آشپزی

چله پرش به دستور غذا

چله
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

با طعم غنی و کمی شیرین، پوسته طلایی براق و فضای داخلی بالش‌دار، شالا فقط برای تعطیلات یهودیان نیست – برای همه و در هر زمان جذاب است!

Challah on a wooden surface.

عکس توسط الکساندرا گرابلوسکی (Chronicle Books، 2018)

چلا نان جشن در سنت یهودی است، اما من آن را در سوپ توپ ماتزو گذاشتم. و دسته نان شیرینی: برای همه جذاب است. این یک نان غنی و کمی شیرین با پوسته ای براق و طلایی و فضای داخلی بالش مانند است. اما چیزی که آن را واقعاً خاص می کند قیطان متمایز آن است که از جمله نمادی از پیوستن خانواده و دوستان به یکدیگر است. مطمئن باشید، چاله خیلی بیشتر از آنچه که هست مشکل دارد. به آن به عنوان یک پروژه درمان شیرینی پزی فکر کنید. ورز دادن و بافتن خمیر، بوییدن چلو پخته شده در فر – واقعا راضی کننده است. و هنگامی که نان بافته بلند بر سر میز شام ارائه می شود، دیدنی است!

من اعتبار این دستور غذا را مدیون نانسی هیرشورن، یکی از خوانندگان دوست داشتنی من هستم، که بیش از سی و پنج سال است که دستور پخت چاله خود را کامل کرده است. از شما، نانسی، برای همه اشاره ها متشکرم! توجه کنید: این دستور یک نان 16 اینچی درست می کند. این بزرگه! اگر باقیمانده‌ای دارید، از آن برای تهیه نان تست فرانسوی استفاده کنید.

چلا بخشی از مجموعه نان مخمری من است که شامل سایر دستور العمل های نان غنی شده است، مانند بریوش و بابکا – نان هایی با طعم غنی با نسبت بیشتری از تخم مرغ، شکر، کره و شیر – و همچنین نان های کلاسیک مانند بدون خمیر نان صنعتگر، focaccia، رولت شام، و < a href="https://www.onceuponachef.com/recipes/homemade-naan.html">نان.

آنچه برای ساختن چاله نیاز دارید

Challah ingredients including yeast, eggs, and honey.

این دستور تهیه مخمر فوری یا سریع را می طلبد که سریعتر از مخمر خشک فعال معمولی رشد می کند. پس از باز شدن، مخمر به مدت سه تا شش ماه در یخچال نگهداری می شود. مخمر در شیشه (طبق تصویر) یا بسته های جداگانه فروخته می شود. اگر پخت نان زیادی انجام نمی دهید، بهتر است بسته ها را بخرید. فقط توجه داشته باشید که مقدار مورد نیاز برای این دستور (1 قاشق غذاخوری) بیش از یک بسته است.

مطمئن شوید که تخم مرغ های شما دمای اتاق دارند. این خمیر به آرامی بلند می شود و تخم مرغ های سرد آن را حتی بیشتر کند می کنند.

چگونه چاله درست کنیم

مرحله 1: خمیر را درست کنید

Eggs, water, oil, and honey in a mixing bowl.

با ترکیب آب ولرم، روغن، عسل، 2 عدد تخم مرغ و زرده تخم مرغ شروع کنید. خوب هم بزنید و کنار بگذارید.

whisked wet ingredients

در یک همزن ایستاده مجهز به قلاب خمیر، آرد، مخمر و نمک را با هم مخلوط کنید.

flour, salt, and yeast in mixer

مخلوط کنید تا ترکیب شود.

whisked flour, salt, and yeast

مواد مایع را به مواد خشک اضافه کنید.

adding liquid ingredients to dry ingredients in mixer

با سرعت متوسط ​​و کم ورز دهید تا زمانی که خمیر چسبناکی به ته کاسه بچسبد، ۵ تا ۷ دقیقه. خمیر ممکن است خیلی خیس به نظر برسد، اما ایمان داشته باشید – قرار است اینطور باشد.

