ورزش

فوتبال روسفید شد؛ غوغای فساد در پرورش اندام/ منافع مافیا قطع شد، با فحاشی حمله کردند!

فوتبال روسفید شد؛ غوغای فساد در پرورش اندام/ منافع مافیا قطع شد، با فحاشی حمله کردند!

به گزارش خبرورزشی، در روزهایی که تمام نگاه ها به فوتبال است و همه در فوتبال درباره دلالی، فساد و … حرف می زنند، برخی رشته های ورزشی بی سر و صدا محل کاسبی خطاکارانی شده اند که با خیال راحت در حال ثروت اندوزی هستند و هر از گاهی هم اگر نهادی یا سازمانی پیدا شود که با انتخاب یک چهره سالم دنبال مبارزه با فساد برود، مافیای آن رشته ورزشی، او را به رگبار می بندند. یکی از این رشته های پولساز که در آن پول کثیف، فراوان یافت می شود، پرورش اندام است.

سیسیل کوچک در دل تهران؛ پا گرفتن رسانه نماها به خاطر بی توجهی رسانه ها

در بدنسازی و پرورش اندام تحت تاثیر خودداری رسانه های رسمی از پرداختن به این رشته ورزشی آن هم به دلیل وجود همین پول کثیف، برخی صفحه های اینستاگرامی قدرت گرفته اند و از پیوند آنها با برخی عوامل پرورش اندام مافیایی خطرناک در این رشته ورزشی تشکیل شده است، مافیایی که خوب و حسابی کاسبی می کند!

اوضاع بدنسازی و پرورش اندام در تهران چیزی فراتر از فاجعه است. این جا سیسیل نیست، تهران است اما روابط، دست کمی از سیسیل ندارد. این جا صحبت از جا به جا شدن پول های کلان است و قدرت مافیای پشت پرده که ناجوانمردانه فحاشی و حمله می کند.

در فوتبال به دلیل دقت و وسواسی که رسانه ها روی حواشی و جزییات دارند، همه زیر ذره بین هستند اما در پرورش اندام در غیاب رسانه های رسمی برخی صفحه ها قدرت گرفته اند که با دریافت پول از کاسبان و تریبون دادن به آنها، عرصه را برای کسانی که قصد مبارزه با فساد دارند، تنگ می کنند!

مبارزه با فساد و آغاز دردسر

ماجرا از اردیبهشت شروع شد، از آن جا که به دلیل رخنه برخی قدرت های مافیایی در بدنسازی و پرورش اندام پایتخت، تصمیم گرفته می شود ریاست پرورش اندام تهران تغییر کند. صد البته ابوالفضل قناعتی، با سابقه عضویت در شورای شهر تهران چهره ناموجه ای برای ریاست این هیات نبود اما عده ای در دوران طولانی او که بیش از ده سال طول کشید با برقراری رابطه با برخی افراد زیرمجموعه قناعتی، در پرورش اندام تهران نفوذ کرده و حسابی کاسبی می کردند. با انتخاب علی اکبر کریمی به عنوان سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام تهران، قدم اول برای مبارزه با این کاسبان برداشته می شود. کریمی که ورزشکار حرفه ای بوده، در ورزش های رزمی سابقه قهرمانی، مربیگری و مدیریت دارد، از کونگ فو و فول کیت بوکسینگ به پرورش اندام می آید و با توجه به سابقه حراستی اش و تجربه مدیریت در مجموعه هایی نظیر کاخ سعدآباد و … مبارزه با فساد را در اولویت قرار می دهد و مشکلاتش هم از همین نقطه شروع می شود.

نفوذ مافیای پرورش اندام در فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان

کریمی روز ۲۰ اردیبهشت حکم سرپرستی خود را دریافت می کند و بلافاصله رقابتهای استانی را برگزار و ساماندهی مربیان، داوران و آموزش را در دستور کار قرار می دهد. او ظرف مدت سه ماه، دو رقابتهای قهرمانی استان، بالغ بر ده رقابت حوزه ها را برگزار می کند و با اعزام تیم به رقابتهای کشوری به میزبانی استان البرز، کاپ قهرمانی را برای تهران در دو رسته فیزیک و بیلدینگ به دست می آورد اما در کمال تعجب از همان هفته های ابتدایی حمله به او در دستور کار مافیای پرورش اندام پایتخت قرار می گیرد. تغییرات به وجود آمده در هیات تهران و حذف برخی افراد و نظارت دقیق روی برخی فعالیت های مشکوک به منزله پا گذاشتن روی منافع مافیای قدرت تلقی می شود و آنها با نفوذ در فدراسیون پرورش اندام و اداره کل ورزش و جوانان تهران تلاش می کنند کریمی را کنار بگذارند.

مخالفت با برگزاری مجمع

کریمی که با هدف برگزاری مجمع و انتخابات هیات پرورش اندام تهران به این هیات آمده، دو بار با ارسال نامه به اداره کل ورزش و جوانان تهران خواهان برگزاری مجمع می شود و هر دو بار، این اداره کل نامه او را بی جواب می گذارد. جریان های پشت پرده این ذهنیت را ایجاد می کنند که چون کریمی قصد نام نویسی برای شرکت در انتخابات را دارد، نباید مجمع را برگزار کند و این در حالی است که مجمع را دبیر هیات برگزار می کند نه سرپرست… در حالی که مدیرکل ورزش و جوانان تهران اردیبهشت ماه حکم سرپرستی را به کریمی داده و فدراسیون هم این حکم را تایید کرده، جریان پشت پرده مدیرکل را مجاب می کند دست به تغییر سرپرست بزند.

معرفی نافرجام سرپرست جدید وسط پاکسازی

در حالی که سرپرست جدید در حال پاکسازی پرورش اندام از لوث وجود چهره های مافیایی است و کنترل درآمدها و هزینه ها را به قصد شفاف سازی آغاز کرده، ناگهان اداره کل ورزش و جوانان پایتخت در دومین ماه سرپرستی کریمی، اقدام به معرفی سرپرست جدید می کند که رییس فدراسیون پرورش اندام نمی پذیرد. نصیرزاده در جواب نامه علی جوادی اعلام می کند وقتی هیات پرورش اندام تهران سرپرست دارد، دلیلی به انتخاب سرپرست جدید نیست.

برگزاری رقابتهای استانی به رغم کارشکنی

بار دوم همین هفته قبل در آستانه برگزاری رقابتهای قهرمانی استان که به شکل استانداردی در تهران برگزار شد، به این بهانه که سه ماه سرپرستی کریمی تمام شده باز هم نسبت به معرفی سرپرست جدید اقدام می شود و باز هم فدراسیون پیشنهاد اداره کل را نمی پذیرد و رییس هیات پرورش اندام تهران نیز با وجود تمام کارشکنی ها با همکاری مرتضی علی بخشی، دبیر هیات و همکارانش رقابتها را به بهترین شکل ممکن برگزار می کند و مانع ناامید شدن ورزشکارانی می شود که ماه ها برای شرکت در این رقابت رژیم گرفته، سختی کشیده و تمرین کرده اند.

روزی که کریمی با صراحت گفت رقابتها را قطعا برگزار می کند، کارشکنی ها بیشتر شد اما او سر حرفش ایستاد و به ورزشکاران اطمینان داد رقابتها برگزار می شود.

پرورش اندام چشم انتظار رای شورای حکمیت

حالا پرونده هیات بدنسازی تهران به شورای حکمیت رفته تا حکم قطعی را معاونت قهرمانی وزارت ورزش و امور مشترک فدراسیون ها درباره ادامه سرپرستی کریمی صادر کند.

این در حالی است که عده ای از قدرت های پشت پرده پرورش اندام تهران با نفوذ در اداره کل ورزش و جوانان دنبال معرفی فردی خاص برای نشستن روی صندلی سرپرستی هیات پرورش اندام تهران هستند تا این شخص انتخابات را برای آنها مهندسی کند و فدراسیون هم دنبال به قدرت رساندن گزینه خود است اما جامعه پرورش اندام تهران امیدوار است کریمی بماند و علاوه بر برگزاری مجمع و انتخابات، به پاکسازی این ورزش از قدرت های مافیایی ادامه بدهد. مافیایی که پرورش اندام را مغازه دو نبش کاسبی کرده و از دل رنگ زدن ورزشکار تا حیطه کارهای آموزش دنبال پول در آوردن هستند.

ورزشکار مشتری نیست؛ فریب نخورید، تطمیع نشوید و نترسید!

این بساط یک روز باید جمع شود. این که ورزشکار را مشتری ببینند و فقط بخواهند او را تیغ بزنند، نگاه خطرناکی است که باید تغییر کند. پرورش اندام و بدنسازی باید در مسیر سلامت حرکت کند. این ریل گذاری در حال انجام است و مافیای پرورش اندام هم دقیقا از همین می ترسد. به همین دلیل برخی افراد که موقعیت شان به خطر افتاد در فضای مجازی شروع به فحاشی کرده اند و می کوشند همزمان با جوسازی و فحاشی، با نفوذ در اداره کل ورزش و جوانان، مدیرکل را هم بترسانند. کار مافیا همین است؛ یک عده را با نقشه فریب می دهد، یک عده را با پول تطمیع می کند و یک عده را هم می ترساند. جامعه پرورش اندام امیدوار است تصمیم گیرندگان فعلی در اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون، بدون فریب خوردن، تطمیع شدن و ترسیدن از این جریانی که برای پاکسازی در پرورش اندام پایتخت راه افتاده حمایت کنند.

نبرد خیر و شر در پرورش اندام

درآمد پرورش اندام چرا نباید به جیب این ورزش برود؟ چرا پول پرورش اندام نباید در همین خانواده خرج شود؟ چرا باید از ورزشکاران و داوران پرورش اندام سواستفاده شود؟ این حرف های کریمی همان اندازه که برای اهالی این ورزش در پایتخت جذاب است، برای مافیای پرورش اندام تهران ترس دارد. آنها قطعا جلوی بسته شدن مغازه دو نبش خود را می گیرند… این نمونه ای از نبرد خیر و شر در ورزش است و مهم است بدانیم مسئولان ارشد ورزش تهران و مدیران ارشد فدراسیون پرورش اندام در کدام یک از دو سوی این جبهه می ایستند؟

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا