سلامت

چرا گرده گل مصرف کنیم؟

چرا گرده گل مصرف کنیم؟

چرا گرده گل مصرف کنیم؟

تأیید شده در 17/03/2022 توسط PasseportSanté

Pourquoi consommer du pollen ?

عليرغم آنچه افرادي كه به آن آلرژي دارند مي گويند، گرده مملو از فوايد سلامتي است. گرده گل توسط پرچم ها، اندام تناسلی نر گل تولید می شود. برداشت شده توسط زنبور عسل فواید زیادی برای سلامتی دارد.

گرده چیست؟

گرده تولید شده توسط گلها با ترشحات بزاق زنبورها مخلوط می شود و سپس آن را به شکل توپ به کندو منتقل می کنند. این ذرات ریز گرد و غباری را تشکیل می دهند که به راحتی توسط باد حمل می شود و به آنها اجازه می دهد تا اندام های ماده گل ها (مادگی) را بارور کنند. این ریزگردها عامل رینیت آلرژیک فصلی است که به آن پدیده گرده افشانی می گویند.

چرا برای سلامتی مفید است؟

گرده یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود زیرا برای بدن عالی است: بنابراین یکی از تقویت کننده های طبیعی است. دفاع طبیعی را تقویت می کند، انرژی می بخشد و عملکرد مناسب ترانزیت را تقویت می کند. همچنین برای پوست، ناخن و مو مفید است.

حاوی بسیاری از ریزمغذی‌های ضروری برای بدن است. سرشار از پروتئین‌های گیاهی، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین E و ویتامین‌های گروه B، فیبرها، کاروتنوئیدها و پلی‌فنول‌ها و لاکتو تخمیرها است.

هر کدام گرده ها ترکیب متفاوتی خواهند داشت و ویژگی های خاص منشا گلی خود را خواهند داشت، از این رو انتخاب خوب آن اهمیت دارد.

گرده را می توان همانطور که هست مصرف کرد یا همراه با غذاها باشد. از نقطه نظر فراهمی زیستی، با ترکیب آن با میوه است که تمام فواید آن را آشکار می کند.

بهتر است گرده تازه را به گرده دانه ترجیح دهید، زیرا طعم آن میوه ای تر است و باعث جذب بهتر مواد مغذی (مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و غیره می شود). .). از آنجایی که گرده های تازه به هوا و گرما حساس هستند، باید سینی خود را در یخچال نگهداری کنید و صبح هنگام خوردن آن را به مقدار دلخواه خارج کنید.

da86d8b1d8a7 daafd8b1d8afd987 daafd984 d985d8b5d8b1d981 daa9d986db8cd985d89f 64439870cda7b

da86d8b1d8a7 daafd8b1d8afd987 daafd984 d985d8b5d8b1d981 daa9d986db8cd985d89f 64439871894b3

اشتراک شوید!

و بهترین توصیه ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید تا از سلامتی خود مراقبت کنید. !

*آدرس ایمیل شما توسط خدمات دیجیتال M6 برای ارسال خبرنامه شما حاوی پیشنهادات تجاری شخصی استفاده خواهد شد. همچنین ممکن است به برخی از شرکای ما به شکل مستعار منتقل شود، اگر شما در بنر کوکی ما پذیرفته‌ایم که داده‌های شخصی شما از طریق ردیاب‌ها جمع‌آوری شده و برای اهداف تبلیغاتی شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. در هر زمان، می‌توانید با استفاده از پیوند لغو اشتراک موجود در خبرنامه لغو اشتراک کنید و/یا از استفاده از ردیاب‌ها از طریق پیوند «اولویت‌های کوکی» در سرویس ما خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از حقوق خود، منشور رازداری ما را بخوانید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا