آشپزی

نان های چسبناک پرش به دستور غذا

نان های چسبناک
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

با نان‌های چسبناک با عطر و طعم دارچینی بیدار شوید—بله، تا زمانی که خمیر ور می‌آید کمی صبر می‌خواهد، اما اوه، پس ارزش صبر کردن را دارد!

Sticky buns on parchment paper.

عکس برنت هوفاکر

نان‌های چسبناک بسیار شیرین و با شکوه، رول‌های مخمری کرکی با پر کردن و رویه اسپند کاراملی هستند. مارپیچ های خمیر در یک تابه با پر کردن اضافی پخته می شوند، بنابراین وقتی نان ها پس از پخت واژگون می شوند، کف کارامل به شکل شربتی و رویه مغزی می شود که از کناره ها می چکد. با هر خمیر نان غنی شده با کره و تخم مرغ می توانید نان های چسبناک درست کنید. این دستور غذا، فقط کمی از یکی از کتاب‌های شیرینی پزی مورد علاقه من، نان صنعت‌گر جدید در پنج دقیقه در روز تغییر داده شده است. توسط جف هرتزبرگ و زوئه فرانسوا، با خمیر بریوش درست شده است.

سر به بالا: در حالی که خمیر به اندازه کافی درست می‌شود و فقط به 30 ثانیه ورز دادن نیاز دارد، به دو بلند کردن جداگانه و همچنین حداقل 3 ساعت در یخچال نیاز دارد. برای داشتن نان های چسبناک تازه پخته شده در صبح، خمیر را یکی دو روز قبل درست کنید.

فهرست مطالب

“من به مدت پنج سال است که طومارهای دارچین اسپند درست می کنم—این بهترین دستور غذایی است که استفاده کرده ام!”

جوزی

آنچه برای درست کردن نان های چسبناک نیاز دارید

ingredients for sticky buns

  • کره بدون نمک: هم در خمیر و هم در فیلینگ برای ایجاد طعم و مزه و هم برای چرب کردن تابه برای جلوگیری از چسبندگی استفاده می شود.
  • آب گرم: به خمیر رطوبت می‌افزاید.
  • شکر دانه ریز: خمیر را شیرین می کند و به قهوه ای شدن و بافت آن کمک می کند.
  • خمیر مایه سریع/فوری: خمیر را قادر می‌سازد تا سریع و کارآمد بالا بیاید.
  • تخم مرغ: به خمیر غنا، ساختار و رطوبت اضافه کنید.
  • آرد همه منظوره: ساختار اصلی خمیر.
  • شکر قهوه‌ای روشن: فیلینگ و لعاب را شیرین می‌کند و به آن رطوبت و طعم ملاس اضافه می‌کند.
  • عسل: فیلینگ و لعاب را شیرین می کند و نت گلی مشخصی به آن اضافه می کند.
  • دارچین و جوز هندی: ادویه‌هایی که گرما و عمق را به پر کردن می‌دهند.
  • اسپان: به نان‌های چسبناک تضاد طعم و ترد آجیلی اضافه کنید.
  • برای اندازه‌گیری‌های دقیق به دستور پخت قابل چاپ بروید
  • دستورالعمل های گام به گام

    مرحله 1: خمیر را درست کنید

    در یک کاسه بزرگ، کره ذوب شده، آب گرم، شکر، نمک و مخمر را مخلوط کنید.

    butter, water, sugar, yeast and salt in bowl

    هم بزنید تا ترکیب شوند، سپس تخم مرغ ها و زرده تخم مرغ را اضافه کنید.

    adding eggs and egg yolks

    هم بزنید تا یکدست شود.

    آرد را یکجا اضافه کنید.

    با یک قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود. خیس، گلوله و کمی الاستیک خواهد بود (در یخچال سفت می شود و وقتی آن را ورز دهید صاف می شود). روی آن را با نایلون بپوشانید (مطمئن شوید که کل کاسه را پوشانده است اما در آن هوا بسته نشود) و اجازه دهید به مدت 2 ساعت در دمای اتاق بماند، سپس حداقل 3 ساعت یا حداکثر 3 روز در یخچال قرار دهید.

    Wooden spoon in a bowl of finished dough.

    مرحله 2: اسپند را برشته کنید

    فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و سینی فر را در وسط قرار دهید. یک ورقه پخت را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

    پکن ها را روی ورقه پخت آماده شده بچینید. به مدت 7 تا 10 دقیقه بپزید تا معطر و برشته شود. گردوها را به بشقاب منتقل کنید تا خنک شوند. فویل را روی ورقه پخت بگذارید؛ شما دوباره از آن استفاده خواهید کرد (فر را خاموش کنید.)

    Pecans on a lined baking sheet.

    مرحله 3: پر کردن کارامل را درست کنید

    در یک کاسه متوسط، کره، شکر قهوه ای، عسل، دارچین، جوز هندی و نمک را با هم مخلوط کنید.

    sticky bun filling ingredients in bowl

    با همزن بزنید تا غلیظ شود و تمام کره جذب شود.

    whisking filling ingredients

    مرحله 4: چسبان ها را جمع کنید

    یک قالب کیک مربعی 9 اینچی را با کره چرب کنید، سپس نیمی از مخلوط کارامل (حدود ⅞ فنجان) را به طور مساوی روی کف آن بمالید. نصف (1 فنجان) گردو را روی مخلوط کارامل بریزید و کنار بگذارید. اسپندهای باقیمانده را به تخته برش منتقل کنید و ریز خرد کنید (اینها داخل مواد پر می شوند).

    caramel and whole pecans in cake pan

    خمیر را از یخچال خارج کنید. سطح کار تمیز را با آرد سخاوتمندانه بپاشید. خمیر را از ظرف خارج کرده و روی سطح کار قرار دهید. خمیر را با آرد پاشیده و ورز دهید و در صورت لزوم آرد بیشتری بپاشید تا خمیر نچسبد، حدود 30 ثانیه.

    kneading the dough

    خمیر را به یک مستطیل به ضخامت 1/8 اینچ، حدود 14×12 اینچ باز کنید، در صورت نیاز، آرد بیشتری زیر و روی خمیر اضافه کنید تا از چسبیدن آن جلوگیری شود.

    dough rolled into a rectangle

    با استفاده از کاردک افست، مخلوط کارامل باقیمانده را به طور یکنواخت روی خمیر پهن شده پخش کنید و یک حاشیه نیم اینچی باقی بگذارید. اسپندهای ریز خرد شده را به طور مساوی روی آن بپاشید.

    caramel and chopped pecans on dough

    از ضلع بلند شروع کنید، خمیر را به شکل کنده درآورید.

    rolling the dough into a log

    درز را ببندید و انتهای آن را فشار دهید تا ضخامت کنده در سرتاسر آن یکنواخت باشد.

    Dough log on a countertop.

    با استفاده از یک چاقوی تیز دندانه دار، کنده را به 8 قسمت مساوی برش دهید.

    dough log cut into rolls

    در تابه آماده شده روی گردو و کارامل بچینید، به طوری که لبه برش خورده به سمت بالا باشد. اجازه دهید به مدت 1 ساعت روی پیشخوان استراحت کند و به آرامی با پوشش پلاستیکی پوشانده شود. فقط کمی بالا می روند. (در روش دیگر، قالب را یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از پخت در روز بعد به مدت 1 ساعت در دمای اتاق بگذارید.)

    raw sticky buns in cake pan

    مرحله 5: نان های چسبناک را بپزید

    فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. قالب کیک را روی ورقه پخت با فویل قرار دهید، در صورتی که کارامل حباب زد، و به مدت 40 تا 45 دقیقه، یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود و در مرکز آن خوب جا بیفتد، بپزید (یک خلال دندان یا تستر کیک که در مرکز قرار داده شده نباید هر تکه خمیر خیس روی آن باشد).

    baked sticky buns

    در حالی که هنوز خیلی داغ است، یک چاقو را دور لبه بیرونی تابه بکشید تا رول های کارامل آزاد شوند و بلافاصله روی ظرف سرو یا تابه بزرگی که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، برگردانید. رویه گرم از کناره ها می چکد. (اگر اجازه دهید نان ها خیلی طولانی بمانند، به تابه می چسبند و به سختی می شوند.) اجازه دهید نان ها کمی خنک شوند و گرم سرو کنید.

    عکس برنت هوفاکر

    سوالات متداول

    آیا می توانم نان های چسبنده را زودتر از موعد مونتاژ کنم؟

    بله، می توانید نان ها را صبح یا شب جمع آوری کنید. قبل از اینکه بخواهید به آنها خدمت کنید؛ آنها فقط به یک ساعت نهایی در دمای اتاق قبل از پخت نیاز دارند. نان ها بهتر است تازه سرو شوند، بنابراین درست قبل از سرو بپزید.

    چگونه می توانم دستور غذا را دوبرابر کنم؟

    به سادگی تمام مواد را دوبرابر کرده و رول ها را در یک تابه 9×13 اینچی بپزید. . زمان پخت باید تقریباً یکسان باشد.

    آیا خمیر نان چسبنده را می توان قبل از پخت منجمد کرد؟

    بله، پس از 3 ساعت ور آمدن در یخچال، خمیر را در ظرف دربسته منجمد کنید. تا 2 هفته پس از آماده شدن برای پخت، خمیر را به مدت 24 ساعت قبل از استفاده در یخچال ذوب کنید، سپس به مونتاژ نان های چسبناک ادامه دهید.

    شما هم ممکن است دوست داشته باشید

    نانهای چسبنده

    با نان‌های چسبناک با عطر و طعم دارچینی از خواب بیدار شوید—بله، تا زمانی که خمیر ور می‌آید کمی صبر می‌خواهد، اما اوه، پس ارزش صبر کردن را دارد!< /p>

    مواد تشکیل دهنده

    برای خمیر

    • 1 چوب (½ فنجان) کره بدون نمک، ذوب شده و کمی خنک شده، به علاوه بیشتر برای چرب کردن تابه
    • ½ فنجان آب گرم (به یادداشت مراجعه کنید)
    • ¼ فنجان شکر گرانول
    • 1&frac18; قاشق چای خوری نمک
    • 1 قاشق چایخوری خمیر مایه خمیری سریع/فوری
    • 2 تخم مرغ بزرگ
    • 1 زرده تخم مرغ
    • 2¾ فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف کردن، به علاوه آرد بیشتر برای ورز دادن و غلتاندن

    برای پر کردن

    • 1½ چوب (¾ فنجان) کره بدون نمک، ذوب شده، به علاوه بیشتر برای چرب کردن تابه
    • 1¼ فنجان شکر قهوه ای روشن (بسته بندی شده)
    • ⅓ فنجان عسل
    • 1 قاشق چایخوری دارچین
    • ¼ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده
    • ½ قاشق چایخوری نمک
    • 2 فنجان اسپند کامل، تقسیم شده

    دستورالعمل ها

    1. خمیر را درست کنید: در یک کاسه بزرگ، کره ذوب شده، آب گرم، شکر، نمک و مخمر را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. آرد را یکباره اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. خیس، گلوله و کمی الاستیک خواهد بود (در یخچال سفت می شود و وقتی آن را ورز دهید صاف می شود). روی آن را با نایلون بپوشانید (مطمئن شوید که کل کاسه را بپوشانید، اما آن را در بسته نبندید) و بگذارید 2 ساعت در دمای اتاق بماند، سپس حداقل 3 ساعت یا حداکثر 3 روز در یخچال قرار دهید.
    2. فر را روی 350 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید و سینی فر را در موقعیت وسط قرار دهید. یک ورقه پخت را با فویل آلومینیومی بپوشانید.
    3. پکن ها را روی سینی پخت آماده شده بچینید. به مدت 7 تا 10 دقیقه بپزید تا معطر و برشته شود. گردوها را به بشقاب منتقل کنید تا خنک شوند. فویل را روی ورقه پخت بگذارید؛ دوباره از آن استفاده خواهید کرد (فر را خاموش کنید.)
    4. فیلینگ کاراملی را درست کنید: در یک کاسه متوسط، کره، شکر قهوه ای، عسل، دارچین، جوز هندی و نمک را با هم مخلوط کنید. مخلوط کنید تا غلیظ شود و تمام کره جذب شود.
    5. یک قالب مربع شکل 9 اینچی را با کره چرب کنید، سپس نیمی از مخلوط کارامل را بمالید (حدود &frac78; فنجان) به طور یکنواخت روی ته. نصف (1 فنجان) گردو را روی مخلوط کارامل بریزید و کنار بگذارید. اسپندهای باقیمانده را به تخته برش منتقل کنید و ریز خرد کنید (اینها داخل مواد پر می شوند).
    6. نان‌های چسبناک را جمع کنید: خمیر را از یخچال خارج کنید. سطح کار تمیز را با آرد سخاوتمندانه بپاشید. خمیر را از ظرف خارج کرده و روی سطح کار قرار دهید. خمیر را با آرد پاشیده و ورز دهید و در صورت لزوم آرد بیشتری بپاشید تا خمیر نچسبد، حدود 30 ثانیه.
    7. خمیر را روی یک مستطیل 1⁄8 اینچ به ضخامت باز کنید، تقریباً 14×12 اینچ، در صورت نیاز، آرد بیشتری زیر و روی خمیر اضافه کنید تا از چسبندگی آن جلوگیری شود.
    8. با استفاده از کاردک افست، مخلوط کارامل باقیمانده را به طور یکنواخت روی خمیر پهن شده پخش کنید و یک ½ اینچ باقی بگذارید. border. اسپندهای ریز خرد شده را به طور مساوی روی آن بپاشید. از ضلع بلند شروع کنید، خمیر را به شکل کنده درآورید و درز آن را ببندید. انتهای آن را فشار دهید تا ضخامت سیاهه در سراسر آن یکنواخت باشد.
    9. با استفاده از یک چاقوی تیز دندانه دار، کنده را به 8 قسمت مساوی برش دهید و روی اسپند و کارامل در تابه آماده شده بچینید، به طوری که لبه برش خورده به سمت بالا باشد. اجازه دهید به مدت 1 ساعت روی پیشخوان استراحت کند و به آرامی با پوشش پلاستیکی پوشانده شود. فقط کمی بالا می روند. (به طور متناوب، قالب را یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از پخت در روز بعد به مدت 1 ساعت در دمای اتاق بگذارید.)
    10. فر را از قبل روی 350 درجه فارنهایت گرم کنید.
    11. قالب کیک را روی سینی فر که با فویل پوشانده شده است قرار دهید، در صورتی که کارامل حباب کند، و به مدت 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود و در مرکز آن خوب جا بیفتد (یک خلال دندان یا کیک) بپزید. تستری که در مرکز قرار می گیرد نباید تکه خمیر خیس روی آن باشد). در حالی که هنوز خیلی داغ است، یک چاقو را دور لبه بیرونی تابه بکشید تا رول های کاراملی آزاد شوند و بلافاصله روی ظرف سرو یا تابه بزرگی که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، برگردانید. رویه گرم از کناره ها می چکد. (اگر نان ها را زیاد بگذارید، به تابه می چسبند و به سختی در می آیند.) اجازه دهید نان ها کمی خنک شوند و گرم سرو کنید.
    12. اگر رول های باقی مانده داشتید، آنها را به یک بشقاب تمیز منتقل کنید (کارامل زیر باعث چسبندگی آن ها می شود)، روی آن را محکم با فویل بپوشانید و تا 2 روز در دمای اتاق نگهداری کنید. نان های چسبناک را که با فویل پوشانده شده اند، دوباره در فر 350 درجه فارنهایت گرم کنید تا کاملا گرم شوند.
    13. دستورالعمل مناسب برای فریزر: بعد از 3 ساعت ور آمدن خمیر در یخچال، خمیر را تا 2 هفته در ظرفی دربسته فریز کنید. پس از آماده شدن برای پخت، خمیر را قبل از استفاده به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید، سپس به مونتاژ نان های چسبناک ادامه دهید.
    14. توجه: آب گرم به فعال شدن مخمر کمک می کند. دما باید حدود 110 درجه فارنهایت باشد، اما لازم نیست دقیق باشد، بنابراین نیازی به استفاده از دماسنج نیست. فقط سعی کنید آن را به دمای آب حمام برسانید.

    جفت شدن با

    اطلاعات تغذیه

    طراحی شده توسط Edamam

    • در هر وعده (8 وعده)
    • اندازه سرو: 1 نان چسبنده
    • کالری: 761
    • چربی: 49 گرم
    • چربی اشباع شده: 20 گرم
    • کربوهیدرات: 77 گرم
    • شکر: 41 گرم
    • فیبر: 4 گرم
    • پروتئین: 9 گرم
    • سدیم: 375 میلی گرم
    • کلسترول: 141 میلی گرم

    این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه موثر را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

    مشاهده دستور العمل های بیشتر:

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا