سلامت

آیا خانواده شما باید گیاهی باشد؟

آیا خانواده شما باید گیاهی باشد؟




بیمارستان های دانشگاهی نوزادان و کودکان رنگین کمانکارشناسان سلامت کودکان

Hands of a young woman as she chops carrots with a big knife with various vegetables on the kitchen counter

چه چیزی می توانید به فرزندتان بدهید تا سالم و قوی رشد کند؟ یک رژیم غذایی گیاهی را در نظر بگیرید. نیکول لیدیارد، RDN، LD، یک متخصص تغذیه بالینی کودکان در بیمارستان های دانشگاهی Rainbow Babies & Children.

گیاهان بیشتر، گوشت کمتر

تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که از رژیم غذایی گیاهی استفاده می کنند وزن سالم تری دارند. خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا نیز کمتر است.

یک رژیم غذایی گیاهی نباید گیاهخوار باشد. لیدیارد می‌گوید: «اما مواد غذایی بیشتری در زمین رشد می‌کند و کمتر از حیوانات می‌روید.

برای اینکه غذاهای گیاهی بیشتری را در رژیم غذایی خانواده خود بگنجانید، سعی کنید:

  • در وعده ناهار یا شام نصف بشقاب خود را سبزیجات و میوه درست کنید.
  • رنگین کمان را بخور – محصولاتی از همه رنگ های مختلف ارائه دهید. سعی کنید روزانه سبزیجات برگدار سرو کنید.
  • از حداقل یک یا دو وعده غذایی در هفته گوشت کمتری مصرف کنید یا آن را به طور کامل حذف کنید.
  • چربی‌های سالم را انتخاب کنید، مانند آنهایی که در آجیل، دانه‌ها، آووکادو و روغن زیتون یافت می‌شوند.
  • برای دسر به جای شیرینی، میوه را در نظر بگیرید.

رژیم‌های وگان که تمام محصولات حیوانی را حذف می‌کند، می‌تواند برای بچه‌ها نیز سالم باشد. اما لیدیارد توصیه می‌کند که والدین با پزشک اطفال خود صحبت کنند یا با یک متخصص تغذیه کودکان مشورت کنند تا مطمئن شوند که مواد مغذی مناسب را دریافت می‌کنند.

بر اساس یک بودجه گیاهی

گیاهی بودن مزیت دیگری نیز دارد: غذاهای حیوانی اغلب گران‌تر هستند. اگر درست خرید کنید، اغلب می توانید در پول خود صرفه جویی کنید.

برای استفاده از رژیم غذایی گیاهی با هزینه کمتر:

  • تولید را در اولویت قرار دهید. با انتخاب میوه ها و سبزیجات خام و تازه شروع کنید. محصولات محلی که در فصل هستند اغلب بهترین و خوش طعم ترین هستند. اگر در خواربارفروشی‌ها چیزی نمی‌بینید، بازارهای کشاورزان را بررسی کنید.
  • فریزر خود را پر کنید. به این ترتیب، انواع منجمد حاوی همان مواد مغذی تازه هستند، اما ماندگاری بیشتری دارند. غذاهای کنسرو شده نیز موثر هستند. همیشه برچسب ها را بررسی کنید و از شکر و نمک اضافه شده خودداری کنید.
  • پروتئین خود را بسته بندی کنید. غذاهایی مانند لوبیا، عدس، تخم مرغ و ماهی کنسرو شده ارزان، سیر کننده و مغذی هستند.
  • به دنبال پشتیبانی باشید. برنامه‌های دولتی و بانک‌های مواد غذایی به بسیاری از مواد اولیه گیاهی دسترسی دارند. به www.usa.gov/food-help یا www.feedingamerica.org/find-your-local-foodbank برای یافتن گزینه‌ها.

لیدیارد می‌گوید: «بچه‌ها در ابتدا همیشه عاشق سبزیجات و سایر غذاهای گیاهی نیستند. “اما اگر اغلب به آنها خدمت کنید – و با خوردن آنها الگوی خوبی باشید – آنها بخشی از روال خانواده شما خواهند شد.”

پیوندهای مرتبط

تیم بیمارستان نوزادان و کودکان رنگین کمان دانشگاه، ارزیابی‌های تغذیه‌ای و برنامه‌های درمانی فردی را برای کودکان در هر سنی ارائه می‌کند. بیشتر بیاموزید.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا