ورزش

استقلال با حردانی و رضاییان کمر همه تیم‌ها را می‌شکست/ خداداد باید مراقب حرف‌های خود باشد

استقلال با حردانی و رضاییان کمر همه تیم‌ها را می‌شکست/ خداداد باید مراقب حرف‌های خود باشد

ابراهیم تهامی ملی‌پوش اسبق کشورمان که سابقه بازی برای استقلال در نقش یار کمکی را نیز دارد، در مصاحبه با خبرورزشی مدعی شد استقلال قطعاً طی هفته‌های آینده روان‌تر بازی می‌کند. او همچنین در مورد احتمال جدایی بلانکو هم هشدار داد. 

 بازی استقلال مقابل ملوان را چطور دیدید؟
راست و حسینی بگویم بازی استقلال مقابل ملوان چنگی به دل نمی‌زد و باید گفت در حالی که انتظار بیشتری از آبی‌پوشان داشتیم، اصلاً خوب بازی نکردند اما در آن سوی میدان ملوان به رغم جوانی تیم بهتری بود و با دوندگی توانست یک امتیاز از این بازی به دست‌ آورد. تیم جواد نکونام در حالی که باید این بازی را می‌برد اما خوب بازی نکرد و در نهایت مجبور شد امتیازات را با حریف تقسیم کند. 

 دلیل خوب بازی نکردن استقلال را چه می‌دانید؟
سه، چهار بازی ابتدایی تیم‌ها را نباید ملاک قضاوت قرار داد چون تیم‌ها تازه از فصل بدنسازی خارج شده‌اند و همچنین تعدادی بازیکن جدید در ترکیب تیم‌ها قرار می‌گیرند و این باعث می‌شود تا بازیکنان به هماهنگی لازم برسند، چند هفته‌ای زمان ببرد. در واقع عیار تیم‌ها را باید بعد از سه، چهار بازی ابتدایی فصل سنجید. 

قبول دارید خط هافبک استقلال در زمان حمله به خوبی به کمک مهاجمان نمی‌آمد؟
باز هم می‌گویم تمامی این مشکلات مربوط به خروج از فصل بدنسازی و عدم هماهنگی بازیکنان تازه‌وارد با ترکیب فصل گذشته است. استقلال اگرچه در این بازی خوب نبود اما بالاخره موقعیت‌هایی داشت که بتواند برای پیروزی از آن استفاده کند که متأسفانه چنین نشد. 

در میان تازه‌واردهای استقلال رامین رضاییان عملکرد خوبی در این دو هفته از خود به نمایش گذاشته است. نظرتان در خصوص رضاییان چیست؟
من همیشه گفتم او بهترین است. بازیکنی که واقعاً با غیرت و در سطح بالا بازی می‌کند. من رضاییان را قبل از آنکه پیراهن آبی را بر تن کند، دوست داشتم اما اگر جای جواد نکونام بودم، حردانی را از دست نمی‌دادم و او را در دفاع قرار می‌دادم و رامین را یک خط جلوتر می‌گذاشتم. بی‌شک با حضور این دو در جناح راست، استقلال می‌توانست کمر تیم‌ها را بشکند. 

 از دست دادن بلانکو بزرگ‌ترین اشتباه نکونام است/ استقلال با حردانی و رضاییان کمر همه تیم‌ها را می شکست/ خداداد باید مراقب حرف‌های خود باشد

جذب بازیکن خارج از سقف بازیکنان خارجی باعث شد بلانکو مهاجم آرژانتینی آبی‌پوشان در آستانه جدایی از استقلال قرار بگیرد و گفته می‌شود ممکن است مقصد بعدی او پرسپولیس باشد.
از دست دادن بلانکو بزرگ‌ترین اشتباه است. مهاجم آرژانتینی استقلال جدا از شخصیت بالایی که دارد بازیکنی است که بسیار توانمند و زحمتکش و با غیرت بازی می‌کند و با دوندگی خود حرف اول خط حمله استقلال را می‌زند و تأثیرگذاری فراوان او در بازی‌های فصل گذشته هنوز در خاطرمان هست. البته شنیدم ظاهراً یکی، دو بازیکن خارجی استقلال بدون هماهنگی با سرمربی جذب باشگاه شدند و من از این اتفاق تعجب می‌کنم. مگر می‌شود در فوتبال شما بازیکنی را بدون نظر مثبت سرمربی به خدمت بگیرید؟ پس احترام سرمربی چه زمانی باید حفظ شود؟ زمانی که به فوتبال کویت رفته بودم خیلی‌ها قبل از حضورم در کویت از سطح فوتبال من تعریف می‌کردند اما سرمربی یوگسلاو تیم ما گفت تا وقتی خودم آنها را از نزدیک نبینم، نباید با آنها قرارداد ببندید. وقتی با شهرام عطارزاده وارد کویت شدیم، در دو بازی دوستانه حاضر شدیم و پس از آنکه سرمربی کیفیت بازی ما را پسندید، باشگاه با ما قرارداد بست. باز هم می‌گویم چطور می‌شود باشگاه بدون هماهنگی با سرمربی بازیکن بگیرد؟ مگر می‌شود بلانکو را به این سادگی از دست داد. 

شنیده شد باشگاه استقلال خوزستان به دلیل آنکه استقلال تهران طرفداران زیادی در اهواز دارد ممکن است بازی را در آبادان برگزار کند. نظرتان در این خصوص چیست؟
استقلال تهران تیمی است که در همه جای ایران طرفدار دارد و در خوزستان و به ویژه اهواز طرفداران پرشماری دارد. استقلال خوزستان اما تماشاگر زیادی ندارد. به نظر من سرمربی و کادر فنی استقلال خوزستان باید افرادی باشند تا بتوانند جذب تماشاگر کنند اما متأسفانه این‌گونه نیست. بازی در آبادان قطعاً به نفع استقلال تهران خواهد بود چراکه از قدیم تیم تاج آبادان را داشته و خانواده‌های زیادی از جمله خانواده خود ما طرفدار استقلال هستیم و معلوم است در این بازی پرچم آبی استقلال تهران را در دست می‌گیریم. البته در گذشته شاهین آبادان هم بوده که دیگر خبری از آن تیم نیست. من بچه آبادانم، می‌دانم اینجا استقلال چقدر طرفدار دارد. 

حتماً صحبت‌های خداداد عزیزی را در خصوص امیر قلعه‌فرهاد مجیدی و هاشم بیک‌زاده شنیده‌اید. نظرتان در خصوص صحبت‌های خداداد عزیزی چیست؟
خیلی دوست ندارم در این خصوص اظهار نظری داشته باشم چراکه رابطه نزدیکی با خداداد دارم اما هر بازیکن در دوره خود زحمات زیادی کشیده تا به تیم ملی برسد. خودم رنج‌های زیادی در گرمای سوزان خوزستان کشیدم. حالا را نگاه نکنید که بازی‌ها زیر نور برگزار می‌شود. قطعاً به یاد دارید در دوران ما بازی‌ها ساعت ۴، ۵ بعد از ظهر و در گرمای شدید برگزار می‌شد. بالاخره هر بازیکنی که به تیم ملی می‌رسد قطعاً سختی‌های زیادی راه متحمل شده است و خوب نیست به راحتی در خصوص دیگران قضاوت کنیم. خداداد پسر خوبی است اما کاش این حرف‌ها را نمی‌زد. او هم برای پوشیدن پیراهن تیم ملی زحمت‌ کشیده و دوست‌داشتنی است اما باید در گفتار خود دقت بیشتری کرده، قدر خود را بداند و همچنین حرمت ملی‌پوشان سابق را حفظ کند. من برای مدیران فوتبال متأسفم که بی‌خیال بازیکنانی شده‌اند که در جام جهانی‌ پیراهن مقدس تیم ملی ایران را بر تن کردند. آنها باید امروز کمک‌حال افرادی باشند که در روزهای بی‌پولی به دنبال افتخارآفرینی برای فوتبال ایران بوده‌اند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا