ماشین حساب میزان عرق می تواند به جلوگیری از بیماری گرما کمک کند، عملکرد ورزشی را افزایش دهد

ماشین حساب میزان عرق می تواند به جلوگیری از بیماری گرما کمک کند، عملکرد ورزشی را افزایش دهد

عنوان .
مقادیر پیش‌بینی‌شده در مقابل اندازه‌گیری‌شده میزان تعریق کل بدن (SR) برای آزمایش‌های اعتبارسنجی مستقل با استفاده از متغیرهای محیطی اندازه‌گیری‌شده. نقاط داده فردی آزمودنی مرد (نماد بسته) و زن (نماد باز) برای ورزش دویدن در فضای باز (چپ) و دوچرخه سواری (راست) ترسیم شده است. اعتبار: ژورنال فیزیولوژی کاربردی (2024). DOI: 10.1152/japplphysiol.00831.2023

برای اولین بار، محققان ابزار معتبری را توسعه داده‌اند که به ورزشکاران امکان می‌دهد میزان کاهش تعریق کل بدن خود را پیش‌بینی کنند. این ابزار از معادلات دقیقی تشکیل شده است که به افراد کمک می‌کند تا میزان مایعاتی را که در طول سه ساعت در هوای گرم تا گرم می‌نوشند، تنظیم کنند.

نتایج مطالعه چند موسسه منتشر شده است در ژورنال فیزیولوژی کاربردی.

میزان عرق بالا می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن، اختلال در عملکرد و افزایش خطر ابتلا به این بیماری شود. گرمازدگی یا گرمازدگی. به خوبی مستند شده است که مردم به میزان قابل توجهی – تا 50٪ – مقدار مایعی را که باید از دست دادن عرق جایگزین کنند، دست کم می گیرند. در طرف دیگر طیف، برخی از ورزشکاران برای جبران از دست دادن تعریق بیش از حد نوشیدنی می نوشند که می تواند باعث کاهش سطح سدیم خون شود.

در مجموع 102 ورزشکار (64 مرد و 38 زن) در این مطالعه شرکت کردند. محققان داده ها را از دو سایت جمع آوری کردند که در آن داوطلبان 158 آزمایش دوچرخه سواری در فضای باز و 182 آزمایش دویدن در فضای باز را انجام دادند. هر آزمایش تقریباً 60 دقیقه طول کشید و در هوای گرمتر از 64 درجه فارنهایت انجام شد. میزان تعریق کل بدن با تغییرات توده بدن محاسبه شد.

معادلات کاهش میزان تعریق ایجاد شده در این مطالعه به ورزشکاران این امکان را می دهد که قبل از شرکت در دوچرخه سواری و دویدن در فضای باز و رسیدن به عملکرد مطلوب، هیدراتاسیون خود را به درستی مدیریت کنند. برای انجام این کار، آنها اطلاعاتی مانند شرایط محیطی اندازه‌گیری یا برآورد شده را وارد می‌کنند و سرعت و مدت تمرین داده‌های به‌دست‌آمده باعث می‌شود ورزشکاران از جایگزینی مایعات بیش از حد یا خیلی کم جلوگیری کنند.






اعتبار: انجمن فیزیولوژیک آمریکا

این معادلات اولین معادلات برای چنین فعالیت هایی بر اساس بیوفیزیک تبادل حرارت هستند. پیش از این، راهنمایی دقیق قبل از تمرین برای ورزشکاران از یک منبع معتبر وجود نداشت. محققان مدل‌های پیش‌بینی خود را از طریق یک ماشین‌حساب میزان عرق آنلاین در دسترس عموم قرار داده‌اند.

تیم تحقیقاتی پیشنهاد کرد که این نتایج به‌ویژه برای ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کنند بسیار مهم است. “با گرمایش جهانی باعث مکرر و شدیدتر آب و هوای گرم در طول ماه‌های بیشتر، این اطلاعات برای حفظ سلامت و عملکرد بسیار مهم است. , Ph.D., FAPS, نویسنده همکار این مطالعه.

اطلاعات بیشتر:
Ollie Jay و همکاران، پیش‌بینی میزان تعریق کل بدن: دویدن در فضای باز و ورزش دوچرخه‌سواری، ژورنال فیزیولوژی کاربردی (2024). DOI: 10.1152/japplphysiol.00831.2023

تهیه شده توسط
انجمن فیزیولوژیک آمریکا

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
ماشین حساب میزان عرق می تواند به جلوگیری از بیماری گرما کمک کند، عملکرد ورزشی را افزایش دهد (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-block-illness-boost-athletic.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

خروج از نسخه موبایل