kneaded sticky challah dough

دست‌های خود را سخاوتمندانه با آرد بپاشید، سپس خمیر چسبناک و کشسان را روی سطح کار کمی آردپاشی شده بتراشید. روی خمیر را کمی آرد بپاشید.

challah dough on floured countertop

به شکل یک توپ نرم و صاف ورز دهید.

challah dough kneaded into a ball

مرحله 2: بگذارید افزایش یابد

یک کاسه بزرگ را با روغن یا اسپری پخت نچسب کمی چرب کنید. خمیر را در کاسه قرار دهید، یک بار آن را برگردانید تا روی آن کمی روغن شود و سپس روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید.

dough in bowl ready to rise

به مدت 2 تا 3 ساعت اجازه دهید خمیر در جای گرم و بدون کشش ور شود تا پف کند و حجم آن دو برابر شود. به خاطر داشته باشید که هنگام پخت نان های مخمری، زمان افزایش آن فقط یک راهنما است. دمای آشپزخانه، میزان رطوبت در فضای باز، و نحوه ورز دادن خمیر، همگی بر زمان بالا آمدن تأثیر می‌گذارند.

challah dough after first rise

مرحله 3: خمیر را ببافید

اگر در زندگی خود یک دختر کوچک دارید، یا قبلاً مشاور کمپ تابستانی بوده اید، با بافتن چلو مزیت دارید. اما حتی اگر نه، من به شما اطمینان می دهم که انجام آن آسان است. ده ها روش وجود دارد، اما من فکر می کنم این قیطان 4 رشته ای ساده ترین وزیباترین است.

برای شروع، خمیر ور آمده را روی سطح کار کمی آردپاشی شده برگردانید و آرد پاشی کنید. باد خواهد شد.

Ball of challah dough.

خمیر را به چهار قسمت یکدست برش دهید. (اگر می خواهید دقیق باشید، وزن هر قطعه باید تقریباً 9 اونس یا 260 گرم باشد.)

cut challah dough

هر تکه را در طنابی به طول 20 اینچ بکشید و بغلتانید. طناب ها را به موازات یکدیگر (عمودی) قرار دهید. آنها را در قسمت بالا به هم محکم بچسبانید و سپس آنها را بیرون بیاورید. اگر طناب ها کمی کوچک می شوند، فقط آنها را به طول اولیه خود برگردانید.

four strands of challah dough

با برداشتن دورترین رشته به سمت راست شروع کنید و آن را با استفاده از این الگو به سمت چپ از میان رشته‌های دیگر ببافید: روی، زیر، روی.

starting challah braidstarting challah braidرشته را بگیرید دورترین سمت راست و الگوی بافت را دوباره تکرار کنید: روی، زیر، روی. Person grabbing the third of four strands of challah dough.

Person grabbing the two middle strands of challah dough out of four.

Person grabbing the first and second strands of challah dough out of four.

این الگو را تکرار کنید، همیشه از دورترین رشته به سمت راست شروع کنید، تا زمانی که کل نان بافته شود.

Person grabbing the third out of four strands of challah dough.

Person grabbing the two middle strands of challah dough out of four.

Person grabbing the first two strands of challah dough out of four.

انتها را زیر نان قرار دهید تا ظاهری کامل به آن ببخشید.

Braided challah dough.

مرحله 4: بگذارید خمیر بافته بلند شود

نان بافته شده را با احتیاط به یک ورقه پخت 13 x 18 اینچ با پوشش کاغذی منتقل کنید. روی نان را با پوشش پلاستیکی آزاد بپوشانید و بگذارید در یک نقطه گرم و بدون پیش‌آهنگ بالا بیاید تا حدود 1.5 برابر اندازه، 1 تا 2 ساعت. در پایان زمان بالا آمدن، فر را روی 350 درجه فارنهایت گرم کنید و یک قفسه فر را در موقعیت وسط قرار دهید. (توجه داشته باشید که نان در فر کمی بالا می‌آید.) در یک کاسه کوچک، تخم‌مرغ باقی‌مانده را بزنید و تخم مرغ زده شده را با قلم مو روی خمیر بلند شده بمالید. (توجه: در صورت تمایل، قبل از قرار دادن چلو در فر، خشخاش یا کنجد را روی آن بپاشید.)

Braided challah dough on a lined baking sheet.

مرحله 5: پخت

ورق پخت را روی ورقه پخت دیگری قرار دهید. این از قهوه ای شدن بیش از حد پوسته پایینی جلوگیری می کند. به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزید، تا زمانی که پوسته به رنگ قهوه ای پررنگ و دمای داخلی بین 190 درجه فارنهایت و 200 درجه فارنهایت روی یک دماسنج قابل خواندن فوری باشد. نان را از فر خارج کرده و روی توری قرار دهید تا خنک شود. چال را بهتر است تازه میل کنید، اما باقیمانده آن برای چند روز در یک کیسه پلاستیکی در بسته نگهداری می شود.

Challah on a wooden surface.عکس از الکساندرا گرابلوسکی (Chronicle Books، 2018)

شما هم می توانید لایک کنید

چلا

با طعم غنی، کمی شیرین، پوسته طلایی براق، و فضای داخلی بالش‌دار، شال فقط برای تعطیلات یهودیان نیست – برای همه و در هر زمان جذاب است!

مواد تشکیل دهنده

  • 4¼ فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف شده، به علاوه بیشتر برای گردگیری
  • 1 قاشق غذاخوری مخمر فوری/سریع (به یادداشت مراجعه کنید)
  • 2 قاشق چایخوری نمک
  • ¾ فنجان آب ولرم
  • ¼ فنجان + 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی
  • ¼ فنجان + 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 3 تخم مرغ، در دمای اتاق
  • 1 زرده تخم مرغ، در دمای اتاق

دستورالعمل ها

  1. در یک همزن ایستاده مجهز به قلاب خمیر، آرد، مخمر و نمک را با هم مخلوط کنید. با سرعت کم به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید تا مخلوط شوند. در ظرفی جداگانه آب ولرم، روغن، عسل، 2 عدد تخم مرغ و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. به مواد خشک اضافه کنید و با سرعت متوسط ​​به پایین ورز دهید تا خمیر چسبناکی به دست بیاید که به ته کاسه بچسبد، ۵ تا ۷ دقیقه. خمیر ممکن است خیلی مرطوب به نظر برسد، اما ایمان داشته باشید – قرار است اینطور باشد.
  2. دست‌هایتان را سخاوتمندانه با آرد بپاشید، سپس خمیر چسبناک و کشسان را روی سطح کار کمی آردپاشی شده بتراشید. روی خمیر را کمی آرد پاشیده و کمی ورز دهید تا به شکل یک توپ نرم و صاف درآید. یک کاسه بزرگ را با روغن یا اسپری پخت نچسب کمی چرب کنید. خمیر را در کاسه قرار دهید، یک بار آن را برگردانید تا روی آن کمی روغن شود و سپس روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید. اجازه دهید خمیر در یک نقطه گرم و بدون کشش ور بیاید تا زمانی که پف کند و حجم آن دو برابر شود، 2 تا 3 ساعت.
  3. خمیر را روی سطح کار کمی آردپاشی شده برگردانید و آرد پاشی کنید. باد خواهد کرد. خمیر را به چهار قطعه یکنواخت 9 اونس برش دهید و سپس هر تکه را کشیده و به شکل طناب در حدود 20 اینچ طول دارد. طناب ها را به موازات یکدیگر (عمودی) قرار دهید. آنها را در قسمت بالا به هم محکم بچسبانید و سپس آنها را بیرون بیاورید. اگر طناب ها کمی کوچک می شوند، فقط آنها را به طول اولیه خود برگردانید.
  4. با برداشتن دورترین رشته به سمت راست شروع کنید و با استفاده از این الگو آن را به سمت چپ از میان رشته های دیگر ببافید: روی، زیر، روی. دورترین رشته را به سمت راست ببرید و الگوی بافت را دوباره تکرار کنید: روی، زیر، روی. این الگو را تکرار کنید، همیشه از دورترین رشته به سمت راست شروع کنید تا کل نان بافته شود. انتهای آن را در زیر بچسبانید تا ظاهری تمام شده به نان ببخشید.
  5. نان بافته شده را با احتیاط به ورقه پخت 13 x 18 اینچ منتقل کنید . روی نان را با پوشش پلاستیکی آزاد بپوشانید و بگذارید در یک نقطه گرم و بدون پیش‌آهنگ بالا بیاید تا حدود 1.5 برابر اندازه، 1 تا 2 ساعت. در پایان زمان بالا آمدن، فر را روی 350 درجه فارنهایت گرم کنید و یک قفسه فر را در موقعیت وسط قرار دهید. (توجه داشته باشید که نان به طور قابل توجهی در فر بالا می رود.)
  6. در یک کاسه کوچک، تخم مرغ باقی مانده را هم زده و تخم مرغ زده شده را با قلم مو روی خمیر بلند شده بمالید. (توجه: در صورت تمایل، قبل از گذاشتن چلو روی آن دانه های خشخاش یا کنجد بپاشید.) سینی فر را روی ورقه پخت دیگری قرار دهید. این از قهوه ای شدن بیش از حد پوسته پایینی جلوگیری می کند. به مدت 25 تا 35 دقیقه بپزید تا زمانی که پوسته به رنگ قهوه ای پررنگ در بیاید و دمای داخلی بین 190 درجه فارنهایت و 200 درجه فارنهایت روی دماسنج خواندن فوری. نان را از فر خارج کرده و روی توری قرار دهید تا خنک شود. چاله بهتر است تازه مصرف شود، اما باقیمانده آن برای چند روز در یک کیسه پلاستیکی در بسته نگهداری می شود.
  7. توجه: اگر از مخمر موجود در بسته ها استفاده می کنید، مقدار مورد نیاز برای این دستور (1 قاشق غذاخوری) بیش از یک بسته است.
  8. توجه: ممکن است از مخمر خشک فعال به جای مخمر فوری/سریع استفاده شود، با این حال، خمیر بیشتر طول می کشد تا ور بیاید.
  9. توجه: هنگام پخت نان های مخمر، زمان افزایش فقط یک راهنما است. دمای آشپزخانه، میزان رطوبت در فضای باز، و نحوه ورز دادن خمیر همگی بر زمان بالا آمدن آن تأثیر می‌گذارند.
  10. دستورالعمل‌های آماده کردن: نان را تا جایی که بافته می‌شود و روی تابه آماده کنید. روی آن را با پلاستیک چرب شده بپوشانید و یک شب آن را در یخچال قرار دهید. روز بعد خمیر بافته شده را از یخچال خارج کرده و روی میز قرار دهید (درب آن را بپوشانید). اجازه دهید به دمای اتاق برسد و حدود 1 ساعت قبل از پخت طبق دستور دم بکشد.
  11. دستورالعمل‌های مناسب برای فریزر: چال را می‌توان تا 3 ماه پخت، خنک کرد، بسته بندی کرد و منجمد کرد. اجازه دهید حداقل 3 ساعت قبل از سرو در دمای اتاق ذوب شود.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • در هر وعده (16 وعده)
  • اندازه خدمت: 1 تکه
  • کالری: 206
  • چربی: 7 گرم
  • چربی اشباع شده: 1 گرم
  • کربوهیدرات: 32 گرم
  • شکر: 7 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • پروتئین: ۵ گرم
  • سدیم: 126 میلی گرم
  • کلسترول: 35 میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا برندهای خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات موثر تغذیه ای را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا