راه‌های دیگری که جامعه پزشکی می‌تواند به بهبود سلامت نوزاد سیاه پوست و مادر کمک کند عبارتند از:

تنوع در مراقبت‌های بهداشتی. نیروی کار پزشکی متنوع که شامل متخصصان زنان و زایمان سیاه‌پوست، ماماها و متخصصان اطفال است، یکی از راه‌های بهبود مراقبت از زنان و کودکان آفریقایی آمریکایی است. داشتن ارائه‌دهنده‌ای که تجربیات مشابهی در زندگی دارد می‌تواند به ایجاد اعتماد کمک کند و باعث شود زنان در هنگام بروز مشکلات پزشکی بیشتر به دنبال کمک باشند.

طبق یک نظرسنجی اخیر، کمتر از 6 درصد از پزشکان و 11 درصد از پزشکان متخصص زنان و زایمان در ایالات متحده آفریقایی آمریکایی هستند، بنابراین تمرکز بر توسعه و استخدام دانشجویان پزشکی و پزشکان رنگین پوست برای بهبود تنوع در مراقبت های بهداشتی مهم است.

آموزش نیروی کار. آموزش کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در مورد نابرابری‌های نژادی به آن‌ها کمک می‌کند تا فارغ از رنگ‌شان، از نظر فرهنگی شایسته‌تر و همدل‌تر شوند. ارائه چنین آموزش هایی می تواند به ارائه دهندگان درک عمیق تری از مسائل سیستمی در بازی بدهد و به آنها کمک کند سوگیری های ضمنی خود را در مراقبت از بیمار حذف کنند.

مراقبت در جامعه. سیستم‌های بیمارستانی و سازمان‌های مبتنی بر جامعه باید با یکدیگر همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که خانواده‌ها خدمات، منابع و پشتیبانی لازم برای بارداری و نوزادان سالم را دارند.

این می تواند شامل دسترسی بهتر در جامعه به متخصصان بارداری، زایمان و مراقبت از نوزاد مانند ماماها، دولاها و مشاوران شیردهی باشد. ایجاد روابط با این ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در دوران بارداری به تشویق زنان کمک می کند تا مراقبت های دوران بارداری و پس از زایمان را حفظ کنند و در صورت بروز مشکل برای مادر یا نوزاد به دنبال کمک باشند.

منابع آموزشی راه دیگری برای کمک به توانمندسازی زنان برای دفاع از خود و نوزادانشان است. این می‌تواند شامل دسترسی به اطلاعات و کلاس‌های مربوط به زایمان و شیردهی، کمک‌های اولیه نوزاد و CPR، شیوه‌های ایمن خواب نوزاد و غیره باشد.

پیوندهای مرتبط

ارائه دهندگان سلامت زنان در UH مراقبت های قبل از زایمان و پس از زایمان و انواع مختلفی از خدمات را ارائه می دهند. منابعی برای کمک به راهنمایی والدین جدید، از جمله کلاس‌های زایمان و فرزندپروری، حمایت از شیردهی، کتاب راهنمای بارداری ما و موارد دیگر.< /p>

UH Rainbow Babies & Children دارای شبکه وسیعی از متخصصان اطفال بسیار ماهر در مکان‌های مناسب در سراسر منطقه است. متخصصان ما آموزش و تجربه پیشرفته ای برای مراقبت از کودکان در هر سنی دارند و حمایت و تشویق والدین را که نیاز دارند ارائه می دهند.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا