10 اصل رژیم مدیترانه ای

10 اصل رژیم مدیترانه ای

10 اصل رژیم مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای که “رژیم غذایی کرت” نیز نامیده می شود، یک مد غذایی سنتی در چندین کشور اطراف دریای مدیترانه است که به سلامت و سبک کمک می کند.

روغن زیتون

غنی از ویتامین E، بتاکاروتن و اسیدهای چرب تک غیراشباع است که باعث محافظت از قلب می شود. خواص روغن زیتون اصلی ترین چربی مورد استفاده در رژیم غذایی مدیترانه ای است. علاوه بر این، طعم خوش طعمی را با طعم میوه ای و تابستانی به غذاها می بخشد.

غلات

غلات به طور منظم در منوی رژیم غذایی مدیترانه ای وجود دارد. مصرف روزانه ماکارونی، برنج و غلات انرژی لازم برای فعالیت های روزانه بدن را تامین می کند. آنها باید برای دریافت فیبر بهتر و ایجاد احساس سیری بهینه انتخاب شوند.

سبزیجات

سبزیجات منبع اصلی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. در رژیم غذایی مدیترانه ای آنها پر کردن مواد مغذی ضروری برای بدن را در عین داشتن کالری کم و حفظ سطح مناسب هیدراتاسیون ممکن می کنند. به لطف محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارند، به مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها کمک می کنند.

غذاهای فصلی

محصولات لبنی

محصولات لبنی در رژیم غذایی مدیترانه ای مورد احترام قرار می گیرند. . آنها منابع عالی پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها هستند. غذاهای تهیه شده از شیر تخمیر شده، مانند ماست ها، حاوی پروبیوتیک های مفید برای فلور روده هستند که به حفظ سلامتی و راحتی گوارش کمک می کند، با کلید آن شکمی صاف تر است.

گوشت های سفید

در رژیم غذایی مدیترانه ای گوشت سفید بر گوشت قرمز ترجیح داده می شود. زیرا به طور کلی چربی بیشتری دارند. با این حال، مصرف بیش از حد چربی های حیوانی برای سلامتی مضر است. بنابراین بوقلمون و مرغ در رژیم غذایی مدیترانه ای بر گوشت گاو اولویت دارند.

ماهی

خوردن ماهی چرب به دلیل داشتن امگا 3 حداقل یک تا دو بار در هفته توصیه می شود. این ها به مبارزه با برخی بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند. ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ماهی تن و غیره که بدون چربی کبابی شده یا به صورت خام مصرف می شوند، به طور منظم در منوی رژیم غذایی مدیترانه ای قرار دارند.

میوه ها

میوه ها در رژیم غذایی مدیترانه ای مورد علاقه هستند. آنها رنگ و طعم را به بشقاب می‌آورند که در نسخه‌های طعم‌دار در دسترس باشند یا با یک نت شیرین پایان دهند، بدون اینکه به عنوان دسر خورده شوند روی خط غذا تأثیر بگذارند. آنها همچنین می توانند یک میان وعده صبح یا بعد از ظهر ایده آل باشند، همراه با یک مشت بادام.

نوشیدنی ها

آب نوشیدنی اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای است. الکل ممنوع است، به جز شراب، که به طور سنتی در رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف می شود. با این حال باید در حد اعتدال و ترجیحاً بین وعده های غذایی نوشیده شود.

ورزشی

در رژیم غذایی مدیترانه ای، سلامتی از طریق بشقاب به دست می آید، اما از طریق فیزیکی فعالیت. بنابراین یک فعالیت متوسط ​​به مدت 30 دقیقه در روز بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی مدیترانه ای برای حفظ تناسب اندام و حفظ سلامتی است.

100% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند و شما؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

خروج از نسخه موبایل