سلامت

چگونه یک رابطه آسیب دیده را نجات دهیم

چگونه یک رابطه آسیب دیده را نجات دهیم

روابط بسیاری با گذشت زمان جرقه خود را از دست می دهند، اما همیشه نشانه این نیست که چیزها غیر قابل تعمیر هستند. آنچه ممکن است شبیه یک رابطه رو به مرگ باشد، اغلب می‌تواند با تعهد متقابل به انجام کارها نجات یا بازیابی شود.

شما آن را میلیون‌ها بار شنیده‌اید، اما تکرار می‌شود: حتی قوی‌ترین روابط نیز با چالش‌هایی روبرو هستند.

ایجاد یک شراکت شاد و سالم کار می‌خواهد و ممکن است نباشد. همیشه آسان باشید، به خصوص زمانی که اعتماد شما نقض شده است.

روانشناس بالینی استون کراوشار. “و هدف این است که بر گذشته تمرکز نکنیم، بلکه تلاش کنیم تا با هم به روشی معنادار خلق کنیم.” در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد، خواه با پیامدهای خیانت روبرو شوید یا سعی کنید یک رابطه از راه دور ادامه دهید.

هر زمان که اعتماد شکسته شود، شکافی در رابطه ایجاد خواهد شد. ممکن است دردناک باشد، اما عدم توجه به این مسائل به هیچکس در این زمینه کمک نمی کند بلند مدت.

اگر مقصر هستید مسئولیت کامل را بپذیرید

اگر خیانت یا اعتماد شکسته شده است، مهم است که مسئولیت کامل اتفاقات رخ داده را بپذیرید و درک کنید که چگونه رفتار شما به شریک زندگی تان آسیب می رساند.

از حالت تدافعی یا کنار گذاشتن اشتباه خود بپرهیزید، اما دچار تنفر از خود نیز نشوید. کراوشار می‌گوید: «شما باید آن را به شیوه‌ای محبت‌آمیز داشته باشید که فضایی را برای شروع دوباره ایجاد اعتماد ایجاد کند. به شریک زندگی خود صدمه بزنید، آسان است که در یک مارپیچ از شرم و ناامیدی در خودتان بیفتید. اما این به هیچ یک از شما کمک نمی کند.

به‌جای اینکه تمام وقت خود را صرف کتک زدن خودتان به خاطر اشتباهی کنید، سعی کنید این انرژی را به سمت نمایش مراقبت و شفقت نسبت به شریک زندگی خود.

به شریک زندگی خود این فرصت را بدهید که اعتماد شما را پس بگیرد

در حالی که حق دارید احساس صدمه و عصبانیت داشته باشید، باید وجود داشته باشد. یک میل به کار روی رابطه.

کراوشار تأیید می‌کند: «تا زمانی که فردی که اعتمادش شکسته شده است به شریک زندگی‌اش فرصتی برای بازگرداندن آن را بدهد، هرگز نمی‌توان آن را بازگرداند».

شفافیت رادیکال را تمرین کنید

به جای تغلیظ احساسات، کراوشار مردم را تشویق می کند که در مورد آنچه به آنها آسیب رسانده است، با یکدیگر “به طور اساسی شفاف” باشند. این امر مستلزم این است که واقعاً همه چیز را به وجود بیاورید، حتی اگر کمی احمقانه یا خودآگاه به اعتراف برخی چیزها احساس می‌کنید.

اگر شما کسی هستید که اعتماد را از بین برده‌اید، این نیز مستلزم شفافیت شدید با خودتان است. در مورد انگیزه شما برای انجام این کار آیا این به سادگی یک خطا در قضاوت بود؟ یا این یک تلاش برای خرابکاری بود که نمی دانستید چگونه از آن خلاص شوید؟

با یک متخصص مشورت کنید

اعتماد شکسته می تواند باشد عوارض برای همه افراد در رابطه.

اگر نقض قابل توجهی رخ داده است، با درمانگر واجد شرایط همکاری کنید. که در روابط متخصص است و می تواند راهنمایی برای بهبودی ارائه دهد.

از همدیگر جدا بودن از نظر فیزیکی ممکن است برای یک رابطه سخت باشد. زنده نگه داشتن عشق به تلاش بیشتری از سوی همه نیاز دارد.

مدیریت انتظارات<< /h3>

در مورد انحصار و تعهد خود به یکدیگر با شریک زندگی خود بحث کنید. این برای هر یک از شما چه شکلی است؟ با چه چیزی راحت و ناخوشایند هستید؟

صادق و پیشرو در مورد انتظارات شما از ابتدا می‌تواند از اشتباه پیش‌رفتن اوضاع جلوگیری کند.

به‌طور منظم ملاقات‌های برنامه‌ریزی‌شده داشته باشید

«خیلی مهم است که زوج‌ها بدانند و ملاقات‌های برنامه‌ریزی‌شده داشته باشند و بتوانند نگاه کنند. به آن زمان‌ها بروید و برنامه‌ریزی کنید که آنها را خاص کنید.»

در واقع، تحقیقات نشان داده شده که در آن روابط از راه دور که در آن شرکای ملاقات مجدد برنامه ریزی شده کمتر استرس زا و رضایت بخش تر است.

زمانی را برای قرارهای آنلاین در نظر بگیرید

اگر به دلیل مسافت زیاد یا مسائل مالی نمی توانید زمان برنامه ریزی شده را با هم سازماندهی کنید. ، Kraushaar توصیه می کند تاریخ های آنلاین منظم را با موضوع یا تمرکز خاص تنظیم کنید.

فقط به دنبال معمولی خود نباشید موضوعات گفتگو. با هم غذا بپزید، فیلم تماشا کنید در حالی که چت ویدیویی را باز نگه دارید، یک بازی مجازی انجام دهید یا حتی یک داستان کوتاه را با صدای بلند بخوانید.

اجازه ندهید دنیای شما حول محور شریک زندگیتان بچرخد

در حالی که توجه به تقویت صمیمیت در یک رابطه از راه دور مهم است، اما این جنبه نباید شما را از بین ببرد.

مهم نیست چقدر دلت تنگ شده آنها، سایر زمینه های مهم زندگی خود را فراموش نکنید.

به سرگرمی‌ها و علایق خود ادامه دهید – یک رابطه شاد و سالم شامل هر یک از شریک‌ها می‌شود که شخص خودش باشد.

مهم نیست که چگونه آن را تقسیم می‌کنید، یک مشکل سخت را پشت سر می‌گذارید زمانی که با هم زندگی می کنید استرس زا است.

یک “اعلام حضور” منظم برنامه ریزی کنید

کروشار توصیه می کند هر هفته زمان خاصی را تنظیم کنید که به شما امکان می دهد < یک href="/health/lack-of-communication" class="content-link css-5r4717">برای صحبت در مورد موضوعات دشوارتر، مانند پول، سکس، و اعتماد کنید تا اینها در تمام تعاملات شما نفوذ نکنند.

سازش را بیاموزید

همه روابط مستلزم دادن و گرفتن هستند. هنگامی که در محله های نزدیک زندگی می کنید، توجه به نیازها و ترجیحات آنها بدون فداکردن نیازهای خود می تواند به تقویت شادی و رضایت بیشتر کمک کند.

نوعی توافق موقت را در نظر بگیرید که به هر یک از شما اجازه می دهد تا راحت شوید. تنها در خانه.

برای مثال، ممکن است شما روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه کمی دیرتر در باشگاه بمانید، در حالی که آن‌ها دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها با یکی از دوستانتان معاشرت می‌کنند.

وقتی را با دوستان خارج از رابطه خود بگذرانید

وقت گذراندن با دوستان می تواند تأثیر قدرتمندی بر سلامت روان شخصی شما دارد و می تواند به تقویت هویت شخصی شما کمک کند.

به یاد داشته باشید، ارتباط ماندن با شریک زندگی خود به معنای داشتن زندگی خارج از رابطه خود.

درگیر تماس فیزیکی محبت آمیز شوید

کروشار شرکای خود را تشویق می کند تا مرتباً یکدیگر را به شکلی کاملاً حضوری و مرتبط در آغوش بگیرید. دست گرفتن یا در آغوش گرفتن اکسی توسین را آزاد می کند که می تواند استرس را کاهش داده و خلق و خوی شما را تقویت کند.

اگر در حال حاضر شرایط خوبی ندارید، گفتن این کار آسان تر از انجام دادن است. سعی کنید آهسته شروع کنید — گذاشتن دست خود بر روی دست آنها می تواند به شما کمک کند نشان دهید که هنوز برایتان مهم است.

درگیر عاشقانه نباشید

سطح عمیق صمیمیت ایجاد یک رابطه رضایت‌بخش و معنادار است که همیشه بر اساس عاشقانه نیست. بیان.

مطمئناً، بسیاری از مردم می‌خواهند گهگاهی از پاهایشان بلند شوند، اما مهم است که واقعاً به شرکای خود احترام بگذارید و از آن‌ها لذت ببرید، خارج از آنچه می‌توانند به شما بدهند.

< /div>

برداشتن قطعات بعد از یک مبارزه بزرگ می تواند کاری غیرممکن به نظر برسد. این تکنیک ها را امتحان کنید تا به شما کمک کند هر کدام به جلو بروید.

از ارتباطات ماهرانه استفاده کنید

هنگامی که خلق و خوی آرام شد، مهم است که مطمئن شوید هر یک از شما فرصتی برای رساندن نکات خود دارید. سعی کنید به هر فرد بدهید فضایی برای برقراری ارتباط دیدگاه آنها.

روانشناس و متخصص روابط مونترال می گوید: «روانشناس و متخصص روابط مونترال، «باز و صادق بودن در مورد افکار و نیات خود در مورد خود رابطه و آینده می تواند احساس امنیت را در رابطه بازگرداند – یا به تازگی ایجاد کند». “https://findyourharmony.ca/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” class=”content-link css-5r4717″>Zofia Czajkowska، دکترا.

از قلب شما

برای اینکه شریک زندگی شما واقعاً صدای شما را بشنود، مهم است که ارتباط برقرار کنید چیزی که واقعاً زیر تمام تنش ها احساس می کنید.

به عنوان مثال، از عبارات اتهامی مانند “تو با من این کار را کردی!” درعوض، هدفی را در این مسیر هدف قرار دهید: «وقتی X اتفاق می‌افتد، احساس Y می‌کنم و فکر می‌کنم اگر بتوانید Z را برای اطمینان دادن به من یا جلوگیری از وقوع آن در آینده انجام دهید مفید خواهد بود.»

به طور فعال. گوش کنید

اگر وقتی کسی با شما صحبت می‌کند، متوجه شدید که در سرتان رد می‌کنید، واقعاً گوش می دهم. Czajkowska می‌گوید: «شما برای دفاع از خود یا رفتن به جنگ آماده می‌شوید.

او می‌افزاید: «برنده شدن» یک بحث هرگز واقعاً برنده نیست. “اگر شریک زندگی شما احساس کند که شکست خورده است، به احتمال زیاد به دوری، تنش و رنجش بیشتر کمک می کند، بنابراین در دراز مدت، شما هم ضرر می کنید.”

این الگو را بشکنید

هنگام بازسازی رابطه، Czajkowska توصیه می کند که آن را یک رابطه جدید در نظر بگیرید، نه اینکه یک رابطه قدیمی را ذخیره کنید.

“دیدن آن به این شکل فرصتی برای تعریف قوانین و مرزهای از ابتدا.

این به معنای تلاش برای درک و حل مشکلات اساسی و همچنین رها کردن رنجش‌های گذشته است.

فقدان اشتیاق یا مورد “mehs” به طور خودکار به این معنی نیست که رابطه شما قابل تعمیر نیست.

به جنبه مثبت رابطه خود نگاه کنید

یک هفته را صرف توجه کردن یا نوشتن تمام کارهایی که شریک زندگی‌تان «درست» انجام می‌دهد، کنید.

افراد مایلند ببینند به دنبال چه هستند. اگر به دنبال دلایلی برای عصبانی شدن یا ناراحتی از شریک زندگی خود هستید، احتمالاً آنها را پیدا خواهید کرد. اما این به صورت معکوس نیز کار می کند. چشمان خود را برای چیزهای خوب نگه دارید.

برای چیزهای کوچک “متشکرم” بگویید

به همین ترتیب، فقط در سکوت به کارهای درست شریک زندگی خود توجه نکنید.

وقتی کاری انجام می‌دهند که به نوعی مفید است، حتی اگر فقط مرتب کردن آشپزخانه بعد از صرف غذا باشد، به صورت شفاهی از آنها تشکر کنید.

با هم خوش بگذرانید

گاهی اوقات، شما فقط به یک ورطه می افتید. ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما زمانی را کنار بگذارید، حتی فقط چند ساعت باقی مانده است انجام کاری غیرعادی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

روانی تحقیق نشان می‌دهد که شریک‌هایی که با هم بازی می‌کنند، احساسات مثبت بیشتری را تجربه می‌کنند و شادی بیشتری را گزارش می‌کنند.

در اینجا چند ایده برای شروع شما وجود دارد:

  • یک بار در کلاس با هم شرکت کنید.
  • یک دسته کارت یا یک تخته بردارید. بازی‌ای که هر کدام دوست داشتید و به پارک بروید.
  • روزنامه هفتگی محلی خود را برای رویدادهای غیرعادی اسکن کنید. حتی اگر کاملاً مطمئن نیستید که این رویداد شامل چه مواردی می‌شود، یک کارخانه درست کنید تا با هم آن را بررسی کنید، چه نمایشگاه صنایع دستی یا یک نمایشگاه اتومبیل.

صمیمیت و ارتباط را حفظ کنید

چگونگی مراقبت از یکدیگر عاطفی را، به Czajkowska توصیه می کند.

این واقعا به چه معناست؟ برای شروع، متعهد شوید که وقتی احساس می‌کنید در حال جدا شدن هستید، به همدیگر توجه کنید.

با هم بنشینید و ببینید چه چیزی ممکن است باعث آن شده باشد. آیا هر کدام از شما درگیر کار شده اید؟ آیا از زمانی که روز را صرف لذت بردن از شرکت یکدیگر گذرانده اید، خیلی طولانی شده است؟

او تاکید می کند: “تعهد به کار کردن در رابطه به همان اندازه تعهد به شریک زندگی مهم است.”

چگونه یک رابطه شکسته را نجات دهید؟

چگونه یک رابطه آسیب دیده را نجات دهید؟ به علت آسیب بستگی دارد، اما بیشتر استراتژی ها شامل بازگرداندن اعتماد، صمیمیت، و ارتباطات و تعهد به ترمیم رابطه است. مشاوره با یک متخصص، مانند یک زوج درمانگر، ممکن است به ارائه استراتژی‌های خاصی کمک کند که می‌توانید امتحان کنید.

آیا راهی برای نجات یک رابطه در حال مرگ وجود دارد؟

شاید بتوانید پس‌انداز کنید. اگر شما و شریک زندگیتان متعهد به بازسازی آن باشید، یک رابطه رو به مرگ است. برخی از راهبردها شامل گوش دادن فعال، سازش، صداقت و ارتباط است. توصیه‌های دقیق‌تر می‌تواند به دلایل آسیب‌دیدگی رابطه شما بستگی داشته باشد.

چگونه یک رابطه را به زندگی برگردانید؟

به‌طور بالقوه می‌توانید با تعهد هر دو طرف رابطه را بازیابی کنید. توجه به کارهایی که طرف مقابل درست انجام می دهد، با هم خوش بگذرد، و با ایجاد صمیمیت، راه هایی برای مراقبت عاطفی از یکدیگر پیدا کنید.

آیا می توانید پس از از دست دادن عشق، یک رابطه را نجات دهید؟

ممکن است بتوانید با به خاطر سپردن یا کشف مجدد چیزهایی که در مورد شریک زندگی خود دوست دارید، برقراری تماس فیزیکی در صورت تمایل هر دو طرف، و انجام کارهایی برای تفریح ​​و خاطره سازی با هم، مانند شرکت در یک کلاس یک بار، یک رابطه را نجات دهید.

در نهایت، باید ارزیابی کنید که آیا رابطه ارزش کار را دارد یا خیر برای نجات آن از یک نقطه پایین مورد نیاز است.

همچنین عاقلانه است که مطمئن شوید همه افراد درگیر متعهد به حفظ رابطه هستند. اگر تنها کسی هستید که می‌خواهید کار را انجام دهید، احتمالاً آشتی انجام نمی‌شود احتمال دارد.

که گفته شد، سوءاستفاده از هر نوع، خواه فیزیکی، کلامی، یا احساسی، یک پرچم قرمز است. به خاطر داشته باشید که نشانه‌های سمی می‌تواند کاملاً ظریف باشد. آیا روی پوسته تخم مرغ اطراف همسرتان راه می روید؟ آیا اعتماد به نفس یا احساس خود را از دست داده اید؟

اگر تصور می کنید که ممکن است با هر نوع سوء استفاده ای مواجه شوید، در نظر بگیرید با خط تماس ملی خشونت خانگی به شماره 800-799-SAFE (7233).

همچنین می‌توانید با تماس بگیرید خط متن بحران با ارسال یک پیام متنی به:

  • 741741 در
  • 686868 در کانادا
  • 85258 در پادشاهی

سیندی لاموث یک روزنامه‌نگار آزاد مستقر در گواتمالا است. او اغلب در مورد تقاطع بین سلامت، تندرستی و علم رفتار انسان می نویسد. او برای آتلانتیک، مجله نیویورک، تین ووگ، کوارتز، واشنگتن پست و بسیاری دیگر نوشته است. او را در cindylamothe.com پیدا کنید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا