ورزش

قول طارمی به یک استقلالی در سن‌سیرو؛ شانسم را دوباره امتحان می‌کنم!

قول طارمی به یک استقلالی در سن‌سیرو؛ شانسم را دوباره امتحان می‌کنم!

به گزارش خبرورزشی، دیدار با لچه، مسابقه‌ای خاطره انگیز برای مهدی طارمی است. جایی که ستاره ملی پوش تیم اینتر، نخستین بازی خود در استادیوم سن سیرو را برای نراتزوری انجام داد و ۹۰ دقیقه برابر چشمان بیش از هفتاد هزار نفر بازی کرد و پاس گل نخست تیمش را نیز به متئو دارمیان داد.

طارمی در این مسابقه تلاش زیادی کرد تا بتواند دروازه حریف را باز کند که در این امر ناموفق بود. با این حال، او با پاس گلی که به دارمیان داد، نمره قبولی گرفت و بدون شک در ادامه فصل نیز بارها برای نراتزوری به میدان می‌رود و خیلی‌ها در انتظار نخستین گل او با لباس اینتر هستند.

مهاجم ایرانی در این دیدار چند باری در متن حملات قرار گرفت و قصد داشت با پاس‌های کلیدی، برای هم تیمی‌هایش خلق موقعیت کند و در یک صحنه نیز با تیزهوشی، توپ را از مقابل دستان سنگربان لچه ربود، ولی در ادامه تعادل خود را از دست داد و نتوانست دروازه حریف را باز کند.

نکته جالب درباره طارمی این است که او پس از پایان بازی، مقابل دوربین شبکه DAZN قرار گرفت و به سوالات آندره‌آ استراماچونی و مجری برنامه پاسخ داد. جایی که صحبت‌های طرفین با احوال‌پرسی فارسی آغاز شد.

استراماچونی به واسطه حضور در استقلال، همواره چهره‌ای شناخته‌شده برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران است. سرمربی سابق اینتر که اکنون به عنوان مفسر و کارشناس شبکه DAZN مشغول فعالیت است، در آغاز مصاحبه با مهدی طارمی خوش و بش کوتاهی را به زبان فارسی انجام داد که متن کامل این گفتگو را در زیر می‌خوانیم:

(پس از آنکه مجری از سرمربی سابق استقلال خواست تا به فارسی به طارمی سلام کند) استراماچونی: سلام مهدی. خوبی؟ (به فارسی)

طارمی: سلام آقای استراماچونی. شما خوبی؟ (با خنده)

استراماچونی: در حال حاضر خیلی کلمات فارسی بلد نیستم، اما می‌خواهم بهترین خوش‌آمدگویی را به شما در سری آ و با زبان شما بگویم (او سپس این جملات را به زبان ایتالیایی نیز ترجمه کرد و سپس سوالش را از طارمی پرسید).

استراماچونی: تو در بهترین دوره از زمان ورزشی‌ات به سری آ آمدی. به این دلیل که تو یک بازیکن ملی‌پوش و یکی از بهترین مهاجمان آسیا هستی. به یاد دارم وقتی به پورتو پیوستی، در سال ۲۰۱۹ هنوز در ترکیب اصلی نبودی، اما به تدریج به یک بازیکن اصلی تبدیل شدی. همین هدف را در اینتر نیز داری؟ (سرمربی سابق استقلال سپس سوالش را برای مخاطبان ایتالیایی نیز ترجمه کرد.)

– طارمی: بابت پیام پر از محبت شما متشکرم. بله، من همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکردم را ارائه دهم. در تمرینات تمام تلاشم را می‌کنم و با دیگر بازیکنان هماهنگ می‌شوم. می‌دانم که اینجا ستاره‌های زیادی وجود دارند و من باید خوب کار کنم. همان‌طور که گفتید، در پورتو ابتدا روی نیمکت بودم، اما با گذشت زمان توانستم عملکرد خوبی از خود نشان دهم و به یکی از بازیکنان خوب آنجا تبدیل شوم. حالا هدف من این است که اینجا نیز به تیم کمک کنم.

قول طارمی به یک استقلالی در سن‌سیرو؛ شانسم را دوباره امتحان می‌کنم!

آیا فکر می‌کنید امکان بازی با لائوتارو و تورام وجود دارد؟ آیا کیفیت بازی آن‌ها با سبک بازی شما سازگار است؟

– طارمی: این سوالی است که باید از مربی بپرسید. من اینجا هستم تا به تیمم کمک کنم؛ چه ۹۰ دقیقه بازی کنم و چه ۱۰ دقیقه، هدف من کمک به هم‌تیمی‌هایم است.

شما یک تلاش فوق‌العاده برای زدن گل با ضربه قیچی برگردان داشتید، اما این بار موفق نبودید. فکر می‌کنید دفعه بعد این گل را به ثمر می‌رسانید؟ (در این لحظه استراماچونی می‌گوید که مانند قیچی برگردانی بود که برابر چلسی زدی)

– طارمی: بله، هرچند این بار موفق نشدم، اما به نظرم در آینده این گل را خواهم زد.

سپس استراماچونی به مهدی طارمی می‌گوید من می‌خواهم از تو قول بگیرم که دفعه بعد بتوانی با قیچی برگردان یک گل زیبا به ثمر برسانی که طارمی در پاسخ و با خنده می‌گوید قطعا. قول می‌دهم شانسم را دوباره امتحان کنم.)

مخیتاریان قبل از بازی خیلی از تو تعریف کرد. او گفت که تو در خارج از زمین بازی، بسیار محترم و مهربان و کم‌حرف هستی، اما در میدان بسیار سرسخت هستید. چگونه با گروه جدیدی از بازیکنان که از کشورهای مختلف آمده‌اند، کنار می‌آیید؟ فضای رختکن چگونه است؟

– طارمی: بله، از مخیتاریان و دیگر بازیکنان نیز قدردانی می‌کنم، چون از همان ابتدا که وارد رختکن شدم، همه به من کمک کردند تا روز به روز بهتر شوم و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنم. مخیتاریان هم آدم خیلی مهربانی است. همان‌طور که همیشه گفته‌ام، تلاش من این است که به تیم کمک کنم.

قول طارمی به یک استقلالی در سن‌سیرو؛ شانسم را دوباره امتحان می‌کنم!

چه کسی بیشترین کمک را به شما می‌کند؟

– طارمی: مخیتاریان، به‌ویژه در اولین تمرینات. او کمک زیادی به من کرد، صحبت‌ها را برایم ترجمه می‌کرد و پیام‌های مربی را به من می‌رساند، اینکه باید چه کاری انجام دهیم. چون بازیکن دیگری نبود، در درون و بیرون از زمین ارتباط بیشتری با مخیتاریان داشتم.

چگونه با زبان ایتالیایی کنار می‌آیید؟

– طارمی: در حال حاضر ایتالیایی من خیلی خوب نیست، اما امیدوارم بهتر شود. (استراماچونی نیز در این لحظه با حالت فان وارد صحبت‌های طارمی می‌شود و می‌گوید ایتالیایی او مانند فارسی صحبت کردن من است و باعث خنده دو طرف می‌شود.)

در پایان نیز استراماچونی برای خداحافظی کردن با طارمی، از جمله “مرسی مهدی، مرسی ان‌شاءالله” استفاده کرد که به نظر می‌رسد سرمربی سابق استقلال کمی جملاتی که در ایران یاد گرفته را فراموش کرده است. طارمی نیز با گفتن “مرسی، تانکیو” به این مصاحبه پایان داد.

بیشتر بخوانید و ببینید:

قول طارمی به یک استقلالی در سن‌سیرو؛ شانسم را دوباره امتحان می‌کنم!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا