ورزش

توپخانه گل دو ایرانی در امارات و درخشش پدیده لیگ ایران در روسیه

توپخانه گل دو ایرانی در امارات و درخشش پدیده لیگ ایران در روسیه

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های فوتبال در بسیاری از مناطق جهان آغاز شده است و لژیونرهای ایرانی در تلاش هستند در نخستین دیدارهای فصل جدید، بتوانند عملکرد موفقی داشته باشند.

در هفته اخیر، در بین لژیونرهای ایرانی، شهریار مغانلو به عنوان بازیکنی که به تازگی به اتحاد کلبا پیوسته است عملکرد موفقی داشت. سردار آزمون هم به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی شباب الاهلی به ایفای نقش پرداخت و احمد نورالله‌ی با هت تریک توانست قدرت گلزنی خود را به رخ بکشد.

آتش‌بازی مغانلو و قایدی

تیم فوتبال اتحاد کلبا در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی جام بانک اسلامی ابوظبی، به مصاف تیم مدعی العین رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. در این دیدار مهدی قایدی در ترکیب ابتدایی تیمش حضور داشت و به طور کامل بازی کرد.

شهریار مغانلو هم که به تازگی از سپاهان به اتحاد کلبا پیوسته است کار خود را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۴۶ وارد زمین شد. در حالی که بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود العین دنبال می‌شد مهدی قایدی پاس گل اول تیمش را داد و مغانلو هم در دقیقه ۸۵ از روی نقطه پنالتی دروازه العین را باز کرد اما فرصتی برای به تساوی کشیدن بازی باقی نمانده بود.

توپخانه گل دو ایرانی در امارات و درخشش پدیده لیگ ایران در روسیه

گلزنی دوباره سردار آزمون

سردار آزمون پس از اینکه قراردادش با شباب الاهلی را نهایی کرد خیلی زود فرصت بازی به دست آورد. این مهاجم در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا برابر سپاهان به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و خوش درخشید و یک گل حیاتی برای تیمش به ثمر رساند و پس از آن هم در دومین دیدار مرحله پلی آف برابر الغرافه قطر هم به عنوان بازیکن ذخیره به زمین آمد اما این بازی با شکست شباب به پایان رسید و این تیم راهی لیگ ۲ قهرمانان آسیا شد.

اما در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی جام بانک اسلامی ابوظبی، شباب الاهلی رو در روی عجمان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر به برتری برسد. سردار آزمون در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و هر دو گل تیمش را به ثمر رساند و در دقیقه ۷۱ از بازی خارج شد.

سعید عزت اللهی دیگر لژیونر شباب الاهلی به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نداشت.

امید ابراهیمی

امید ابراهیمی که در لیگ ستارگان قطر و در تیم الشمال حضور دارد در سه هفته ابتدایی لیگ برای تیمش به میدان رفت. الشمال در هفته اول به مصاف السد رفت و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. ابراهیمی در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت.

در هفته دوم هم، الشمال رو در روی ام صلال قرار گرفت که این بازی با برتری ۳ بر ۲ به سود ام صلال به پایان رسید. امید ابراهیمی در این مسابقه هم به طور کامل بازی کرد.

در هفته سوم هم الشمال میزبان القطر بود که این بازی با شکست یک بر صفر الشمال به پایان رسید. ابراهیمی در این بازی هم ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت.

توپخانه گل دو ایرانی در امارات و درخشش پدیده لیگ ایران در روسیه

هت تریک احمد نورالهی

تیم الوحده امارات که احمد نورالله‌ی را در اختیار دارد در هفته اخیر مشغول انجام دیدارهای تدارکاتی پیش فصل بود. در آخرین دیدار تدارکاتی، الوحده به مصاف اف. سی. گلف امارات رفت و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. نورالله‌ی در این دیدار ۳ گل برای تیمش به ثمر رساند.

الوحده پیش از این هم به مصاف «الجزیره» رفته بود که با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. گل اول این بازی با پاس گل احمد نورالله‌ی به ثمر رسیده بود.

محمدرضا آزادی

محمد رضا آزادی که به تازگی به تیم العروبه امارات پیوسته است اولین بازی خود را برای تیمش به میدان رفت. در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی جام بانک اسلامی ابوظبی، العروبه به مصاف النصر امارات قرار گرفت و با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.

محمدرضا آزادی در این بازی ۷۸ دقیقه برای تیمش به میدان رفت.

دوئل ایرانی‌های روسیه

در یکی از دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر فوتبال روسیه، تیم فوتبال اونبورگ به مصاف روستوف رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود اورنبورگ به پایان برسد.

تیم روستوف در این بازی محمد محبی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

تیم اورنبورگ هم در این بازی محمد قربانی و سعید سحرخیزان را از ابتدا در ترکیب داشت. گل اول اورنبورگ با پاس گل سعید سحرخیزان به ثمر رسید.

توپخانه گل دو ایرانی در امارات و درخشش پدیده لیگ ایران در روسیه

محمدجواد حسین نژاد

محمدجواد حسین نژاد که به تازگی به تیم تازه لیگ برتری شده دینامو ماخاچ قلعه پیوسته است در نخستین حضورش در لیگ روسیه عملکرد موفقی داشت و در یکی از دیدارهای هفته پنجم برابر احمد گروژنی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در دقیقه ۸۷ تک گل تیمش را به ثمر رساند تا ۳ امتیاز ارزشمند را تضمین کند.

مهدی طارمی

در هفته اول سری آ ایتالیا، تیم فوتبال اینتر به مصاف جنوا رفت که این بازی با تساوی ۲ به ۲ خاتمه پیدا کرد. مهدی طارمی در این بازی کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۷۵ وارد زمین شد و روی گل دوم اینتر هم تأثیرگذار بود و موجب شد اینتر ۲ بر یک پیش بیفتد. اما در ثانیه‌های پایانی بازی، جنوا گل تساوی را به ثمر رساند تا اثرگذاری طارمی بی اثر شود.

محرمی تمرینات فردی را آغاز کرد

با گذشت حدود شش ماه از مصدومیت شدید صادق محرمی از ناحیه رباط صلیبی، مدافع راست ایرانی تیم دینامو زاگرب کرواسی دوباره به تمرینات این تیم بازگشته و تمرینات انفرادی خود را از سر گرفته است.

صادق محرمی در میانه جام ملت‌های آسیا و در دیدار با امارات بود که از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شد و پس از انجام عمل جراحی، شش ماه از میادین تمرینات انفرادی خودش را آغاز کرده است.

الهیار صیادمنش

در هفته چهارم لیگ فوتبال بلژیک اللهیار صیادمنش در شب شکست ۴ بر یک وسترلو مقابل خنت توانست تک گل تیمش را به ثمر برساند.

این مهاجم ۲۳ ساله در هفته اول مقابل سرکل بروژ یک گل زد و یک پاس گل داد. صیادمنش در هفته سوم و مقابل رویال یونیون هم موفق به گلزنی شده بود.

توپخانه گل دو ایرانی در امارات و درخشش پدیده لیگ ایران در روسیه

شهاب زاهدی

در یکی از دیدارهای هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر ژاپن تیم «آویسپا فوکوئوکا» میزبان «آلبیرکس نیگاتا» بود که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تیم میهمان به پایان رسید.

شهاب زاهدی لژیونر ایرانی آویسپا در این دیدار کار را از روی نیمکت آغاز کرد و در دقیقه ۵۵ در حالی که تیمش با گل دقیقه ۴۹ عقب بود وارد زمین شد اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

احسان حاجی صفی

در دور برگشت مرحله انتخابی لیگ کنفرانس اروپا، تیم آاک آتن به مصاف نوا ارمنستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید اما در مجموع با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب و از دور بازی‌ها حذف شد.

احسان حاجی صفی در این بازی در دقیقه ۷۰ برای آاک به میدان رفت.

این تیم در هفته اول لیگ یونان هم موفق شده بود در حضور بازیکن ایرانی خود با نتیجه ۳ بر صفر برابر OFI به برتری برسد.

میلاد محمدی

میلاد محمدی هم که فصل گذشته در تیم فوتبال آدنا دمیراسپور حضور داشت از این تیم جدا شد و به پرسپولیس پیوست.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا