ورزش

کلوب| جایزه پوشکاش را برای ژاکا آماده کنید

کلوب| جایزه پوشکاش را برای ژاکا آماده کنید

اولین بازی فصل بوندس لیگا میان دو تیم بورسیا مونشن گلادباخ و قهرمان بدون باخت فصل گذشته، بایرن لورکوزن برگزار شد. ماحصل این بازی زیبا سه گل برای نورلوزن و دو گل سهم مونشن گلادباخ بود.

گل اول توسط گرانیت ژاکا به ثمر رسید و از قضا بازیکن تاثیر گذار تیم ژابی آلونسو بابت زدن این گل برابر تیم سابق خود خوشحالی نکرد. نکته قابل توجه اولین گل افتتاحیه بوندسلیگا در فصل جاری اینجا بود که گل ژاکا، تنها یک گل ساده و معمولی نبود. این گل به قدری زیبا، چشم نواز و استثنایی بود که شاید بتوان از همین حالا جایزه پوشکاش را برای آن کنار گذاشت.

اگر گل ژاکا بهترین گل فصل لقب نگیرد، بی شک در میان پنج گل برتر و خاص این فصل بوندسلیگا قرار خواهد گرفت. این والی و راکت کم نظیر از سوی ژاکا دقیقا از پشت قوس محوطه مونشن گلادباخ، سه کنج دروازه سفید پوشان را مورد هدف قرار داد. البته که ژاکا در فصل گذشته هم گل هایی به این سبک و سیاق زده بود.

ژاکا به طور معمول جزو بازیکنانی است که در طول فصل پایشان کمتر به گلزنی باز می شود اما همان تعداد گل های اندک، بسیار ویژه و دیدنی است و مخاطبان فوتبال بارها و بارها از تماشای آن سیر نمی شوند. گرانیت ژاکا در خط میانی از مهارت‌های بسیار خوبی برخوردار است و مهره کلیدی در وسط زمین برای بایرن لورکوزن محسوب می شود. یکی از همان مهارت ها، استعداد فوق‌العاده او در امر شوت زنی از راه دور است. کاری که او در زمان بازی برای آرسنال هم برخی اوقات مقابل رقبا انجام می داد.

آلونسو در زمان بازیگری، شوت زن قهاری از راه دور بود و حال، آموزه‌های خود را به درست ترین شکل ممکن به پسران نورلوزن منتقل کرده و چه چیزی بهتر از این تجارب برای بازیکنان تیمی که موفق شدند اولین قهرمانی بدون باخت تاریخ بوندسلیگا را به ارمغان بیاورند!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا