سلامت

چه زمانی باید کتامین درمانی IV را در نظر گرفت

چه زمانی باید کتامین درمانی IV را در نظر گرفت

چه زمانی باید کتامین درمانی IV را در نظر گرفت

When to Consider IV Ketamine Therapy

درد یک تجربه پیچیده است تجربه حسی و احساسی. هرکسی به روش خود درد را احساس می کند و هیچ درمانی واحد برای همه جواب نمی دهد.

وقتی درد مزمنی دارید که تمام جنبه‌های زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نمی‌توانید با روش‌های سنتی مدیریت درد تسکین پیدا کنید، ممکن است از تزریق داخل وریدی (IV) استفاده کنید کتامین درمانی.

در Interventional Pain Associates در آستین، تگزاس، متخصص مدیریت درد ما، دکتر. سروش سلیمی، قدرت درد و اینکه چگونه می تواند زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد را درک می کند. ما گزینه‌های درمانی زیادی را برای کمک به بیماران خود برای دریافت تسکین طولانی‌مدت، از جمله درمان کتامین IV، پیشنهاد می‌کنیم.

در اینجا، می خواهیم در مورد درمان کتامین IV و اینکه چه زمانی ممکن است آن را به عنوان یک گزینه درمانی برای درد در نظر بگیریم، صحبت کنیم.

درباره درد شما

درد یک مکانیسم محافظتی است. این یک احساس ناراحت کننده است که بدن شما از آن برای جلب توجه شما استفاده می کند تا بتوانید اقدام کنید. معمولاً زمانی رخ می دهد که شما آسیب یا بیماری دارید و پس از بهبودی بدن از بین می رود.

با این حال، برخی از افراد مدت‌ها پس از بهبودی از آسیب یا بیماری خود همچنان درد را تجربه می‌کنند. درد مداوم شما ممکن است به دلیل یک مشکل اساسی سلامتی مانند آرتریت رخ دهد. با این حال، می‌توانید درد مزمن داشته باشید.  بدون دلیل واضح.

می بینید، سیستم عصبی شما دائماً در حال یادگیری و تغییر است. این توانایی نوروپلاستیسیته نامیده می شود. با درد مزمن، تغییرات در سیستم عصبی شما ممکن است بر نحوه تفسیر سیگنال‌های درد توسط مغز تأثیر بگذارد و شما را نسبت به این احساس حساس‌تر کند.

درمورد درد حاد، درمان بر درمان منبع ناراحتی متمرکز است. درد مزمن نیاز به رویکرد گسترده‌تری دارد، رویکردی که به تغییرات سیستم عصبی که درد را طولانی‌تر می‌کنند، رسیدگی می‌کند.

چگونه کتامین درمانی کار می کند

کتامین یک بیهوشی عمومی (بیهوشی که شما را به خواب می برد) است که در طی عمل های جراحی استفاده می شود. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همچنین می توانند برای درمان طیف وسیعی از شرایط، از جمله درد مزمن، درمان کتامین IV با دوز پایین را تجویز کنند.

کتامین با اتصال به N-methyl-D-aspartate (NMDA) – یک گیرنده سیستم عصبی که درد را تعدیل می کند – عمل می کند تا انتقال دهنده عصبی گلوتامات را مسدود کند. گلوتامات یک ماده شیمیایی است که سلول های عصبی برای برقراری ارتباط از آن استفاده می کنند.

اگرچه محققان هنوز در حال بررسی نحوه عملکرد کتامین برای درد هستند، این نظریه وجود دارد که مسدود کردن NMDA گلوتامات را مجبور به ایجاد اتصالات عصبی جدید می‌کند و باعث تسریع نوروپلاستیسیته برای تغییر نحوه تفسیر سیگنال‌های درد توسط مغز شما می‌شود.

چه زمانی باید کتامین درمانی را در نظر گرفت

کتامین درمانی می تواند به بسیاری از افراد کمک کند تا درد خود را تسکین دهند، اما درمان مناسب برای همه نیست. ما فقط کتامین‌درمانی را برای بیمارانی توصیه می‌کنیم که سایر درمان‌های سنتی درد – داروها، فیزیوتراپی و تزریق‌های درد – را امتحان کرده‌اند، اما همچنان درد دارند.

ما کتامین‌درمانی را به‌عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری‌های مزمن توصیه می‌کنیم. شرایط درد، از جمله:

  • سندرم درد منطقه ای مزمن (CRPS)
  • فیبرومیالژیا
  • درد نوروپاتی
  • آسیب های ستون فقرات
  • درد سرطان

کتامین درمانی یک درمان در مطب است که تحت نظارت دقیق انجام می شود. ممکن است بلافاصله متوجه بهبود درد شوید. با این حال، ممکن است برای دستیابی به بهترین نتیجه به یک سری جلسات کتامین درمانی IV نیاز داشته باشید.

اگر درد مزمن دارید و نمی‌توانید با درمان دیگری تسکین پیدا کنید، وقت آن است که کتامین درمانی را در نظر بگیرید. با دفتر ما تماس بگیرید یا روی دکمه «رزرو آنلاین» کلیک کنید تا یک قرار ملاقات با متخصص درد ما برای بحث در مورد اینکه چگونه کتامین می تواند به شما کمک کند.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا