آشپزی

ماتزو خانگی پرش به دستور غذا

ماتزو خانگی
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

سبک، پوسته پوسته، و ترد – ماتزو خانگی دنیایی جدا از فروشگاه است.

Homemade matzo on parchment paper.

راستش را بخواهید، ماتزو خانگی هرگز در صدر فهرست دستور العمل های من قرار نگرفته است، اما وقتی این هفته به خواربارفروشی جسارت کردم تا مواد اولیه عید فصح را تهیه کنم (برای تعطیلات من دستور تهیه پستان)، ترب کوهی، غذای ماتزو، و غیره – ماتزو وجود نداشت داشتن جشن عید فصح بدون ماتزو درست نبود، بنابراین تصمیم گرفتم یک نسخه خانگی را امتحان کنم. اولین دسته من سخت سنگ بود و طعمی شبیه مقوا داشت (که می توانید در موردش درست استدلال کنید!). دسته دوم من خوشمزه بود اما آنقدر ترد و ظریف بود که وقتی گاز گرفتم به یک میلیون خرده خرد شد. در نهایت، دسته سوم من، یک ماتزو غنی شده با روغن زیتون که از دستور پخت مارک بیتمن در نیویورک تایمز پوسته پوسته، لطیف و کاملاً ترد بود. من عاشق این دستور غذا هستم! کار کردن با خمیر لذت بخش است و ماتزوها فقط در پنج دقیقه پخت می شوند. (توجه داشته باشید که ماتزو خانگی برای عید فصح مناسب نیست، بنابراین یهودیان آگاه ممکن است این دستور غذا را خارج از عید فصح امتحان کنند.)

آنچه برای تهیه ماتزو خانگی نیاز دارید

Flour, salt, and olive oil on a countertop.

شما به چهار ماده ساده نیاز دارید – آرد همه منظوره، نمک، روغن زیتون و آب.

چگونه ماتزو خانگی درست کنیم

برای شروع، آرد، نمک و روغن زیتون را در کاسه غذاساز مجهز به تیغه فولادی ترکیب کنید.
Flour, salt, and olive oil in a food processor.

وقتی غذاساز روشن شد، 1/2 فنجان آب اضافه کنید. به کار کردن غذاساز ادامه دهید تا خمیر یک توپ سفت شود، روی تیغه بچرخد و اصلاً نچسبد، حدود 2 دقیقه.

Ball of dough in a food processor.

خمیر را روی یک نقطه تمیز روی پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید.

Ball of dough on a marble countertop. خمیر را به 12 توپ کوچک برش دهید – اگر توپ را از وسط نصف کنید، این کار ساده‌تر است. ، سپس به یک سوم.

Small balls of dough on a counter.روی سطحی که کمی آردپاشی شده، هر توپ را به شکل یک ضخیم 3 اینچی صاف کنید.

Flattened piece of dough.

از یک وردنه برای چرخاندن هر پتی به شکل یک دایره 6 تا 8 اینچی استفاده کنید. شکل ها ممکن است نامنظم باشند، اما خمیر باید به قدری نازک باشد که تقریباً بتوانید آن را ببینید.

Rolled dough with a rolling pin.چند تکه از خمیر رول شده را روی ورقه پخت آماده شده قرار دهید. (معمولاً می توانم حدود سه تا را جا بدهم.) خمیر را با یک چنگال سوراخ کنید.

matzo pricked and ready to bake

در فر با دمای 500 درجه فارنهایت به مدت 2 تا 4 دقیقه بپزید، تا زمانی که طلایی شوند و به صورت لکه‌هایی پف کنند.

Dough with golden spots.

ماتزوها را برگردانید و 1 تا 2 دقیقه دیگر بپزید، تا زمانی که سرتاسر کمی طلایی شود.

Cooked matzo on a baking sheet.

اجازه دهید ماتزو خنک شود و لذت ببرید.

Homemade matzo on parchment paper.

شما هم ممکن است بپسندید

ماتزو خانگی

سبک، پوسته پوسته و ترد — ماتزو خانگی دنیایی جدا از فروشگاه است.

مواد تشکیل دهنده

  • 2 فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف شده
  • ¾ قاشق چایخوری نمک
  • ⅓ فنجان روغن زیتون
  • ½ فنجان آب

دستورالعمل ها

  1. فر را روی 500 درجه فارنهایت گرم کنید و سینی فر را در موقعیت وسط قرار دهید.
  2. آرد، نمک و روغن زیتون را در کاسه غذاساز مجهز به تیغه فولادی بریزید. وقتی غذاساز روشن شد، آب را اضافه کنید.
  3. در حدود 90 ثانیه به کار کردن غذاساز ادامه دهید تا خمیر به شکل یک توپ خشن در بیاید، روی تیغه بچرخد و اصلاً نچسبد.
  4. خمیر را روی یک نقطه تمیز روی پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید. خمیر را به 12 توپ کوچک برش دهید – اگر توپ را از وسط نصف کنید، سپس دوباره به نصف و سپس به یک سوم برش دهید، این کار ساده‌تر است.
  5. روی سطحی که کمی آرد پاشی شده، از دست خود استفاده کنید تا هر گلوله را به شکل یک پتی 3 اینچی صاف کنید. از یک وردنه استفاده کنید تا هر پتی را به شکل دایره ای 6 تا 8 اینچی بپیچید. شکل ها ممکن است نامنظم باشند، اما خمیر باید به قدری نازک باشد که تقریباً بتوان از میان آن دید. (خوب است برای جلوگیری از چسبندگی خمیر را چند بار در حین رول کردن بچرخانید، اما نیازی نیست که زیاد نگران آن باشید زیرا خمیر به راحتی از روی پیشخوان جدا می شود.)
  6. چند تکه از خمیر رول شده را روی یک ورقه پخت 13 در 18 اینچی قرار دهید (من معمولاً می توانم 3 عدد را جا بدهم). خمیر را با یک چنگال سوراخ کنید (این کار از پف کردن بیش از حد آن جلوگیری می کند).
  7. به مدت 2 تا 4 دقیقه با دقت زیاد آنها را در فر قرار دهید تا طلایی و پف کنند. ماتزوها را برگردانید و 1 تا 2 دقیقه دیگر روی طرف دوم بپزید تا طلایی شوند. این کار را با تمام خمیر تکرار کنید و بگذارید کاملا خنک شود. تا 2 روز در ظرف در بسته نگهداری شود.
  8. توجه: ماتزو خانگی برای عید فصح مناسب نیست، بنابراین یهودیان آگاه ممکن است این دستور غذا را خارج از عید پسح امتحان کنند.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • اندازه سرو: 1 ماتزو
  • کالری: 129
  • چربی: 6 گرم
  • چربی اشباع شده: 1 گرم
  • کربوهیدرات: 16 گرم
  • شکر: 0 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • پروتئین: 2 گرم
  • سدیم: 85 میلی گرم
  • کلسترول: 0 میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا برندهای خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات موثر تغذیه ای را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا