ورزش

خودکشی به سبک یحیی گل‌محمدی!/ فولاد کم آورد، پرسپولیس جلو کشید و برد

خودکشی به سبک یحیی گل‌محمدی!/ فولاد کم آورد، پرسپولیس جلو کشید و برد

به گزارش خبرورزشی، همه می‌دانستند که تقابل فولاد با پرسپولیس یک بازی سخت خواهد بود. از پیشینه دو باشگاه و رقابت‌هایشان در طول تاریخ تا مربیان و بازیکنان مشترکی که این بازی را با لباس هر دو تیم تجربه کرده‌اند. پرسپولیس و فولاد دو تیم جامدار با رنگ قرمز از جمله مدعیان هر فصل در هر تورنمنت هستند.

یحیی گل‌محمدی این فصل با پذیرش مسولیت فولاد و دعوت از حمید مطهری و با خرید بازیکنانی مثل علی نعمتی از پرسپولیس، به این تقابل حال و هوا و رنگ و بوی دیگر بخشید. پرسپولیس در دو بازی اول برنده نشده و زیر شدیدترین فشارها قرار داشت. اتفاقی که برای خود یحیی هم افتاده بود، او در یک فصل که به قهرمانی منجر شد با دو مساوی استارت زد و بازی سوم را با تک گل میلاد سرلک برد.

یحیی گل‌محمدی در دو بازی قبل اجازه نشستن روی نیمکت نداشت و تقدیر چنین بود که در اولین بازی بعد از استعفا از پرسپولیس، مقابل همین تیم لب خط بایستد. تمام نشانه‌ها حکایت از یک بازی سخت داشت اما با شروع بازی یحیی همه را غافلگیر کرد.

او از همان دقیقه اول به تیمش دستور پرس از بالا داده بود. بازیکنان فولاد جوری به یک سوم دفاعی پرسپولیس هجوم آوردند که موسی کولیبالی به عنوان آخرین مدافع، چند متر از قوس وسط زمین درون نیمه پرسپولیس جلوتر آمده بود!

همه می‌دانند که در فوتبال ایران و در بازی مقابل استقلال و پرسپولیس که اصطلاحا بازی‌های پخش مستقیم تلویزیونی هر هفته است، تیم‌ها با احتیاط به زمین می‌آیند و ترجیح می‌دهند ابتدا گل نخورند و اگر ممکن بود در نیمه دوم گل بزنند و به پیروزی فکر کنند.

کمتر پیش می‌آید که مقابل استقلال و پرسپولیس تیمی از همان دقیقه اول حمله یا پرس کند. به خصوص وقتی بازی در خانه حریف باشد، اگرچه این مسابقه در اراک برگزار شد اما روی کاغذ پرسپولیس میزبان بود. یحیی با همین روش موفق شد نیمه اول تیم برتر میدان باشد اما همانطور که پیش بینی می‌شد نتیجه نگرفت.

این گونه پرس از بالا هیچ کجای دنیا در هفته‌های آغازین یک فصل مورد استفاده یک تیم قرار نمی‌گیرد چرا که تیم‌ها مدتی زمان لازم دارند تا به هماهنگی کامل بازیکنان جدید و قدیمی رسیده و با توجه به خروج از فصل بدنسازی، بدن بازیکنان به اصطلاح رها کند.

در همه جا معمولا تیم‌ها از هفته پنجم ششم به بعد شکل واقعی خود را پیدا می‌کنند و تیمی می‌تواند از دقیقه یک از بالا پرس کند که از این مرحله عبور و بدن بازیکنان به اوج آمادگی رسیده باشد و خود بازیکنان تیم نیز با هم هماهنگ شده باشند.

اما در این بازی از همان ابتدا مشخص بود که با ادامه این روش فولاد از دقیقه ۶۰ به بعد کم خواهد آورد. اتفاقی که افتاد و دیدیم که پرسپولیس در نیم ساعت آخر تیم برتر زمین بود و به دو گل هم رسید.

مشخص نیست یحیی گل‌محمدی چه در سر داشت که چنین نسخه‌ای برای تیمش در بازی حساس هفته سوم پیچید. او تازه به فولاد آمده و تقریباً نیمی از لیست تیمش را به روز کرده بود. خیلی از بازیکنان را کنار گذاشته و خریدهای تازه او مدت‌ها زمان برای هماهنگی با مهره‌های قبلی لازم داشتند تا فولاد سر و شکل واقعی یک تیم پیدا کند اما هرچه بود، همانطور که پیش بینی می‌شد او به خواسته‌اش نرسید و فولاد بازی را باخت.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا