ورزش

دردناک و غیرمنتظره؛ ستاره ۳۹ ساله سابق لیگ برتر در ترکیه درگذشت

دردناک و غیرمنتظره؛ ستاره ۳۹ ساله سابق لیگ برتر در ترکیه درگذشت

سول بامبا، مدافع مرکزی سابق تیم‌های لیدزیونایتد و لسترسیتی، در سن ۳۹ سالگی به شکلی غم‌انگیز درگذشت. بامبا که به عنوان یکی از بازیکنان محبوب فوتبال شناخته می‌شد، ۵۱ بار برای لیدزیونایتد و ۲۴ بار برای میدلزبرو به میدان رفت. او در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با تیم کاردیف سیتی در لیگ برتر بازی کرد و با این تیم نایب قهرمان چمپیونشیپ شد.

در بیانیه باشگاه کاردیف سیتی آمده است: «تاثیر سول بر باشگاه ما به عنوان یک بازیکن و مربی بی‌اندازه بود. او برای همه ما یک قهرمان، یک رهبر و یک انسان واقعی بود. به دوستان، خانواده و همه کسانی که او را می‌شناختند و دوستش داشتند تسلیت می‌گوییم.»

باشگاه لیدز یونایتد در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «همه ما در لیدز یونایتد از شنیدن خبر درگذشت کاپیتان سابق، سول بامبا، بسیار ناراحت و شوکه شدیم. با خانواده و دوستان او در این زمان غم‌انگیز احساس همدردی می‌کنیم. سول، در آرامش بخواب؛ تو همیشه در قلب‌های ما خواهی بود.»

باشگاه میدلزبرو نیز اظهار داشت: «ما از شنیدن خبر درگذشت سول بامبا در سن ۳۹ سالگی بسیار ناراحت و متأثر شدیم. به خانواده و دوستان سول تسلیت می‌گوییم.»

بامبا در سال ۲۰۲۱ به لنفوم غیرهوچکین مبتلا شد، اما پس از گذراندن دوره شیمی‌درمانی، این بیماری را شکست داد و بهبود یافت. او در فرانسه متولد شد اما ۴۶ بازی برای تیم ملی ساحل عاج، کشور زادگاه والدینش، انجام داد. پس از پایان دوران بازی، به مربیگری روی آورد و در سال ۲۰۲۳ به عنوان دستیار مربی در باشگاه کاردیف سیتی فعالیت کرد. او امسال مدیر فنی باشگاه ترکیه‌ای آدانا اسپور بود.

این باشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بامبا «پیش از مسابقه دیروز احساس بیماری داشت و به بیمارستان منتقل شد و متأسفانه در آنجا جان باخت. به خانواده او و جامعه فوتبال تسلیت می‌گوییم.»

بیشتر بخوانید: شوک به فوتبال اروگوئه/ درگذشت ناگهانی ستاره ۲۷ ساله پس از ایست قلبی در زمین مسابقه

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا