ورزش

ملی‌پوش دوومیدانی: یک اعزام برون مرزی جایگزین قهرمانی جهان می‌شود

ملی‌پوش دوومیدانی: یک اعزام برون مرزی جایگزین قهرمانی جهان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۴ از ششم شهریور به میزبانی شهر لیما در پرو آغاز شده و چهار ورزشکار ایران هم سهمیه حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده بودند که به دلیل سهل انگاری و کم کاری مسئولان قبلی این فدراسیون از اعزام به مسابقات جام ماندند.

نازنین فاطمه عیدیان در ماده‌های ۴۰۰ و ۴۰۰ متر با مانع، مانا حسینی در ماده پرتاب نیزه، ملینا اسماعیلی در ماده ۲۰۰ متر و مهدی هفت چشمه نیز در ماده چکش چهار دونده ایران بودند که با وجود کسب سهمیه این رقابت‌ها از شرکت در مسابقات جهانی جا ماندند.

ملینا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص عدم اعزام به این رقابت‌ها اظهار کرد: از بین ما چهار نفر نازنین عیدیان و مانا حسینی از یک سال قبل موفق به کسب سهمیه شده بودند اما از زمانی که من موفق شدم ورودی این رقابت‌ها را به به دست بیاورم بیشتر از چند ماه زمان نمی‌گذرد که همان ابتدا هم فدراسیون به من اعلام کرد قصدی برای اعزام ندارد.

وی افزود: نمی‌دانم چرا برخی دوست دارند این موضوع را به احسان حدادی ارتباط دهند و بگویند که کم کاری از سمت او بوده اما حقیقت این است که بی ثبات بودن فدراسیون در یک سال گذشته باعث شد که ما این مسابقات مهم را از دست بدهیم.

دونده دوهای ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر ایران در ادامه خاطر نشان کرد: حدادی در این مدت کوتاهی که در فدراسیون حضور پیدا کرده تلاش زیادی کرد تا ما بتوانیم به این رویداد اعزام شویم و فکر می‌کنم حتی برای آن دو دونده‌ای که از سال گذشته کسب سهمیه کرده بودند اقدام بیشتری انجام شد؛ ولی متأسفانه به دلیل اینکه سرپرست قبلی فدراسیون اصلاً لانگ لیست را رده نکرده بود فدراسیون جهانی به هیچ وجه نپذیرفت.

ملی‌پوش دوومیدانی: یک اعزام برون مرزی جایگزین قهرمانی جهان می‌شود

اسماعیلی در واکنش به صحبت‌های حدادی که گفته این حق تضییع شده ورزشکاران را جبران می‌کنیم؟ گفت: فدراسیون مستقیماً با ما ورزشکاران صحبتی نکرده است اما گویا به مربیان همه ما این قول را دادند که به زودی قرار است ابتدا بابت کسب این ورودی هم از ما و هم از مربی‌های ما تقدیر کنند و سپس به یک رویداد بین المللی دیگری اعزام شویم.

عضو تیم ملی دوومیدانی کشورمان در مورد اینکه مشخص است این رویداد بین‌المللی چیست؟ توضیح داد: خیر؛ در جریان هیچ چیز نیستم. فقط می‌دانم حدادی در تلاش است مشکلات را برطرف کند.

دونده تیم کاراماشین در رقابت‌های لیگ برتر درباره کیفیت این دوره از مسابقات عنوان کرد: امسال من هم در تیم جوانان هستم و هم بزرگسالان که واقعاً کیفیت مسابقات در مقایسه با سال گذشته خیلی تغییر کرده و همه چیز بهتر شده است. در ماده ۱۰۰ متر بانوان هم با حضور مریم طوسی جذابیت رقابت‌ها به نظرم دو چندان شده که این مورد هم نکته مثبتی برای لیگ این دوره بود.

وی اضافه کرد: از عملکرد خودم راضی هستم و فکر می‌کنم امسال سطح فنی مسابقات بالا رفته بود برای مثال در همین ماده ۲۰۰ متر قبلاً این‌طور بود که فقط یک نفر رکورد ۲۴ را ثبت می‌کرد اما امسال هر سه نفر نخست این عدد را داشتند. امسال در ماده ۱۰۰ متر دوم شدم و با ثبت زمان ۲۴.۱۷ ثانیه ضمن شکستن رکورد ملی در رده سنی جوانان عنوان قهرمانی این ماده را هم به دست آوردم.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: تیم کاراماشین امسال برای نخستین بار است که در دوومیدانی تیم‌داری می‌کند و انصافاً برای حمایت هر چه بهتر و بیشتر اکثر ستاره‌ها را جذب کرده است. امیدوارم و تقریباً از همین حالا مطمئنم قهرمان لیگ تیم ما خواهد بود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا