ورزش

اعتراض پرسپولیسی‌ها به بازی کردن بلانکو

اعتراض پرسپولیسی‌ها به بازی کردن بلانکو

به گزارش خبرورزشی، حضور بلانکو در ترکیب استقلال در شرایطی که تنها چند ساعت از ورودش به لیست استقلال گذشته بود باعث اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها شده است.

داستان از این قرار است که روز گذشته باشگاه استقلال درحالی که فقط چند ساعت تا بازی با استقلال خوزستان زمان باقی بود، نام آرمین سهرابیان را از لیست خارج کرد تا بتواند نام بلانکو را در لیست بازیکنان بزرگسال قرار دهد. عجیب تر این که خلاف روال قانونی که بازیکنان حاضر در لیگ برتر ۴۸ ساعت پس از ثبت قرارداد می‌توانند کارت بازی دریافت کنند، بلافاصله پس از ورود نام بلانکو به جای سهرابیان در لیست استقلال، کارت بازی برای این مهاجم آرژانیتنی صادر شد و بلانکو حتی در نیمه دوم با تصمیم جواد نکونام برای آبی پوشان تهرانی مقابل تیم استقلال خوزستان به بازی گرفته شد. 

همین موضوع به خودی خود موجی از اعتراض بین هواداران پرسپولیس را به همراه داشت به گونه ای که گروه‌های زیادی از هواداران پرسپولیس در پیج‌ها و کانال‌های بزرگ هواداری در پلتفرم‌های مختلف فضای مجازی، به این موضوع انتقاد کرده و از مسئولان سازمان لیگ بابت نادیده گرفتن قانون به شدت انتقاد کنند.

واقعیت این است که طبق تبصره ماده ۳۰ دستور العمل ناظر بر قراردادها ، صادر شدن کارت بازیکنان کمتر از ۴۸ ساعت مانده به آغاز مسابقه غیرمجاز و غیرقانونی است و در صورتی‌که بازیکنی کمتر از ۴۸ ساعت کارت بازی دریافت کند بازیکن غیرمجاز محسوب می‌شود.

از سوی دیگر استقلالی‌ها معتقد هستند روز سه شنبه ۶ شهریور نام بلانکو را وارد لیست کرده اند. همان طور که می‌دانید باشگاه استقلال با لحاظ کردن ۳۰۰ هزار دلار پاداش آسیایی و آوردن آن روی سقف بودجه این فصل، نام بلانکو را وارد لیست کردند که البته در ادامه با توجه به نظارت سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی این توجیه باشگاه استقلال برای افزایش سقف هزینه‌ها با استفاده از پاداش‌های آسیایی پیشین یا حتی درآمدزایی آتی در لیگ نخبگان پدیرفته نشد و به همین دلیل وارد کردن نام بلانکو در همان تاریخ ۶ شهریور غیرقانونی بوده است. چرا که اگر غیر از این بود باشگاه استقلال دلیلی نداشت نام سهرابیان را نیز مثل ۴ بازیکن دیگر از لیست خود خارج کند. تمام این مسائل دست به دست هم داد تا در مورد بازی کردن بلانکو شبهات زیادی ایجاد شود.

هرچند درنهایت بلانکو شب گذشته و با دلایلی که تنها سازمان لیگ می‌داند به میدان رفت اما اعتراض شدید هواداران پرسپولیس به فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد.

آن‌ها با به راه انداختن کلید واژه‌های مختلف، تصمیم‌های اخیر سازمان لیگ در خصوص باشگاه استقلال را بر نمی‌تابند. پرسپولیسی‌ها ضمن اشاره به اتفاق‌هایی که طی دو هفته اخیر برای سرمربی این تیم رخ داده و در ادامه صدور کارت بازی بلانکو تنها چند ساعت پس از جایگزین کردن نامش به جای آرمین سهرابیان را به نوعی جانبداری یک طرفه فدراسیون نشین‌ها از باشگاه استقلال تلقی می‌کنند.

گفتنی است جواد نکونام نیز در شرایطی دو هفته ابتدایی لیگ مقابل شمس آذر و ملوان را روی نیمکت این تیم نشست که گفته می‌شد کارت بازی هم برایش صادر نشده بود. به گونه ای که این مربی دو هفته پس از لیگ آغاز لیگ در ایفمارک حاضر شد و تست‌های پزشکی را پشت سر گذاشت که در نوع خود عجیب بود.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا