آشپزی

بابکا شکلاتی پرش به دستور غذا

بابکا شکلاتی
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

بابکای چرخانده شده با شکلات و نوتلا در هر زمانی از روز یک خوراکی ارزشمند را ایجاد می کند.

Loaf of chocolate babka in a bread pan.

بابکا یک نان یا کیک مخمر بافته شده است که در جوامع یهودی اروپای شرقی منشا گرفته است. با خمیر نان غنی شده، مانند چاله یا brioche، که با پر کردن شیرین یا خوش طعم پر می شود، حلقه می شود، می پیچد و پخته می شود. نام «بابکا» از واژه لهستانی babcia گرفته شده است که به «مادربزرگ» ترجمه می‌شود، زیرا گفته می‌شود این نان توسط مادربزرگ‌های مبتکر یهودی که از خمیر چاله برای ساختن نسخه اولیه بابکا استفاده می‌کردند، ساخته شده است. . با گذشت زمان، دستور غذا تکامل یافت و نان شیرین‌تر و غنی‌تر شد و شکلات یک پر کردن محبوب بود.

شاید مشهورترین بابکا، بعد از بابکا که در Seinfeld در سال 1994، در Breads Bakery در نیویورک فروخته می شود. فوق العاده خوب است، و از آنجایی که پر از نوتلا است نه یک شکلات خانگی، تهیه آن در خانه آسان است. من از دستور العمل آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کردم، اما آن را برای استفاده از خمیر بریوش مورد علاقه خود تغییر دادم. سر به بالا: خمیر به دو ورقه جداگانه و همچنین حداقل 3 ساعت در یخچال نیاز دارد. اگر قصد دارید بابکا را در همان روز بپزید و سرو کنید، بهتر است این روند را از روز قبل شروع کنید.

فهرست محتوا

چیزی که برای درست کردن بابکا شکلاتی نیاز دارید

Babka ingredients including yeast, eggs, and Nutella.

دستورالعمل های گام به گام

مرحله 1: خمیر را درست کنید

در یک کاسه بزرگ، کره ذوب شده، آب گرم، شکر، نمک و مخمر را مخلوط کنید. butter, water, sugar, salt and yeast in bowl

هم بزنید تا ترکیب شوند، سپس تخم مرغ ها و زرده تخم مرغ را اضافه کنید.

adding the eggs and egg yolks to the mixture

دوباره هم بزنید تا ترکیب شود.

whisked liquid ingredients for babka dough

آرد را یکجا اضافه کنید.

adding flour to liquid mixture

با قاشق چوبی هم بزنید تا یکدست شود و تمام آرد جذب شود. خمیر خیس، گلوله و تا حدی الاستیک خواهد بود (در یخچال سفت می شود و وقتی بعداً آن را ورز دهید صاف می شود).

Bowl of babka dough.

روی آن را با نایلون بپوشانید (مطمئن شوید که کاسه کاملاً پوشانده شده است اما آن را دربسته نکنید) و اجازه دهید به مدت 2 ساعت در دمای اتاق بماند و سپس حداقل 3 ساعت یا حداکثر تا سه روز در یخچال قرار دهید.

>

dough after first rise

مرحله 2: بابکا را تشکیل دهید

در روز پخت، یک قالب نان 9×5 اینچی را با کره چرب کنید. سطح کار تمیز را با آرد بپاشید. خمير را از يخچال درآورده و روي سطح كار منتقل كرده و روي آن را كمي آرد پاشيد. به مدت 30 ثانیه با دست ورز دهید و در صورت لزوم آرد بیشتری بپاشید تا خمیر نچسبد.

kneading the dough خمیر را به شکل مربع 14 اینچی باز کنید و آرد بیشتری را زیر آن بپاشید. خمیر به میزان لازم؛ باید حدود ⅛ اینچ ضخامت داشته باشد.

rolling the babka dough

با استفاده از کاردک افست، نوتلا را روی خمیر پخش کنید و یک حاشیه ½ اینچی باقی بگذارید.

nutella spread onto dough

شکلات را روی نوتلا بپاشید.

chocolate sprinkled over dough

از نزدیک‌ترین سمت به خود شروع کنید، خمیر را محکم به شکل کنده‌ای در بیاورید. آن را به صورت عمودی بچرخانید، بنابراین یک سر چوب به سمت شما باشد، و سمت درز را به سمت پایین قرار دهید.

babka dough rolled into a log

با استفاده از یک چاقوی نان دندانه دار تیز، کنده را از طول نصف کنید.

cutting log in half

قسمت های بریده شده را به سمت بالا بچرخانید و رشته ها را به هم بپیچانید و طرف های بریده شده را رو به بالا نگه دارید.

twisting the dough

خمیر پیچ خورده را به قالب نان آماده شده منتقل کنید. (این یک فرآیند نامرتب است، فقط تمام تلاش خود را بکنید – مهم نیست چقدر نامرتب باشد، زیبا به نظر می رسد).

dough in pan

روی بابکا را به صورت شل با پلاستیک بپوشانید (بدون هوا) و بگذارید 90 دقیقه در دمای اتاق بماند. فقط کمی بالا خواهد رفت. در اواخر زمان بالا آمدن، فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و یک توری فر را در وضعیت وسط قرار دهید.

dough after second rise

مرحله 3: پخت و لعاب

به مدت 45 تا 50 دقیقه بپزید، تا زمانی که بابکا به رنگ قهوه ای طلایی غنی درآید. یک خلال دندان یا تستر کیک که در مرکز نان قرار داده شده است باید بدون اینکه خمیر مرطوبی به آن بچسبد بیرون بیاید (شکلات ذوب شده اشکالی ندارد). اگر دماسنج خواندن فوری دارید، باید بین 190 درجه فارنهایت تا 200 درجه فارنهایت در مرکز نان بخواند.

در همین حین شربت را درست کنید: در یک قابلمه کوچک آب، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. روی حرارت زیاد به جوش بیاورید و هم بزنید تا شکر حل شود. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

Water, sugar, and salt mixture in a sauce pan.

تابه را با بابکای پخته شده روی توری قرار دهید. بلافاصله شربت را با قلم مو یا آب بریزید. شربت به درخشندگی خوبی به نان کمک می کند و در عین حال بابکا را مرطوب نگه می دارد.

brushing glaze on baked babka

Bread in a loaf pan.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

بابکای شکلاتی

بابکای چرخانده شده با شکلات و نوتلا در هر زمانی از روز یک خوراکی ارزشمند را ایجاد می کند.

مواد تشکیل دهنده

برای خمیر

  • 1 چوب (½ فنجان) کره بدون نمک، ذوب شده و کمی خنک شده، به علاوه بیشتر برای چرب کردن تابه ها
  • ½ فنجان آب گرم
  • ¼ فنجان شکر
  • 1⅛ قاشق چای خوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری خمیر مایه خمیری سریع/فوری
  • 2 تخم مرغ بزرگ
  • 1 زرده تخم مرغ بزرگ
  • 2¾ فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف شده، به علاوه آرد بیشتر برای ورز دادن و غلتاندن

برای فیلینگ شکلاتی

  • ½ فنجان نوتلا یا سایر پودرهای فندقی شکلاتی، در دمای اتاق
  • 3 اونس شکلات تلخ، ریز خرد شده (⅔ فنجان)، بهترین کیفیت

برای شربت

  • ¼ فنجان آب
  • 6 قاشق غذاخوری شکر
  • نمک سخاوتمندانه نمک

دستورالعمل ها

  1. خمیر را درست کنید: در یک کاسه بزرگ، کره ذوب شده، آب گرم، شکر، نمک و مخمر را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شود. آرد را یکباره اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا یکدست شود و تمام آرد جذب شود. خمیر خیس، گلوله و تا حدی الاستیک خواهد بود (در یخچال سفت می شود و وقتی بعداً آن را ورز دهید صاف می شود). روی کاسه را کاملاً با پلاستیک بپوشانید (مطمئن شوید که کاسه کاملاً پوشانده شده است اما هوا آن را نبندید) و اجازه دهید به مدت 2 ساعت در دمای اتاق بماند و سپس حداقل 3 ساعت یا حداکثر سه روز در یخچال قرار دهید.
  2. در روز پخت، قالب نان 9×5 اینچی را با کره سخاوتمندانه چرب کنید.
  3. سطح کار تمیز را با آرد پاشی کنید. خمير را از يخچال درآورده و روي سطح كار منتقل كرده و كمي آرد پاشي كنيد. به مدت 30 ثانیه با دست ورز دهید و به میزان لازم آرد بیشتری بپاشید تا خمیر نچسبد. خمیر را به شکل مربع 14 اینچی باز کنید و در صورت لزوم آرد بیشتری را در زیر و روی خمیر بپاشید. باید در مورد ⅛ اینچ ضخامت.
  4. با استفاده از یک کاردک افست، نوتلا را روی خمیر پخش کنید و یک حاشیه ½ اینچ باقی بگذارید. شکلات را روی نوتلا بپاشید. با شروع از نزدیک ترین طرف به خود، خمیر را محکم به شکل یک کنده بغلتانید. آن را به صورت عمودی بچرخانید، بنابراین یک سر چوب به سمت شما باشد، و سمت درز را به سمت پایین قرار دهید. با استفاده از یک چاقوی تیز دندانه دار نان، کنده را از طول نصف کنید. طرف های بریده شده را به سمت بالا بچرخانید و رشته ها را به هم بپیچانید و طرف های بریده شده را رو به بالا نگه دارید. خمیر پیچ خورده را به قالب نان آماده شده منتقل کنید و در صورت لزوم انتهای آن را زیر آن قرار دهید. (این یک فرآیند نامرتب است؛ فقط تمام تلاش خود را بکنید – هر چقدر هم که نامرتب باشد زیبا به نظر می رسد).
  5. روی بابکا را با پوشش پلاستیکی شل (نه دربسته) بپوشانید و بگذارید 90 دقیقه در دمای اتاق بماند. فقط کمی بالا خواهد رفت.
  6. در پایان زمان بالا آمدن، فر را از قبل روی 350 درجه فارنهایت گرم کنید و سینی فر را در آن قرار دهید. موقعیت وسط.
  7. به مدت 45 تا 50 دقیقه بپزید، تا زمانی که بابکا به رنگ قهوه ای طلایی پررنگ در بیاید. یک خلال دندان یا تستر کیک که در مرکز نان قرار داده شده است باید بدون اینکه خمیر مرطوبی به آن بچسبد بیرون بیاید (شکلات ذوب شده اشکالی ندارد). اگر دماسنج خواندن فوری دارید، باید بین 190°F تا 200°F در مرکز دماسنج بخواند. نان.
  8. در همین حین شربت را درست کنید: در یک قابلمه کوچک آب، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید. روی حرارت زیاد به جوش بیاورید و هم بزنید تا شکر حل شود. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
  9. تابه را با بابکای پخته شده روی توری قرار دهید. بلافاصله شربت را با قلم مو یا آب بریزید. بگذارید 15 دقیقه در تابه خنک شود، سپس آن را بیرون بیاورید و قبل از برش کاملاً خنک شود.
  10. بابکا را بهتر است در روز پخت به صورت تازه میل کنید، اما برای چند روز در بسته بندی پلاستیکی یا در ظرف دربسته نگهداری می شود.
  11. دستورالعمل انجماد: پس از خنک شدن کامل بابکا، آن را در چند لایه پلاستیک و سپس در فویل بپیچید. تا 1 ماه در فریزر نگهداری کنید. بابکای پیچیده شده را در دمای اتاق ذوب کنید. قبل از سرو، بابکا را در فر 325 درجه فارنهایت به مدت 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که گرم شود گرم کنید.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • در هر وعده (12 وعده)
  • اندازه خدمت: 1 تکه
  • کالری: 273
  • چربی: 13 گرم
  • چربی اشباع شده: 9 گرم
  • کربوهیدرات: 34 گرم
  • شکر: 11 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • پروتئین: ۵ گرم
  • سدیم: 162 میلی گرم
  • کلسترول: 67 میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه موثر را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا