ورزش

نصیرزاده: این سیستم همان VAR است چون فیفا تأییدش کرد/ چند باشگاه مخالف کمک داور ویدیویی هستند/ بالاخره یک روز باید با پرسپولیس بازی کنیم!

نصیرزاده: این سیستم همان VAR است چون فیفا تأییدش کرد/ چند باشگاه مخالف کمک داور ویدیویی هستند/ بالاخره یک روز باید با پرسپولیس بازی کنیم!

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری فوتبال کشورمان و مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان در گفتگو با خبرورزشی، درباره صحبت‌های مطرح شده پیرامون سیستم کمک داور ویدیویی حاضر در لیگ برتر که عده‌ای به آن ایراد می‌گیرند و معتقدند به شکل نصفه و نیمه در حال استفاده از آن هستیم اظهاراتی را مطرح کرد:

عده ای به تجهیزات بکار گرفته شده برای VAR انتقاد می کنند و آن را ناقص می دانند. نظر شما چیست؟

وقتی فیفا در ارتباط با استفاده از VAR با همین شرایط مجوز داده یعنی این تجهیزات مورد تایید فیفا قرار گرفته است. ضمن اینکه سیستم کمک داور ویدیویی تکنولوژی خارق‌العاده‌ای نیست؛ بلکه همان بازخوانی تصاویر برای دقت عمل بیشتر است. وجود دوربین‌های متعدد و تماشای دوباره صحنه‌های مشکوک. در چنین شرایطی دیگر مشکلی از این بابت برای استفاده از چنین سیستمی وجود ندارد.

پس چرا در چنین شرایطی چنین امکانی در دیگر استادیوم‌های فوتبال از جمله فولاد آره‌نا اهواز – محل برگزاری دیدارهای تیم فولاد – ایجاد نمی‌شود؟ الان خود شما در دو بازی ابتدایی تا که بدون VAR برگزار کردید از نبود این سیستم لطمه ندیدید؟

ما که در دو بازی ابتدایی مان مشکلی بابت داوری حس نکردیم اما قطعاً همه این امکانات باید مورد تایید فیفا قرار بگیرد. فعلاً دو سیستم مورد تایید فیفا قرار گرفته که از آنها هم در لیگ بهره‌برداری می‌شود. قطعاً در ادامه چنین شرایطی برای دیگر استادیوم‌ها هم ایجاد خواهد شد. البته نباید این را فراموش کنیم که VAR هم ممکن است برخی تصاویر را مبهم نشان بدهد و احتمال اشتباه در آن وجود دارد. مانند بهترین اتومبیل جهان که ممکن است واژگون شود و یا بهترین هواپیما که کسی نمی تواند تضمین کند هرگز سقوط نخواهد کرد.

ولی قبول دارید همین حالا هم عده ای با VAR مخالف هستند؟

در رابطه با استفاده از VAR این روزها حرف و حدیث‌های مختلفی مطرح است. یادمان باشد هر تکنولوژی جدیدی معمولا با مخالفت و مقاومت هایی روبرو می شود. حتی برخی باشگاه‌های جهان به سمت و سویی می‌روند که با استفاده از این سیستم مخالفت می‌کنند. چون معتقدند که اشتباهات داوری بخشی از جذابیت‌های فوتبال است که با وجود VAR این جذابیت‌ها کاهش پیدا کرده است.

نصیرزاده: این سیستم همان VAR است چون فیفا تأییدش کرد/ چند باشگاه مخالف کمک داور ویدیویی هستند/ بالاخره یک روز باید با پرسپولیس بازی کنیم!

شرایط فولاد پس از برگزاری دو هفته از سری مسابقات لیگ برتر بیست و چهارم چطور است؟

همه تیم‌ها رفته رفته در حال تکمیل شدن هستند. البته ما هنوز تکمیل نیستیم.

باز هم بازیکن می خواهید؟

بله! یک هافبک، یک دفاع راست و یک دفاع چپ می‌خواهیم.

از نقل و انتقالاتتان رضایت داشتید؟

تا اینجا که یارگیری خیلی خوبی داشته‌ایم و بازیکنان خیلی با کیفیتی را به تیم مان اضافه کرده‌ایم و از جذب هیچ کدام از آنها پشیمان نیستیم. از این نظر باید به آقای یحیی گل محمدی -سرمربی فولاد- تبریک گفت که تیم خوبی را جمع کرده است.

در رابطه با بازی پیش روی تیم تان مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در هفته سوم چه صحبتی دارید؟

همه تیم‌ها در طول فصل باید با هم مسابقه بدهند و ما هم باید مثل بقیه تیم‌ها این بار مقابل پرسپولیس بازی کنیم. قطعاً بازی آسانی برای ما نخواهد بود.

در کل تا اینجا لیگ امسال را چطور ارزیابی می کنید؟

در لیگ برتر فعلی شرایط شبیه به مسابقات سال گذشته نیست. نگاهی به نتایج رقم خورده در دو هفته اول مشخص می‌کند که امسال تیم‌ها به هم نزدیک‌تر هستند و فشردگی امتیازی در جدول رده‌بندی لیگ برتر بیشتر است.  فصل قبل از همان ابتدا می شد تشخیص داد که چه تیم هایی کاندیدای سقوط هستند ولی نتایج این دوره متفاوت است.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا