آشپزی

بریوش پرش به دستور غذا

بریوش
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

اقتباس شده از نان صنعتگر در 5 دقیقه در روز، این بریوش کرکی به راحتی در خانه درست می شود.

Loaf of brioche with the end sliced off.

Brioche یک نان فرانسوی با فضای داخلی کرکی، طعم کمی شیرین و پوسته طلایی براق است. از خمیر غنی شده تهیه می شود، به این معنی که شامل موادی فراتر از آرد اصلی، نمک، آب و مخمر است که برای تهیه نان سفید یا نان صنعتگر. این مواد اضافی، مانند کره، تخم‌مرغ و شکر، طعم و مزه خوشمزه‌ای به بریوش می‌دهند—مشابه چاله، فقط غنی‌تر است. .

این دستور پخت آسان بریوش به طور متوسط ​​از نان صنعتگر در 5 دقیقه در روز اقتباس شده است. جف هرتزبرگ M.D. و Zoë François. خمیر فقط چند دقیقه طول می کشد و فقط باید 30 ثانیه با دست ورز دهید. سخت‌ترین قسمت انتظار برای بلند شدن آن است: پس از مخلوط کردن به مدت 2 ساعت در دمای اتاق و سپس حداقل 3 ساعت در یخچال و سپس 1.5 ساعت دیگر پس از بافته شدن و قرار دادن آن در قالب نان نیاز دارد. از آنجایی که دستور تهیه دو نان است، می توانید یکی را بدهید یا یکی را برای بعد فریز کنید. اگر مقداری از آن باقی مانده باشد، بریوش کهنه در نان تست فرانسوی Challah من جای بسیار خوبی دارد. یا پودینگ نان. خمیر بریوش همچنین یک پایه عالی برای بابکا و نان های چسبنده.

آنچه برای ساختن بریوش نیاز دارید

Brioche ingredients including eggs, yeast, and butter.

دستورالعمل های گام به گام

در یک کاسه بزرگ، کره ذوب شده، آب گرم، شکر، نمک و مخمر را مخلوط کنید.

butter, water, sugar, salt and yeast in bowl

هم بزنید تا ترکیب شوند و سپس 5 عدد از تخم مرغ ها را اضافه کنید.

adding the eggs

دوباره هم بزنید تا یکدست شود.

whisking the eggs into the mixture

آرد را یکجا اضافه کنید.

adding the flour

با قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود.

Wooden spoon in a mixing bowl with wet and dry ingredients.

خمیر خیس، گلوله‌ای و کمی الاستیک خواهد بود (در یخچال سفت می‌شود و وقتی آن را ورز می‌دهید صاف می‌شود). Wooden spoon in a bowl of wet, uniform dough.

روی آن را با پوشش پلاستیکی شل بپوشانید (مطمئن شوید که کل کاسه پوشیده شده است اما در آن هوا بسته نشود) و اجازه دهید به مدت 2 ساعت در دمای اتاق بماند و سپس حداقل 3 ساعت یا حداکثر تا سه روز در یخچال قرار دهید.

>

dough covered with plastic wrap

در روز پخت، یک قالب نان 8½ × 4½ اینچی را با کره چرب کنید (یا اگر هر دو نان را همزمان می‌پزید، دو قالب نان را می‌پزید). سطح کار تمیز را با آرد سخاوتمندانه بپاشید. خمیر را داخل کاسه با آرد پاشیده و با چاقو آن را از وسط نصف کنید.

splitting the dogh

نیمی از خمیر را بیرون آورده و روی سطح کار آردپاشی شده قرار دهید. نیمه باقیمانده را با نایلون بپوشانید (بدون هوا) و دوباره در یخچال قرار دهید تا پخته شود. (خمیر را می توان در هر زمان در بازه 3 روزه استفاده کرد، یا در ظرف دربسته تا دو هفته منجمد کرد. پس از آماده شدن برای استفاده از خمیر منجمد، قبل از استفاده به مدت 24 ساعت در یخچال ذوب شده و سپس به مرحله بعدی ادامه دهید. )

خمیر را با آرد بیشتری پاشیده و ورز دهید، در صورت لزوم آرد بیشتری بپاشید تا خمیر نچسبد، حدود 30 ثانیه.

kneading the dough

خمیر را به 3 قسمت مساوی (هر کدام حدود 9 اونس) تقسیم کنید. Three cut portions of brioche dough.

با استفاده از دست‌های خود، هر کدام را در یک رشته 13 اینچی بغلتانید.

Three long strands of brioche dough.

سه رشته را در بالا به هم بچسبانید و ببافید.

Braided brioche dough.

خمیر بافته شده را در قالب نان آماده شده قرار دهید و انتهای آن را زیر آن قرار دهید. (در روش دیگر، اگر نمی‌خواهید خمیر را ببافید، به سادگی آن را به شکل بیضی دراز کرده و در ظرف آماده شده قرار دهید.) روی آن را با پلاستیک (نه دربسته) بپوشانید و بگذارید 90 دقیقه در دمای اتاق بماند.

Braided brioche dough in a bread pan.

فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و سینی فر را در موقعیت وسط قرار دهید. تخم مرغ باقی مانده را در یک کاسه کوچک بزنید و به طور مساوی روی خمیر بمالید.

Braided brioche dough in a pan with an egg wash.

به مدت 45 تا 50 دقیقه بپزید، تا زمانی که نان به رنگ قهوه ای طلایی پر رنگ شود. بگذارید ۱۵ دقیقه در تابه روی توری خنک شود. Cooked brioche in a bread pan.

نان را از تابه خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شود قبل از برش.

Loaf of brioche on a wire rack.

چگونه بریوش را فریز کنیم

Brioche در روزی که درست می‌شود بهتر است تازه از آن لذت ببرید، اما به خوبی یخ می‌زند. نان بریوش خنک شده خود را در فویل آلومینیومی بپیچید و در کیسه فریزر قرار دهید و تا حد امکان هوا را خارج کنید و محکم ببندید. تا 2 ماه فریز کنید. وقتی نان را آماده سرو کردید، آن را بیرون بیاورید و بگذارید در دمای اتاق یخ شود. اگر قصد ندارید کل نان را یکباره سرو کنید، ممکن است قبل از انجماد نان را برش دهید یا آن را به چند تکه بزرگتر تقسیم کنید (یخ زدایی و یخ زدن مجدد باعث خراب شدن نان می شود).

Loaf of brioche with an end sliced off on a cutting board.

شما هم ممکن است بپسندید

Brioche

مواد تشکیل دهنده

  • 2 چوب (1 فنجان) کره بدون نمک، ذوب شده و کمی خنک شده، به علاوه بیشتر برای چرب کردن تابه ها
  • 1 فنجان آب گرم (به یادداشت مراجعه کنید)
  • ½ فنجان شکر
  • 2¼ قاشق چایخوری نمک
  • 2 قاشق چایخوری مخمر فوری/سریع
  • 6 تخم مرغ بزرگ، تقسیم شده (5 عدد برای خمیر و 1 عدد برای شستشوی تخم مرغ)
  • 5 ½ فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف کردن، به علاوه آرد بیشتر برای ورز دادن و بافتن

دستورالعمل ها

  1. در یک کاسه بزرگ، کره ذوب شده، آب گرم، شکر، نمک و مخمر را با هم مخلوط کنید. 5 عدد تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شود. آرد را یکباره اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. خیس، گلوله و کمی الاستیک خواهد بود (در یخچال سفت می شود و وقتی آن را ورز دهید صاف می شود). روی آن را با نایلون بپوشانید (مطمئن شوید که کل کاسه را بپوشانید، اما آن را در بسته نبندید) و اجازه دهید به مدت 2 ساعت در دمای اتاق بماند، سپس حداقل 3 ساعت یا حداکثر سه روز در یخچال قرار دهید.
  2. در روز پخت، یک قالب نان 8½ × 4½ اینچی را با کره چرب کنید (یا اگر هر دو نان را همزمان می‌پزید، دو قالب نان را می‌پزید). سطح کار تمیز را با آرد سخاوتمندانه بپاشید. خمیر را در ظرف آرد پاشی کنید و با چاقو آن را از وسط نصف کنید. نیمی از خمیر را بیرون آورده و روی سطح کار آردپاشی شده قرار دهید. نیمه باقیمانده را با نایلون بپوشانید (بدون هوا) و دوباره در یخچال قرار دهید تا پخته شود. (خمیر را می توان در هر زمان در بازه 3 روزه استفاده کرد، یا در ظرف دربسته تا دو هفته منجمد کرد. پس از آماده شدن برای استفاده از خمیر منجمد، قبل از استفاده به مدت 24 ساعت در یخچال ذوب شده و سپس به مرحله بعدی ادامه دهید. )
  3. خمیر را با آرد بیشتری پاشیده و ورز دهید و در صورت لزوم آرد بیشتری بپاشید تا خمیر نچسبد، حدود 30 ثانیه. خمیر را به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید (حدود 9 اونس هر کدام) و با استفاده از دست، هر کدام را در یک رشته 13 اینچی بغلتانید. سه رشته را در بالا به هم بچسبانید و ببافید. خمیر بافته شده را در قالب نان آماده شده قرار دهید و انتهای آن را زیر آن قرار دهید. (در غیر این صورت، اگر نمی خواهید خمیر را ببافید، به سادگی آن را به شکل بیضی دراز کرده و در قالب آماده شده قرار دهید.) روی ظرف را با پلاستیک (نه دربسته) بپوشانید و اجازه دهید 90 دقیقه در دمای اتاق بماند. (فقط کمی افزایش می یابد.)
  4. فر را روی 350 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید و یک قفسه فر را در موقعیت وسط قرار دهید.
  5. تخم مرغ باقی مانده را در یک کاسه کوچک بزنید. آن را به طور مساوی روی خمیر بمالید (بابقیه تخم مرغ را بپوشانید و برای نان دوم در یخچال بگذارید، یا اگر ظرف 2 روز استفاده نکردید، دور بیندازید). نان را به مدت 45 تا 50 دقیقه بپزید تا زمانی که نان به رنگ قهوه ای طلایی پر رنگ شود. بگذارید 15 دقیقه در تابه روی توری خنک شود، سپس آن را بیرون بیاورید و قبل از برش بگذارید کاملا خنک شود.
  6. توجه: آب گرم به فعال شدن مخمر کمک می کند. دما باید حدود 110 درجه فارنهایت باشد، اما نیازی به دقیق بودن آن نیست، بنابراین نیازی به استفاده از دماسنج نیست. فقط سعی کنید دمای آب حمام را بدست آورید.
  7. توجه: اگر می‌خواهید هر دو نان را همزمان بپزید، چند دقیقه زمان بیشتری برای پخت بگذارید.
  8. دستورالعمل‌های آماده‌سازی/انجماد: بریوش بهتر است روزی که پخته می‌شود تازه سرو شود، اما در یک کیسه پلاستیکی یا در فویل پیچیده شده در دمای اتاق برای چند روز نگهداری می‌شود. همچنین نان را می توان تا 2 ماه منجمد کرد. برای یخ زدن، نان بریوش خنک شده را در فویل آلومینیومی بپیچید و در کیسه فریزر قرار دهید و تا حد امکان هوا را خارج کنید و محکم ببندید. وقتی نان را آماده سرو کردید، آن را بیرون بیاورید و بگذارید در دمای اتاق یخ شود. اگر قصد ندارید کل نان را یکباره سرو کنید، نان را قبل از انجماد برش دهید یا آن را به چند تکه بزرگتر تقسیم کنید (یخ زدایی و یخ زدن مجدد باعث خراب شدن نان می شود).

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • در هر وعده (20 وعده)
  • اندازه خدمت: 1 تکه
  • کالری: 248
  • چربی: 11 گرم
  • چربی اشباع شده: 6 گرم
  • کربوهیدرات: 32 گرم
  • شکر: ۵ گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • پروتئین: 6 گرم
  • سدیم: 154 میلی گرم
  • کلسترول: 80 میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه موثر را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا