آشپزی

لقمه های چوب شور پرش به دستور غذا

لقمه های چوب شور
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

مشابه چوب شورهای معروف Auntie Anne، این لقمه های چوب شور کره ای در یک لحظه ناپدید می شوند.

Pretzel Bites

این چیز خوبی است که این لقمه های چوب شور به راحتی با مواد بسیار کمی پخته می شوند، زیرا در زمان سرو با خردل دانه دار یا دیپ پنیر آبجو. آنها برای روزهای بازی، مهمانی ها، میان وعده ها یا روزهای بارانی که فقط به یک پروژه سرگرم کننده پخت نیاز دارید، عالی هستند. دستور غذا تقریباً مشابه دستور پخت چوب شور من است که کپی برداری از چوب شور معروف عمه آنه است. ، فقط ساده تر است زیرا لازم نیست خمیر را به شکل چوب شور بچرخانید. شما به سادگی خمیر را به صورت طناب های بلند در می آورید و آن را به قطعاتی به اندازه لقمه برش می دهید.

لقمه های چوب شور برای درست کردن با بچه ها یا اگر مبتدی هستید هنگام کار با مخمر عالی است، زیرا کار کردن با خمیر رویایی است. من از مخلوط کن پایه برای دستور استفاده می کنم، اما اگر ندارید، می توانید خمیر را با دست مخلوط کرده و ورز دهید.

فهرست مطالب

“پیش غذای فوق العاده آسان – موفقیت بزرگی برای کودکان و بزرگسالان!”

میشل

آنچه برای تهیه لقمه های چوب شور نیاز دارید

ingredients for soft pretzels
  • شیر: پایه مایع، طعم را غنی می کند و خمیر را نرم می کند.
  • کره بدون نمک: غنای بیشتری می‌بخشد و برای طعم دادن روی لقمه‌ها استفاده می‌شود.
  • شکر قهوه‌ای روشن: کمی شیرین می‌شود و مخمر را برای بلند شدن تغذیه می‌کند.
  • خمیر مایه سریع/فوری: خمیر را خمیر می‌کند و از لقمه‌های سبک و مطبوع چوب شور اطمینان می‌دهد.
  • آرد همه منظوره: پایه چوب شور. از روش قاشق و تراز برای اطمینان از اندازه گیری صحیح استفاده کنید.
  • جوش شیرین: در آب جوش حل شده تا محلول غوطه‌وری برای چوب شور قبل از پخت درست شود. به لقمه ها پوسته قهوه ای غنی و طعم چوب شور می دهد.
  • نمک درشت: طعم را با بافتی ترد در بالای لقمه ها تقویت می کند.
  • برای اندازه‌گیری‌های دقیق به دستور پخت قابل چاپ بروید

دستورالعمل های گام به گام

شیر و 2 قاشق غذاخوری کره را در مایکروویو گرم کنید تا کره فقط ذوب شود، حدود 90 ثانیه. نجوشد. (به طور متناوب، کره و شیر را در یک قابلمه کوچک گرم کنید.) شکر قهوه ای را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. کنار بگذارید.

warmed butter and milk

در کاسه یک همزن برقی مجهز به پارو، آرد را با مخمر و نمک ترکیب کنید. با سرعت کم هم بزنید تا خوب ترکیب شوند، حدود 1 دقیقه.

در حالی که همزن روشن است، مخلوط شیر گرم را به تدریج به کاسه اضافه کنید. وقتی خمیر یک توده منسجم پیدا کرد، به قلاب خمیر بروید. حدود 5 دقیقه ورز دهید. (همچنین می توانید خمیر را با دست ورز دهید.)

مانند شکل زیر باید صاف و کمی چسبنده باشد.

dough in mixer

خمیر را به شکل توپ در آورید، در یک کاسه تمیز و کمی چرب شده قرار دهید. با پوشش پلاستیکی بپوشانید و بگذارید در جای گرمی بماند تا اندازه آن دو برابر شود، 1 تا 2 ساعت.

در همین حال، در یک ظرف پخت 2 لیتری، جوش شیرین را با 2¼ فنجان آب جوش ترکیب کنید. هم بزنید تا جوش شیرین حل شود؛ کنار بگذارید و بگذارید خنک شود تا ولرم (یا خنک تر) شود. (بعداً خمیر را در محلول فرو می‌برید، که به لقمه‌های چوب شور پوسته قهوه‌ای غنی و طعم چوب شور می‌دهد.)

whisking the baking soda solution

فر را با دمای 450 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید و به آرامی با اسپری نچسب آشپزی اسپری کنید.

punching down the dough

خمیر را سوراخ کنید تا باد شود، سپس آن را روی یک سطح کار تمیز قرار دهید. خمیر را به شکل کنده درآورید، سپس به 6 قسمت مساوی برش دهید. با یک حوله مرطوب بپوشانید تا خمیر خشک نشود.

pretzel dough cut into sixths

هر تکه را با کف دست‌هایتان در یک طناب 24 اینچی به ضخامت حدود ½ اینچ بغلتانید و بکشید، انتهای آن را بگیرید و در حین کشش وسط طناب را روی پیشخوان بکوبید.

rolled out pretzel doughهر طناب را به قطعات 1¼ اینچی ببرید. هنگام نشستن کمی کوچک می شوند.

pretzel bites cut and ready to dip

در حال کار به صورت دسته‌ای، لقمه‌های خمیر چوب شور را در محلول سودا بیندازید و بگذارید حدود 2 دقیقه بماند.

soaking the bites in the baking soda solution

با استفاده از یک قاشق سوراخ دار، لقمه های خمیر چوب شور را از محلول خارج کنید، اجازه دهید مایع اضافی چکه کند، سپس لقمه ها را روی ورقه های پخت آماده شده بچینید و حدود 1 و نیم اینچ از هم فاصله بگیرید. به طور مساوی با نمک درشت بپاشید.

raw pretzel bites sprinkled with salt

بپزید تا طلایی شود، تابه ها را از بالا به پایین و جلو به عقب تا نیمه بچرخانید، به مدت 8 تا 9 دقیقه. پایین‌ها را با دقت تماشا کنید زیرا ممکن است بسوزند.

baked pretzel bites fresh out of the oven

3 قاشق غذاخوری کره باقی مانده را ذوب کرده و با قلم مو روی چوب شور پخته شده بمالید.

brushing melted butter on pretzel bites

چوب شور را بهتر است در همان روز گرم یا تازه در فر میل کنید (دوباره در فر یا مایکروویو گرم کنید). با خردل دانه دار یا پنیر آبجو سرو کنید.

سوالات متداول

چگونه می توانم لقمه های چوب شور دارچینی-شکری درست کنم؟

اگر رویه شکر دارچینی را ترجیح می دهید، نمک درشت آن را حذف کنید. بر روی. لقمه های چوب شور را بعد از پخت با قلم مو با کره بمالید و به مقدار زیاد با شکر دارچینی (½ فنجان شکر به اضافه ¾ قاشق چایخوری دارچین) بپاشید.

آیا می توانم مخمر خشک فعال را جایگزین مخمر فوری/سریع افزایش دهم؟

بله، می توانید مخمر خشک فعال را به مقدار مساوی جایگزین مخمر فوری کنید. به طور سنتی، مخمر خشک فعال قبل از استفاده نیاز به فعال سازی در آب گرم داشت، مرحله ای که به عنوان proofing شناخته می شود. با این حال، مخمر خشک فعال مدرن به گونه ای فرموله شده است که مستقیماً در خمیر با سایر مواد خشک مخلوط شود، شبیه به مخمر فوری. با وجود این، خمیرهایی که با مخمر خشک فعال تهیه می شوند در مقایسه با خمیرهای تهیه شده با مخمر فوری کمی بیشتر طول می کشد. بنابراین، اگر از مخمر خشک فعال استفاده می کنید، آماده باشید تا کمی زمان بیشتری برای ور آمدن خمیر بگذارید. برای تقویت کمی مخمر خشک فعال، می توانید آن را در شیر گرم و کره حل کنید، اجازه دهید حدود 10 دقیقه کف کند و سپس به دستور غذا ادامه دهید.

آیا می توان خمیر را زودتر از موعد درست کرد؟

بله! بعد از ور آمدن خمیر می توان آن را تا سه روز در یخچال یا چند ماه در فریزر نگه داشت. خمیر یخ زده را قبل از استفاده در یخچال ذوب کنید. خمیر را می توان در حالی که هنوز سرد است به شکل لقمه های چوب شور درآورد، اما حدود 30 دقیقه صبر کنید تا لقمه ها کمی پف کنند قبل از فرو بردن و پختن.

pretzel bites with mustard.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

لقمه های چوب شور

این لقمه‌های چوب شور کره‌ای مانند پرتزل‌های معروف مرکز خرید عمه آنه در یک لحظه ناپدید می‌شوند.

مواد تشکیل دهنده

  • 1 فنجان شیر
  • 5 قاشق غذاخوری کره بدون نمک تقسیم شده
  • 3 قاشق غذاخوری (بسته بندی شده) شکر قهوه ای روشن
  • 2¼ قاشق چایخوری مخمر فوری/سریع (1 بسته)
  • 3 فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف شده
  • 1 قاشق چایخوری نمک ریز
  • ¼ فنجان جوش شیرین
  • حدود 1 قاشق چایخوری نمک درشت یا کوشر

دستورالعمل ها

  1. شیر و 2 قاشق غذاخوری کره را در مایکروویو گرم کنید تا کره فقط آب شود، حدود 90 ثانیه. نجوشد. (به روش دیگر، آنها را در یک قابلمه کوچک گرم کنید.) شکر قهوه ای را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. کنار بگذارید.
  2. در کاسه یک همزن برقی مجهز به پارو، آرد، مخمر و نمک را با هم مخلوط کنید. با سرعت کم هم بزنید تا خوب ترکیب شوند، حدود 1 دقیقه. در حالی که همزن روشن است، مخلوط شیر/کره گرم را به تدریج به کاسه اضافه کنید. هنگامی که خمیر به یک توده منسجم تبدیل شد، از قسمت پارویی به قلاب خمیر بروید. با سرعت متوسط ​​و کم ورز دهید تا خمیر یکدست شود اما هنوز کمی چسبنده شود، حدود 5 دقیقه. (در روش دیگر، خمیر را می توان با دست مخلوط و ورز داد.) خمیر را به شکل توپ در آورید، در یک کاسه تمیز و کمی چرب شده قرار دهید و با پلاستیک بپوشانید. بگذارید در جای گرمی دم بکشد تا حجمش دو برابر شود، ۱ تا ۲ ساعت.
  3. در همین حال، در یک ظرف پخت 2 لیتری، جوش شیرین را با 2¼ فنجان آب جوش مخلوط کنید. هم بزنید تا جوش شیرین حل شود؛ کنار بگذارید و بگذارید خنک شود تا ولرم (یا خنک تر) شود. (قبل از پخت، چوب شور را در محلول فرو می برید، که به آنها پوسته قهوه ای غنی و طعم چوب شور می دهد.)
  4. فر را از قبل با دمای 450 درجه فارنهایت گرم کنید و دو قفسه فر را در وسط ترین موقعیت قرار دهید. دو ورقه پخت بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید و به آرامی با اسپری نچسب آشپزی اسپری کنید.
  5. خمیر را سوراخ کنید تا باد آن خالی شود، سپس آن را روی یک سطح کار تمیز قرار دهید. (اگر خمیر چسبناک به نظر می‌رسد، می‌توانید در صورت نیاز روی آن کمی آرد بپاشید). با یک حوله مرطوب بپوشانید تا خمیر خشک نشود. تکه تکه‌ها را با کف دست‌هایتان بغلتانید و در یک طناب 24 اینچی در حدود ½ اینچ، انتها را نگه دارید و در حین کشش، وسط طناب را روی پیشخوان بکوبید. هر طناب را به صورت ضربدری به قطعات 1¼ اینچی ببرید. وقتی می نشینند کمی کوچک می شوند. اشکالی ندارد.
  6. در دسته‌ای کار کنید، لقمه‌های خمیر چوب شور را در محلول جوش شیرین بیندازید، بچرخانید و بگذارید هر دسته حدود 2 دقیقه بماند. با استفاده از یک قاشق سوراخ دار، لقمه های خمیر چوب شور را از محلول خارج کنید، اجازه دهید مایع اضافی چکه کند، سپس لقمه ها را روی ورقه های پخت آماده شده بچینید و حدود 1 و نیم اینچ از هم فاصله بگیرید. به طور مساوی با نمک درشت بپاشید. بپزید تا طلایی شود، تابه ها را از بالا به پایین و جلو به عقب تقریباً در نیمه پخت، به مدت 8 تا 9 دقیقه تغییر دهید. با دقت به قسمت های زیرین نگاه کنید زیرا می توانند بسوزند. این کار را با بچ های باقیمانده تکرار کنید.
  7. 3 قاشق غذاخوری کره باقی مانده را آب کرده و با قلم مو روی چوب شور پخته شده بمالید. چوب شور را بهتر است در همان روز به صورت گرم در فر یا تازه میل کنید.
  8. توجه: ممکن است به جای مخمر فوری از مخمر خشک فعال استفاده شود، با این حال، خمیر بیشتر طول می کشد تا ور بیاید. برای تقویت مخمر خشک فعال، می توانید آن را در شیر گرم و کره حل کنید، اجازه دهید حدود 10 دقیقه کف کند و سپس به دستور غذا ادامه دهید.
  9. توجه: اگر رویه شکر دارچینی را ترجیح می دهید، نمک درشت را حذف کنید. بعد از پخت با قلم مو کره بمالید و شکر دارچینی (½ فنجان شکر به اضافه حدود ¾ قاشق چای خوری دارچین) بپاشید
  10. دستورالعمل آماده سازی: بعد از ور آمدن خمیر، می توان آن را تا سه روز در یخچال یا چند ماه در یخچال نگهداری کرد. خمیر یخ زده را قبل از استفاده در یخچال ذوب کنید. خمیر را می توان در حالی که هنوز خنک است به شکل لقمه های چوب شور درآورید، اما حدود 30 دقیقه صبر کنید تا لقمه ها کمی پف کنند و قبل از فرو بردن و پختن آن را بپزید.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • اندازه سرو: 5 ​​لقمه چوب شور
  • کالری: 126
  • چربی: 4 گرم
  • چربی اشباع شده: ۲ گرم
  • کربوهیدرات: 19 گرم
  • شکر: ۲ گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • پروتئین: 3 گرم
  • سدیم: 897 میلی گرم
  • کلسترول: 10 میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات تغذیه موثر را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا